לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כבר נכנסת? תגיב.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

החיים


הצד שלו הצד שלה - סרט על זוגיות שלא נותן לך מנוחה כמעט לכל אורכו.. חפירה על זוגיות ומערכת יחסים ועל כל מה שמרכיב אותה.. לא זכור לי סרט כזה שבלי רחמים מציג לך זוגיות מעורערת באופן כזה ריאליסטי..
החיים בזבל - סרט קומדיה עם מסר חברתי שהעשירים צריכים לדאוג לעניים ולא רק לעצמם.. (ובצדק! אלוקים נתן להם ממון כדי שיהיו שליחים שלו לדאוג לעניים ומי שלא נותן הוא מועל בתפקיד שלו)

 

אגב אפרופו הסרט הזה שמתי לב שבדרך כלל בסרטים אמריקאים הביקורת החברתית היא על העשירים המושחתים שדורסים את כל העולם בגאווה חסרת מעצורים לעג לרש וחוסר התעניינות בעניים ועזרה להם.. ופחות ביקורת על הממשלה שלא דואגת להם.. אני מעריך כי זה בא מהאופי האמריקאי של לקחת אחריות... בארץ מעדיפים לזרוק את האחריות על הממשלה.. שהיא תדאג שהיא תטפל בעניים... אנשים לא רוצים לראות עניים מול הפרצוף שלהם.. רק תקח אותו ממני אין לי כח לראות אותו סובל.. ולדעתי זה הבעיה שלנו.. לדעתי הביקרות החברתית אמורה להיות על העשירים.. על אלה שיש להם.. שיתנו ממה שאלוקים נתן להם לאחיהם חסרי היכולת שהתקשורת תעורר מודעות חברתית אצל האנשים לקנות מחברות שתורמות לעניים.. ככה האדם מחנך את עצמו לתת ואת סביבתו ולא להתרגל להתבכיין לו להטיל אחריות על אחרים כמו הממשלה... על הממשלה אמורה להיות ביקורת על השחיתות בכספים ודאגה למקורבים.. בכלל צריך להוציא מידיי הממשלה את כל המשרדים כמה שיותר עדיף ולתת את זה כמובן עם הרבה סייגים חברתיים כמו שכר מינימום ורווחת העובדים ובלי מונופול עסקי לגופים פרטיים שינהלו את זה באופן מקצועי ולא על בסיס חברים ומקורבים.. רק ככה התורים והשחיתות במשרדי הממשלה יפסקו... שלא לדבר על זה שבטח הרבה שירותים יעברו לאינטרנט במקום בתוך מבנים כדי לתת עוד מקומות עבודה למקורבים.. ברגע שאנחנו שזה כולל את כולנו נדאג לעניים ננסה איך לעזור להם אנחנו נחנך את עצמנו יותר להתחשבות בזולת ברחוב ובכביש..

 

 בעניין אחר בדרך כלל כשאני עובר ליד הבית שלי יש שם כל מיני כלבים קרציות שאוהבים לנבוח ומשגעים אותי.. קיצר לא מזמן הייתי בחוץ והנה אני רואה את מיסטר כלב המושחת שבדרך כלל נמצא מאחורי הסורגים של החצר וכל הזמן מבהיל אותי עם הנביחות שלו יוצא בחוץ.. חשבתי שהבהמה ינבח עלי.. אבל מה מסתבר שהוא פתאום הוא נהיה ביישן.. בדרך כלל כלבים מסתכלים על מי שעובר לידם אבל הוא אפילו לא הסתכל עלי למרות שנעצתי בו מבטים מזרי אימה.. הכלב יודע לשחק אותה אותה גבר מאחורי סורגים.. בחוץ מתנהג כמו חנון.. יש לו מזל שאין לי לב לתת לו בעיטה בתחת שיזהר לפעם הבאה..

 

נע ממקום למקום סובב סביב החלום
רוצה עוד עד כלות היכולת לנשום
רוצה לטעום עוד לחוות ריגושים

טעמך הוא כטעם החיים

יין מגן עדן משכרת ת'חושים

אהבה מטורפת שואגת גומרת
עונג משכר של אהבה מחרפנת

 

 

לילה טוב לכולם

 

נכתב על ידי , 30/1/2008 19:33   בקטגוריות סרטים, שירה, החיים, חיות, ביקורת חברתית  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של היום הוא המחר שאתמול כל כך פחדתי ממנו ב-1/2/2008 21:58
 



הסוחר,הפמינסטית,הרופא.


הסוחר מוונציה - בימוי קולנועי של מחזה אנטישמי של שייקספיר שאגב בכלל לא ראה יהודים מימיו שהרי כידוע הוא חי באנגליה ובתקופתו יהודים לא הורשו לגור שם כך שכל המידע עליהם בטח היה מקריאת ספרים שהציגו את היהודי באור לא מחמיא בלשון המעטה.. (או אולי הוא קרא על יהודים דרך עיתון הארץ (:)

לגבי הסרט עצמו סגנון הדיבור שייקספירי כבד שמתאים למחזה.. בחלק מהמשפטים נשמע כאילו גם השחקנים בעצמם לא מבינים על מה הם מדברים

לאורך הסרט היהודים מוצגים בצורה אפילה ככת מסוגרת חתומת מבע מסתורית.. חוץ מזה שבסוף נראה שהיהודים הם גם שקרנים וגם אנשים שזורקים את אחיהם לאשפתות וחוזרים למחילותיהם בלי לדבר.. לא אתפלא אם כמה שייגצים (: מאירופה לקחו את זה כאמת מוכחת על היהודים וקיבלו לדם עוד מנת אנטישמיות

הסרט עצמו מאוד חד מוטה שיותר משרצה להגיד אמירהאו חוויה קולנועית הוא הציג בסה"כ גירסה קולנועית למחזה אנטישמי אינפנטלי

סרט לצפיה ביום עיון בנושא אנטישמיות או בבית בתור חומר למידה על התקופה לא יותר.. אהה ויש שם גם אהבה אבל עם כל הגועל שיש מסביב הכל נראה מסריח וצבוע

 

בעניין אחר קראתי כתבה לאחרונה על סימון בובואר שנחשבת אחת מאימהות הפמיניזם בין היתר הביאו שם מכתב ממנה לאהובה.. והיא כותבת כך "אהי רוצה להיות האשה הערבייה הקטנה שלך, אני אהיה אשתך, אשטוף כלים, אטאטא הכל כמו שצריך, אלך לעשות קניות, אקנה בצים ועוגות רום, ולא אגע בך בלי רשותך."

תנסו לדמיין פמינסית כיום שאומרת ככה לבעלה.. המקסימום שאני יכול לדמיין זה לשמוע אותה אומרת טוב אני יגלח את השפם בשבילך.. אז מה אומרת פמינסטית קיצונית ידועה כמו ד"ר אורית קמין על העניין "בעיניי פחות חשוב הפן של חייה האישים, פחות חשוב אם היא הביאה סטודנטיות שלה לסארטר, (שכחתי להזכיר שבין היתר לא היה לה בעיה שסטודנטיות שלה יהיו עם בעלה) ואם היא קנאה או לא המציצנות הזאת מקטינה אותה הרעיונות שלה יותר חשובים" אתם מבינים.. זה כמו שרב יגיד אסור לחלל שבת ויראו אותו מחלל והוא יגיד נו באמת דיי למציצנות אז מה אם אני מחלל.. כלומר אם היא לא מתנהגת ומיישמת את התורה שלה לגבי גברים "שמדכאים אותה" אז מה היא מטיפה על דיכוי..

אין לי בעיה מה שהפמינזם הביא כמו שוויוון הזדמנויות לאשה ולגבר כאחד..

הבעיה היא שכיום הכל הפך קיצוני וזה כבר נהפך לשנאת גברים ולא מתוך דאגה לנשים.. אני נגד הפיכת הנשים לגברים.. נשים חכמות יודעות לנצל הכוחות הנשיים שלכם לקבל את מה שהן רוצות ורק ככה הם יקבלו ולא בכוח שזה כלי גברי.. גבר באופן טבעי רוצה את האושר של אשתו ולעשות מה שהיא רוצה.. כי האושר שלה זה האושר שלו רק צריך לדעת לגרום לגבר להרגיש שהוא הגבר אביר על סוס לבן והוא יתן את נפשו.. תקראו לזה שובניזם? אני קורא לזה נפש האדם ושום דבר לא ישנה את זה ולהפך זה רק יגרום לתסכולים וכאב כי זה תכונות אופי בדי אן איי בגבר ובאשה..

 

לסיום: רק רציתי להביא לך קישור לסיפור מזעזע שקרה בבלינסון  תלמדו מנסיונם של אחרים לא לסמוך על רופאים תמיד תבדקו תבררו ותלחמו..

 

לילה טוב לכולכם אוהב אתכם

נכתב על ידי , 14/1/2008 19:28   בקטגוריות החיים, סבל, אנטישמיות, אהבה ויחסים, ביקורת  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של משה ב-22/1/2008 18:28
 



ללמד זכות ולוותר


לנו הבני אדם יש כוחות שאנחנו אפילו לא מודעים להם.. במו ידינו אנחנו מעצבים את החיים שלנו ולא רק שלנו אלא גם של הסובבים אותנו.. לכל אדם בעולם יש השפעה על העולם.. אם זה על ידי דיבור ואם על ידי מעשה..

ואסביר למה כוונתי.. לימוד זכות על השני.. לדוגמא הלכתם ברחוב ופתאום אדם נתקל בכם ולא רק זה עוד הוא צועק ומאשים אתכם מה זה זה אתה לא רואה לאן אתה הולך?!

 

יש לנו שי ברירות במחשבה:

א.איזה אדם מגעיל חוצפן בהמה ומושחת הוא לא רואה לאן הוא מסתכל בן נעוות המרדות איזה דור מושחת כולם בהמות אין כבוד לאנשים אין תרבות הכל חרא פשוט חרא כולם חרא... (סליחה על הביטוי)

ב.מסכן בטח הוא נורא מאחר לעבודה ויש לו בוס עצבני.. בטח היום אולי אישתו עצבנה אותו והילדים שיגעו אותו.. או אולי הוא בטח סובל ממתחים לאחרונה הוא בחובות.. וכ"ו וכ"ו

 

כדי לבאר את עניין אביא דוגמאות מתורת ישראל

יש סיפור בתלמוד עם אלישע בן אבויה.. שהיה תנא שכפר בה'.. רבי מאיר היה התלמיד שלו והמשיך ללמוד ממנו.. בתקופה יותר מאוחרת אמורא בשם רבה בר שילא שאל את אליהו הנביא מה עושה כרגע ה'? אז ענה לו שהוא אומר מימרות בשם חכמים אבל לא בשם ר' מאיר והוא אמר לו שזה בגלל שהוא למד מאלישע בן אבויה.. ענה לו אותו אמורא שר' מאיר אכל את הפרי וזרק את הקליפה.. כלומר שהוא למד ממנו רק את הטוב אבל את הרע זרק.. ואז אליהו הנביא אמר לו שעכשיו ה' אומר מימרא בשם ר' מאיר..

כשאנחנו באים לבחון את הסיפור אנחנו מוצאים שבעצם עד שאותו אמורא לא אמר על ר' מאיר את המשפט של אכל תוכו וזרק את הקליפה בשמים לא אמרו בשם ר' מאיר מימרות.. וכי ה' לא ידע את מה שר' מאיר עשה? ודאי שהוא ידע. אלא רואים שצריך לימוד זכות בארץ כדי להשפיע בשמיים..  כלומר אנחנו לומדים שהדיבור והחשיבה היא בעצם מה שמעידה עלינו בשמים ומשפיעה על היחס אלינו.. ולא רק אלינו אלא אנחנו בלימוד זכות על אחר גם בשמים בעצם מתנהגים אותו ככה..

 

על אחאב מלך ישראל מסופר בחז"ל שכשהוא בא לשמים הוא עמד מחצה על מחצה.. כלומר היו לו חצי זכויות וחצי עבירות.. והגמרא שואלת איך זה יכול להיות.. הרי כידוע אחאב מלך ישראל היה עובד עבודה זרה מהגרועים ביותר.. עד שמסופר שלא היה גבעה אחת בארץ ישראל שהוא לא שם שם עבודה זרה.. והיה מחטיא את הרבים.. אז איך יכול להיות שהיה חצי על חצי.. אז עונה הגמרא שאחאב היה וותרן בממונו והיה מהנה לתלמידי חכמים מהכסף שלו.. כלומר אחאב היה אדם שמתנהג בוותרנות עם הכסף שלו והגמרא מדגישה את עניין הוותרנות.. היא לא אומרת שבגלל שהיה נותן צדקות.. כמובן שבגלל וותרנותו הוא אז בן היתר נתן צדקה.. אבל הדגש על הוותרנות.. אדם שסולח ומוותר מהר ולא מקפיד עם הבריות.. אנחנו רואים גם אדם שעשה עבירות אבל היות והוא התנהג בוותרנות ובטח כדי להגיע לוותרנות אדם צריך ללמד זכות על השני... כי בלי זה למה שיוותר לשני.. אז גם בשמיים התנהגו איתו באותה מידה ולימדו זכות על העבירות שעשה.. למה עשה ככה וככה בגלל ככה וככה וכ"ו

 

משני הסיפורים אנחנו לומדים כמה דברים

א.אדם שמלמד זכות על השני הוא גורם שגם בשמים יחשבו על אותו אדם ככה

ב.אדם שמלמד זכות גם בשמים מלמדים עליו זכות ומשפיעים עליו ברכה בטח גם בעולם הזה

ג.אדם שמוותר גם בשמים מוותרים לו באותה מידה...

 

רואים כמה חשוב הלימוד זכות וההוותרנות אחד כלפי השני..

לא רק שאנחנו עושים טוב לעצמנו על ידי שאנחנו לא סתם רוגזים אלא גם אנחנו גורמים שגם כשאנחנו עושים דברים רעים לא יקפידנו איתנו בשמים..

 

עריכה:רק רציתי להוסיף משהוא מדהים שאמרו חכמינו: המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעיו.. משפט שאילולי הם היו אומרים את זה אי אפשר להאמין עד כמה העברה על המידות משפיעה...

 

לילה טוב לכולם אוהב אתכם המון

נכתב על ידי , 27/12/2007 18:02   בקטגוריות יהדות ואמונה, החיים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של משה ב-1/1/2008 22:32
 




דפים:  
כינוי: 

בן: 40

ICQ: 395292124 




12,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוישיליקו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוישיליקו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)