לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Velvet Underground - לא רוצה להתעטף בקטיפה כג'ורג', וכבר לא במחתרת [email protected]

במעמקי הביצה, הברנז'ה ותעשיית התקשורת. כל מה שצריך לדעת על המנגנונים שמפעילים את הטלוויזיה, העיתונות ומה שביניהם, ורק נדמה לכם שאתם יודעים. עכשיו יש את מי לשאול


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2006

מסמרים ונוצות


(או יהלומים ואפר)

עידוק ראיין  (קיבל תמלול מהמראיין של nrg, אחרי שהוחלט לא לפרסם את הסיפור) את יחידת הגאוות קזין וכה אמרה:

“טעיתי, יש כלל בעיתון שלא כותבים על אנשים בעיתון, ואני מכבדת את הכלל הזה. זו לא היתה ביקורת על שטרסלר, זה היה ויכוח עם עמדה חברתית כלכלית. אני מחבבת אותו, אבל אני פשוט לא מסכימה איתו. השתמשתי בשם שלו להעביר מסר חברתי-כלכלי”.

את מסכימה לאופן שבו העניין טופל? הסרת הפוסט מהבלוג?

 “כן, זה נעשה בשיחה איתי. זה לא בלוג לגמרי פרטי, זה בכל זאת אכסניה של הארץ, ויש כללים”.

 

אטילה שומפלבי נכח בעצרת של פרץ כשנתן זך השתכר והביך את עצמו, ולא צילם, בעוד שלאייטם של דודי נסים (ע' 8) צורפה תמונה (אמנם באיכות סלולר ובלי קרדיט), בלי שהיה שם בכלל. אולי ב-ynet צריכים לצייד את הכתבים בדיגיטליות חמודות או בסלולרים הולמים?

 

עורכי הלילה של ynet הבטיחו ב-0:24 כותרת "מכינים מטען 400 קילו לפרץ", שהתייחסה למה שמכינה לו קדימה. למי שהמתינו בחרדה ולא הלכו לישון התבררה התעלומה ב-1:56: יובל רבין צועד קדימה, עם הסבר שזה היה המטען, פלוס ראיונצ'יק איתו.

למה היה צריך לחכות כל כך הרבה זמן? ומתי התראיין רבין (שכבר הודיע על תמיכתו בשרון ובקדימה לירון דקל לפני שלושה חודשים)? ההשערה שלי: מאחר שהידיעה על התפלגות הרבינים מופיעה היום בע' 6 של ידיעות, הכוונה הייתה לחכות עד ששאר העיתונים ירדו לדפוס, ואז לפרסם.

 

כמחצית מילדי גן אנפה (ידיעות 2) בחרו בביבי, בבחירות הדמה שנערכו שם. הגננת מסבירה שהילדים העדיפו את התמונה שלו.

זה נכון, כל המחקרים מורים שילדים מעדיפים אנשים יפים. ומה לעשות, מבין השלושה, ביבי נושא בתואר.

 

עונת התשדירים מסוכמת בעמ' 13 בידיעות, כשגם יט"ב (וטוב שלא התפתה לביקורת על תוכנית הכבאים באקסטרה הוט, כעמיתיו) וגם המומחה ד"ר לשם נקראו לנתח. אפשר היה להסתפק במבקר הבית, מה גם ששניהם מזכירים את קמפיין 96' של הליכוד.

היום גם נחשפים פרצופיהם של האומללים שצפו בתשדירים כל יום. אני מקווה שהם נשלחו לתקופת התאוששות באחד מבתי ההבראה היותר איכותיים בסביבה.

אולי בהרי ירושלים, שם אפשר למצוא, גרפיטי על צלע ההר בצומת שורש:

 

"הפוליטיקה מסרסת את המחשבה. העם עם גוש חשיש".

 

מעריב שיגר מוסף מיוחד, "עד 120", חשבתי שזה מוסף גיל הזהב, אבל לא, זה מוסף בחירות. זה צריך להיות משהו קליל שכזה, ויש אפילו מונופול מושקע נורא שמתאר את אירועי החודשים האחרונים, אבל הוא מתחיל בתחתית העמוד, וצריך לקרוא אותו בזיגזגים עד למעלה. עד שהבנתי את זה עברו כמה דקות יקרות. חבל.

 

כפולת 8-9 (מעריב) מוקדשת להסברים, למה צריך להצביע לכל אחד מהמועמדים. אמנון לורד, עורך מקור ראשון מתארח שם ומסביר למה הוא מצביע לביבי. דנקנר מסביר למה הוא מצביע לחבר הטוב שלו – ראוי היה שמישהו אחר יעשה את המלאכה. אם כבר מארחים אנשים מבחוץ, למה לא להזמין גם לעניין הבעייתי הזה, שעורר הרבה מאוד תרעומת בתקופה האחרונה – אדם חיצוני? וקובי אוז מדבר על פרץ. אם כבר שני עיתונאים, למה לא לקחת עוד אחד, שלישי?

 

יש חדשות טובות:

בתום 1.2 מיליון עופות, מיגרנו את שפעת העופות, מדווח משרד הבריאות. אמרתי לכם שאין סיבה לדאגה, רק חבל על העופות, אני משוכנעת שרבים מהם הלכו כצאן לטבח, ולחינם.

 

קתרינה שלחה לינק לאתר גלובל ריפורט המבטיח "סקירת כל החדשות מכל המקורות למקצוענים בלבד". וואלה יופי, חשבתי, והנה פותחת אותו כתבה על האדלריזם והיואב יצחקים וכל זה, אבל, אם תיכנסו לאתר, תוכלו לראות מצד ימין למעלה את רשימת הכתבות הפופולריות.

והכי פופולרית שם היא כתבת וידיאו מלפני שמונה ימים (כן, עדיין הכי פופולרית), ובה תיעוד ניתוח הגדלת חזה של אחת, אילנית שימול. יותר מחצי מהסרטון מוקדש להקדמה ולשיחה עם הרופא המנתח, ולצילומי חצי עירום של אילנית, שצריכים להסביר למה היא צריכה ניתוח (לא הבנתי, אבל לא חשוב), ואז מגיעים לקטע הניפ/טאקי של הכתבה, ומשם ברחתי.

ואם זאת לא עיתונות צהובה, זולה ודוחה במסווה של תחקיר (שם המרפאה המנתחת מופיע בכל מקום), אז אני לא יודעת מה כן. אז הניחו לי מאתרי חדשות שמתיימרים לייצג נקיון כפיים ומקצועיות ורצינות. כבר עדיף להתפלש באלו הקיימים ולמצוא שם יהלומים באפר.

 

ואם כבר יהלומים ואפר, קבלו קומוניקט (מקוצר) שיעשה לכם טוב.

 

 "יהלומים לנצח" – בית הלוויות עלי שלכת פתח שרות חדש של הפיכת אפרם של נפטרים ליהלום

 

שרות זה קיים בארצות הברית ובאירופה וכעת יהיה זמין גם לתושבי ישראל. תהליך הכנת היהלום המלאכותי נמשך מספר חודשים בשיטה מיוחדת המשלבת חום ולחץ. ניתן לבחור את סוג היהלום, צבעו כיצד ישובץ בתליון או בטבעת. מנכ"ל עלי שלכת, אלון נתיב, מסר שהפיכת אפרו של נפטר ליהלום מאפשרת לבן הזוג או לילדים להשאר קרובים לאדם היקר להם ולהותיר את הזיכרון גם לדורות הבאים.

אנו משקיעים במצבת האבן או השיש משאבים רבים והיא נותרת הרחק בבית העלמין, מתכסה אבק ודוהה עם השנים. ברבות השנים הביקורים בבית הקברות פוחתים והדורות הבאים כבר לא מגיעים. לדברי מנכ"ל עלי שלכת, הפיכת אפרו של הנפטר ליהלום מהווה אמירה מיוחדת ומרעננת על נצחיות האהבה. מי שמעונינים שמאפרם יוכן יהלום יכולים להזמין שירות זה בעודם בחיים ולבחור את סוג היהלום, צבעו ובאיזה תכשיט הוא ישובץ.

ניתן לקבל תמונות של תכשיטי יהלומים מאפר של נפטרים בדואר האלקטרוני

שאני אמות אם לא הכל אמת פה.

 

זכויות יוצרים

 

מנכ"ל רשות השידור, יאיר אלוני, שמככב פה הרבה יותר מדי בימים האחרונים, ביקש ממנכ"ל ערוץ 10 (זהו, לא עוד ישראל 10), לא להשתמש בשם "פופוליטיקה" לתוכנית שישדר הערוץ היום, בהשתתפות דן מרגלית, דנקנר, הרב אייכלר וטומי לפיד. ב-10 מהרהרים בעניין.

 

רשות השידור עברה לסלקום, ממש כמו מעריב. הכתבים שם ממורמרים על שאישרו להם חשבון של 200-500 שקל לחודש. ממש כמו מעריב. כתבי הרשות מתכוונים לאסוף את כל הסלולרים בקופסה, ולהביא אותם ללשכת אלוני. ועל כך מדווח יניב זך, מעריב. אולי שיתאחדו שם עם רשות השידור, ויביאו להם את הסלולרים שלהם.

ובהזדמנות זאת רציתי לשאול את עידוק אם הוא מרוצה מהחדש, אחרי שקבל על הקודם.

 

ועדת הבחירות מבקשת שרזי ברקאי לא ישדר עד לאחריהן, בגלל שהריץ את קדימה.

מצחיק מאוד שהידיעה מתפרסמת ב-nrg.

 

יואב יצחק ממשיך במאבק באולמרט. תוצאות אחרי הבחירות.

 

משרדי הממשלה מנהלים קרב אכזרי מי ישלם לאמהות חד הוריות שרוצות ללמוד באקדמיה מבלי לגזול את קצבתן. חלם. חלם. חלם.

 

דוברי קדימה מחרימים את מזל מועלם מהארץ בגלל כתבה שלה על תום עידן פורום החווה. בקדימה מכחישים. מקסים.

 

מתברר (שניידר הלשין) שסוקניק ממשיך במסע הדילוגים שלו, ואתמול היה אצל יצפאן והציע ליונית להגיע לאולפן הבחירות בביריות. רק אם אתה תגיע בספידו.

 

אמיר רותם, עיתונאי ותיק, בעיקר עורך, פחות כותב (היום יש לו טור המלצתי קטן בטיים אאוט), מוציא כתב עת לספרות, מסמרים, עליו הוא חולם לפחות 15 שנים, ושוטח ב-Ynet את משנתו האידיאולוגית (פלורליזם, ריבוי קולות, במה לכותבים מכל הסוגים, חופש, תמיכה וריפוד).

אם אני לא טועה (תיקון: הוא התראיין בקטנטנה ל"גלריה". לינק בתגובתי למטה), זאת הפעם הראשונה שרותם מתראיין (לא כולל כתבות לזכרו של חזי לסקלי) ראיון מקיף, ואפילו מצטלם, ואפילו מחייך. יש לי תחושה שאם היו מבקשים ממנו לעשות את זה לפני כמה שנים הוא היה מעדיף לירות בעצמו מאשר להיכנע לתכתיבי יח"צ ושיווק. טוב לראות שאנשים משתנים.

 

אני רק שאלה: איך מממנים דבר כזה באופן עצמאי?

 

לחם עבודה

 

* רותם דנון מונה לסגן העורך הראשי של וואלה! (לרגל המאורע אני חורגת, חד פעמית, מהחרם), ויהיה סגנו של אבי משולם. כפי שכתב אתמול המטקבק הגר מעל ארומה (מקום משכן משרדי האתר, למאותגרים), משולם הוא מינוי של אילן ישראלי הפורש, כך שמעניין אם יהיו עוד תהפוכות שם.

 

חגי קראוס עוזב את ידיעות. השד יודע למה, אבל אם הוא (השד) יכתוב לי, אוכל לדווח.

 

*מנכ"ל לוק, ירון ליכטנשטיין חזר בו מהתפטרותו.

 

לפני פיזור

 

נינט וריטה יבקשו מכם היום להצביע.

עשו להן טובה.

 

שיט, סטניסלב לם ("סולאריס") מת.

נכתב על ידי Velvet Underground , 27/3/2006 17:55  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קתרינה ב-29/3/2006 14:56



כינוי:  Velvet Underground

מין: נקבה




495,762
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , החיים כמשל , תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לVelvet Underground אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Velvet Underground ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)