לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Velvet Underground - לא רוצה להתעטף בקטיפה כג'ורג', וכבר לא במחתרת [email protected]

במעמקי הביצה, הברנז'ה ותעשיית התקשורת. כל מה שצריך לדעת על המנגנונים שמפעילים את הטלוויזיה, העיתונות ומה שביניהם, ורק נדמה לכם שאתם יודעים. עכשיו יש את מי לשאול


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2006

מדינת משטרה


מעריב וידיעות מתייחסים בשער לצמרת המשטרה הנחקרת. ידיעות החליט למען היופי לצמצם לשתי מילים את הכותרת הראשית, וכך קיבלנו "משטרה באזהרה" עילג למשעי. לעומת זאת, מעריב הולך על הסביר, "משטרה תחת אזהרה" (אך לא למהדרין?), עם שלושה גגות ושריף קראדי (המסרב לפרוש, (damn him מימין, בצילום מוצלח יותר מזה של ידיעות. נייס.

עידוק כותב שצריך לומר חקירה באזהרה. ועדיין, חקירה באזהרה זה לא "משטרה באזהרה".

ושימו לב לחיוך ולנימוקים שלו בהארץ.

מעריב פורש את הסיפור על פני ארבעה עמודים, 2-3, 4-5, ואילו ידיעות מוסיף עוד כפולה. מה יש, קצת מסאז' לבוקי נאה, ששנים זועק בשער.

רק מה, מכל פרשניי התבלבלתי: משה גורלי במעריב אומר "למכתב אזהרה אין משמעות משפטית מחייבת. מלבד העננה שהוא מטיל על הנמענים..."

ואילו טובה צימוקי בידיעות כותבת "... הוועדה רוצה להעניק למוזהרים מעין הליך של 'שימוע' שלאחריו ייקבע אם יוסקו..." אבל הכותרת מזדרזת, שלא בצדק, לקבוע: "מכתב האזהרה: מעין כתב אישום".

הארץ נוקט בדרך ביניים.

 

כתוצאה מכך נדחק הביקור בוושינגטון לכפולה 6-7 במעריב ולע' 9 בידיעות, ושם, חגיגה  לעיניים, מופיע התרגום האמריקאי להתכנסות שלנו, realignment בלי אף שגיאה! נחת.

 

היום התפרסמה ברייטינג כתבה על אימת הטוקבקיסטים, לה התראיינתי בקטנה. הלמו היקר (שוב, תודה מאוד) הואיל לסרוק אותה ביוזמתו ולשלוח לי. יש אנשים טובים בסביבה.

מה שאמרתי שם בערך, למתעצלים לצלול, זה שלא אכפת לי להיות כליא-ברק של כולם פה, לרווחת שאר העולם המושמץ, כל עוד לא מאשימים אותי ברצח, אונס, שוד וכו'. שווה לקרוא את דבריהם של כל המרואיינים.

  

זוכרים שבשבת אודיש כתב ב"משחק מילים" על הפרסומת לתחתונים ב"ראש 1"?

היום הידיעה מתנוססת באחורי של מעריב, רק במקום "ראש 1" כתוב "באחד מעיתוני הנוער". אם המודעה הייתה מופיעה ב"מעריב לנוער", יש לשער שהידיעה המשוחזרת הזו לא הייתה מופיעה כלל.

 

טש"ק

שימו לב, יט"ב מבקר את יאיר לפיד בלי שום היסוס. שאלות: דיברו איתו מראש? כלומר הוא ידע, ולא פתח הבוקר את העיתון בהפתעה? הוא קרא את המדור לפני הפרסום? הוא אישר? 

גם יט"ב וגם שניידר נמנעו לצערי הרב מהתייחסות לראיון עם אריק ושלום (ווישפול ת'ינקינג שלי), סליחה שלמה ושלום (שניידר רק במשפט), הכל למען הניגוח של לפיד, הטוען שהוא לא טובל ברכילות, אבל ראיין ועוד איך את יהודה לוי. (סליחה נוצה, אני הסתפקתי בזמרי קיסריה, יש גבול להשחתת זמן)

קזין, כרגיל, רואה טלוויזיה בשעות אחר הצהריים, מ-16:55 עד 20:00.

מתוך כתביו של שניידר אני מבינה שנוצר מתח בין דרוקר הפרשן לדרוקר בן הזוג של ענת גורן (הוא גם אבחן, תוך כדי, צרות בין השניים, אבל אין לי שמץ. על אחריותו) - אבל קזין פספסה זאת, אף שיכולה הייתה לחבר בין זה לבין דבריה על עליזה אולמרט.

 

אגודת ידידי מאבד התמלילים תוהה למה "כל אנשי הקמפיין" עוד לא הועלה לרשת. לפי מידע שהגיע אלי אך לא בדקתי אותו מסיבות שיתבררו מיד, הסרט הועלה אתמול למשך כמה שעות לאשלא"ש VOD, אלא שגורן זעמה, והוא ירד מהר. אם מדובר בעורבא פרחוני במיוחד, הודיעוני. קבלו לינק.

תודה לפורום שיווק ופרסום של תפוז.

 

ומה אמרו הפרסומאים עצמם על עצמם?

 

מאחר שא. קזין פרשה כנראה כפי שהבטחתי, אולי שווה להוריד את הבלוג שלה מהמקום הראשון בעמודת הבלוגים?

 

הבהרה משעשעת במיוחד מופיעה היום בידיעות 19: המסעדות עליהן נכתב אתמול מודיעות: אין אצלנו ג'וקים ועכברים, אבל יש ליקויים אחרים.

 

מוסף הכלכלה המורחב של ידיעות לא מעורר התרגשות בשום אופן. העיצוב שלו לא התחדש (ואם כן, אין שום סימן) והחומרים לא השתנו באופן מהותי. נכון להיום אין למתחרים ממה להתרגש. אפשר רק להתפלא או להתפעל מכך שכלכלה הפך (לא מהיום, ברור) לתחום הכי סקסי והכי מתחדש בגזרת העיתונות. כנראה שכסף (וכל הדרכים לעשייתו) זה באמת סם משכר במיוחד.

  

אושרת קוטלר מוציאה ספר וזוכה לחצי עמוד ב"24". מאחר שרונה קופרבוים חתומה עליו, אני משערת שהוא יועד ל"7 לילות" אבל לא היה מספיק מעניין, או שקוטלר סירבה לדבר מלכתחלה, והסכימה רק לשאלות ספורות על הספר.  

 

צל"ש הקטיפה על פתיחות לעופרה רודנר, אחות של ואקסית של המתראיינת ל"24" בזכות ספר שכתבה, וכה אומרת: "... עבדתי בניקיון והייתי כתבת מושתנת ב'העיר'... באתי בלי ידע בסיסי ובלי הרבה חשק. כולם שם היו כל כך מלאי אמביציה..."

אז למה קיבלו אותך?

"כי אני רודנר, ואמנון רבי, העורך, הכיר את אחותי וחשב שאני אהיה מבריקה ופעלתנית כמוה ואזיז דברים. הוא נחל אכזבה גדולה... אמנון נתן לי את 'מי נגד מי' שהיה המדור האהוב עליו ואני לא ידעתי איך מביאים אייטם ומה עושים איתו".

 

האם הצילום של יהודה לוי והמאמנת שלו מדפדפת ב"העלוקה" אינו מבוים? אם כן, על מה הגאווה? אם לא, למה לא כתוב צילום פפראצי (בוצ'צ'ו). ואם היא קוראת בו מיוזמתה, למה זה סותר את דבריו של לוי האומר שאינו קורא מדורי רכילות? 

 

למה "מלך הביצה" צריך לקלקל את מסיבת ההפתעה ליומולדת 40 לאלי אילדיס? מה יש, אם יהיו בגיליון של מחר צילומים מהאירוע בלי לכתוב קודם משהו ייגרע מכבוד המדור? (ואם מדובר באקט יחצני מטעם, סליחה ומחילה).

 

עדיין ממשיכים לבלבל את דעתי עם מספר המורים שסכנת הפיטורים סרה מעליהם. אחרי 1,000, ו-600, מספרים שהובאו בידיעות ובמעריב בשבוע שעבר היום מדובר (מעריב, 11) על 250 מורי על-יסודיים שזכו בחיים. לכו תבינו מה הקשר שלהם לשני המספרים הראשונים. 

  

תמר איש שלום היפה של ערוץ 10 מתראיינת ל"סגנון", ומהראיון עולה שהיא בת זוגו של נדב איל, כתב המפלגות של מעריב. עכשיו ברור למה התראיינה לאחד ממוספי הבית. בשאלה האחרונה שואלים אותה איפה תשתלב בעתיד, ומה היא עונה? "גיל הפרישה הממוצע של המגישים בישראל הוא 70 פלוס, ככה שלמיקי וליעקב יש לפחות עוד 20 שנה נהדרות של זוגיות טלוויזיונית".

מאחר שמיקי הייתה החונכת שלה, נראה לי שמגיעה לתא"ש נזיפה על ידע לקוי בחשבון.

 

יואב ריבק מהארץ ויאיר טרצ'יצקי ממעריב, שניהם עורכים בדסק החדשות, חנכו בשבת בלוג בהשראת אמתכם, כך כתבו, הנקרא לחץ חברתי ובו הם מבטיחים לשוחח ולסוכך על פוליטיקה, תקשורת וחברה, כל פעם על נושא אחר, ובהרחבה יחסית. בינתיים יש עניין. נקווה שיקיימו דיאלוג פורה ושיצליחו לייצג עמדות שונות. יש מצב שדנקנר יאהב* אותם, ואולי אפילו יציע להם להיות כתבי התקשורת שלו.

(* ליואב ויאיר – זאת הלצה על חשבוני)

  

רוצים לקרוא אתNylon  הבא?

 

ומה חדש אצל אורז, פרסומאי הבית שלנו?

 

לחם עבודה

 

מבקרי הקולנוע בישראל לא יזכו יותר להקרנות מוקדמות, כך החליטה התאחדות ענף הקולנוע, אם לא יסכימו לדחות את כתיבת הביקורות בשבוע/ כמה ימים אחרי יציאת הסרט לבתי הקולנוע. האם צפויה מלחמה חדשה בענף, נוסח מלחמת התסריטאים בהוט?

 

ועצה לשניצר, למרות שהוא לא יכול לקרוא אותה: העובדה שהוא מקריא את הביקורות שלו מקאן בטלפון לקלדניות תגרום לו לעוגמת נפש קשה לכשישוב ויראה מה אירע להן.

 

ועוד מלחמה בפתח: איגוד השחקנים והעובדים בענף הקולנוע יוצא לקרב נגד איגוד המפיקים, ומזעיק את נורית ג. דאבוש.

 

ניב הדס נכנס לנעליו של נדב רביד הפורש.

 

מודי בר-און ינחה את אולפן המונדיאל.

  

דייב פוגל לא לבד: גם חיים פלד מוציא ספר.

 

VTV

"קרוב לוודאי", 22:15, ערוץ 10. מאיר סוויסה עושה "תרגיע".

 

לפני פיזור

 

להלל כהן: איך הפכה המילה "חמוד" למתנשאת?

 

למשה: אני לא מסבירה למה משפט כמו "עשתה קצת ועדי עובדים" (ריטה, שער "24", אתמול) הוא משפט רע.

 

לנרקיס תם: "רעל ותחרה"... הגבהת עוף.

 

נכתב על ידי Velvet Underground , 24/5/2006 16:42  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פרנצ’סקה טוטי ב-25/5/2006 23:23



כינוי:  Velvet Underground

מין: נקבה




495,762
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , החיים כמשל , תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לVelvet Underground אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Velvet Underground ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)