לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Velvet Underground - לא רוצה להתעטף בקטיפה כג'ורג', וכבר לא במחתרת [email protected]

במעמקי הביצה, הברנז'ה ותעשיית התקשורת. כל מה שצריך לדעת על המנגנונים שמפעילים את הטלוויזיה, העיתונות ומה שביניהם, ורק נדמה לכם שאתם יודעים. עכשיו יש את מי לשאול


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2006

מברשת מול מברשת


 

 

האם הזנקת המטוסים בעלות של 300,000 שקל הייתה הכרחית, או שמה מדובר בחלמאות היומית? לא יכול להיות שמישהו בחיל האוויר היה עצבני קצת יותר מדי?

בידיעות מככב הטרקטוריסט המעופף, גיא אללוף בשער (עם הפנייה לעמ' 14, למרות שהוא ב-15), מתראיין ומסביר שטס במסלול מוכר לו. במעריב לא הצליחו למצוא את שמו ואת תמונתו, ומכאן שגם לא לראיין אותו.

 

 

בידיעות 7, מופיע צילום של הולנדר ולינדנשטראוס לוחצים ידים ומחייכים. והכיתוב: לחיצת ידיים קרירה. מי מדד? היה שם תרמומטר בסביבה? אם אתם רוצים לדבוק בתיאור הרוחות הרעות שנשבו בישיבה, לפחות שיהיה צילום הולם לטקסט.

 

למה גדעון סער מונה ליו"ר ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה? בטוח שזה נורא חשוב לו והוא יעשה את התפקידו מצוין, אבל בכל זאת, מתעורר החשד שעוד תפקיד נחמס מנשות הכנסת המועטות.

 

אבל גדעון אחר, עשת, מתעלה על עצמו בטורו שב"ממון", "כלכלה שחורה", וצוחק על מחקרים שונים שממציאים גברים, המוצאים קשר בין יציאת נשים לעבודה מחוץ לבית, לבין הגידול בהוצאות ההממשלה.

 

הכתבה על הריצה לערוץ הכנסת (ממון, 4) מסבירה שבסך הכל מה שעומד מאחורי התשוקה לערוץ המשמים זה כסף, פיור מאני, 18.7 מיליון שקל שיגיעו מהמדינה כל שנה, ולפי תנאי המכרז, 10% מהסכום חייב להישאר כרווח למפעילים. כסף, נו, מי היה מאמין. 

ואריה דרעי צפוי להגיש תוכנית על "פרשת השבוע" בהקשרים אקטואליים, אם רשות השידור תזכה במכרז ("המגזין").

 

אני מאוד לא אוהבת את צילום השער של "ממון", בו מסרקים את רפי איתן. אף אדם בוגר בנפשו ובגופו לא היה מסכים להצטלם בעת שהוא מסתרק. זה מסוג הצילומים שמצלמים תינוקות, או, כמתברר, אנשים מבוגרים מאוד. כחיזוק לחוסר הרגישות האופף את הטיפול פה באיתן - כותרת המשנה שנפתחת ב"לא ממש קשיש שאוסף שקיות ניילון". א. הבדיחה מוצתה ב. הבנאדם כבר שר, מה עוד פעם נזכרתם בשקיות הניילון?

 

אט"ש

כמו שכתבה רב-ערוצית, "רוקדים עם כוכבים" זכתה אתמול ב-25.8 אחוזי רייטינג, ואילו "כל אנשי הקמפיין" ב-5.9. אם הפיפל מיטר היה מסתמך על מטקבקי הבית הכל היה אחרת. אבל כמו שאומרים, גם 5.9 לערוץ 10 זה לא רע, וחוץ מזה הוא השתחל לעשירייה.

יט"ב דווקא מתאים את עצמו לרייטינג הציבורי, כיאה למי שכותב בעיתון של המדינה: רוב המדור שלו מוקדש ל"רוקדים" וחלקו הזעיר ל"אנשי", תוך תיאור מדויק של ענת גורן כזבוב על הקיר. יט"ב מזכיר לקוראיו, אפרופו "כל אנשי הקמפיין" שספין זה שקר, ואני מזכירה, אף שכבר כתבתי על כך, שהמילה שמצאה לכך האקדמיה היא סחריר. יותר יפה משקר.

שניידר הקדיש את כל המדור ל"אנשי", והתמקד בבהמיותם של האסטרטגים.

(במשפט השני שלו מופיע גם "מאז ומעולם" וגם "שנים". צריך היה לבחור בין שניהם, כן?)

כמוהו גם אודיש. אך בעוד הוא מזכיר במפורש את שמו של בן כספית, קורא לו יט"ב "עיתונאי אחר".

שלושתם מחמיאים לגורן, רק זכרו שהיא בת זוגו של רביב דרוקר, הצהוב לכספית.

 

עיריית ראשל"צ תקנוס בחופש הגדול בני נוער שירעישו באישון לילה ב-600 שקל (ידיעות 12). אדוני ראש העיר, במה חטאו ההורים המסכנים, לא רק שהם צריכים לבזבז בחודשיים האלו הון תועפות על הפרחחים שלהם, עכשיו אתה מטיל על ההורים האומללים קנסות? הרי אינך חושב שילדים ישלמו את הקנס מדמי הכיס שלהם, נכון? אולי תחשוב על פיתרון יעיל יותר? למשל התנדבות כזאת או אחרת?

 

"24" מקדיש את שערו לריטה המתקמבקת. וזה חלק מההפניה בשער: "...אחר כך היא ירדה כמנהגה למחתרת, עשתה קצת ועדי עובדים וחיכתה שכולם יחכו לה". עשתה קצת ועדי עובדים? הלו? 

 

"לנסר את פינוקיו" היא כותרת הכתבה ("24", 10) על סאלח עבאסי, מו"ל ויבואן ספרים בערבית. מתברר שאת המשלוח האחרון השמידו לו המוכסים בעוון תקנה משונה מ-39' הנקראת "פקודת המסחר עם האויב". כתבה ראויה, עוול שראוי להוקיע ומוכסים ערלים המצטדקים שלא שרפו את הספרים אלא רק חתכו אותם.

רק מה, "פינוקיו" המופיע בכותרת ובמשנה ו"מאה שנים של בדידות" שבמשנה, כלל לא מופיעים בגוף הטקסט.

 

ב"מעריב דעות" ישנה הכותרת "היכונו לצונאמי של פיגועים". צונאמי בכותרת זה לא 2004 כזה?

  

אורי קציר מפרסם בבלוגו, אפלטון, את רשימת הבלוגים הנבחרים שלו. חמוד.

 

אהרן ברק לא ירוץ לנשיאות. הוא רוצה לכתוב ספרים. קיבלנו.

 

זהו, לא עוד גרוזיה. מעתה רק גיאורגיה ("24",8). ורבקה מיכאלי היא גורגית (או גיאורגית?).

 

פחות ופחות אנשים תורמים את גופם למדע ("24", 2), כלומר לסטודנטים לרפואה. ומה אתכם?

 

צל"ש הקטיפה לידיעה ששברה לי את הלב (מעריב אחורי) פר אוסטרלי שהיה בדרכו לבית המטבחיים באילת ברח מהמשאית, שחה לים, משם המשיך למועדון ספורט, ואז לכדו אותו ולקחו אותו בכל זאת לבית המטבחיים.  אפילו נידונים למוות שמשהו משתבש בתהליך ההמתה שלהם זוכים לחנינה, אז למה לא האוסטרלי הזה?

 

VTV

 

יאיר לפיד מארח את שלום ושלמה (מי יחמיץ?), וגם את יהודה לוי.

עדכון: כמה מאכזב. עדיף שישירו מאשר שיתפתלו מול עיני. אחח, אריק. נו, איפה באמת.

 

אסטרוV

 

אמרתי לכם להיזהר ממרקורי הנסוג: סמדר שיר שברה את הרגל בחופשת סקי.

(מלך הביצה)

 

לחם עבודה

 

עד סוף החודש ישיק מעריב את מוסף הכלכלה החדש. התחום תוגבר בכתבים חדשים, ובכל יום יהיה מדור כלכלה מורחב. כנראה שכבר בשישי הקרוב נחזה ב"עסקים" בפורמט החדש. ידיעות מצדו מכריז בשערו גם הוא על מוסף כלכלי נרחב, כבר ממחר.

לתשומת לב מקבלי ההחלטות (שבטח התקבלו כבר, אבל מילא) "עסקים המגזין" הוא המוסף שעיצובו הוא הכי מלבב ומושלם מבין כל מוצרי מעריב, והוא נמצא במרחק עצום מכל השאר. הוא אוורירי, עדכני, נעים ומפתה, ועושה חשק להסתכל בו ולקרוא. קרן מורג היא המעצבת המוכשרת. שימו לב גם לשער של היום, אמנם מאימג' בנק, אבל גם לבחור צריך לדעת. 

 

שירה ברויאר התפטרה מתפקידה ככתבת האופנה של הארץ אחרי כ-12 שנים. הידיעה מתפרסמת בסטייליסימו, ערוץ האופנה של nrg. ואני שואלת למה לא בברנז'ה?  עדכון: טעיתי. פספסתי אותה בברנז'ה.

וכך מסכם איתי יעקב את הידיעה (הראשונית והבלעדית) שלו: 

יש המעריכים את התפטרותה של ברויאר כמכה קשה לעולם האופנה הישראלי ולסקירתו. אלא שבברנז'ה צינית ושלופת ציפורניים שכזו, כולם כבר ממתינים בציפייה לקראת העונה הבאה.

הלו, עורך? הושיע נא.

תוספת: עילית מינמר מחליפה אותה.

 

גידי אביבי, מבקר המוזיקה הוותיק עוזב את "גלריה". בן שלו יחליף אותו.

 

המהפכה הושלמה. כל אנשי גלובס מקבלים קרדיטים בשער, וגם על כל צעד ושעל. יופי. מה נשאר? למה אין להם קרדיטים בכפולה היומית של גלובס ב"ישראלי"?

  

לחם ושעשועים

 

רייטינג חוגג מחר שבע שנים להיווסדו בקסיופיאה, ארנה, הרצליה פ'.

האירוע, שיתחיל ב-20:30, יכלול מינגלינג, דרינקים, נשנושים, נענועי ישבן והופעה של מוניקה סקס. הכל כתוב בהזמנה. ונינט איפה? שלחו תמונות, טוב?

 

טעם העיר. נו, אתם לא שם? אוכל זול, צפיפות, צרחות ומהומות, לא כיף?

 

 

לפני פיזור

 

נוצה סגולה אמנם הקדימה אותי בהסבר, אבל אם לא קראתם אותו: סיגניפיקנטה (בהקשר של ענת באלינט, אתמול) קיצור ועברות שערורייתי ל-significant other - אחר משמעותי, כלומר בן זוג, אהוב, בח"ל וכיו"ב.

 

עוד הסבר, הפעם למכתם של לב"ג: "להבריש בתנועות קצובות" – כלומר מגישות הטלוויזיה לא צריכות לדעת עברית על בוריה, מספיק שיידעו להבריש את שערן. בסדר?

 

כולם פה התרגשו מכך שאודיש הופיע יום אחד כאודי במדורו, אך יום למחרת חזר הקרדיט הקורקטי לסורו. זה לא מספיק לי. ההישג האמיתי יהיה כשיום אחד יהיה כתוב אודיש. אגב, ראיתי באחד האמשים את עליזה אולמרט קוראת לאולמרטיקו "אודי" קבל מצלמות ישראל, כך שאודיש לא לבד.

 

אני חוזרת: לא פותחת אטצ'. אל תשלחו לי. שטחו את תובנותיכם בגוף האי מייל.

 

תקלת פונטים חמורה בעת העברת הפוסט גרמה לי להסחת דעת קשה וליגיעה מרובה, כך שזו הסיבה לאי הבהירויות שתוקנו. עמכם הסליחה.

 

[email protected] 

 

נכתב על ידי Velvet Underground , 23/5/2006 19:37  
71 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יובל ב-25/5/2006 23:12



כינוי:  Velvet Underground

מין: נקבה




495,762
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , החיים כמשל , תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לVelvet Underground אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Velvet Underground ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)