לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עצמאית בשטח

שולה (שם בדוי). גרה בתל אביב וכותבת בשביל עצמי. זו הדרך שלי להתמודד.

כינוי: 

בת: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2003

טרילוגיה של לב שבור - חלק III


 
השגרה.
כמה שרציתי לחזור אליה.
אבל היא חמקה ממני שוב ושוב, כל פעם שנדמה היה שהעניינים בכל זאת מסתדרים – שוב הכל מתמוסס.

 

ל' התקשה לחזור למהלך של חיים תקינים.
הדבר החשוב ביותר עבור אדם במצבו, חזרו והסבירו לי הגורמים המוסמכים לכך, היא הסתגלות מהירה לחיים נורמליים. שידע שלמרות ועל אף המחלה הוא יכול לחזור לתפקד כאדם בריא, כמו כולם. הרגשת ה"חריג" והשתלבות איטית בחברה הן הסכנות האורבות לו. אבל ל' לא הצליח. הימים היו ימי ההלם שאחרי רצח רבין ועליית הימין לשלטון. המיתון החל נותן אותותיו ול' התקשה להחזיק בעבודה מסודרת. והאמת? לא בטוח שהוא רצה. מצליח להסתדר מהכנסות הזורמות לכיסו פה ושם (ל' הוא אלוף הקומבינות, מלך ה"יהיה בסדר" ונסיך ה"כבר הייתי במצבים גרועים מזה"), ישן בימים ומסתובב בלילות, מטפל בכל ענייני הבית ומשאיר לי להתרכז יותר ויותר בטיפוח הקריירה שלי.
והקריירה שלי היא הדבר היחיד שפרח בתקופה זו. הקריירה פרחה ואני נבלתי.

 

חיינו ביחד עוד 3 שנים. שעות ארוכות של שיחות - ניסיונות מצידי לשכנע את ל' להיכנס לשגרת טיפול משולב (שיחות + תרופות) - לא הועילו. ל' דבק בדרכו, ממאן לסמוך על אנשי המקצוע ומוכן להתמיד רק בנטילה מסודרת של התרופות. נפשו השברירית מיטלטלת בין ימים טובים יותר ופחות, ואני יחד איתה.
 
ולא שתמיד היה רע. היו גם רגעים יפים. מתנות קטנות של חג האוהבים, שקיעות כתומות בחוף הדולפינריום לצלילי המתופפים, "ביג מאמא" בשעות הקטנות של הלילה, שוטטות בנוה צדק בבוקר שבת חורפית, רכיבה על אופניים ליפו ביום כיפור, סרטי סינמטק, "שוק האוכל" בגני יהושוע והרבה אהבה. אבל כל הזמן מרחפת מעלינו עננה – לפעמים אפרפרה עם שוליים לבנים, לפעמים שחורה עם שוליים כתומים – אבל כל הזמן שם. מזכירה לי שאנחנו לא כמו כולם, שהנפילה הבאה היא רק עניין של זמן, של' בעצם לא מוכן לשנות את אורח חייו אליו הורגל ב 15 השנה האחרונות מאז אובחנה אצלו המחלה ושאני בעצם רוצה יותר.

 

מה את רוצה, שולה?

אני רוצה בנזוג שיהווה גם משענת עבורי, לא רק אני עבורו. אני רוצה מישהו שמסוגל לפרנס משפחה, שאפשר לסמוך עליו, שיכול לקחת אחריות לפחות על עצמו אם לא למעלה מזה. ל' אומר שהוא מאוד אוהב אותי ורוצה שנשאר ביחד לתמיד. אבל זה לא מספק אותי, וחוץ מזה – אני כבר לא אוהבת אותו. פתאום נראה לי ילדותי, מפונק, אנוכי, בלגניסט, אטום, טיפש ו..... לא רוצה להמשיך עם זה. לא רוצה להמשיך איתו.

 

הכל כבר ארוז. המובילים עומדים להגיע כל רגע ול' שואל אם אני לא מתחרטת.

לא. מבחינתי הכל נגמר.

ל' עוזב ואני יוצאת לסיבוב קצר בעיר, לבדי. השמים פתאום בהירים יותר, הפרחים צבעוניים יותר, האנשים חייכנים יותר ואני נושמת עמוק ונכנסת בחזרה הביתה. מסתערת על המגב והסמרטוט ומוחה את שאריות הבוץ שהותירו אחריהם המובילים. אחר כך מתקלחת ונכנסת למיטה. שערי רטוב ומטפטף על כתפי, ריח המצעים הטריים באפי ובחוץ מתחיל גשם קל. אני מתכסה בשמיכת הפוך, מהדקת אותה לגופי העירום ותופסת את כל האלכסון לעצמי.

זהו, שולה. נגמר. מחר יום חדש וכל העולם פרוש לרגלייך.

אז למה את בוכה, ילדה?

 

הערה:

זה לא נגמר כ"כ חלק. היה עוד המשך ועוד ניסיונות לשכנע, ועוד גילוי הבנה והקרבה מצידי. אבל למי יש כוח לדוש בזה. אולי עוד כמה שנים.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 20/12/2003 08:43   בקטגוריות האחרים  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דניאל ב-5/1/2006 03:19



165,042
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החיים כמשל , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשולה (שם בדוי) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שולה (שם בדוי) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)