לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2015

סוג של סגירת מעגל


 

בשנה שעברה שהוזיזו את השעון לשעון קיץ גם היה שרב ביום שלאחר מכן

פייסבוק הזכיר לי את זה

הוא גם הזכיר לי שחטפתי צננת קשה

אבל אז עוד הלכתי לעבודה

 

השנה עם השרב ומזג האוויר המזעזע אני שוב חולה

הפעם עם חום וזה

ואין לי כוונות להפציע בעבודה שלי כשאני חולה

בגלל אני לא מבינה את מי שמגיע לעבודה חולה

ואז נעשה גל של אנשים חולים בעבודה

כי כולם יושבים במשרדים עם מזגנים ובלי חלונות פתוחים והחיידקים עושים מה שבא להם

אז אני אשאר בבית

גם ככה אני לא יכולה לתפקד כמו שצריך כשאני עם חום גם אם אני לוקחת כדורים להורדת חום

אני כמו סמרטוט

 

בשנה שעברה

עוד לפני שקרו דברים

תיכננו לעשות את החג בבית

עם סבא וסבתא שלי, דודה שלי והבת שלה ואנחנו המשפחה הקרובה

וגם עם בת דודה של אמא שלי והילדים שלה

כאמור פסח בוטל בגלל שסבא שלי אושפז בבי"ח ונותח

אכלנו ארוחת ערב חגיגית בבית, אבל זה לא היה חג וזה לא היה שמח בכלל

עוד לא ידענו מה מחכה לנו בשנה הקרובה

 

מאז כל החיים שלנו סבבו סביב סבא שלי ז"ל

קיווינו שהוא יגיע לפסח הבא

אבל לחיים יש תיכנונים משלהם אחרים משלנו

הרופאים שניתחו אותו לפני שנה היו בשוק שהוא בא לביקורת אחרי 3 חודשים

הוא החזיק הרבה מעבר לתחזיות שלהם יותר מ10 חודשים

וזה יהיה רשמית החג הראשון בלי סבא שלי

וזה משהו שצריך להתרגל אליו

כי מאז שאני זוכרת את עצמי

לא משנה איפה חגגנו את החג סבא וסבתא שלי (ההורים של אמא) תמיד היו שם

עכשיו מכל הסבים וסבתות שהיו לי נשארה רק סבתא אחת

 

בהתחלה דודה שלי (אחות של אבא) הזמינה אותנו לחג

אמא שלי עוד לא החזירה תשובה ופתאום בת דודה שלה התקשרה

אותה בת דודה שאיתה ועם הילדים שלה תיכננו לעשות את החג לפני שנה

ושאלה אולי נעשה את החג ביחד

ואמא שלי אמרה שכן, יותר נוח לה לארח בבית מאשר לנסוע למקום אחר

(מה גם שיש פה מכה של פריצות לבתים בכל יישובי הסביה וההורים שלי לא ששים לנסוע בערב חג שהוא סוג של הזמנה לפריצות)

וגם לסבתא שלי יותר נוח להתארח אצלינו מאשר במקום אחר

 

וזה מוזר שזה סוג של סגירת מעגל כזאת

כי בדיוק איתם תיכננו לעשות את הפסח בשנה שעברה

הפסח שלא יצא לפועל בדקה ה-90

בתקווה שהשנה לא יקרה שומדבר מיוחד ופשוט יהיה ערב חג משפחתי ונעים

 

אני לא חושבת שמישהו מאתנו מסוגל לעמוד בעוד שנה כמו שהייתה השנה האחרונה

 

 

נכתב על ידי , 29/3/2015 08:35   בקטגוריות אישי, החיים במושב, המשפחה שלי, חגים  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-30/3/2015 22:23
 



אי-היגיון




בהמשך לפוסט הקודם בו סיפרתי על ידיד שלי שמשפחתו נקלעה למצב כלכלי קשה והוא החליט למרות הכל לצאת לחופשה באילת
המחיר כמובן היה מחיר מציאה, אבל ההיגיון אומר שמשפחה שגם ככה ההוצאות שלה יותר גבוהות מההכנסות לא מוציאה כסף על מותרות כמו חופשה
היו מי שכתבו לי שחופשה אם היא מסובסדת זה משהו שכדאי לעשות - כן אני מסכימה עם זה - בתנאי שיש לך כסף לשלם על זה
לצאת לחופשה ו/או בילוי משפחתי כלשהו כשאין כסף לשלם עליו זו הוצאה לא הכרחית
יש המון דברים שניתן לעשות שלא עולים כסף

אז הם החליטו שהם עושים את זה בשביל הילדים
ובאמת הילדים מאוד נהנו מהחופשה
הם היו בבית המלון באילת סך הכל יומיים וחצי
ובזמן הזה היו הוצאות נוספות של 1000 ש"ח - על לשבת בבתי קפה
(הייתי בשוק כשהוא אמר לי כמה עולה לשבת בבית קפה באילת ועוד רק שתיה בלי אוכל, אחרי פעם אחת כזאת אני הייתי מחפשת פתרון אחר במקום להוציא לא מעט כסף על שתיה).
ועוד 500 ש"ח על כניסה למצפה התת ימי
ובנוסף הוצאות של דלק, על הנסיעות לאילת ובחזרה שזה גם יוצא כ-500 ש"ח
סך הכל תוספת של כ2000 ש"ח (וזה בהנחה שהם לא קנו שם שומדבר בנוסף)
מה שאומר שהחופשה עלתה כ3500 ש"ח

שוב כסף שאין להם להוציא

אני מתקשה להבין הורים שמוציאים כסף שאין להם בשביל שהילדים יהיו "מאושרים"
(מה, אנשים באמת חושבים שזה מה שגורם לילדים להיות מאושרים? עדיף שיהיו מאושרים ביומיום ולא רק פעם בשנה שיוצאים לחופשה או שקונים להם משהו יקר שהם נורא רצו)
במיוחד שמדובר בלא מעט כסף, ילדים יכולים להיות מאושרים גם מדברים קטנים יותר
לא חייבים תמיד להוציא המון כסף על משהו שהילדים יאהבו ויעריכו
בסופו של דבר הילדים נהנים מהביחד של המשפחה, מהשינוי אווירה, מלעשות דברים שהם לא שגרה
אני לא חושבת שזה משהו שמחייב בית מלון והוצאה כספית מיותרת (למשפחה שנמצאת במצב כלכלי רע, זו הוצאה כלכלית מיותרת).

ושוב זה מתקשר למצב הכלכלי ולהתנהלות לא נכונה של אנשים
החופשה שהמשפחה הזו יצאה אליה זה רק סימפטום לדברים שאנשים לא יכולים להרשות לעצמם
כשמגיעים למצב שבו ההוצאות יותר גדולות מההכנסות חייבים לעשות חושבים, וחייבים לעשות ויתורים
ואין מה לעשות הויתורים הם במותרות, בנוחות, בדברים שנוח לנו שהם בסביבה כי התרגלנו אליהם

למשל להחזיק שני רכבים, למרות שאחד מבני הזוג עובד במרחק הליכה של 10-15 דקות מהבית או במרחק נסיעה קצרה באוטובוס באותה עיר בה גרים
אנשים התרגלו לנסוע ברכב אז ללכת ברגל 10-15 דקות זה יותר מדיי בשבילם
שלא לדבר על לנסוע בתחבורה ציבורית, שאנשים ממש מסתכלים על זה כאילו זה מוקצה.
במקרה כזה להחזיק 2 רכבים זו הוצאה כבדה למשפחה שהמצב הכלכלי שלהם רע
זה הוצאות על דלק, ביטוח, שלא לדבר על תיקונים שצריך פה ושם
(בין 1500 ל-2000 ש"ח בחודש)
ובכלל ממתי זה חובה להחזיק 2 רכבים (או יותר) בכל בית?

או לא לקנות סמארטפון חדש אחרי שנתיים, במיוחד אם המכשיר הישן עדיין עובד
גם  לא חייבים לרכוש מכשיר פרימיום שעלותו גבוהה (3000-4000 ש"ח)
אפשר להסתפק במכשירים נחותים יותר שעולים בסביבות 1500 ש"ח
ולילדים אני בכלל לא מבינה מדוע צריך לרכוש סמארטפונים
מילא בגיל העשרה (סוף חטיבה תחילת תיכון) אבל לילדים צעירים יותר?
(גם המכשיר עולה כסף, וגם צריך לשלם כסף על תוכנית שיחות SMS-ים אינטרנט וכו' נכון שהיום זה עולה 80-100 ש"ח לחודש תלוי בחברת סלולר, אבל אם יש 2-3 ילדים + 2 מבוגרים זה הופך להיות הוצאה קצת יותר גדולה ולא הכרחית)

או ללכת לעשות קניות בסופר זול ולא בסופר היקר שקרוב לבית כי זה נוח יותר
אפילו להתאמץ וללכת לעשות קניות בשוק בעיר הקרובה, בשוק יש יותר מבחר והמחירים זולים יותר (חוץ מזה שבשוק זה טרי ובסופרים לא בהכרח).
וכמובן לא לעשות קניות יחד עם הילדים, מחקרים מראים שהורים שהולכים לקניות יחד עם הילדים שלהם מוציאים יותר.
ללכת עם רשימה מסודרת ולא להתפתות לקנות דברים שלא באמת צריך

לראות כמה עולות ההוצאות על אינטרנט וכבלים/לווין
משפחה ממוצעת מוציאה בין 200 ל300 ש"ח על טלוויזיה בלבד
כאשר רוב היום לא נמצאים בבית, ורואים רק ערוצים מאוד מסויימים
אפשר לקנות סטרימר שיעשה את העבודה או לחבר את הטלוויזיה למחשב (ואולי יגרום לילדים גם לבהות קצת פחות ב-TV)
זה שיש אינטרנט 100 מגה, לא אומר שחייבים לעבור לזה (זה יוצא בסביבות 150 ש"ח לספק ותשתית)
במיוחד כשאף פעם לא באמת משתמשים ברוחב הפס הזה, אז למה לשלם יקר אם אפשר לקחת רוחב פס נמוך יותר במחיר זול יותר? (כ50 ש"ח בערך לספק ותשתית).

לא לקנות בגדי מותגים שהם יקרים יותר
ואם כן להשתדל לעשות את הקניות האלה כשיש מבצעים או בסוף עונה
בכלל כדאי לקנות בגדים בסוף עונה בגלל המחיר המוזל, ובארץ סוף העונה מתחיל מוקדם עוד לפני שהעונה הגיעה לשיאה
אצל ילדים זה יותר משמעותי מאשר אצל מבוגרים כי הבגדים של החורף הנוכחי (למשל) כבר לא יהיו טובים לחורף הבא

לקנות מוצרי כתיבה וכו' לביה"ס בחנויות זולות כמו רשת מקסטוק
אני למשל קונה שם את רוב הכלי כתיבה שלי, ויש הבדלים משמעותיים במחיר  (ומדובר באותם יצרנים/מתגים)
יש מקומות שאכן מוכרים את הדברים האלה במחירים נמוכים הרבה יותר מהחנות הקרובה לבית
אני ראיתי לפני שהתחילה שנת הלימודים הנוכחית הורים קונים ספרים לילדים שלהם ב1000-1500 ש"ח שזה מטורף
תוסיפו לזה ציוד לביה"ס, מחברות כלי כתיבה תיק חדש, והגעתם להוצאה לא קטנה
אז איפה שאפשר לחסוך - כדאי (מהספרים אי אפשר להתחמק אבל מכל היתר כן)

לא שולחים ילדים לחוגים עם אין כסף
לא קונים מותרות רק בגלל שהילדים רוצים
(אף ילד לא באמת צריך אופניים חשמליים, סמארטפון משוכלל, או טלוויזיה בחדר וכדומה)
לא חושבים מה יגידו השכנים, החברים וכו'

אף אחד מהם לא יעזור לכם לכסות את המינוס

 

 

 

 

נכתב על ידי , 25/3/2015 10:38   בקטגוריות על אנשים וחיות אחרות, צרכנות, אקטואליה  
51 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-27/3/2015 14:01
 



אנשים זוכרים רק מה שמתאים להם





בתקופה האחרונה יוצא לנו להיפגש הרבה עם המשפחה
התקופה האחרונה, מדובר בערך בשנה האחרונה מאז שגילינו שסבא שלי חלה
אבל בשבוע של השבעה ולאחר מכן זה היה הרבה יותר אינטנסיבי

גיליתי שאחותי הקטנה חושבת שהיא הייתה ילדה שמנה
ולא היא הייתה נורמלית לגמרי
רק שלנו במשפחה אין את המראה הדקיק והגבעולי
לא משנה מה נעשה נשות המשפחה לא ייראו כך
אז אחותי הכניסה לעצמה לראש שהיא שמנה
לכן לפני חודשיים שלושה היא פצחה בדיאטה שבה אוכלים 500-700 קלוריות ביום
מאז היא ירדה 10 קילו במשקל ומאז כל הזמן קר לה
היתרון - בגלל שהיא לא אוכלת ג'אנק פוד, אין לה מגרנות
היא נראתה טוב לפני ועכשיו לדעתי היא נראית קצת רזה מדיי
לא חושבת שזה נכון להיות בגבול התחתון של המשקל למי שזה לא בא לו באופן טיבעי
אבל יש המון נשים (ונערות) שמרעיבות את עצמן כדי להיות במראה ה"נכון"

אפילו הספר שלי, שהיה גם הספר של אחותי עד לפני כמה חודשים שהיא החליטה להחליף אותו באחר שאל אותי אם אחותי עשתה דיאטת כאסח, ושהיא נראית עכשיו רזה מדיי וכמה זה לא מתאים לה.

גם דודה שלי, אחות של אמא שלי הייתה עם תסבוכת משלה
כשהסתכלנו בתמונות כשסבא שלי היה צעיר ואמא שלי ואחותה היו ילדות
היא החליטה שהיא הייתה ילדה מכוערת!
טוב היא לא הייתה יפה, לא דוגמנית או משהו, אבל היא הייתה בסדר, חמודה כזאת
הדבר הראשון שהיא עשתה אחרי שהיא השתחרר מהצבא היה ניתוח פלסטי באף
ומאז ועד היום הפרצוף שלה עבר עוד כמה וכמה שיפוצים כאלה ואחרים

כשהייתי ממש אחרי צבא, דודה שלי התחתנה פעם ראשונה
מאז תוך 5 שנים היא הספיקה להתגרש מהבחור הראשון
להכיר מישהו חדש, להתחתן שוב להביא ילדה ולהתגרש
דודה שלי טוענת שהיא מעולם לא רצתה ילדים
אמא שלי אמרה שזה ממש לא נכון
דודה שלי כל כך רצתה ילדים שהיא הלכה לקבל ברכות ממקובלים, להשתטח על קברי צדיקים ומה לא
העיקר שיהיה לה ילד, או במקרה הזה ילדה

זה שהיום דודה שלי לא אוהבת להיות הורה, לא מסתדרת עם זה, זה דבר אחר לגמרי
יש אנשים שמשתנים ברגע שיש להם ילדים, הם מבינים שהילדים במקום הראשון ושמים את הצרכים שלהם בצד
אצל דודה שלי זה לא עובד ככה, וגם אפשר לראות את זה בחינוך (או האי חינוך) שהילדה שלה מקבלת
אמנם הילדה הולכת לבית ספר פרטי והכל טוב ויפה, אבל התנהגות ויחס לאנשים זה מה שלומדים בבית

אמא שלי מגדירה את דודה שלי (אחותה) כחד הורית,
אישה שהיא חד הורית זו מישהי שהחליטה להביא לבד ילד לעולם היא לא מקבלת שום עזרה כלכלית מאף אחד
הגרוש של דודה שלי, משלם על הביה"ס הפרטי של הילדה, על החוגים ועל כל מה שהילדה צריכה
והילדה נמצאת אצלו כל סופ"ש שני וגם פעם בשבוע שהוא לוקח אותה
זה שדודה שלי היא בן אדם לא מסודר ומאורגן והיא מתקשה בלנהל את החיים של עצמה זה כבר עניין אחר לגמרי, זה לא הופך אותה לחד הורית, אלא לגרושה עם ילדה
ואני לא חושבת שזה אותו הדבר
בלי העזרה הכספית מהגרוש שלה היא לא הייתה יכולה להרשות לעצמה לשלוח את הילדה לביה"ס פרטי וכו'.

זה לא שאני חושבת שלנשים גרושות עם ילדים יש חיים קלים בהכרח
אבל אי אפשר להשוות בין גרושה שמקבלת מזונות עבור הילדים שלה
לבין מישהי שהיא חד הורית ולא מקבלת את הדברים האלה

ביום שישי האחרון הייתה אזכרת ה30 לסבא שלי
אחרי שסיימנו עם האזכרה במקום לבוא איתנו לבית של סבתא שלי היא נסעה לקחת את הבת שלה
שלא ממש רצתה לבוא
בגלל שלקח לה יותר משעה כבר ישבנו לאכול יחד
5 דקות לפני שהן עלו היא התקשרה לשאול אם יש עוד טעם לבוא
אם היינו אומרים לה שלא היא עוד הייתה נוסעת משם למרות שכבר הייתה מתחת לבית
הילדה לא רצתה לבוא
אז הן באו, ודודה שלי אכלה (הבת שלה אף פעם כמעט לא יושבת לאכול איתנו)
ואחרי 20 דקות הילדה אמרה הולכים והיא קמה והלכה יחד איתה

אחי סיפר לנו אחר כך שכשהיא עמדה בדלת היו לה דמעות בעיניים
היא לא הייתה חייבת ללכת, היא לא חייבת לעשות כל מה שהילדה רוצה אבל זה מה שהיא עושה
ואמרתי לאמא שלי אחר כך שהיא צריכה לדבר איתה שתלך לטיפול
דודה שלי עכשיו מתמודדת עם מצב חדש לה, כי אבא שלה (סבא שלי) נפטר
והיא צריכה להיות עם המשפחה, אבל בגלל שהיא לא שולטת בילדה היא לא יכולה

אבא שלי גם אמר לי שכל השיחות של דודה שלי עם אמא שלי משתלטות לה (לאמא שלי) על החיים
ועושות לה רע מאוד
דודה שלי מרעילה את המוח של אמא שלי עם כל מיני דברים ומפילה עליה את כל הצרות שלה
אמא שלי ממש בדיכאון מכל זה
הן רוצות לקחת כסף מסבתא שלי מבלי לספר לה ולשים אותו בחשבון בנק נפרד כדי שאם יצטרכו כסף כדי לשלם על דברים בשבילה יהיה להן.
אמא שלי, זו שאני מכירה אוטוטו 34 שנים, בחיים לא הייתה הולכת וגונבת כסף מאמא שלה גם אם זה למטרה טובה
היא בחיים לא הייתה מסתירה דברים ממנה ומתנהגת אליה בצורה כזאת
איזה בן אדם בכלל מעלה על דעתו לעשות דברים כאלה
סבתא שלי היא אישה בת 79 היא יודעת לדאוג לעצמה

ובצדק שהיא לא רוצה שאמא שלי ודודה שלי יהיו שותפות בחשבון בנק שלה
לא בגלל אמא שלי בעיקר בגלל דודה שלי, שסחטה את סבא שלי במשך השנים שהביא לה המון כסף
דוגמאות: הוא שילם את החצי שלה  כשהיא ובעלה לשעבר קנו בית. אחרי שהיא מכרה את הבית ורצתה לקנות חדש הוא שילם על הבית, בשנים האחרונות היא החליפה 3 פעמים את הרכב, הוא קנה לה רכב חדש בכל אחת מהפעמים. ושלא לדבר על זה שהוא נתן לה כל חודש 10 אש"ח כי "לא היה לה" (דודה שלי מרוויחה יותר מ2 ההורים שלי יחד כפול 2).

אין מה לעשות סבתא שלי תישאר חשדנית בגלל ההתנהגות הזאת שלה
סבתא שלי זוכרת טוב מאוד את הדברים
אבל את אמא שלי אני לא מבינה, למה היא נגררת אחר השטויות של דודה שלי

ובכלל למה היא נותנת לה להרעיל לה את המוח עם רעיונות שגויים

 

 

נכתב על ידי , 23/3/2015 12:11   בקטגוריות המשפחה שלי, על אנשים וחיות אחרות  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-24/3/2015 11:21
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)