לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

?Life. How the hell to get through all 9 of them


המעבר לאוניברסיטה זה כמו להיוולד מחדש. אני נשבעת. אז..אממ..אלו הולכים להיות החיים השלישיים. אני בטוחה בזה. ואולי הרביעיים? עכשיו הבנתי למה מתכוונים כשזורקים את הביטוי NineLives...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

סוג של קר לי


 

סוג של קר לי, עכשיו ספציפית. סוג של הייתי רוצה לנהל דברים אחרת. אם רק היה אפשר. סוג של אילוצים.

אני חיה על העובדה שידי יכולות להפיק מרגניות ושכמו חתולה אנחת על הרגליים בדקה האחרונה.

 

סתם הרהורים של יום מתיש.

 

לא פשוט ללמוד מ- 9 וחצי בבוקר עד 7 וחצי בערב. את ההפסקות שלי אני מנצלת בימים אלו כדי לצבור שעות שינה.

רק תגידו לי איך אפשר לנהל חיים ככה?

 

כמיטב המסורת, הנה המערכת של הסמסטר הנוכחי. רק כדי שתרחמו עליי-

 

 

בסמסטר הזה, יש לציין, דווקא התעלתי על עצמי. אין לי קדמים עבור שניים מתוך הקורסים שאני לוקחת ורשומים כאן. עבור אחד מהם אין לי אפילו שני קדמים מאוד חשובים.

"קדמים", למי שלא בקיא, הם קורסי קדם שחייבים לקחת לפני כדי להיות חלק מהקורס. הישג מרשים לבחורה קטנה שידעה לנצל הייטב את העובדה שעד לא מזמן היתה בגרמניה למטרות לימודיות.

נכתב על ידי NineLives , 23/11/2008 23:18   בקטגוריות לימודים  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NineLives ב-5/12/2008 17:16
 



עכשיו כבר מוכנה


 

יש הרבה דברים שמטרידים אותי בזמן האחרון... בואו נגיד שמאז שחזרתי הנפש שלי לא שקטה. חלק מהנושאים שעומדים על הפרק משמחים ומרגשים אותי וחלק מכניסים אותי למועקה. חלק אפילו מחליאים אותי. אבל אני מגלה טפח ומכסה טפחיים... לא תמיד מספרת, אפילו לא לאנשים שמהותם מעסיקה את מוחי הקודח, ולא תמיד שמחה לחלוק. ככה זה עם עקרבים.

 

אז יש בעיות לימודיות ויש בעיות חברתיות ויש בעיות של מערכות יחסים ויש בעיות של מעבר מעונות... לפחות אני לא יכולה להגיד שמשעמם לי מאז שהגעתי לארץ. דבר אחד אני רק יודעת... אני יודעת שאני מוכנה.

כיום אני לגמרי מוכנה.

 

הנה נפתח לו עוד שניה סמסטר חדש ואני מוכנה. נחתי מספיק ובחיי שאני מוכנה. הנה נכנסתי לדירה חדשה ותקופה של היכרויות חדשות ואני מוכנה לאמץ את כל מסכות החברותיות שלי לטובת העניין והנה, מה שלא חשבתי שאני אגיד... ומה שלא אמרתי כבר כל כך הרבה זמן, אני לגמרי מוכנה עכשיו לזוגיות. זה עניין שמתבשל אצלי בתת מודע, הוא בוער כעת.

לא משנה מה ההיסטוריה, לא משנה בכלל מה הטריגרים וזה בכלל לא חייב להיות תלוי בחור או סיטואציה מסוימת אני רק יודעת שהצורך לתת מנוח לפוסטים שמלפני הטיסה הוא גדול ולא יניח לי לזמן הקרוב.

אני מצטערת אבל חלפו הימים שהתחשק לי רק להכיר או לראות כמה אני אוכל למתוח את הגבול שלי. חלפו גם הימים בהם לשמוע מישהו מציע לי קשר יזיזות היה יכול לעניין אותי ובכלל נמאס לי ממשחקים. בעיקר נמאסו עליי המשחקים שלי עצמי.

אותה אחת שהוזכרה בקישור הנ"ל כל כך נהנתה לשמוע כמה התבגרתי... ייתכן בהחלט שכעת היא חושבת שגרמניה (AKA ניתוק מישראל) עושה רק טוב לבגרות ולהבנה של אנשים מטומטמים כמוני.

 

לא משנה מה יקרה וגם לא משנות כבר הטעויות שעשיתי בדרך... אני יודעת שלקח לי יותר מדיי זמן "להיות מוכנה" ושאין ספק כי זה היה יותר מדיי זמן שבוזבז (כועסת על עצמי על זה). כיום אני לא הבנאדם שהכרתם לפני הטיסה... כיום אני הרבה יותר מוכנה.

 

אז זהו, תבינו מה שתבינו. אתם יכולים לדחוף את זה לתחת כי אותי זה לא מעניין.

 

 

ובנימה אופטימית זאת, אחח אני צריכה ללכת עכשיו לפרוק שוב אגרסיות בבריכה. כבר שכחתי כמה ימים של שחיה אינטנסיבית בבריכה עושים לי טוב.

 

 

רטרוספקטיבה:

עברתי קצת על הארכיון של הבלוג עכשיו... אני יודעת שיש חורים גדולים אי שם מבערך מרץ עד אוגוסט, כלומר כל סמסטר אביב שעבר. אפילו לא פירסמתי, אז כשהתחיל הסמסטר, את מערכת השעות הלימודית שלי כמו שאני כל כך אוהבת לעשות. לא דיברתי הרבה על לימודים, בעצם לא דיברתי הרבה בכלל. כל זה מאוד לא אופייני לי בהיותי חננה חפרנית.

כיום כשאני מסתכלת על הסמסטר הקודם אני בהחלט יכולה להגיד שהוא היה מן העמוסים, אולי אפילו העמוס מבין כל אלו שהיו עד עכשיו. בזמנו, במהלך הסמסטר, לקחתי שתי מעבדות כבדות... אפילו זה בלבד הספיק כדי למלא לי את כל סדר היום של השבוע. הנה דו"ח מקדים, דו"ח מסכם, עוד דו"ח מקדים, עוד דו"ח מסכם, בוחן לפני כל מעבדה והנה כבר כל השבוע שלי נדפק תחת עול הלימודים. עכשיו כשאני מסתכלת על הסמסטר שהיה אני שמה לב שהוא באמת היה רצחני ואם כך לא פלא שלא היה לי זמן להתעסק עם הבלוג ועם העידכונים בו.

 

סוף סמסטר, תקופת מבחנים... לחץ, לחץ, לחץ מתיש... הופ עוד לא נגמר והנה אני כבר בגרמניה. ככה זה אצלי... סוג של רכבת הרים שקשה לרדת ממנה.

 

והנה אנחנו מגיעים למועקה נוספת שמטרידה את מנוחתי בימים אלו. למבחן אחד מכל אלו שהיו בסוף סמסטר אביב הקודם לא יכולתי לגשת (כימיה אורגנית 2 מ'). כמובן שלקחתי איתי את כל המחברות והתרגילים לגרמניה כדי ללמוד אבל כמובן וכצפוי... זה לא עבד. בגרמניה לא היה לי בחדר שולחן נורמלי לשבת לידו; היתה רק עבודה שתפסה את מרבית שעות היממה והתישה בצורה מדהימה. כל התכנונים ללכת ללמוד כל יום למשך שעה שעתיים אחרי העבודה עלו בתוהו... באיזשהו שלב הבנתי שזה פשוט בלתי אפשרי. העייפות של אחרי יום עבודה מצד אחד, השותפים והחברים הגרמנים שמזמינים לשתות בירה ולהנות מהצד שני. השלתי את עצמי כשחשבתי שללמוד בחו"ל זה אפשרי.

כשחזרתי לארץ חשבתי "הו, 5 ימים... אני אספיק ללמוד" והנה מעבר מעונות והנה חברים שרוצים להיפגש כדי לראות את זאת שנעלמה להם לחודשיים והנה אני שוב לא מצליחה להתרכז והתכנונים של ללמוד? התפוגגו.

המבחן, מועד ב', ביום ראשון. אני לא ניגשת (למרות שאם תפגשו אותי פנים מול פנים אני אגיד ש"אולי" רק כדי שתעזבו אותי ודיי כבר עם זה). אני לא ניגשת ובהיותי מזוכיסטית פרפקציוניסטית אני אפילו חושבת שמגיע לי העונש הזה. בחיים אי אפשר לצאת נשכר מהכל ואם זה העונש שמגיע אז so be it. אחרי שאכלתי את עצמי על ההחלטות המטופשות שלי במשך שבוע שלם אני כבר מתחילה להשלים עם העובדה. התוצאות לא יאחרו להגיע ואני רק יכולה לקוות שיהיו עוד כמה מרצים רחומים שיעזרו לי לסיים את התואר בשלום.

 

חוץ מזה מה עוד...?! סיימתי את הסמסטר הקודם עם ממוצע 90.2 סימסטריאלי וממוצע כולל של 80.6. פעם ראשונה שהגעתי להשג הזה ואני אשוויץ, בטח שאני אשוויץ! מגיע לי להשוויץ, אין סיכוי שאני לא אתרפק על הזכות הזאת ו... כן... גם בטח שזה גרם לי עוד יותר לא לרצות לעשות את המבחן הארור של יום ראשון הקרוב.

עם הרבה ביטחון עצמי אני אתגבר על כל מכשול. לימודי, חברתי... קטן עליי... עשיתי דברים יותר קשים.

 

 

לגימת קפה, כרסום עוגייה והופ... עבר לו עוד סמסטר.

הופ אחד חדש מתחיל ביום ראשון.

עוד לא פקפקתי לרגע בעובדה הטוענת כי חוקי הטבע לא קיימים כשנכנסים לממלכת הטכניון. הזמן יכול לעצור פה מלכת או להרקיע לשחקים במהירות בליסטית... לא הצלחתי להשכיל ולדעת איך לשלוט במעבר בין השניים.

 

ועל כל פנים, סמסטר חדש מתחיל ביום ראשון. הקורסים שאני אקח בו תלויים מאוד ברחמנותם של המרצים הענוגים כך שגם עכשיו אני אמנע מלפרסם איזו מערכת שעות מייצגת. במקום זה אני אספר לכם ששידרגתי את מגורי בקמפוס.

בשעה טובה נחתה כף רגלי במעונות מזרח החדשים. הנה אפילו תמונה להוכחה:

חדר -

 

 

 

נוף -

 

 

 

מבחינה חזותית ללא ספק מדובר בבחירה כהלכה. תראו את החדר, איזה גדול הבייבי שלי... יש הרבה יותר מרווח, הרבה יותר נקי והרבה פחות מתפורר... ופאקינג תראו את הנוף... אני יכולה להישאר פה לעד כל עוד הנוף קיים. אגב, אם תסתכלו הייטב בפינה השמאלית למטה תוכלו לראות את החלונות שפעם היוו את חלונות המטבח של הדירה הקודמת שלי.

כמובן שלא הכל ורוד ויש כמה חסרונות בחדר... לא אכביר במילים אבל יש עוד צורך לראות איך דברים מסתדרים. כרגע אני עדיין אופטימית.

 

לגבי השותפות, אף אחת מהשנה שעברה לא עברה לגור פה (ואולי טוב שכך) וגם ניסיונות לעבור לגור עם ידידות מהקמפוס עלו בתוהו (ואולי באמת גם עדיף שכך) ככה ששוב התחלתי עם דף לבן פה בדירה החדשה. במהלך השבוע הייתי כולי על קוצים פה... כל דבר לא בדיוק נראה לי וחששות נשיים נוסח "אויש זאת פאקצה, והשניה? השניה מגעילה... אני רוצה לעבור" עלו כהרגלם. בדיוק בגלל זה דחיתי את הפוסט הזה בכמה ימים... אלו בדיוק הכמה ימים שהייתי צריכה כדי להבין שהשד לא גדול כל כך. בינתיים נפגשתי עם שלוש מתוך הארבע שותפות של הדירה הזאת ולאחר כמה ימים של הסתגלות נראה לי שיהיה טוב. בואו רק נגיד שאני כבר מחכה לשיחת ההיכרות המשותפת של כולנו... אי שם ביום ראשון או שני בערב? יש מצב. אולי לשבת על תה ולספר קצת סיפורים? זה יעשה לי לא מעט טוב בכל מה שקשור להסתגלות.

 

וזהו, השאר (אם עוד יש משהו שלא אמרתי) יגיע בהמשך.

נכתב על ידי NineLives , 7/11/2008 19:35   בקטגוריות תובנות, לימודים  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NineLives ב-5/12/2008 17:51
 



גרמניה 2008 - אפילוג לסאגה "ענת בארץ הבירה"


או שמא פשוט ניתן לסיפור הזה שם יותר פיקנטי - "ארבע מיטות בארבעה ימים":

 

כרגע זה נראה כמו חלום ורוד שחלמתי בלילה. כרגע זה נראה כאילו הלכתי לישון בחדר במעונות והתעוררתי בו בבוקר למחרת כשאני מרגישה כמו אחרי טריפ פסיכדלי וחוויתי במיוחד. כל כך מהר זה עבר והופ אני שוב בישראל...

לא רוצה, לא רוצה, לא רוצה אבל יודעת שלא משנה כמה אני אתבכיין לגרמניה אני לא אחזור בכמה חודשים הקרובים לפחות.

 

בוא נראה מה היה לנו...

בשבוע האחרון בגרמניה לא הצלחתי להגיע למקומות חדשים ומסקרנים. סה"כ עד הרגע האחרון הייתי בשגרת עבודה 9 עד 5 גם אם כבר לא ממש עשיתי שם משהו. בערב... נו, בערב היה קצת יותר זמן לעצמי. את אותם ערבים אחרונים העברנו באותה שיגרה כייפית שהתרגלתי אליה. באים הביתה, פותחים בירה, משתעשעים קצת במחשב ונשארים ערים אל תוך הלילה כדי לדבר בעיקר על שטויות וחוויות שוליות.

כל זה הספיק לי בצורה נפלאה... מי היה מאמין שאני עד כדי כך אתגעגע לשיגרה הגרמנית שלי.

 

קצת לפני שעזבתי החזרתי את האופניים המושכרות למקומן באוניברסיטה, נפרדתי מהאנשים בעבודה לשלום, ערכתי שיחה אחרונה עם הפרופסור וקיבלתי מכתב המלצה שנחשב כנכס החשוב ביותר שיש ברשותי כיום. בזה נחתם פרק ההכשרה המקצועית באוניברסיטת אולדנבורג.

קצת לפני שעזבתי שתיתי את הלאגר הגרמני האחרון לעת זו, אני תומס ודיווד נהננו ביחד בפעם האחרונה מהכפור הגרמני של הבוקר. סתם, עוד בוקר שגרתי. נפרדתי מכולם לשלום ויצאתי אל דרכי, בחזרה לחור שממנו באתי. בזה נחתם פרק החוויות והחברים החדשים שרכשתי בזמן שהותי בעיר המדהימה הזאת.

 

כיום כשאני בארץ אני לא מפסיקה לספר חוויות ולשבח את המסע הזה. כולם זוכים לשמוע סיפור או שניים ואפילו למשרדי איאסט"א הגעתי כדי לספר אודות המסע שעברתי. הללו כל כך התרגשו ממכתב התודה שכתבתי להם וכל כך נהנו מההתלהבות שלי עד שהחליטו כי אין ספק שאני צריכה להיות השגרירה של הפרויקט הזה וכי את מכתב התודה שכתבתי יש לפרסם בעיתון הסטודנטים של הקמפוס.

נו, אז כולם בקמפוס ידעו שאני חנפנית, חפרנית ולקקנית תחת בצורה שלא תאמן... זה היה צריך לקרות במוקדם או במאוחר. המטרה העיקרית כרגע היא לרכוש קצת כבוד אי שם במשרדי איאסט"א, שמישהו שם יכיר כבר את השם שלי וידע בדיוק מי אני כשיגיעו אליו הטפסים שאני הולכת להגיש לקראת פרויקט ההכשרה שיערך גם השנה.

ענת מפלסת לה דרך כדי לכבוש כמה פסגות. ללא ספק אגיש מועמדות גם השנה.

 

 

בינתיים אבל אני עדיין בשוק של אחרי חזרה מחו"ל. כל בוקר מתעוררת ועדיין לא מבינה איפה לעזאזל נחתתי. הכי קשה מבחינתי בעת החזרה מחו"ל היא ההגעה לשער אשר ממנו תצא הטיסה לשדה התעופה בן גוריון. זה תמיד, מאז שחר הימים, היה הדבר השנוא עליי שגרם לי להרגיש תחושת ניכור. כל כך התאמצתי במשך כל המסע לדבר רק אנגלית. אפילו כשאמא הגיעה לתקופת הביקור שלה המשכתי לדבר אנגלית ואפילו התעצבנתי כשהיא לא רצתה "לשחק". היה לי נחמד מאוד לגור בעיר קטנה בגרמניה אליה לא מגיעים הרבה תיירים ואנשים שמדברים עברית בקולי קולות לא ניתן היה לאתר. הפעם היחידה בה שמעתי עברית במהלך כל החודשיים האלו היתה בברלין כשנתקלנו בקבוצת תיירים רעשנית וגם אז התרחקתי מהמקום מהר מאוד.

היה לי חשוב לשמור על החוויה הזאת טהורה ככל האפשר. אם הייתי יכולה להגדיר את זה כמסע האנטרופולוגי האישי שלי הייתי עושה את זה בכיף ואם כך גם אין פלא שכל כך היה לי קשה לשמוע שוב עברית. שם בטרמינל באמסטרדם, בהמתנה לטיסה לתל אביב, קיבלתי את השוק הישראלי שלי.

 

במטוס בדרך הביתה התיישבה לידי בחורה צעירה כבת גילי וישר התחלנו לפטפט. לרגע היא הופתעה כשהתחלתי לדבר איתה באנגלית... "Ho sorry, you really look like an Israeli" היא אמרה לי ואני שהודהמתי עוד אפילו יותר ממנה נאלצתי להשיב "אוי לא, סליחה... לא דיברתי עברית כבר הרבה זמן, זה יצא לי בטבעיות". שתינו הסכמנו שהחזרה לארץ לא תהיה קלה, במיוחד לא עכשיו כהוסר איום השביתה והלימודים בטכניון יתחילו כסידרם.

לדבר עברית שוב היה מוזר לי אבל ללא ספק הפטפוטים עם הבחורה הנחמדה עזרו לי להיכנס לשגרה. 

 

לפרוטוקול יאמר שיצא לי מאוד טוב מכל הטיסה הזאת. טעות אנוש אופיינית הושיבה אותי ואת אותה בחורה מצידו הטוב של חוצץ ההפרדה בין המחלקות. עוד בעליה למטוס הרגשנו שיש לנו קצת יותר מקום לרגליים כך שלא התפלאנו כאשר הגיעה דיילת נחמדה, סגרה את הוילון החוצץ ובישרה לנו כי אנחנו במחלקת עסקים וכי למרות הטעות נקבל את השירות שניתן לכל נוסעי המחלקה. מיץ תפוזים חופשי, מגזינים ופינוקים לאורך כל הטיסה... זה כל מה שהייתי צריכה כדי להקל קצת על השוק הישראלי האישי שלי.

עכשיו אני רק תוהה איך אוכל לחזור למחלקת הנוסעים הרגילה לאחר שטעמתי את טעמו המתוק של "גן עדן מחלקת עסקים".

 

___

 

 

יום שישי - עוד הייתי בגרמניה. ישנה במיטה שכל כך התרגלתי אליה במשך החודשיים האחרונים.

יום שבת בבוקר - כבר בישראל. ישנה במיטה בתל אביב שכבר מזמן לא מרגישה כמו "המיטה שלי".

יום ראשון - הופה ואני כבר במעונות הנידחים אי שם בקמפוס הטכניון בחיפה.

יום שני - לאחר החלפת מעונות כמקובל כל שנה אני כבר במעוני החדש בבניין ודירה משודרגים אי שם בקמפוס.

 

ארבעה לילות עוקבים וארבע מיטות שונות. מהטרטור הזה יצאתי שבורה, הרוסה ועייפה ברמות גבוהות ביותר. עם כל הבלאגן הזה השוק הישראלי הוזנח לו בצד לכמה רגעים. מכיוון שלא היה לי אינטרנט לכמה ימים לא התעדכנתי במיילים מתומס, נורה והחבר'ה מהעבודה ולא התענגתי על תגובות פייסבוק לתמונות שדאגתי לפרסם בכזאת קפדנות... אז לאט לאט המציאות תכריח אותי לחזור לשגרת הלימודים... לאט לאט...

 

בינתיים יש לא מעט התפתחויות לימודיות אבל יחד עם זאת... החויה הגרמנית תמיד תישאר זכורה. נשאר לי טעם כל כך טוב בפה. 

נכתב על ידי NineLives , 5/11/2008 18:43   בקטגוריות חוויות  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פרופסור קתרוס ב-8/11/2008 12:57
 





Avatarכינוי:  NineLives

בת: 38

MSN: 

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNineLives אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NineLives ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)