לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Velvet Underground - לא רוצה להתעטף בקטיפה כג'ורג', וכבר לא במחתרת [email protected]

במעמקי הביצה, הברנז'ה ותעשיית התקשורת. כל מה שצריך לדעת על המנגנונים שמפעילים את הטלוויזיה, העיתונות ומה שביניהם, ורק נדמה לכם שאתם יודעים. עכשיו יש את מי לשאול


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2006

בעורף האויב


 

"אם אני צריך לבחור בין 300 מבקרי טלוויזיה ל-30 מיליון צופים, אני מעדיף את האחרונים"

(אהרן ספלינג, ינוח בשלום על משכבו)

 

ידיעות

איזו מדינה זאת, ארבעה ימים לפני חוק האובדראפט כולם נזכרים שלא הסדירו אותו והכנסת נזעקת? מה קרה? מה עשיתם עד כה? כל כך ישראלי, כל כך אופייני.

 

אם ח"כ מרציאנו (ידיעות 2) לא יודע שמשפחה זה נקבה, לא ראוי לתקן אותו?

 

בלי היסטריה: דברי השופטים - אהרון אמינוף, נחמה מוניץ וגבריאלה דה-ליאו לוי, שלישיית "אולי היא נהנתה" לא עוברים בשתיקה: זהבה גלאון ממרצ דורשת להדיחם, פרקליטות המדינה זועמת, ועורכת הדין של הנאנסת חוסכת ממנה את הזוועה בינתיים (7).

 

הידעתם שהקיץ הוא עונת הניתוחים הפלסטיים בקרב תיכוניסטים? אז בידיעות מצאו תיכוניסטית אחת שמתכוונת לשייף את אפה, והיא מתראיינת בקצרה ובעילום שם. ורק בסוף כתוב: ה' תנותח בידי ד"ר x. איזה קידום מכירות נאה, אה? לפחות אני לא משתפת פעולה, וכעונש גם לא אנתח את אפי.

 

איור: דניאל מורגנשטרן

 

 

יש! גם ידיעות עבר לרדינג (19)

 

מה זה "דמות ירושלמית ידועה"? (שער "24") - תצטרכו לקרוא את הכתבה כדי להבין שהוא מלך החמוצים ראש וראשון לאוהבי בית"ר ופעיל ליכוד ותיק.

 

מעריב

 

די מצחיק שח"כ עזמי בשארה מקנא: לא מבין למה אבו-מאזן חיבק את אולמרט וסובר שצריכים היו להסתפק בלחיצת יד (4)

 

מלחמת כליפי-אלדר ושות': האו"ם קבע שצה"ל אחראי להרג המשפחה בחוף עזה (6), מוזרה נידחותה של הידיעה, שכלל לא מופיעה בידיעות וגם לא בהארץ (תקנו אותי אם היא חלפה לי מתחת למכ"ם, ופרטים ב"לפני פיזור").

 

"אופיים האישי המפוקפק" (10), לעומת אופי ציבורי מפוקפק - אמירה המתייחסת לשבעת מתכנני הפיגוע ממיאמי.

 

"כבר יותר מחודשיים שבני משפחתה של ענת פלינר, עורכת הדין שנרצחה בביתה מחכים לדעת מי דקר אותה בבטן ולא ידע שבו זמנית הוא מחורר להם את הלב". למה לא ידע? רוצח לא יודע דברים כאלו? לא רוצה לפגוע בכבוד המנוחה, אבל בשביל מה המשפט המטופש הזה?

ובהמשך, "לרוצח, אילו היה יושב עכשיו בסלון שלהם, אין להם מה להגיד" (להוריה של פלינר). למה שיישב בסלון שלהם? קצת היגיון, טעם טוב, משהו. כדי לכתוב כתבות כאלו צריך לגלות קצת רגישות, הכי קל להיגרר לקלישאות ולמשפטים תמוהים, בדיוק מה שקרה כאן.

 

אני לא חושבת ששניצר (8) הוא האדם המתאים להספיד את ספלינג, זה צריך היה להיות איזה דעתן/ית שבוורלי הילס ומלרוז עיצבו את עולמו הרוחני, ויש כאלו. כי ממי אם לא מדונה למדנו איך להשגיח על בתולינו?

 

מח' הגהה: בעילות (5) - בפעילות (סיפור הצניחה למיתלה)

 

TheMarker

 

בכל פעם שאני קוראת כתבה שכזו עם כותרת כמו "הפמיניזם הגיע להיי טק" יש לי תחושה של נסיגה 50 שנה אחורה. והיום, כאילו אנחנו לא ב-2006, סטודנטיות מתגייסות כדי לשכנע את בנות מינן שהיי טק זה גם לנשים. תשאלו את אביגיל, היא כבר תסביר לכם.

 

לא תאמינו, אבל יש תחליף לגוגל.

 

הארץ

 

ידיעה שלא תקראו במעריב:

ידה הארוכה של V מגיעה עד מרכז אעלאם (מרכז תקשורת לחברה ערבית פלשתינאית) הקורא להחרים את מעריב, מאחר שיומיים אחרי מות המשפחה בעזה הכותרת הראשית של העיתון הייתה על אודות האמריקאי החטוף. דנקנר ענה למרכז שבמהדורה הראשונה המוות על החוף היה הכותרת הראשית, אבל אחרי שנודע על החטיפה הודפסה מהדורה שנייה "האם סכנה ודאית לחייו של יהודי חטוף מעניינת וחשובה יותר מפלשתינאים שנהרגו? תשובתי היא כן מצלצל".

 

למקרא הכותרת "מדוע יותר נשים חולות בסרטן ראות" ("בריאות" 4), אני גם מצפה לתשובה, אבל לא, אין.

 

אתר הארץ אינו זמין, אז אין לינקים.

 

אביגיל

במקום לתגבב פה ולענות לכל אחד בנפרד, כתבה אביגיל פוסט בו היא מבהירה את עמדתה בסוגיית הפנטזיות של העמלצת.לחסרי הסבלנות (גם שלומית, פה למטה, מסכימה איתה): היא חושבת ששיתוף קבצי הפנטזיות של דנה עם שאר העולם הוא לגיטימי לחלוטין, ושאני מזלזלת ביכולת ההפרדה והאבחנה בין טוב לרע של חצי מיליון קוראים.

 יכול להיות, אלא שאנחנו מבוססים כרגע באטמוספרה מסוימת, עם ילדת הבסיס מצד אחד, והשופטים (והשופטות) מקלי הראש באונס האב החורג את בתו מצד שני, וקשה להתעלם מזה. זה לא שאני חושבת שאנסים בפוטנציה קיבלו ממנה כעת אור ירוק, וכי חיכו עד הרגע למדור שלה, אבל כאמור, האווירה, האווירה רגישה מדי כרגע.

 

nrg

העם נגד כתבי הרכילות, כלומר החברה. קרן נתזון הותקפה בעת מילוי תפקידה.

 

VTV

מה טעם מצאו עורכי החדשות ב-10 אתמול לשדר שוב את ריאיון הסרק עם הירשזון משישי?

 

החייל החטוף

איך כשל רוני דניאל ב-14:45 ואמר את שם החייל החטוף, גלעד שליט, עוד בטרם הותר זה לפרסום? הקריין שבא אחריו עוד חזר ואמר שהשם לא הותר לפרסום. מה שנקרא, סינכרוניזציה מושלמת.

גם ערוץ 1 חטא במבזקו בלהיטות יתרה.

 

למה התכוון דן חלוץ באמירה "החמאס מעורבים בזה מכף רגל ועד ראש תרתי משמע"? ועוד חזר על כך פעמיים (כלומר על התרתי משמע)?

 

אין שם לדובר ממשלת חמאס? (2) רק כשהגיע רפ-רש מצאו את שמו: ראזי חאמר.

 

שניידר מתלונן על שב"פגוש את העיתונות" סירב הירשזון לדבר על המאיימים, בדיוק כמו בערוץ 10. מצחיק שדווקא שניידר, בעיתון ש"חשף" את המאיימים ביום חמישי כותב את מה שהוא כותב.

 

אודיש מכניס אותנו לנבכי סלונו ומתאר את שיחת הוא והיא שהייתה לו עם זו שצפה איתה בראיון עם חנן גולדבלט באולפן שישי (תקציר: איך רותי יובל, אישה וכו', הייתה מסוגלת). יפה, שובר שגרה.

 

גבי ניצן ייארח היום בתוכניות שלו  ב-22:30 את הצלם אבי הזאב, אם מישהו זוכר.

 

מז"ט

לד"ר רות הלפרין-קדרי, שתכהן בוועדה מרכזית של האו"ם העוסקת בזכויות נשים.

 

Vיאטה

37 אחוז מהישראלים סובלים ממותניים מעובים (גברים 102 ס"מ ונשים 88). זהירות, זה מסוכן.

ומותניה של V? כשל לארה קרופט.

 

לחם עבודה

 

מוטי פשכצקי מצטרף לערוץ הספורט.

 

פינת הטקבוק

 

מתן ד. : הלן תומס בעיקר מאוהבת בדימוי שלה כרפורטרית נשכנית. בארוחת הערב האחרונה של הנשיא לכתבים היא לקחה חלק במופע המביך של סטיבן קולבר, והנציחה את הדימוי הלוחמני שלה. בפועל, היא שואלת שאלות קנטרניות, ועושה הכל כדי להציג את המנשר "הפיסניקי" שלה. אם את ממש מחפשת גיבורה אמריקאית, לכי על אן קולטר. יש לה פה לא פחות מלוכלך, היא יכולה לאכול את הפוסטמה הלבנונית הזאת לארוחת בוקר, והיא לא מתעטפת בקדושה מזויפת שכל כך אוהבים בשמאל ההזוי (שעמו את נמנית?). היא מתעבת את תומס, ואמרה בהקשר של פרשת ג’ף גאנון שלא בעיה להשיג אישור כניסה למסיבות העיתונאים בבית הלבן, משום שעובדה: הערבייה הזקנה הזאת (תומס) יכולה לשבת מטרים ספורים מהנשיא

אתה מבין, לא נראית לי מישהי שמכנה אישה אחרת "הערביה הזקנה הזאת", או "פוסטמה לבנונית" ולא נראה לי מי שמשייך אותי לשמאל, ומיד מוסיף לו את התואר "ההזוי". אני מתלהבת מעיתונאית בת 86, חדה וצלולה שאיש לא שלח אותה לשדות הקרח, אוקיי?

 

 

גפי , 09:12 25/6/2006: שלום, חברים - אני משיקה את הטוקבק הראשון בחיי מחמת הסקרנות: סליחה, אבל מי אתם? העם, משבצות, אסקלנטה וכל השאר? בשביל מה כל הכינויים? כי בעיני השיח שנפתח פה סבאבא וקל להבין מדוע בעלת השמחה בחרה לעצמה פסבדון. אבל כותבי התגובות? למה בת הטוחן שמתלוננת על הטור והפואנטות השחוקות שלי מסתתרת? למה כל הפרסונות שמתלוננות על דנה או רענן או אחרים, מתחבאות? מישהו פה באמת סבור שהתגובה שלי תהיה יותר לגיטימית לו אקרא לעצמי שלגיה

 

שמחה גפי, שבתולייך בותקו דווקא פה. יש מקומות גרועים יותר, ואני חייבת להסביר לך שגם בשאר המקומות בהם נוהגים טיילי הרשת להגיב הם נוטים לעשות זאת בעילום שם, כלומר זאת לא קללת המקום הזה דווקא. הבעיה היחידה היא שכולם מכירים פה את כולם עלק, השלולית צפופה היא, רק שכאן הם יכולים (חלקם, לפעמים), לשפוך עביט שופכין על מי שיושב חדר לידם, זה הכל. אז אל תעלבי.

 

עיתוניש , 15:14 25/6/2006: טוב, לגבי זה לא רלוונטי. לי באמת קוראים עיתוניש... מהידועות היא שגולשי ולווט הם מגיהות לסביות, עורכים מתוסכלים ושאר ברנז’אים. אך טבעי שיחששו להביע ביקורת ולהסתבך בקורי הברנז’ה הסבוכים, הם רוצים להישאר בעבודה.

יפה, מצחיק אתה.

 

למוח: גם הביטוי "סר חינו" - סר חינו.

 

לפני פיזור

 

אם רק הייתם יודעים מה עברתי עד להעלתו המפוקפקת של פוסט זה - חצי עולם חציתי, גאיות וימים צלחתי, מעל הרים ועמקים ריחפתי, והכל עם המגבעת ומעיל הגשם הארוך. שעות, שעות של בכיות וטרגדיות, אבל הנני כאן, בצליעה קלה עד בינונית, נוטפת זיעה ומאושרת חלקית בלבד, על שהתגברתי על איתני הטבע ומחדלי אנוש.

 

מתחת לכורסה

אנגליה-אקוודור 18:00

פורטוגל-הולנד 22:00

 

אהוד קינן, כדאי לך לעדכן: כבר ארבע שעות לפחות שאין בכלל אינטרנט לבזק בינלאומי.

 

[email protected]

 

נכתב על ידי Velvet Underground , 25/6/2006 19:58  
57 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שי ב-26/6/2006 21:07



כינוי:  Velvet Underground

מין: נקבה




495,766
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , החיים כמשל , תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לVelvet Underground אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Velvet Underground ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)