לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Dead City


WELCOM TO MY LIFE

כינוי: 

בת: 34

ICQ: 347196576 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

פיתגמים


סתם פתגמים שמצאתי,אם תירצו של עדות אחרות אני יכולה להשיג.

פתגמים רוסיים

  • אל תאמראין נשים יפות תגיד אין מספיק וודקה"
  • "אין וודקה רעה, יש וודקה טובה ו- וודקה טובה פחות..."
  • "מי שלא שותה ולא מעשן מת בריא"
  • "אתה הבוס אני חמור, אני הבוס אתה חמור."
  • "מי שהולך לישון במיטה עם פשפשים שלא יתפלא שהוא קם בבוקר עם עקיצות."
  • "וראציה נוספת: "מי שהולך בבוקר בגשם שלא יתפלא שאחר כך ירטב."
  • "חכה שבע שנים אחר החתונה כדי לשבח את אשתך."
  • "מי שנולד לזחול - שלא ינסה לעוף!"
  • "בירה בלי וודקה, היא כמו כסף ברוח"
  • "מילה טובה כמוה כיום אביב."
  • "אדם נמדד במעשיו ולא בדבריו."
  • "מילה שנאמרה כמוה כציפור דרור. כאשר היא מתעופפת לא תוכל להחזירה."
  • "אל נא תירק לתוך הבאר; עוד מעט אתה עלול להיות צמא."
  • "העושר לא בכסף אלא בכמות שלו."
  • "מרוב עצים לא רואים את היער."
  • "צוחק, מי שצוחק אחרון."
  • "גם תרנגול הודו חשב ועכשיו הוא במרק."
  • "הביצים לא מלמדים את התרנגולת"
  • "אל תפחד מהסכין, כי מזלג יכול לעשות לך 4 חורים בראש."
  • "קל זה רק להשתין במקלחת - לא צריך אפילו להוריד מכנסיים."
  • "לא בודקים שיניים לסוס שקיבלת במתנה."
  • "אלוהים שומר על מי ששומר על עצמו"
  • "כפית זפת בחבית דבש"
  • "נשים מוזרות לא כי הן מוזרות, אלא כי הן נשים"
  • "מוות של אחד זו טרגדיה, מוות של מיליון זו סטטיסטיקה" (סטלין)
  • "העבודה אינה זאב, ליער היא לא תברח"
  • "אל תשתין בתוך הבריכה, כי אחר כך אתה תשחה בה"
  • "אין בן אדם, אין דאגות" (סטלין)
  • "צחוק בלי סיבה הוא סימן לטיפשות"
  • "אם אתה לא יודע לחרבן, אל תתעלל בתחת שלך" (אל תעשה מה שאתה לא יכול)
  • "לרקדן רע הביצים מפריעות"
  • "מכרו את אמא רוסיה תמורת נזיד עדשים" (על ההפרטה המושחטת של שנות ה-90)
  • "לסוס יש ארבע רגליים וגם הוא מועד"
  • "אי אפשר להכניס את הזין לתה ולהשאיר אותו יבש" (על משקל "אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה")
  • "אם אתה בספרד אל תדבר רוסית"
  • "מי שחד חידות לאיש גדול שלא יתפלא לקום עם עצמות שבורות"
  • "הכל סודי אבל כולם יודעים הכול"
  • "לא תיגע בחרא, לא תסריח"

 

פתגמים גאורגיים (גרוזיניים)

  • "אחי, כוחך הוא באחיך!" (מקור כוחך החברתי הוא האחווה המשפחתית)
  • "אחרי שהחולה מחלים, הוא מתחיל לשנוא את הרופא". (הגאווה עלולה להכריע את הכרת התודה)
  • "אין איש, שערכו כשל אימא". ("אין כמו אימא")
  • "איש אינו בלתי-נתפס". (ניתן ללכוד כל אדם, אם המצוד רציני והרודפים נחושים - הפשע, או המרד האלים, אינם משתלמים)
  • "איש בודד הוא מסכן גם בזמן שהוא אוכל". (א. גם אם האדם שובע, אם אינו עושה זאת בחברה, נמנעת ממנו אחת ההנאות החשובות בחיים - סעודת-רעים. ב. סיפוק צרכי הגוף לא מפצה על העליבות הנפשית שמתלווה לבדידות)
  • "איש רע מעדיף את עשיית הרע על פני נשמתו וליבו".
  • "אם עשית מעשה טוב - הנחת אבן, תמשיך ללכת - ותיתקל בו מולך". (מעשים טובים ישתלמו לך בעתיד)
  • "אני אלייך, ואתה אל השדים!" (הפתגם הזה תמיד נאמר בגוף שני, כאשר הדובר בעצם רוצה לומר לבן-שיחו: 'אתה ממש כפוי-טובה - אל תפנה אליי את גבך בעוד אני מתאמץ להיטיב עימך בעצה ובעזרה')
  • "ארנב מקומי ייתפס על ידי כלב-ציד מקומי". (שוחרי-הרע הגדולים ביותר עבור האדם, כמו שוחרי-טוב, נמצאים בקהילתו או בסביבת מגוריו - אם אתה רודף מישהו שפשע ונמלט, או פשוט התריס נגד סמכותך, תוכל לתפוס אותו רק בסיוע בני-קהילתו)
  • "את האוהב תגנה בפנים, את האויב - מאחורי גבו". (הביקורת עוזרת)
  • "את מה שהרוח הביאה, הרוח גם תיקח". (אם הצלחתך היא רק תוצאה של מזל, לא תוכל ליהנות ממנה לזמן רב)
  • "בחורה עדינה - ורד הלב, בחור עדין - דאגת הלב".
  • "בטלן התיישב על אבן - לאבן התווספה אבן". (הבטלנים חסרי-חשיבות)
  • "גם המצפון זה סחורה טובה". (לא רק נכסים חומריים חשובים)
  • "האדם תכנן - האל צחק". (לא האדם מכריע את גורלו)
  • "האורח הוא של אלוהים". (א. האורח הוא מתנה של אלוהים לאדם. הוא נשלח כדי להקל על האדם לעמוד במבחן הנתינה לזולת, לכן צריך לחלוק לאורח כבוד-מלכים ולהתייחס אל משאלותיו כאל חוקים. ב. מטרת שליחותו של האורח הוא לגרום למארח להצטיין בנתינה ובכך לעזור למארח למצוא חן בעיני אלוהים - כמו בזמן פולחן רשמי. מסיבה זו, מרגע שהאורח נכנס לבית, הוא כאילו נכנס למקדש שנועד לעבודת אלוהים: כל פגיעה בו - לא משנה באילו נסיבות ועל ידי מי - הוא חילול קודש נורא. פגיעה כזו מהווה גם פגיעה אנושה בכבודו של המארח)
  • "הילד נשאל: 'למה אתה בוכה?', הילד ענה: 'כי זה עובד'". (הילדים יודעים איך לנצל את אהבת ההורים)
  • "הכוח הוא באחדות".
  • "המבצר נפרץ מבפנים". (הפתגם כביכול קובע כלל-ברזל. המשמעויות: א. אם אתה רוצה להכריע את הנצורים, לחשוף את הקושרים, או ללכוד את הנמלטים, קודם גלה מי מהם מוכן לבגוד בהם תמורת פרס או מתוך פחד. ב. הבוגדים שבקרבינו תורמים למפלתנו יותר מאשר תבונתו ועוז-רוחו של האויב. ג. גם אם תפיסתו של פושע לא מתאפשרת, אין זה אומר שהוא מושלם, כי הוא יסגיר את עצמו לבד: בין אם בשגגה - אם הוא שאנן או חסר-מעצורים, ובין אם מרצון - אם נותר בו שמץ של מצפון)
  • "המוות כלל לא מפחיד אותי, אם רק הבושה תתרחק ממני". (בגאורגית הפתגם מחורז. המשמעות: הכי חשוב, זה ששמו של אדם לא ייפגע)
  • "הסיח מקפץ על משפחה (clan)". (הפתגם מנוסח כמשל לאקוני. פירוש מילולי: הסיח לא מקפץ על רגליו, אלא "על הדם שלו", ז"א הוא לא נוהג לקפץ משום שיש לו רגליים ארוכות וחזקות, אלא מפני שזוהי תכונת התנהגות שהוא ירש מלידה כבן למשפחת הסוסים. המשמעות: צפוי שילד או צעיר יתנהגו כהוריהם או אבותיהם, כי הם יורשים מלידה את תכונות ההתנהגות של המשפחה)
  • "הציפור שהתעוררה מוקדם - ניקתה את המקור שלה, זו שהתעוררה מאוחר - ניקתה את עיניה". (ז"א, המקדימה כבר שבעה מאוכל, בעוד המאחרת ישנה - "כל הקודם זוכה")
  • "הקצרות לא מביישת את החרב, ונמיכות הקומה - את הגברבר". (אורכו של חרב חד וקומתו של גבר ראוי - אינם חשובים)
  • "השועל הביא את זנבו כעד". (האנשים הכרוכים אחרי אדם מפוקפק - אינם כשרים להעיד על יושרתו)
  • "השלג הגיע אל דלתו של איש, שנוהג לדחות דברים למחרת". (בגאורגית הפתגם מחורז. איש עצל, שנהג לדחות את עבודות המשק החקלאי בקיץ ובסתיו מהיום למחר, ייתפס בלתי-מוכן על ידי החורף. אם אינך עושה דבר בעיתו, לעולם לא תצליח לעשות אותו, אל תדחה למחר את מה שאתה יכול לעשות היום)
  • "כאשר העורב מוצא ורד, הוא חושב את עצמו לזמיר". (למרות הגאווה, מעמדו והצלחתו של אדם לא מעידים בהכרח על איכותו)
  • "כבש הוא כבש, אם הוא זועם - הוא שור". (בגאורגית הפתגם מחורז. המשמעות: גם האדם החלש ביותר הוא מסוכן, אם עושים לו עוול)
  • "כלב לא יקרע את עורו של כלב". (הכלבים מובאים כאן כמשל לשני צדדים בסכסוך, שאחד מהם הוא גם האויב שלך. המשמעות: אם אתה מצפה, שאויבו של האויב שלך יכה בו ללא רחמים - אתה עלול להתאכזב אם יש ביניהם קרבת-דם, או אם הם מאותו מוצא)
  • "לא תוכל להשניא עלייך את ילדייך". (לא משנה עד כמה ילדייך מכזיבים או יאכזבו אותך בעתיד בכפיות-הטובה שלהם או במעשיהם הרעים, לעולם לא תצליח להפסיק לאהוב אותם או לרצות לעזור להם ככל יכולתך)
  • "לא תמיד הכד יביא מים". (כד, שבו משתמשים כדי להביא מים ממעיין נובע, הרי יישבר מתישהו ובעליו יזדקק לכלי אחר - לפעמים כדאי לאמץ אמצעי חדש כדי להשיג מטרה ישנה, ועדיף שזה יקרה לפני שהאמצעי הישן יכזיב בפועל)
  • "לב טוב - גבינה ולחם". (פתגם לאקוני, בגאורגית יש בו חרוז. המשמעות: אם לאנשים יש לב טוב, גם מעט מאוד מספיק להם, כי איש אינו מקנא ברעהו)
  • "ללשון אין עצם". (קל מאוד להפעיל את הלשון כדי להגיד כל דבר שעולה לראש. המשמעויות: א. קל להבטיח ללא לקיים, או להטיף מוסר ולאלף בינה בלי להכיר את המציאות - העיקר זה הכוונות וההבנה שמאחורי המלים ב. ללשון אין עכבות של מצפון או תבונה - עלייך להשתמש בשיקול דעת לפני שתפעיל אותו, כדי לא להכפיש או להשתטות)
  • "לעולם לא תוכל לשלם על מסירותה של אימא". (מסירותה של אימא כלפייך היא חובך כלפיה, אותו לעולם לא תצליח לפרוע, למרות שעלייך להשתדל. באופן עקרוני, עלייך להיות אסיר תודה לאימא עד יום מותך, ולהתנהג אליה בהתאם)
  • "לשקר רגליים קצרות".
  • "מה שתזרע, זה מה שתקצור". (א. מידת הצלחתך בחיים, כמו גם גמולך בעולם הבא, תלוי בעבודתך ובמעשיך הטובים. ב. יחס הזולת כלפייך תלוי ביחס שלך לאנשים)
  • "מהרבה צחוק נודף ריח של בכי". (קלות-דעת מוגזמת היא מסוכנת)
  • "מי שגנב מגנב - נגאל". (נשמתו של הגונב מגנב לא נשלחת לגיהינום, אלא להיפך)
  • "סלחו לשועל - הוא הגביר את הנשיכות". (הפתגם מנוסח כמשל. בגאורגית הוא מחורז. המשמעות: אנשים אלימים או פורעי-חוק יכולים להיראות מסכנים, אבל מסוכן לסלוח להם. המחילה לא משנה אותם, אלא מעניקה להם עידוד)
  • "סנונית אחת לא תוכל להביא את האביב".
  • "עדיף לראות פעם אחת, מאשר לשמוע מאה פעמים" (אל תאמין גם לשמועות עיקשות)
  • "עדיף לשבור את הראש, מאשר לקלקל את השם". (אין טוב משם טוב)
  • "תחבולה עדיפה על הכוח, אם הגבר משתמש במוח".
  • "תחבוש את הכובע של הארץ, שאליה אתה מגיע". (כביכול, צורת הכובעים משתנה מארץ לארץ. המשמעות: עליך להתנהג על פי הכללים הנהוגים בארץ, שבה אתה חי או מבקר)
  • "תמדוד מאה פעמים, תחתוך פעם אחת".
  • "תעדיף את הביצה של היום על פני התרנגול של מחר".
  • "תשעה אחים חילקו ביניהם את ליבתו של אגוז אחד". (א. אם במשפחה שוררת הסכמה ושלווה, כולם בה מסופקים ללא קשר למצבם החומרי. ב. כאשר יש הסתפקות, אין מחסור)





נכתב על ידי , 12/8/2007 02:39  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דנס סיטי


הנה תמונות מהטנס-סיטי...היה ממש כיף,לפעמים היו עצבים,אבל נו כמו תמיד.

אני כותבת לכם,ככה מה זה דנס סיטי בכלל,לפני כחודש בדיוק ב 10-12,ליולי,בנו בגני יהושוע עיר ריקודים, היו דוכנים של בתי ספר לריקוד,וכל בית ספר העביר שיעור,בית הספר שלנו התמכה בתחום הברייקדאנס+היפ הופ.השיעורים היו ממש כפים היהי שיתוף פעולה בין האנשים וכו'.

סדר של שלושת הימים.

יום א.10.7:

יוצאים בלוד בשעה 3 וחצי,מגעים לשם מכינים את התוכן,אז יצאנו מלוד ב 3,4 משהו כזה,ונסענו לדפוס כדי להביא את הפליירים של הסטודיו.האוטו כמעט ולא היה מקום.

היה את הדוכן,כיסא,טלווזיה,מלא פליירים,ועוד 2 אנשים מאחרוה נהג,ומישהו שיישב מקדימה. לא היה מקון בגרוש.

הגענו לשם עד שנכנסו עברו איזה 15 דק'.לאחר מכון התברר שהמרוה שלנו שכחה את הדיסק של המופעה אז היא חזרה חזרה כדי לקחת את הדיסק,וכרטיסי הכניסה היו אצלי,אני הייתי צריכה לחקות לכל אחד בשער,כדי להכניס אותם. והיה כל כך חם.עוד שנייה הייתי מתייבשת שם.

כאשר הגיעו אחרוני החבבים,חיקנו שהסדנה של הברייקדנס תתחיל,כאשר היא התחילה הלכנו לשם,וכל כך הצטערתי שלא לקחתי מצלמה,שנאתי את עצמי באותו הרגע.

אחרי הסדנה היה קרב בין הלודים לגבעתיים או חולון,לכו תדעו אין לי מושג,מה שאני כן יודעת שלוד זינו אותם בבטאל הזה.

אחרי הסדנה נישאר קצת זמן,הבנים נחו ואחרי זה הם הלכו למופעה שלא ראיתי אבל ע"פ מצב הפנים שלהם אחרי ההופעה,הבנתי שלא היה משהו.

בזמן שהם היו בבמה המרכזית אני נישארתי בדוכן,ומדי פעם עברו אנשים ושאלו על הסטודיו שלנו,מסתבר שיש לנו סניפים של הסטודיו בכל הארץ.

שמהו לא ידעתי על זה,באילת יש,חיפה יש, תשאלו רק איפה אין.אגב יש גם בחול שמעתם על זה..חחחחח....!

טוב אחרי המופעה המרכזי התחלנו להתקפל ונסענו הביתה ,הדוכן נישאר באוהל שלנו,אבל אמ בכל זאת לא היה מקום טלווזיה טיוטי וכו'.

חזראנו הביתה .

יום ב: 11.7 יצאנו יותר מאוחר אבל אני נסעתי ברכבת,היו ממש צחוקים ברכבת,כעיקרון סדר היום היה אותו הדבר חוץ מזה ששעות הסדנאות התחלפו,וזהו, הפעם ראיתי את ההופעה והיהי ממש יפה.

חזרתי הביתה באוטו.

יום ג: אותו היום נפלו לילד אחד  נעלים אל הפסי רכבת ושלא תגידו "אה נעליים" אלה נעליים יקרות,אוליי איזה 400 ש"ח ו2 כובעים שעלו 200

ש"ח,משהו כזה. היו סיבוכים עם האנשים שעבודים ברכבת וכו'.

בקיצור הוא כולו מבואס,נוסעים הבייתה. כעיקרון לא היו הרבה דברים,אבל היה כיף באמת שהיה כיף.

הנה כמה תמונות מהדנס סיטי.

 


 


 







נכתב על ידי , 12/8/2007 02:10  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-12/8/2007 02:38
 








כן כן עברו אוליי איזה חמישה חודשים מאז ,שכתבתי כאן בפעם האחרונה.

אבל נו כי לא היה לי כל כך זמן לכתוב ולא יודעת גם חשק לכתוב,השעה כבר כמעט 4 וחזרתי הביתה רק ב,2 וחצי? משהו כזה,ואני לא יכולה להירדם.

אה....כמה שהחיים מפתעים.

לפני שבוע היכרתי מישהו,וכבר אנחנו ביחד. והוא בן אדם כזה מתוק. אין,אני אפילו לא יודעת מה לכתוב עליו,הוא בן אדם רגיש,חמוד, יודע להקסים בחורה דרך הודעות!

זה כזה מקסים לפי דעתי.

שבוע שעבר ההורים שלו היו בחול וסתם אני ועוד חברה שלי שהיא במקרה בת הדודה שלו,או וגם אותה אני מכירה איזה שבוע+,-. סתם החלטנו להתנחל אצלו בבית,כי גם ככה, אין מה לעשות חופש,אפשר להנות קצת לא?

אז  סתם היה ממש קיף ביום הראשון נישארנו עד 6 בערך אני וחברה שלי והוא וחבר שלו הלככו לישון,הסתומים היות בסטלה,בעיקר הוא נו טוב לא רלוונטי עכשיו.

באותו הערב התנשקו בפעם הראשונה,אבל זה היה מתוך חובה כי שיחקנו ב 5 הצבעות. ולא  יודעת ,מתוך חובה לא ממש חושבים על אך זה נכון חובה אז חובה.

ואחרי זה התקרבנו כזה,אבל לא בקטע של זוג או משהו כזה,התקרבנו בתור ידדים. לכו תבינו.

אז לאחר השבוע הזה שבילנו כל החבריה אצלו בבית,אז הוא נסע לחיפה,ופתאום יום אחד בשבוע שני נירא לי הוא מתחיל לשלוח הודעות. וההודעות כאלו מתוקות,יאו.

בחיים שלי לא שלחו לי הודעות כאלו. והוא חזר מחיפה מוקדם יותר בשבילי,כדי לשבת ולדבר,וכשדיברנו היום,בצד כזה מכולם,אז גם שם לא נתנו לנו שקט התחבו כמה חברה מאחרוי הפינ הוצילמו אותנו,איזה דפקתיות! קלטנו אותם הם ברחו ואנחנו התרחקנו עוד יותר מהאיזור שכולם ישבו בו.

אז השיחה הייתה בהתחלה יבבשה כזאתיףכי כאילו הוא רצה אותי,ואני לא ידעתי אם אני רוצה או לא רוצה,כי אני בסובכת כזאתי,מוזרה,מה אני יכוללה לעשות עם עצמי.

בחיים שלא לא היהי לי קשר רציני כלום הקשר היחדי שהיה לי היה סתם לא קשור כזה ואני פשוט לא רוצה לחזור על אותה הטעות.

אז לבסוף אחרי שיחה,הסכמתי לתת לזה צ'אנס נירא לאן זה יתגלגל. חזרו אל כולם כולם היום ממש מתוקים בירכו אותנו וכו'.

ועכשיו אני לא יכולה להירדם אני חושבת עליו, לא יודעת למה חושבת,אני אפילו לא יודעת מה אני מרגישה,וזה ממש מעצבן אותי! כי אני לא החלטית עם הרגשות שלי.

הוא מתגייס במרץ-_-....כמה חבל,אבל זה דיי רחוק כזה.

נחזור לרגשות,אני לא ייודעת מה אני מרגשיה,עדיין לא יודעת,נירא מה שכן כיף לי,היה באמת כיף היה היום בערב.

חהחהח התחלנו לעשות מתיחות על אנשים בטלפון היה ממש מצחיק.

(נ.ב הוא מנשק ממש טוב...)

 

הנה כמה תמונות שצילמתי לא מזמן אמ,יש תמונות מהטנס סיטי אבל אל זה אני אכתוב כבר בפוסט הבאה.

כמה תמונות מהים.

 


 


 


 






 

נכתב על ידי , 10/8/2007 03:44  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם   
דפים:  

2,318
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18 , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBloody_Angel אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Bloody_Angel ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)