לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Velvet Underground - לא רוצה להתעטף בקטיפה כג'ורג', וכבר לא במחתרת [email protected]

במעמקי הביצה, הברנז'ה ותעשיית התקשורת. כל מה שצריך לדעת על המנגנונים שמפעילים את הטלוויזיה, העיתונות ומה שביניהם, ורק נדמה לכם שאתם יודעים. עכשיו יש את מי לשאול


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2006

אצבעות שחורות/ 3.2 בפרינט


 

ידיעות

"7 ימים"

ובכותרת, משמאל למעלה, סוף סוף, אחרי שחיכיתי לו כל השבוע, מופיע דו"ח ה-TGI על הפער הגדל בין ידיעות אחרונות למעריב. איש לא חתום על הידיעה. ועדיין מעניין מי שלף ככה, את כל הנתונים, ובחיתוך הזה.

 

אל תחמיצו את תוכן "7 ימים", שכותבו ממשיך להשתעשע על חשבוננו ("... הוא שלח לנו 12,000 מילה, אל תדאגו, אני ופלאפי קיצרנו ל-2,500). בדיחה של עורכים.

 

הלהיט של עופר פטרסבורג (ע' 14) על כמה עלו ההתנחלויות (המון) עדיין מופיע בשקלים ובדולרים, כמו באמצע השבוע בידיעות. מבלבל.  ולמה אני לא מתייחסת לגופו של עניין? תצקצקו בלעדי.

 

רק הוצאתי את "חמוש" מחוץ לחוק, והנה היא מככבת בכותרת על הספר שי גרינברג "חמוש במשקפיים".

 

בוקי נאה נעלב שגיא פלג, כתב הפלילים של ערוץ 1 ולא הוא, כתב על מעלליו של בני הדייג?

 

מרוב שהגדלתם את התמונה בכתבה "הערב מחזמר" (ע' 48), נופלת כותרת הביניים הראשונה בסוף הכפולה הראשונה. מאוד מאוד לא יפה. וגם, למה להשתמש עוד פעם במילה מחזמר, שכבר מופיעה בכותרת?

 

וכתבה אחרונה - ראיון עם דודו טופז, שתמיד מספק את הסחורה.  האיש, שידוע ביחסיו הסוערים עם ביקורת הטלוויזיה מעלה שאלה פילוסופית: "האם אדם הולך לבקר טלוויזיה בגלל שהוא ציני או שהוא חייב להיות ציני כי הוא מבקר טלוויזיה". אט"ש, לטיפולכם.

 

מה פרוש המשפט אצל גפי אמיר "אבל לדידה הילדים, הפואנטה שונה".?? תסבירו לי. יודעת שלדידה זה לצדה.

 

ואף מילה על ספקטור. כרגע.

 

"7 לילות"

אחרי כמעט חודש של שערים מכוערים בקיצוניות, שער שווה. אברי גלעד ועינב גלילי. מי יכול עליהם. והצילום של יונתן בלום בתוך הכתבה - הצילום הכי יפה בסופשבוע הזה. ובכלל בזמן האחרון. סוף סוף העמדה חדשה ורעננה, ומחויכת, בלי איור קומיקסי.

מסקנה מהראיון: למרות שהיא מכחישה, עינב היא האמא של הפולניות. אינטליגנטית, אבל פולניה. נכון, סתירה, אבל.

 

לבן לוי - לא להילחץ מהטוקבקים פה. לא באמת ישלחו לך מעטפה עם סארס. אני אחראית.

 

לרונה קופרבוים, מקווה שאת יודעת מה זה לחסום שור בדישו, וש"שור ממולא בדישו" זאת בדיחה. חוץ מזה, קבלי טיפ מאודטה: אל תתפשטי ליד אמא שלך אף פעם. זה לא בריא לנפש.

 

לענבל בן-דרור - השבוע דווקא נכתב בעיתון שלכם שלידה משפרת את היכולת השכלית, ולא משולה לכריתת אונה. אני לא יכולה להעיד. נשארתי אותו דבר.

 

לאבנר ברנהיימר ולכל: היזהרו ממלצרים שמציירים סמיילי.

 

עיתון תל-אביב

מה זה הלא-סם החדש הזה בפיצוציות, "חלום מתוק" (ע' 34). מישהו בדק? חייבת לנסות.

 

"עיתון תל-אביב" עוד מחפש גרפיקאית. כבר חודש לפחות.  ומעכשיו גם עידוק (שנטש אותי סופית) מחפש. אולי תאחדו כוחות? (אולי אני? נראה)

 

מעריב

סופשבוע

הסיבה לשער בעל הלוק המקומוני-פריפריאלי, עם האיור של הזוגות המפורסמים, של "סופשבוע", היא מחטף שביצע ידיעות ("24 שעות") במהלך השבוע לכתבת ליסה וויטשאק (קישון), אלמנתו של.  קישון הייתה צריכה להופיע על השער המיועד של "סופשבוע", אלא שהכתבה ב"ידיעות" טרפדה את התכנון, כך שמהר-מהר בושל שער חדש. הראיון עם וויטשאק מופיע בכל זאת, ככתבה שלישית במוסף. ביטול שער הוא עונש של עורכים על הפרת בלעדיות או ראשוניות.

ועדיין לא ברור למה נבחר ב"סופשבוע" דווקא שער שמתייחס לכתבה החלשה ביותר בגיליון, שהרעיון שלה משולל היגיון מבריאתו: למה נוצרים זוגות מגזרת הסלבז-תקשורת, כלומר למה מיקי ואילדיס ביחד, או גידי וענת וגו'. זה לא הדבר הכי מתבקש, שאנשים שהמקצוע שלהם כל כך תובעני, ושמבלים חלק גדול מחייהם בעבודה וביצירה יתחברו למי שיכולים להבין אותם, או שקרובים אליהם? (והכותרת, "ריטה, תדליקי את הבוילר"? אה?)

 

קייס נאשף, גיבור "גן עדן עכשיו" מתראיין לאסי עזר השחקן, ומספר שהוא רוצה גם לכתוב לעיתון. נו אסי, תעזור לו, אתה יודע איך חוצים את הקווים. ואם אסי לא עוזר, אני פה בשביל נאשף. תנו לו לכתוב, שוויו בשוק עכשיו לא רע.

 

שלומי שטיין מדווח מלונדון על מנהיגיה המקולקלים של המפלגה הליברל-דמוקרטית. עד שמגיעים לסיפור של דיוקנו המפחיד של מי שמקשט את העמוד הימני בכפולה הפותחת של הכתבה, הנשמה יוצאת, והכתבה כמעט נגמרת (אחרי כותרת הביניים "בעצם, גם אני הומו"). נחכה לאמיר זיו, שהקרדיט שלו ב"G" עוד מופיע. מעניין, אין לו תקופת צינון בחוזה, כלום?

 

פרומו

מי שמוצא קוהרנטיות בטקסט של עינת ברזילי, "החופש הלא גדול" (עמ' 2) מוזמן לפרש לי אותו. רק משפט אחד הבנתי, "לכל גרפומנית חדר משלה" (בהתייחסות לבלוגים) 

 

אם לאורך כל הכתבה הקפדתם לקרוא לג'יין אוסטן ג'יין אוסטן (ע' 8), מה כבר שווה הכותרת, אוסטין פאואר?

 

זמן תל-אביב

"יוני סמאש רואה טלוויזיה"

1. צמצם אינגליזמים: "ריפיט אפטר מי"; ווירדוז; אובר; אינסרטים; פיס אאוט, ביייאץ'"

2. "אתם מכירים את הטיפוס: פרחות עילגות שמורחות מסקרה בעזרת דחפור וסוחבות צמד ירכיים כל כך בשרני, שהגבר שאיתן בטח נאלץ להפליק להן בתחת ולרכוב פנימה עם הגל".

מה זה יוני? שאזמן את אמא ואבא לשיחה?

3. סיימון קאוול הומו? ממתי?

 

מה קשורה כותרת הביניים "זזה גאבור" (ע' 42) לכתבה על אולפני זזה? מישהו שם יודע מי זאת?

 

והמגיהה מתעוררת: אצל יוני: ווירדוז, פה - ווירדו'ס

 

העיר

כותרת בטיב טעם בשער: "לא שמות זין" (לכתבה על אמהות יחידניות). איך רואים שאין אף אישה בעלת אמירה שם.

 

Great minds

גם עינב גלילי בראיון אתה ("7 לילות") וגם דודו כהן בביקורת מוזיקה מזרחית שלו ("פרומו") השתמשו במילה המשונה "צהלולים" (צהלול = צהלה קלה, צחוק עליז וקל). תמוה.

 

חתוך תוכן

"עיתון תל אביב" ו"העיר" מסתובבים, עדיין, עירומים ובלי תוכן. תקשיבו, ותקשיבו לי טוב. זה לא עובד. זה חסר. זה משבש את דעת הקוראים. אתם לא ממציאים את הגלגל. כבר המציאו אותו. ואם תהפכו אותו למחומש, הוא לא יסתובב טוב יותר. 

 

פרץ מפדרת

* משהו קרה למאפרת? הוחלפה? סובלת מבלוק מייק-אפ? כי גם האיפורים של ציפי ליבני וגם של ביביהו לא היו בכלל בכלל.

* נקודת זכות לנינט שהולכת בדרכי גילה אלמגור, וגם צוחקת על עצמה ("ועוד רוצים שאני אוציא דיסק")


לפני פיזור

 כמה קלישאות בחסות הטוקבקאי המצטיין FlyingPuma

1. כתבות "ליווינו את ההפקה מאחורי הקלעים, ולא תאמינו מה גילינו: נינט שותה את הקפה שלה עם סוויט אנד לואו ואומרת: אני נורא מתרגשת וחוששת!" ("המפיקים" ביומן שישי, השבוע; "כמו בסרט" ב"פרומו", השבוע).
2. ג’ודי סולומון מראיינת את טום קרוז. איזשהו טום קרוז. מישהו ממש קורא את הכתבות האלה?
3. מחזור הבוגרים הצעירים של בתי הספר למשחק. זיכרו את השמות!
4. מדוע כל כלכלה שאיננה כלכלת נתניהו מובהקת תהרוס, תגמור, תחסל ותפצפץ את המשק. מאת גיא רולניק/סבר פלוצקר/נחמיה שטרסלר/משה פרל/שגיא חמץ/ הוסיפו כאן את שמו של כל פרשן כלכלי בכל אחד מהעיתונים הגדולים לבחירתכם.
5. גאידמק. על שער המוסף/בפתח המהדורה (והיום, הארץ). הלכנו לראיין את המיליארדר המסתורי כדי לפצח את המסתורין וגילינו שהוא מסובך בפרשות כלכליות אפלות וגם קצת מפחיד. חשיפה בלעדית, בטח בלעדית.
 
עדכון, ראשון בבוקר:
תגובה לסעיף 4 של האורח FlyingPuma, מתוך הבלוג של חנן כהן ב-notes.co.il
1. אולי מאותה סיבה שקשה למצוא אנשים שטוענים שהם מבינים בגיאוגרפיה וחושבים שהעולם שטוח? 2. אולי מאותה סיבה שברוורמן, מועמדו של פרץ למשרד האוצר, לא מציע להחזיר את הגלגל אחורה? 3. האם המחתרת לא קוראת את מדור הכלכלה של ידיעות אחרונות? בשנה האחרונה היה קשה למצוא שבוע בו פלוצקר וגדעון עשת לא כיסחו את נתניהו במהלך לפחות 5 ימים. כל כך כיסחו, שלפחות אני תהיתי האם אישתו של סטיב לא נמצאת מאחורי הכיסוחים.
******
השמועה אומרת ש
* שי גולדן עזב את ענני תקשורת, אולי כי שם לא הכירו בכישוריו המופלגים, ושהוא  שוב עם הפנים למעריב, כמחליף של רון לשם, הסגן והסופר שעבר לפתח בקשת. זה, בניגוד לדברי המגיבצ'יק פיהטובה, שטען לפני כמה טוקבקים, שלמעריב חוזרים רק בזינזאנה. התעלומה תיפתר בקרוב.
* לירן פטרזיל, איש משרד החוץ  (לשעבר) שמייצג את מדונה בסוכנות שלה, היה בביקור מולדת בארץ בשבוע שעבר. נפגשו אתו: ידיעות, מעריב, יאיר לפיד ודודו טופז. ג'ודי נמנעה. את תוצאות המפגשים נראה בטח בשבוע הקרוב. או שכבר חוללתי מהומה, וכל אחד חושב שהוא קיבל אותו בבלעדי?
 
עדכון צפע מפי הגבורה, ולקח בצדו: איך להתייחס לשמועות
"מאוד מודה על תשומת הלב, אבל לא עזבתי, ולא למעריב, ולא כישורים, ולא מופלגים, ולא אירוניה דקה, ולא עקיצה מובלעת, ולא מחמאה מקופלת, ולא נעליים, ולא אחות לי, ולא זונה היא, ולא יודע איך לומר לך (וגו') אבל אין אלוהים (במקום הזה) מלבד רס"ן שמועתי, שדרך אגב שולת!!!!1 - אם כי לא בעובדות.
שי גולדן"

 

דקה לפני שהוא עוזב, מסתמן דייט מקצועי עם הבלוגר האיראני חוסיין דרחשאן (hoder.com). אולי יש לו כמה טיפים בשבילי.

 

 

הצפע:  רוצים לספר משהו שאנחנו לא יודעים? ללכלך? להשמיץ? לכתוב קטע? להתלונן עלי? שלחו את החומר הנפיץ (באנונימיות - הדדיות בקשר) ל-[email protected]

נכתב על ידי Velvet Underground , 4/2/2006 12:50  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אייל ב-26/2/2006 16:28



כינוי:  Velvet Underground

מין: נקבה




495,766
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , החיים כמשל , תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לVelvet Underground אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Velvet Underground ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)