לא רק בגלל שלא יצא לי לכתוב, אלא בגלל שגם לא יצא לי לקרוא ולהגיב אצל הבלוגרים שאני קוראת אותם.
סוף הסימסטר היה מתיש, כמו שרק סוף סימסטר כזה יכול להיות
איכשהו בשני הקורסים שעשיתי חלק ניכר מהעבודות להגשה נדחס לסוף הקורס
מה שאומר שהשבועיים האחרונים של הסימסטר היו עמוסים בטירוף (2 עבודות בקורס אחד 3 בשני)
אם חשבתי שאפשר להתחיל להתכונן למבחן בחדו"א בתקופה הזאת
אז לא, ממש לא
גם מה שהתחלתי ללמוד לפני השבועיים האחרונים של הסימסטר
בגלל ההפסקה באמת שלא זכרתי כלום
כך שאיך שסיימתי את חובותי האקדמיות, התחלתי ללמוד חדו"א
וכמובן שהפכתי את היום ללילה ואת הלילה ליום
הרבה אנשים לא מבינים למה נוח לי כל כך ללמוד בלילה
קודם כל זה לא איזה דבר חדש אצלי
כשלמדתי לבגרויות (אי שם בשלהי שנות ה-90 של האלף הקודם) אלה היו השעות שלמדתי
אני יותר מרוכזת בלילה מאשר בשעות היום, לא יודעת למה
והיום יש לזה אספקט אחר בנוסף לזה
בלילה אין הפרעות, כולם ישנים, אף אחד לא מתקשר אלי או שולח הודעות
אין שום דבר חדש בפייסבוק או כל רשת חברתית אחרת
בקיצר הכל מת ומשעמם ולי רק נותר ללמוד בשקט הזה
הרכבתי לי לו"ז
שכמובן אני לא עומדת בו (פיגור של יומיים)
כי אני לא סופרמן ואני לא מצליחה לראות יותר מ2 הרצאות של 3 שעות ביום
לראות הרצאות, כן זו הדרך שלי להזכיר לעצמי את החומר שלמדתי לפני כמעט שנה
ולעבור על העבודות שהסטודנטים היו צריכים להגיש בסימסטר הזה
אחרי שאני אסיים עם זה אני אתחיל לתרגל מבחנים
גם מצאתי שיטה נחמדה לראות את ההרצאות
אני מחברת את המחשב הנייד לTV שלי של 40 אינצ'
ואז רואה את ההרצאות על מסך גדול
אני אפילו יכולה לשבת על השזלונג
(למרות שאני לא עושה את זה כי זה לא נוח לכתוב הערות שיש לי ככה וגם... מרדים).
אז אני יושבת על שולחן, וזה יותר נוח מאשר מול השולחן מחשב כי פה יש שטיח שמונע מהקור לעלות למעלה
(הבית שלי על עמודים ויש קור נוראי שעולה מהרצפה)
הסטודנט גם לומד, אבל אם אני בפיגור של יומיים בחומר
הוא בפיגור של ובכן שבוע +
למרות שהבטיח שישב כל יום ללמוד בשבוע שעבר הוא לא עשה את זה
אני החלטתי פשוט לא להתעצבן על זה, אני עוזרת כשאפשר
אבל אני לא יכולה להכריח אותו ללמוד - זו כבר אחריות שלו
הוא ילד גדול ויודע טוב מאוד מה הוא עושה
ויודע טוב מאוד מה יהיה המחיר של להיכשל במבחן הזה
(ללמוד את הכל שוב, ועוד תוך כדי סימסטר חדש)
שוב - לא בעיה שלי
בכל מקרה משבוע שעבר אני עסוקה בחדו"א
ובשבועיים+ שלפני כן הייתי עסוקה במרתון לעשות את כל העבודות להגשה
ובגלל זה אני לא ממש פה
המיילים על עדכונים מצטברים בתיבת הדוא"ל שלי
בתקווה שאחרי המבחן בחדו"א יהיה לי קצת זמן גם לזה
כי יש לי חודש וחצי עד המבחן הבא (בהנחה שאשים את חדו"א מאחורי).
הספרים שלי מסודרים
המחברת מסודרת ועם דגלונים למקרה שאשכח משהו
הכנתי לי דפים עם כל מיני דברים שאני חושבת שאצטרך
מעדיפה את זה מרוכז בדפים מסודרים שכתבתי מאשר להתחיל לחפש את הדברים האלה בספרים
(מותר להביא הכל למבחן חוץ מחומר חי ומכשירים שמתחברים לאינטרנט)
למדתי להפעיל את המחשבון הגרפי הלא זול בכלל שקניתי מחו"ל
יש כמה שאלות אמריקאיות שזה אמור לעזור בהן
וגם הוא פותר כמעט הכל (כולל משוואות עם נעלמים) ככה שאפשר לבדוק שהגעתי לתשובות נכונות
וגם בו מותר להשתמש (בנוסף ל2 מחשבונים מדעיים שיש לי)
חוץ מזה שאני אצטרך אותו גם בשביל קורס נוסף
אז מה שמסתובב לי בראש בימים אלה זה פונקציות, וחקירות של פונקציות
ואינטגרלים מסוגים שונים כולל אחד שמתבדר, אל תשאלו אותי (זה סתם משעשע).
וחישובי שטחים, ונגזרת ראשונה ושניה והטלאות כי חייבים לדעת הטלאות
וגבולות וחישובי גבולות ורציפות ואריתמטיקה (אל תחששו אם אתם חושבים על מילים בסינית)
ועוד כל מיני אותיות ביוונית שמחשבים איתן דברים
ולפעמים למרצה יש יציאות מאוד מצחיקות באמצע ההרצאה
למשל:
"האינטגרל לא מתבדר מצחוק הוא פשוט מתבדר"
(אינטגרל מתבדר = צורה אינסופית עם שטח אינסופי)
או
"השאיפה שלי היא לחיים מאושרים והרבה בריאות
אתה יכול להסביר לי מה השאיפה של ה-Ln(x)?"
וזהו ככה בערך אני מעבירה את הזמן שלי
שינה ולימודים...