לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כבר נכנסת? תגיב.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ללמד זכות ולוותר


לנו הבני אדם יש כוחות שאנחנו אפילו לא מודעים להם.. במו ידינו אנחנו מעצבים את החיים שלנו ולא רק שלנו אלא גם של הסובבים אותנו.. לכל אדם בעולם יש השפעה על העולם.. אם זה על ידי דיבור ואם על ידי מעשה..

ואסביר למה כוונתי.. לימוד זכות על השני.. לדוגמא הלכתם ברחוב ופתאום אדם נתקל בכם ולא רק זה עוד הוא צועק ומאשים אתכם מה זה זה אתה לא רואה לאן אתה הולך?!

 

יש לנו שי ברירות במחשבה:

א.איזה אדם מגעיל חוצפן בהמה ומושחת הוא לא רואה לאן הוא מסתכל בן נעוות המרדות איזה דור מושחת כולם בהמות אין כבוד לאנשים אין תרבות הכל חרא פשוט חרא כולם חרא... (סליחה על הביטוי)

ב.מסכן בטח הוא נורא מאחר לעבודה ויש לו בוס עצבני.. בטח היום אולי אישתו עצבנה אותו והילדים שיגעו אותו.. או אולי הוא בטח סובל ממתחים לאחרונה הוא בחובות.. וכ"ו וכ"ו

 

כדי לבאר את עניין אביא דוגמאות מתורת ישראל

יש סיפור בתלמוד עם אלישע בן אבויה.. שהיה תנא שכפר בה'.. רבי מאיר היה התלמיד שלו והמשיך ללמוד ממנו.. בתקופה יותר מאוחרת אמורא בשם רבה בר שילא שאל את אליהו הנביא מה עושה כרגע ה'? אז ענה לו שהוא אומר מימרות בשם חכמים אבל לא בשם ר' מאיר והוא אמר לו שזה בגלל שהוא למד מאלישע בן אבויה.. ענה לו אותו אמורא שר' מאיר אכל את הפרי וזרק את הקליפה.. כלומר שהוא למד ממנו רק את הטוב אבל את הרע זרק.. ואז אליהו הנביא אמר לו שעכשיו ה' אומר מימרא בשם ר' מאיר..

כשאנחנו באים לבחון את הסיפור אנחנו מוצאים שבעצם עד שאותו אמורא לא אמר על ר' מאיר את המשפט של אכל תוכו וזרק את הקליפה בשמים לא אמרו בשם ר' מאיר מימרות.. וכי ה' לא ידע את מה שר' מאיר עשה? ודאי שהוא ידע. אלא רואים שצריך לימוד זכות בארץ כדי להשפיע בשמיים..  כלומר אנחנו לומדים שהדיבור והחשיבה היא בעצם מה שמעידה עלינו בשמים ומשפיעה על היחס אלינו.. ולא רק אלינו אלא אנחנו בלימוד זכות על אחר גם בשמים בעצם מתנהגים אותו ככה..

 

על אחאב מלך ישראל מסופר בחז"ל שכשהוא בא לשמים הוא עמד מחצה על מחצה.. כלומר היו לו חצי זכויות וחצי עבירות.. והגמרא שואלת איך זה יכול להיות.. הרי כידוע אחאב מלך ישראל היה עובד עבודה זרה מהגרועים ביותר.. עד שמסופר שלא היה גבעה אחת בארץ ישראל שהוא לא שם שם עבודה זרה.. והיה מחטיא את הרבים.. אז איך יכול להיות שהיה חצי על חצי.. אז עונה הגמרא שאחאב היה וותרן בממונו והיה מהנה לתלמידי חכמים מהכסף שלו.. כלומר אחאב היה אדם שמתנהג בוותרנות עם הכסף שלו והגמרא מדגישה את עניין הוותרנות.. היא לא אומרת שבגלל שהיה נותן צדקות.. כמובן שבגלל וותרנותו הוא אז בן היתר נתן צדקה.. אבל הדגש על הוותרנות.. אדם שסולח ומוותר מהר ולא מקפיד עם הבריות.. אנחנו רואים גם אדם שעשה עבירות אבל היות והוא התנהג בוותרנות ובטח כדי להגיע לוותרנות אדם צריך ללמד זכות על השני... כי בלי זה למה שיוותר לשני.. אז גם בשמיים התנהגו איתו באותה מידה ולימדו זכות על העבירות שעשה.. למה עשה ככה וככה בגלל ככה וככה וכ"ו

 

משני הסיפורים אנחנו לומדים כמה דברים

א.אדם שמלמד זכות על השני הוא גורם שגם בשמים יחשבו על אותו אדם ככה

ב.אדם שמלמד זכות גם בשמים מלמדים עליו זכות ומשפיעים עליו ברכה בטח גם בעולם הזה

ג.אדם שמוותר גם בשמים מוותרים לו באותה מידה...

 

רואים כמה חשוב הלימוד זכות וההוותרנות אחד כלפי השני..

לא רק שאנחנו עושים טוב לעצמנו על ידי שאנחנו לא סתם רוגזים אלא גם אנחנו גורמים שגם כשאנחנו עושים דברים רעים לא יקפידנו איתנו בשמים..

 

עריכה:רק רציתי להוסיף משהוא מדהים שאמרו חכמינו: המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעיו.. משפט שאילולי הם היו אומרים את זה אי אפשר להאמין עד כמה העברה על המידות משפיעה...

 

לילה טוב לכולם אוהב אתכם המון

נכתב על ידי , 27/12/2007 18:02   בקטגוריות יהדות ואמונה, החיים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של משה ב-1/1/2008 22:32
 



על דרוזים ערבים בית"ר וכהנא..


לבית"ר אם ידוע לכם או לא יש גם אוהדים ערבים מהשטחים.. עשו עליהם כתבה בערוץ 10 "אוהדים שרופים" אם אתם שואלים אותי מה דעתי בנושא אז ככה.. אני לא שונא ערבים (לא שאני מפחד מאותם חולי נפש ידועים שנקראים בשם שמאל משום מה) כי הם ערבים.. (בכלל אני לא שונא.. אני מאמין בבטחון ישראל ובעד כל פעולה שתיישם את זה ואני לא מאמין במוסר שהמציאו בני אדם שהיום כאן מחר בקבר מהסברות שלהם אלא רק במוסר של מי שברא את העולם..) לכן מבחינתי אוהד ערבי שאוהד את בית"ר ירושלים למרות שלא משחקים בה ערבים מבחינתי גם אם הוא לא חושב על זה הוא פשוט מסכים אם זה שירושלים של עם ישראל.. אני נגד שיתוף ערבי בבית"ר ירושלים ולא מטעמי גזענות אלא פשוט שבשבילי בית"ר מייצגת את ירושלים המאוחדת של עם ישראל והערבים מאמינים בשקר שירושלים ובכלל הארץ שלהם לכן זה יהיה הפך השכל והתבונה שאחד כזה ישחק בבית"ר שמייצגת את ההפך.. אגב כשאני צועק מוות לערבים זה בעיקר בגלל שזה פשוט כייף לעצבן את השמאל והתקשורת.. אבל סתם ערבי שיודע תאמת או אחד שלא מעניין אותו פוליטיקה תפאדל תבוא אני אשב איתו על כוס קפה.. (אגב אני לא אגנה שונאים ערבים מטעמי גזענות כמו שהשמאל לא מגנה את הבוגדים משלום עכשיו)

 

דוגמא לדעתי היא הפוגרום של הדרוזים (כולל החטיפת שוטרת שניצלה בנס ממוות או לינץ והמו"מ המביש על "החלפת שבויים" שהמשטרה ברוב חדלונה ואפסותה עשתה) שקרה בפקיעין פורסמה כתבה "הסיפורים מפקיעין:שנים של התנכלויות"  שמבחינתי מבטאת את הבעיה של מדינת ישראל בכללותה.. אם נתמקד בנקודה העיקרית של הכתבה מתברר בעצם תופעה דיי טבעית.. קבוצת דרוזים עושה בעיות.. וכמו כל בעיה ברגע שלא מטפלים בה היא מתגברת.. המשטרה מתעלמת מאירועים פלילים של ערבים בעיקר בגלל שהיא לא רוצה לטפל בבעיה כדי לא "לעורר מהומות" (אצל יהודים אפשר לכסאח אף שמאלני לא יגיד זה אסור) והיא חושבת שהטמנת הראש בחול תפתור את הבעיה או שהיא סתם מפחדת להסתכן ולא מטפלת בתירוץ הידוע של "לא לעורר מהומות" על כל מקרה היא לא מטפלת ומה שקורה כשאין דין ואין דיין הם עושים מה שבא להם ואז כולם בשוק.. ומי שמפסיד מזה זה הדרוזים הטובים וגם אנחנו שאנחנו מאבדים אותם ומעוררים אצלהם שנאה.. במקום לפתור את הבעיה מהשורש כשהיא קטנה במכה אחת כואבת וניצחת בעבריינות מעדיפים לטמון את הראש בחול.. אותו דבר קרה לנו בתחילת האינתיפדה הראשונה אם הצבא היה מכסח אותם כבר אז כשרק התחילו לזרוק אבנים והיו היו מבינים שישראל לא מתכוונת לוותר הם היו מתייאשים... כידוע בפסיכולוגיה שכשאין תקווה יש יאוש.. (בניגוד לשקר השמאלני שיאוש גרם להם כי זה מנוגד הטבע אבל כידוע את השמאל משרת בעיקר השקר והתעמולה מבית הקומוניזם אני ממליץ למי שלא קרא לקרוא את הקישור שלי על הקומינזם בצד הבלוג) הבעיה אז הייתה שהשמאל (החולה נפש) נתן להם תקווה (ותמך בהם כידוע!!!) שאפשר לנצח וזה נתן להם זריקת עידוד להמשיך ומי שאכל אותה זה אזרחי ישראל שהלך שבי אחר התקשורת והשמאל..

אגב מעניין שהעניין הזה קרה בדיוק בשבוע של האזכרה של הרב מאיר כהנא זצ"ל (שבכלל לא היה כמו שהשמאל ניסה להציג אותו שונא ערבים בגלל גזענות) הוא אוהב ישראל אמיתי שכל מה שעשה זה בגלל אהבת ישראל ודאגה למדינה.. הוא פשוט האמין שכדי להגן על המדינה חייבים להתנהג עם הערבים באותה מידה שהם מתנהגים.. לא היה לו בעיה עם ערבי שמקבל את מרות ישראל וחוקיה.. תמיד הוא היה חותם את שמו "באהבת ישראל מאיר כהנא" (כמו שרואים בתמונה שהבאתי)  רק אחד שבאמת מרגיש ככה חותם כך..

אפרופו דרוזים קראתי תשובה שלו מה דעתו לגבם... 

שאלה  מה דינם של הדרוזים על פי התורה, האם גם אותם עלינו לגרש, והרי רבים מהם משרתים בצה"ל ונכרת עימם "ברית דמים"?
תשובה  עלינו להבין שמבחינה הלכתית ישנן דרישות ותנאים לגוי הרוצה לשבת בארץ. לכן, למעשה כשאנו ניגשים לנושא זה עלינו לדעת שאין הבדל בין ערבי, דרוזי או צ'רקסי. כל אחד מאלה אם ירצה לשבת בארץ ישראל עלינו למלא ולקבל על עצמו תנאים מסויימים שיתנו לו רשיון ישיבה בארץ. הערבים, כמובן, בעצם התכחשותם לבעלותינו על הארץ נשללת מהם הזכות לשבת כאן. כי הם אוכלוסיה עויינת, ודינה מבואר בתורה ובפוסקים, לגבי הדרוזים הם חייבים לעמוד באותם תנאים, אם בית הדין שימונה על כך ע"י השלטונות (שבעז"ה בקרוב יהיה כזה שהתורה היא דרכו) ישתכנע לגבי דרוזים מסויימים שהם ממלאים אחר התנאים הדרושים?תינתן להם הרשות להישאר. מובן מאליו שהדרוזים כמו אלו ברמת הגולן או אחרים העויינים אותנו יוכרחו לעזוב. צריך לזכור שגם הדרוזים ה"טובים" שרבים מהם משרתים בצה"ל לא תמיד עושים כך מ"אהבת מרדכי". עוד זכורים לנו הפרעות בבית גא'ן בהם נפצעו עשרות שוטרים. למעשה, הרוב המכריע של הדרוזים אינו נאמן לנו, והוא מחפש רק את טובות עצמו. ועל פי ההלכה, כפי הנראה, מעטים הם הדרוזים שממלאים אחר הקריטריונים הנדרשים.

 

באהבת ישראל',

משה.

(תגידו שאני לא צדיק אההה (:)

 


 

 

נכתב על ידי , 31/10/2007 18:58   בקטגוריות דמגוגיה שמאלנית, יהדות ואמונה, שנאה, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של משה ב-5/11/2007 23:56
 



מיקי מאוס הפלסטיני


איזה חמודים הפלסטינים תראו בסרטון מה מחנכים אותם מגיל 9 איזה דור מתוק הולך לגדול לנו פה..

 

היום בלי קשר לנושא לעיל בשריפה שפרצה בטבריה נשרף כל הבית כולל דלת הפלדה שהתעקמה מרוב החום אך המזוזה נשאר שלימה, בתיק של הילדה נשרפו כל הספרים והמחברות חוץ מהתנ"ך, אין לי דעה מגובשת בנושא, הייתי שמח לשמוע מה אתם חושבים.

 

דלת הפלדה התקעמה ומזוזת הפלסטיק נשארה שלימה לחלוטין אפילו לא השחירה

 

נכתב על ידי , 8/5/2007 17:58   בקטגוריות יהדות ואמונה, שנאה, טרור, אקטואליה  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של משה ב-17/5/2007 15:09
 




דפים:  
כינוי: 

בן: 40

ICQ: 395292124 




12,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוישיליקו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוישיליקו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)