לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ראש הממשלה העתידי של מדינת ישראל גאה להציג:

הקבינט של לייבו : כאן נאמרים הדברים החשובים באמת!

כינוי:  ה. לייבו

בן: 36

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2012

נאום הלייבו: יום מערך המילואים


אזרחי ישראל,

 

אתמול ציינה הכנסת את יום מערך המילואים, כהוקרה והערכה לאנשי המילואים המתייצבים במהלך השנה בבסיסי צה"ל השונים, ושומרים על יכולתו ומוכנותו המבצעית למען ביטחון המדינה.

 

יום זה, מתקיים ביוזמתו של יו"ר שדולת המילואים בכנסת, חבר הכנסת איתן כבל, ואני מברך אותו על פועלו בכל התחום הקשור לאנשי המילואים במהלך שנות כהונתו בכנסת.

 

צה"ל, לאורך כל ההיסטוריה היה תלוי בכוח המילואים אשר נקרא אל הדגל ביום פקודה. בשדות הקרב באדמת האויב ולאורך גבולות המדינה, פעלו אנשי המילואים במקצועיות ובנחישות, בחתירה לניצחון ועד חירוף נפש.

 

בשנים האחרונות השכילה מדינת ישראל לקדם הליכי חקיקה ותקנות חברתיות למען אנשי המילואים במדינת ישראל. במשך שנים רבות, היו מי שבחרו להתחמק ולהתעלם מצו המילואים שהגיע אל תיבת הדואר בביתם, ומנגד היו מי שלא ויתרו והתייצבו כאחרון הטירונים הממושמעים, כפי שהונחו בצו המילואים.

 

ההשתמטות והבריחה משירות סדיר בצה"ל מעסיקה אותנו כיום, באופן שלא ניתן להתעלם ממנו. אני מאמין שעד שנת 2013, תצא מדינת ישראל לדרך חדשה בכל הקשור לשירות הצבאי – בתגמולים לאלו שתרמו למדינה ומילאו את חובתם האזרחית, ומנגד תדע להטיל סנקציות חברתיות הולמות כלפי אלו שברחו מחובתם האזרחית היחידה כמעט, כאזרחי מדינת ישראל.

 

גם נושא שירות המילואים הוא נושא שיש להתמיד ולעסוק בו. אנו מתעלמים וממשיכים שלא בצדק, בסדר  היום, גם כאשר אנו שומעים סיפורים מקוממים על עובדים שפוטרו על ידי מעסיקיהם, מכיוון שיצאו לשירות מילואים. זוהי תופעה בזויה ופסולה! זוהי תופעה שעלינו למגר אותה! אין לשום מעסיק במדינת ישראל הזכות לפטר עובד מהסיבה שמילא את חובתו האזרחית והתייצב לשירות מילואים. מעסיק שיעשה זאת, צריך לתת את הדין ובחומרה!

 

עורכי דין, רופאים, בעלי עסקים, פועלים, אנשי היי-טק ועוד בעלי מקצועות ועובדים מן השורה, מדי יום בישראל עוצרים את שגרת חייהם, עוזבים את משפחותיהם וילדיהם ומגיעים לשירות מילואים. בזכותם, שומר צה"ל על כושרו המבצעי ועל היכולת לספק ביטחון בשגרה ובשעת חירום. אלו ראויים לכל מידת הערכה והוקרה מצד המדינה ואזרחיה. אלו ראויים לכל תגמול המתאפשר – אין מחיר היקר יותר מביטחון ישראל. ואין פסול יותר מלהעניק מכתב פיטורין לאיש מילואים רק מכיוון שיצא למלא את חובתו האזרחית.

 

אתמול ציינה הכנסת את יום מערך המילואים. צורם במיוחד היה לראות כי שולחן הממשלה במליאת הכנסת, ריק מאדם. רק שר אחד הועיל בטובו לכבד את המעמד ולהיות נוכח. לאנשי המילואים מגיע יחס טוב יותר, הרבה יותר טוב מזה.

 

אנשי המילואים באשר הם, אני מודה לכם על פועלכם במהלך ימות השנה, על תרומתכם ועל שליחותכם למען כל בית ישראל.

נכתב על ידי ה. לייבו , 30/5/2012 22:40   בקטגוריות אופטימי, אקטואליה, ביקורת, סיפרותי, פסימי, צבא, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



21,905
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , התנדבות ומעורבות חברתית
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לה. לייבו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ה. לייבו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)