לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

?Life. How the hell to get through all 9 of them


המעבר לאוניברסיטה זה כמו להיוולד מחדש. אני נשבעת. אז..אממ..אלו הולכים להיות החיים השלישיים. אני בטוחה בזה. ואולי הרביעיים? עכשיו הבנתי למה מתכוונים כשזורקים את הביטוי NineLives...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2006

בלוז לצהרי יום שבת


הרהורי יום שבת בכמה נושאים לא סגורים-

לא מן הנמנע שאחרי שבוע עמוס שכזה יצטברו במוחו של אדם הרבה תהיות.
הרבה הרהורים וגם אגרסיות לא ממומשות.
ואם נעמיק, גם הרבה כרטיסי "חופשי-יומי" בארנק.

לא מן הנמנע שאחרי יום חמישי יגיע יום שישי ולאחריו, מיד לאחריו, יום שבת.

עניין מפתיע למדיי הוא דווקא זה שיום שבת תל-אביבי שכזה היה כולו שופע אווירה רגועה. שלווה זה לא עניין תל-אביבי!

יסכימו איתי הרבה שיום כזה יתבזבז לשווא אם לא יקרה בו משהו "מסעיר"...

טוב, מסעיר זה דבר יחסי, תמיד אמרתי.

לקחתי את האופניים. כבר כנראה עניין של שגרה.
בכל פעם שאני מרגישה את הצורך הזה להשתחרר, לפרוק מתחים, לשכוח מכל השטויות ולהתחכך בכמה רוכבים מנוסים..., זה פשוט, רק לעבור כמה צמתים תל-אביביים, כמה רמזורים וכמה שדרות...
פארק הירקון נראה קוסם מתמיד באווירה השלווה של יום שבת.
כמה ניווטים מגדה אחת לשניה ובין ילדים מנוזלים והאמהות הפולניות שלהם, לא צריך יותר...
זה מדהים שזה, דווקא זה, עושה לי כל כך טוב.


הגורם להרהורים- סעיף א'- מודעות!-

הייתי בסדנאת מודעות מחורבנת.
שלא יובן לא נכון... אני ה-בנאדם עם הראש הפתוח ביותר. דעות חדשות וחוויות זה הרי מה שהופך את החיים למסקרנים הרבה יותר, לא?
אני גם פלספנית לא קטנה ככה שללכת לטובת העניין היתה עובדה מתבקשת.
אבל מה קורה שטובת העניין היא לא מהראויות שברא העולם?
מה קורה שדווקא המנחה גורם להרמת גבה שכזאת עד שלשבת בחיבוק ידיים נראה כאדישות לשמה?

Well, זה הרי ברור!
החוסר טאקט של ענת פורץ החוצה. זאת היתה עובדה ברורה!

אין ספק, היה נחמד. למדתי דברים חדשים ואני עוד עלולה למצוא את עצמי משתמשת ב"מנטרה" זו או אחרת.
אבל המנחה! שנוי במחלוקת, כולם חשבו.
מאצ'ואיסט עם אגו טריפ של גורו. מתהלך לו בחדר. משנן אי אילו מנטרות אידיאולוגיות וואנבי סטייל "אני מזמין אותך...! לגלות את מהות החיים בפשטות ההבחנה",
וגם "שיגעון! תודה לך! תודה... כי דרוש 100% הקרבה ונחישות כדי להגיע לשלם! תודה לך! שנתת מעצמך!"

מרדנית שכמוני. מזל עקרב, לכו תבינו.
לא אוהבת שאומרים לי מה לעשות ולא אוהבת שמכניסים לי לתת מודע מנטרות שעיקר תוכנם הוא "Give me your money!", הייתי חייבת למצוא את הסתירה בכל התאוריה שלהם. ודווקא... עשיתי עבודה לא רעה!
הברנש לא שמח לשמוע שכנראה שבכל זאת אני לא אשלם את 1800 השקלים לסמינר ואת עוד ה- 100, 200 שקל לספרים הנלווים.

בשיחה אישית, אחד על אחד, כבר דאגתי להגיד לו בדיוק את מה שעלה על רוחי:
"אני מזמינה אותך! מזמינה אותך לגלות... לצאת ממה שמוכר, לקרוא קצת על הבודהיסטים! תתפלא לגלות דברים שיוציאו אותך מעבר לגבולות שאתה מכיר. אולי יפתחו עולמות חדשים לגילוי העצמי שלך".

הברנש הסתכל ממני והלאה, לבטח חשב בליבו "פור גאד סייק, הבחורה חסרת תקנה. והיא מעזה להתשמש במנטרות שלי?! הנוער של ימינו."
מיד אח"כ כבר המשיך עם אותן מנטרות ידועות; מבט מצועף בעיניים, חיוך חלקלק וסלנג של שנות החמישים.

ואני רק חייכתי.

bull's eye!

כי ככה זה השאפתנים של ימינו, חייבים לבעוט!


הגורם להרהורים- סעיף ב'- גיל מעבר!-

אמא קנתה כרטיס טיסה חזרה.

גרם לי להצטער שבכלל העסקתי את המוח שלי בעניין הזה כל כך הרבה יותר מדיי זמן.

היא חוזרת מחר.

אני הספקתי לעבור את החוויה המחשלת שלי ככה שיצאתי רק נשכרת.

ולסיכומו של דבר, משבר גיל מעבר זה עניין לא פשוט! ובגלל זה כנראה זאת תהיה הפעם האחרונה שאני אכתוב על השטויות המגוחכות שיוצא לאמא שלי לעשות עם "השתבחות" גילה...


הגורם להרהורים- סעיף ג'- סכנות!-

זה עניין משעשע, ראוי לכמה בדיחות טובות, אבל בגלל שתפוס לי התחת, זה יהיה יבש ומשעמם מאין כמוהו ואתם תצחקו עליי נורא!

יום חמישי, בדיקה שגרתית של חברת הגז בבית.

טופס אדום גדול עם משולש גדול ואדום עוד יותר מודבק באגרסיביות על דלת המטבח. ס-כ-נ-ה , אני חושבת שזה מה שהיה כתוב שם. כן, כן, סכנה!!!

מסתבר שלחץ הגז היה מעבר לנורמה.

ההמשך כלל ניתוק זה או אחר ומחסור באי אילו דברים מבושלים...

יופי, זה מה שהיה חסר!
שונאת להיות אחאית לבית!

עניין של גורל כנראה אבל בדיוק בגלל זה אני אשאיר לאמא לטפל בבירוקרטיה!
שתחזור!
נראה אותה מתמודדת עם כל הבלגאן ושינויי הגז החדשים בבית!

"אמא, תראי, הכנתי לך מתנה לכבוד בואך המכובד עד מאוד... אין גז!"
ולבסוף כנראה שגם "אני לא יודעת מה לעשות, תעשי את..." יצא מפי האזרחי הצעיר.


הגורם להרהורים- סעיף ד'- חשיפה!-

(כן, הסעיפים האלו נמשכים לעד!)

זרקתי היום שקית מלאה בג'אנק.
טוב, לא בדיוק ג'אנק... יותר נכון, צעצועי ילדות מרופטים שנשכחו אי שם בבוידם ונפשי מאסה בהם.
זרקתי.

אני חוזרת עכשיו הביתה מיוזעת מיום רכיבה מפרך רק כדי לגלות את כל השקית שפוכה בכל מורד הרחוב.

הדובי הישן.

הפאזל.

משחק הקופסא.

כולם מונחים שם, עדיין מרופטים ומאובקים קלות.

איזה הרגשה חשופה. כבר הרבה זמן שלא הרגשתי כל כך מובכת. הכל מונח שם... כולם עוברים... רואים... לוקחים מה שרוצים...

נכנסתי הביתה, הסתכלתי דרך התריס, "I'm not gonna pick that up!"
Well, למישהו מחר תהיה הרבה עבודה!


ובדיוק בגלל זה האופניים היו נחוצות מאוד היום!
נכתב על ידי NineLives , 30/4/2006 00:26   בקטגוריות החיים בעיר הגדולה  
64 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ninelives99 ב-4/5/2006 19:22
 



אנשים מוזרים ביום מיותר חלקית- "המרוץ של ענת לעבודה הגונה" - פרק ד'


 

אחד הימים הנקראים בשפה העממית "טרטור מיותר"... וליתר דיוק, "טרטור מיותר חלקי"... כי אולי בכל זאת תצא מזה תועלת.

עוד יום, עוד ראיונות, קצת יותר עייפות והרבה פחות כסף לנסיעות המזורגגות.

 

בנוסף לכל השטויות סגרתי היום עוד משימה מה To Do List-

Do you know what I've done? אה?

כן, כן, הלכתי להרשם בלשכת התעסוקה לדפרים ובביטוח לאומי לעושקי מדינה!!! הישג ראוי לציון בהחלט,

כי ידוע שכדי לעבור יום שכזה צריך לא רק יכולות אישיות אלא גם יכולת התמדה ואסרטיביות לא מעטה!

 

פעם ראשונה שלי.

 

זה אומר שעכשיו אני כבר רשמית מוכרזת כלא עצלנית? כי אם כן אז יש לנו פה היום עוד הישג קטן. O- Yeah!

 

והנה ביקורת חברתית נוקבת-

לשכת התעסוקה וביטוח לאומי, אה? שני מקומות ממשלתיים שאם ככה הם מנוהלים לא פלא שהמדינה שלנו ניראת ככה!

אז פעם ראשונה שלי שם, אז מה? אני לא אמורה להבין איך כל השטויות הבירוקרטיות האלו הולכות!

איפה השלטים? איפה אנשים נורמליים שיגידו לי באדיבות "תלכי לפה, תקחי מספר, תחכי בתור ויהיה טוב"? איפה התור בכלל?

אמא שלי נהגה למלמל מבין שפתייה את המילה "דפארים" בכל פעם שהיא היתה חוזרת מהמקום הארור. תמיד כעסתי עליה. "אמא, יה גזענית אחת, מה יש לך? שתקי."

טוב, עכשיו קצת יותר ברור,

כי כשחוזרים ממקום בו כמעט הלכו מכות בקרב על המספר הבא בתור כבר מרגישים הרבה יותר בוגרים.

כי כשחוזרים ממקום בו הפקידות כל כך פריג'יות, סטייל "שם?, כתובת?, טלפון?... הבא בתור!" כבר מבינים מה לא בסדר במדינה.

כי כשחוזרים ממקום בו אפילו בבדיקה הבטחונית "צופרים" לך "אזרחים" מאחורה במלמולי "נו יאללה כבר, את לא יכולה לעשות את זה יותר מהר?" כבר שום דבר לא מפתיע. אז זאת האזרחות, אה?

משעשע ביותר.

 

חתמתי בלשכה רק כדי לא לקבל שום הצעות; גררתי את עצמי לביטוח לאומי רק כדי להיתקל בהררי נכים ושאר בעלי בעיות שכליות... ופקידות תחת אותה קטגוריה מוחית; ויצאתי משם במהירות שבה נכנסתי משננת לעצמי אי אילו ביקורות נוקבות על המדינה ועל החיים כאזרחים בה.

 

עכשיו, כשאני יכולה להכריז סופית שאני אזרחית למופת, אחרי הקדמה מוארכת מתמיד, אפשר לגשת לעניין- הראיונות:

 

1. מרכז תמיכת מחשוב "מכבי שירותי בריאות" (9:00, ראיון עם איש מצחיק בחולצה משובצת מזעזעת. מחוץ לחלון- השיפוצניק המזמר)-

 

זה הזמן לצחוק אם מתחשק. צחוק הגורל?

אני חושבת שכן...

אחרת מה גורם לעניינים להסתדר כל פעם מחדש באותה צורה מפוקפקת?

תנו לי להסביר... מכבי- קופת חולים סימפטית. במכבי- רופאים! ... Say no more...

 

צחוק הגורל הביא אותי לעוד עבודה רפואית משהו... ואני עדיין מנסה להבין אם יש פה מסר חבוי מאחורי העניין?!?!

 

הלקוחות: העבודה היא במרכז תמיכה ארצי של מכבי. הלקוחות הם כל עולם הרופאים והסגל המנהלי. הרבה מאוד לקוחות; עניין שמסתכם בכמה אלפים טובים ויותר.

העבודה: פאקינג שיט מאן! עוד עבודת Help Desk! אבל... יש רופאים בשטח... אז העניין ישכח וייסלח! לפרוטוקול נגיד שדווקא העבודה הזאת נשמעת מהרציניות שהייתי בהן- לפני תחילת העבודה יש קורס מקיף של חודש (בשילוב עם התחלת עבודה וחפיפה) על מערכות חדשות ובמהלך כל חודש וחודש של עבודה במוקד יש מבחן אחד לפחות אותו צריך לעבור. רציניים האנשים שם- גרם לי להתלהב.

התנאים: עבודה מלהיבה זה שיקול רציני לבחירת המקום, אבל כשהתנאים מאכזבים... Well, אני חושבת שבכל זאת זה לא יהיה זה ואני נאלצת לוותר...

העבודה במוקד היא בשתי משמרות, בוקר וערב. 22 שקל לשעה, אבל- הבעיה היא שההעסקה היא דרך חברת כוח אדם... עניין שאני מתעבת. ככה לא עובדים!

וככה לא מעסיקים שכירים! נוסף על זה, יש צורך לחתום על חוזה התחייבות לשנה. מכיוון שזה לא בא בחשבון בכלל אני שמה את כל עניין העבודה הזה על אש קטנה מאוד. נחמד. נחמד, אבל בפעם אחרת.

 

הערה משעשעת: חשבתי היום ש... IBM גרועים! למה אני צריכה להגיע למוקד תמיכה של פאקינג מכבי ולגלות שהשכר הוא בדיוק אותו שכר כמו שהם מציעים...? איפה המוניטין? איפה ההשקעה בעובדים, איפה? ובכל זאת, מסתבר שמוניטין לוקח, ככה שהם יכולים להרשות לעצמם לזלזל בעובדים...  

 

הבוס: מצחיקן. איש חביב מאוד. עוד אחד מהמקומות שאני מקנאה בעובדים שלהם כי יש להם אחלה בוס... זה לא פייר...

הראיון: הראיון הכי טוב שלי עד עכשיו. דיברנו, צחקנו קצת, הוצחקנו קצת (ע"י השיפוצניק המזמר שמחוץ לחלון) ואפילו ידעתי לענות על כל השאלות המקצועיות המוזרות שהוא טרח לשאול...

בתחילת הראיון- שאלון אישיות בכתב. בסוף הראיון- מבחן מקצועי בכתב (אמרתי שהם רציניים, אולי יותר מדיי, או מה?)

התרשמות כללית: אני כבר לא יודעת, למען האמת... מממ... ניתן לזה 7 וחצי בסולם המשרות של ענת. (חצי בגלל הקרבה לרופאים! רק 7 בגלל הצורך להתחייבות בכתב לשנה)

תחזיות: המראיין נראה נלהב אבל הקטע המצחיק שעוד לפני קבלה צריך לעבור מבחנים פסיכוטכניים! רק ברגע שעוברים אותם בהצלחה מתקבלים ככה שאין "כוכבי ניבוי הצלחה" עדיין... משעשע? כן, גם אני חשבתי. קצת הרבה יותר מדיי רצינות בשביל קופת חולים מזורגגת וכבר בכלל לא סימפטית!

 

 

2. A & A- חברת בת של "טבע" המספקת out sourcing בשבילה (14:00, ראיון הזוי עם ה"בוס" ושתי הילדות הקטנות שלו)-

 

בחיי שיש ראיונות מוזרים בעולם. זה היה השיא! הגעתי ב- 14:00... חיכיתי בחוץ רבע שעה... הייתי בראיון חמש דקות ו... זהו, הביתה.

החברה היא מעבדת תיקון מחשבים בחלקה האחד ובחלקה השני חברת בת של טבע שאחרית לספק לחברה הגדולה עובדים (בדומה למה שעושות הרבה חברות כוח אדם)... מה שנקרא out sourcing...

עניין מוזר לחלוטין אבל היי, זה טבע, אז גם העניין הזה יסלח.

אומרים שאם לפני 15 שנה היה מי שהשקיע את ה- 100 שקל במניות של טבע היום הוא כבר לבטח מיליונר! אם נסיק פה את העובדות המשתמעות, טבע התפתחה הרבה בעשור האחרון. היא נהפכה לשם דבר בתעשייה ומספיק להסתכל על המאבטחים בכניסה כדי להבין את גודל המוניטין שלה. מקום מעולה לעבוד בו!

 

מכיוון שעדיין לא הייתי בראיון בחברה עצמה אין טעם להרחיב על התפקיד.

 

רק על המראיין והראיון המוזר נספר קצת-

אבא נחמד, אבל לא היית צריך להביא את הבנות שלך עד לראיון! באמת שלא! איפה הכבוד למרואיין?

ולמען האמת, גם ראיון לא ממש היה... 5 דקות? הו וואו, זה צריך להיות ראיון מעמיק ונוקב!

הבנאדם לא יודע לראיין בשיט!

"אז, את יודעת לנהל משתמשים בAD ולשפוך ghost? את יודעת Word?", הוא שאל.

"כן...", עניתי ועוד ניסיתי להרחיב קצת...

"טוב, אז אני אעביר את הקורות חיים שלך לטבע והם יזמנו אותך לראיון נוסף", סיכם ואמר.

מעולה! אחלה טרטור...

שאלה מטומטמת ושתי ילדות...

אני חייבת להעיר שבמשך כל הראיון הבנאדם לא הסתכל לי בעיניים. על מה הוא הסתכלל בדיוק אין לי מושג, אבל זה כנראה היה מאחורי הכתף שלי and I just missed it! נו מילא, עוד אדם לא כנה למדינת עובדי הביטוח הלאומי הדפארים...

 

אני לא אמשיך להתלונן רק בגלל האופצייה הקוסמת מאוד שאולי תלבלב מהראיון הזה... לעבוד בטבע!

 

 

הצהרת כוונות: מחר שישי... מנוחה! 

 

אבל עוד היום- אירוע שלא יכתב עליו בבלוג מטעמי מיאוס... "סדנאת מודעות עצמית" בבית של חברה מאוד מוערכת (שמדריכה שם, בין היתר)... עניין בעל פוטנציאל רב להיות... הזוי!

     

נכתב על ידי NineLives , 27/4/2006 16:11   בקטגוריות עבודה  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Titus Claudius ב-30/4/2006 08:32
 



ירידת מתח- "המירוץ של ענת לעבודה הגונה" - פרק ג'


 

יום שלישי לראיונות. אני כבר לא רואה לאן זה מתקדם. מעיין ירידת מתח כזאת שמורגשת באוויר.

עוד לא קבעתי ראיונות למחר אז אני קצת מודאגת...

אני מהטיפוסים שרוכבים על הגל של הלחץ. מסוג הטיפוסים שלחץ רק מדרבן אותם לפעול יותר מהר ויותר טוב.

ירידת מתח שכזאת לא מתאימה עכשיו, בדיוק בשוונג של הגל...

עכשיו זה הזמן לקפץ מראיון אחד לשני, להתנייד ממקום למקום... אז יאללה - אני רוצה לשמוע את הטלפון מצלצל ללא הפסקה!

 

אבל אני לא מתלוננת הרבה, הייתי היום במקום מבטיח-

 

חבר-הון Tech- חברת השמה שמתמחה בתחום ההיי-טק (11:00, ראיון עם שתי בחורות חביבות, צעירות. שוב, רכזות כוח אדם)-

 

לראיון הזה הייתי הכי קרובה לאחר. מראש קצת פקפקתי במקום. אני לא אוהבת חברות השמה מתוך אידיאל עקרוני. קמתי קצת יותר מדיי מאוחר ואפילו קפה לא הספקתי לשתות!

כשראיתי שהזמן דוחק החלטתי לקחת מונית. 50 פאקינג שקל יצאו לי בהנף יד מהארנק כשאין דבר שאני שונאת יותר מ 50 שקל שמתבזבזים בהינף יד... ועוד לחברת השמה.

ההישג הקטן שלי הוא שהצלחתי להגיע בזמן- על הדקה! ועוד לקבל קפה כפיצוי הולם.

 

אין הרבה מה לספר על הראיון. זה לא ראיון מקצועי ממש וגם לא מדובר באיזו עבודה ספציפית עדיין.

אבל עדיין, מאוד מרשים. מאוד נחמד.

הן עשו לי חקירות שתי וערב על הידע שלי, ההתמחות שלי, ההעדפות שלי, הרצינות שלי... מכיוון שאין דבר שאני נהנת יותר לעשות מלדבר על עצמי, אני דווקא מצאתי את זה משעשע...

 

התוצאות: שליחת קורות חיים למקומות אסטרטגיים וביניהם- Ness, טבע, בנקים למיניהם, אי אילו חברות שלא קשורות להיי-טק, מה עוד היה לנו? עבודה אחת סודית בחברת היי-טק גדולה שאם אני אמצא מתאימה הם יתקשרו אליי... מאוד מפתה!, אי אילו חברות בהרצליה פיתוח, אי אילו חברות בכפר-סבא.

מאוד מרשים.

 

בתקווה שיהיה למה לצפות נשאיר אתכם עם גלויה רלוונטית:

Titus Allmighty פה רצה תמונה, נכון?

 

בית היוצר של NineLives* מציג- 

 

ה show הקטן של Wall-Street:

 

 

* ראיתי אתמול את הסרט Ice Age פעם ראשונה עד הסוף... מרגש, אה? הופתעתי לגלות את הציטוט המצורף...

ישר גזרתי, הוצאתי, ערכתי, הדבקתי והבאתי לבלוג!

 


עדכון:

 

שכחו מירידות מתח... מחר יש לי עוד שני ראיונות & life is good!

(הראיון היום עשה את שלו ואני עוד העזתי לפקפק...)

נכתב על ידי NineLives , 26/4/2006 14:32   בקטגוריות הגלויות, עבודה  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ninelives99 ב-28/4/2006 14:46
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  NineLives

בת: 38

MSN: 

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNineLives אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NineLives ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)