לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

?Life. How the hell to get through all 9 of them


המעבר לאוניברסיטה זה כמו להיוולד מחדש. אני נשבעת. אז..אממ..אלו הולכים להיות החיים השלישיים. אני בטוחה בזה. ואולי הרביעיים? עכשיו הבנתי למה מתכוונים כשזורקים את הביטוי NineLives...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הדרך שלי לפתור בעיות


 

הדרך שלי לפתור בעיות היא לירות לכל הכיוונים. כבר הצהרתי על זה בעבר הלא כל כך רחוק ואני לחלוטין עומדת מאחורי ההצהרה הזאת.

כשיש בעיה על הפרק רוב הסיכויים שלא אשקוט ולא אשתוק עד שלא ימצא לה פתרון. זה מפריע לי אישית כשיש איזושהי בעיה או דילמה לא פתורה בשטח ועל כן אני ממש מרגישה מחויבת לחשוב על כל דרכי הפתרון האפשריים (ולבצע אותם).

אני חושבת שעכשיו, כמו בעבר, אנהג בדיוק באותה הדרך. בעיה ניצבת על הדרך ואין סיכוי שאתן לה להתנופף שם מולי כמו דגל אדום לעיני שור זועם.

זו הכרזת מלחמה.

נכתב על ידי NineLives , 8/3/2010 10:28   בקטגוריות לא לשכוח- חשוב!  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איך תדעי שאת לא בחורה טיפוסית


*צלצול טלפון* **צלצול טלפון**

 

*צלצול טלפון*

"הלו" אני מוצאת את עצמי עונה בחוסר רצון משווע לאחר שהטלפון בישר לי כי אין בכוונתו להפסיק לצלצל.

 

"גב' לב הכהן" מזמר לו הקול מהצד השני "מדברים מאל מקיאג'. הפנתה אותנו חברה שלך שאמרה שהיא מעוניינת להעניק לך סדנאת איפור אישית חינם אצלנו".

 

"וואו" אני עונה. בהתחלה נדהמת. נחמד. מעכלת את המחשבה ושוב אומרת "וואו". הפעם זה כבר וואו של 'איך לעזאזל אני הולכת להיפתר מכם עכשיו?'.

 

חברות הקוסמטיקה הפכו למתוחכמות יותר ממה שהיו פעם שכן... לכו תמצאו את הבחורה שתגיד "לא, אני לא מעוניינת בטיפול אישי חינם" כשמציעים לה אחד כזה ועוד אומרים לה שאחת החברות שהיא מחשיבה כנעימת שיחה ונהדרת באופן כללי "העניקה" לה את המתנה הזאת. בחורה טיפוסית היתה מפרפרת משמחה ומשתוללת בזעקות "יההאוווו איזה יופי, איזה חמוד מצידה, איזה נחמד מצידכם, ברור שאני אבוא" למשמע הזכייה ואילו אני (לאחר עיכול המחשבה) הבלחתי נהמת "אוי ואבוי" מבין שפתי.

טוב אני דיי מגזימה פה... בפועל לא אמרתי שום "אוי" ושום "ואבוי" אבל נורא לא התחשק לי להסכים לכל העיסקה הזאת. כן, אומנם זה מאוד נחמד למי שאוהבת להתאפר ולהתגנדר אבל למי שלא...... למי שלא אוהבת שקוסמטיקאיות מפוקפקות נוגעות לה בפנים, מפעילות עליה את קסמיהן ואומרות לה איך כדאי לה לטפח את פניה במאות שקלים זה בכלל לא תענוג.

 

בשיחת עידכונים של אחר הצהריים עם אבא שנינו הסכמנו בפה אחד כי רבות הן הנשים שלא ידעו ולא יצליחו להגיד 'לא' כאשר הן ניצבות מול קוסמטיקאית/מאפרת שמנסה בתוקף למכור להן "מוצר נחשק". הקוסמטיקאיות של ימינו מיומנות, זריזות, שנונות, יודעות לשלוף את כל הסכינים ולתקוע אותם במקומות הנכונים (בכלל, זה נכון לגבי הרבה סוכני מכירות בימינו אבל זה כבר לפעם אחרת). הן הסיבה שאני לעולם לא עוברת דרך "אזור הקוסמטיקה" כשרגליי דורכות בסופר-פארם...

הן מתחילות בשליפה זריזה של מבצע "מפתה". את עומדת שם ומקשיבה כי לא נעים לך לברוח לה באמצע המשפט. את מהנהנת בחינניות והנה היא כבר שולפת איזה תכשיר במאות שקלים ושואלת "תהיי מעוניינת לנסות את מיפה הנקבוביות החדש שלנו? הנה, בואי... תני לי להדגים לך". את מתפתה וחושבת לעצמך שלא יהיה שום דבר רע אם היא תמרח לך כמה דברים נעימים על הפנים... בכל זאת... זה בחינם. אז את יושבת שם ונהנת. היא נותנת לך את המראה בסיום התהליך ואומרת "תראי, את רואה איזה יופי. איזה שינוי. ממש נהדר". את מסתכלת... זה באמת יפה. את מתמוגגת. למראית עין התוצאות מרשימות. היא טוחבת לך את התכשיר ליד ולא שוכחת להשמיע באוזנך את המבצע השערורייתי שתרוויחי אם תקני את המכשיר עכשיו ורק עכשיו. רק 299 ש"ח ותקבלי גם אייליינר במתנה, לא שווה?

עכשיו תנסי להגיד לא. מעטות הן הנשים שיהיה להן קל להגיד 'לא' בסיטואציה שכזאת. אני מוכנה להתערב על זה. רובן ישתחלו מהסיטואציה עם תירוץ עלוב, אך החלשות שמביניהן ימצאו עצמן נכנעות לטרגדיה.

 

אז איפה הייתי? אה... אהממ... אם תתנו לי ללכת ב"שדרת הקוסמטיקאיות" של הסופר-פארם תוכלו למצוא אותי מגמגמת אי אילו תירוצים שכוללים את העובדה שאני סטודנטית ואין לי כסף... לעזאזל, אני אגיד הכל רק שיעזבו אותי. במקרה הטוב אני אצליח לדלג בזריזות מהקצה האחד לקצה השני של המעבר כשראשי מורכן לרצפה ואני מייחלת לכך שלא יווצר מצב בו אצור איתן קשר עין. כן, כי גם אני שייכת לזן הנשים שלא מצליחות להתמודד בקלות עם הפרוצדורה של דחיית קוסמטיקאית מיומנת.

 

בחורה טיפוסית ככל הנראה היתה מפרפרת משמחה ומשתוללת בזעקות "יההאוווו איזה יופי" למשמע הזכייה. היא היתה הולכת למפגש החינמי והיתה נאלצת להתמודד עם סכיני הקוסמטיקאית.

תדעי שאת לא בחורה טיפוסית אם תצליחי להוריד מעלייך את נטל "הזכייה" ולהעביר את הטיפול האישי למישהי שתהנה ממנו הרבה יותר ממך.

 

נכתב על ידי NineLives , 28/2/2010 17:47   בקטגוריות לא לשכוח- חשוב!  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NineLives ב-1/3/2010 11:53
 



שנת פריחה ושגשוג - אפילוג שנתי


או בשמה האחר של הכותרת: "חמסה חמסה חמסה נעים לי בדיוק איפה שאני אז אל תזיזו לי את הגבינה".

 

קצת באיחור (עקב חוסר זמן והעדר ריכוז) מגיע לו הסיכום השנתי וגם עכשיו כשהוא הגיע תצפו שהוא יהיה קצר ומתומצת בהתאם לרוח התקופה האחרונה:

אז מה היה לנו השנה אתם שואלים?!?! אולי השנה הטובה ביותר בחיי. לא אולי... בטוח!

שנת 2009 תיזכר לעד כשנה שבה השתנו סדרי העדיפויות שלי לאלתר ובצדק מוחלט. היא תיזכר לעד כשנה שבה נוסף הנדבך החשוב ביותר לרומן עב הכרס "איך לתת משמעות לחיים האנושיים שלך".

 

 

אבל לפני זה, הנה מה שהיה ב- 2008 לכל הסקרנים אוהבי הנוסטלגיה (שזה בעיקר אני).

 

 

שנת 2009 היתה ההפך המוחלט מ- 2008 בלא מעט מובנים אבל כל הניתוחים האלו כבר באמת לא משנים. כל מה שבא לי לעשות כרגע זה רק להריץ לכמה דקות בראש את כל ההתפתחויות של השנה הזאת, 2009 חביבתי, ולהעריץ את הדרך הנהדרת הזאת שעברתי והשינויים שהגיעו איתה.

כן, אומנם לא היו התפתחויות מרשימות במיוחד מבחינת לימודים, הישגים, עבודה או ניסיון מקצועי (למרות שהיו צריכות להיות כאלו והאשמה בהעדרן היא לגמרי עליי), אבל ההתפתחויות שעברתי היו חופן מלא של שינויים שהעסיקו אותי כך שבאמת אין לי מה להתלונן. לא כל שנה צריכה להיות מוצלחת מכל הבחינות ואין לי ספק שדווקא השנה שנכנסה לה לא מזמן יכולה להביא שינוי עצום ופוטנציאלי בתחומים האלו. אז שוב, אני באמת לא מוטרדת.

על כל פנים, שנת 2009 טמנה בחובה התפתחות אחת מהותית ששינתה לא מעט ממי שהייתי לפני שנה... כי... מי שהייתי לפני שנה זה בהחלט לא מי שאני כיום ואני רק יכולה להיות מרוצה מההתפתחות הזאת. אולי סוף סוף הפכתי להיות "קצת יותר אישה ו...קצת פחות קוביית לגו שסתם מרכיבה את החברה באופן ילדותי ותמים למדיי" (הגדרה מטופשת אבל האסוציאציות שלי גלשו למחוזות רחוקים). שנת 2009 טמנה בחובה את ההיכרות המשמעותית ביותר בשבילי עד לשנה זו, היכרות ש"שיכרה אותי כלוט" אחרי הרבה זמן של צפייה ועשתה עימי לא מעט חסד.

קצת קשה להאמין שכבר עברה שנה מאז שהכרתי אותו (אותו = איזה שמיכה חמה אחת שלא אפרט עליה כי היא תבוא לחנוק אותי). קצת קשה להאמין שבמהלך שנה החיים שלי הפכו מגוש רפש של מערכות יחסים לשמנת נהדרת שגורמת לי ללקק את האצבעות. זה נהדר לחשוב על זה...

אז בואו נראה מה למדתי... למשל...

למדתי להפסיק לשחק משחקים ולהפסיק לפחד מהאמת. אני מניחה שהייתי חובבת לא קטנה של משחקים קודם לכן ואולי זה כך רק בגלל שפחדתי ממה ש"מצריכה" מערכת יחסים של ממש.

למדתי על מהות של נתינה (לא שלא ידעתי מה זה קודם... פשוט אני מניחה שלא זכיתי להערכה על הנתינה הזאת) ולמדתי על הכיף שבאהבה הדדית והדדיות בכלל.

הו הו... הנה משהו שממש חשוב לי - למדתי לסמוך. לא שלא ידעתי לסמוך קודם אבל לפחות עכשיו אני קצת פחות נאיבית, קצת פחות תמימה בעניין.

הגעתי למסקנה שאני לעד אחייך כשאחשוב על דברים שנעימים לי בקשר הזה. אלו זכרונות סובייקטיביים שנחרטו עמוק ושללא תלות בעתיד יזכירו לי תמיד "אהבה מהי".

וזהו, מספיק ודיי לעכשיו.

 

אז השנה הזאת היתה נהדרת. התפתחתי במישור הכי חשוב בשלב הזה בחיי. הצלחתי לאזן לא רע בין לימודים לבילויים ולפזר את תשומת הלב שלי באופן קצת יותר אחיד. נעים לי ואני מרוצה לאללה.

 

שנה הבאה?

שנה הבאה אני מקווה להתחיל תואר שני, בתקווה בפקולטה לרפואה בטכניון (תואר שני בנוירוביולוגיה). מכיוון שחסרה לי נקודה בממוצע כדי להגיע לרף הקבלה שלהם אני מנסה לשפר פה ושם כמה ציונים ולנסות להתקבל אבל עניין הקבלה הוא בכלל לא וודאי. כך או כך יש אלטרנטיבות וכשיגיע הזמן אני אאלץ להרהר לא מעט בנושא. אני מתכננת להישאר בחיפה. אני מתכננת להיכנס לכושר שוב! זו הבטחה (נהפוך את זה לנדר?). אני עדיין חושבת על למצוא פרויקט מחקר במעבדת ביולוגיה (למרות העצלנות הגוברת ואהבת בזבוז הזמן שלי). אני מתכננת להמשיך לאהוב (אפילו את הטכניון) ומקווה להגיע לעוד תובנות נעימות כמו שהיו בשנה שחלפה.

 

 

 

אה ו...

אבא שלי הוא גאון עיסקי. הוא יוצר יש מאין, הוא אשף ההתמודדות הבירוקרטית. יש לי המון כבוד אליו בתחום הזה. וזה לצערי כל מה שאוכל לתת בנושא הזה. שנה נפלאה.

 

נכתב על ידי NineLives , 20/1/2010 22:49   בקטגוריות לא לשכוח- חשוב!, תובנות  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סאונד ב-2/2/2010 22:31
 




דפים:  
Avatarכינוי:  NineLives

בת: 38

MSN: 

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNineLives אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NineLives ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)