לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ראש הממשלה העתידי של מדינת ישראל גאה להציג:

הקבינט של לייבו : כאן נאמרים הדברים החשובים באמת!

כינוי:  ה. לייבו

בן: 36

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2012

נאום הלייבו: דוח מבקר המדינה על אסון הכרמל


אזרחי ישראל,

 

אתמול הגיש מבקר המדינה, דוח חמור ביותר על אסון הכרמל שהתרחש לפני כשנה וחצי.

 

הדוח ענייני, מקיף ומפורט. אני מלא הערכה לעבודתו המקצועית של המבקר, מיכה לינדנשטראוס, ואני מוקיר לו רבות על יושרו, הגינותו וכובד הראש שהעניק לאורך כל הטיפול בבחינת וחקירת אירועי האסון ונסיבותיו.

 

מוסד מבקר המדינה הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית. הוא גוף שתפקידו להטיל ביקורת, גם אם היא קשה, גם אם היא נוקבת וגם אם יש לה מחיר פוליטי וציבורי יקר לנבחרי ציבור ואנשי הממשל.

 

מבקר המדינה רואה לנגד עיניו את טובת המדינה. האינטרס של הכלל, של הציבור הישראלי ומטרת הביקורת שלו לעשות את ישראל מקום טוב יותר לחיות בו, מדינה שהניהול בה מקצועי יותר, יעיל יותר וללא רבב.

 

אין לי שום צל של ספק, כי מבקר המדינה הפיק את דוח הביקורת על אסון הכרמל, כמו דוחות אחרים לאורך כהונתו, ביושרה ובהגינות, במקצועיות וללא אינטרס זר אחר.

 

במדינת ישראל, התרגלו נבחרי הציבור כי טעויות ומחדלים זוכים לביקורת ציבורית ותקשורתית קשה, אך כזו שהיא כגל חולף, והעיסוק בה הולך ודועך כעבור מספר ימים. זוהי אשמתו בעיקר של הציבור הישראלי. אנחנו איפשרנו זאת לאורך שנים, השרשנו נורמות אתיות פסולות – נשיאת אחריות ציבורית עד לכדי התפטרות, לא הופיעה בלקסיקון של הציבור בישראל בשנים האחרונות, כלל.

 

גולדה מאיר התפטרה בעקבות דוח ועדת אגרנט. יצחק רבין התפטר בעקבות חשיפה על חשבון בנק זר של אשתו. פעם ידעו מנהיגי ישראל לקחת אחריות על מעשיהם ומעשי מקורביהם, ולא עסקו בהובלת קמפיין סנגורי רב תירוצים ושכנועים במטרה להימלט מקו האש של הביקורת הציבורית.

 

אינני יודע כיצד יחליט לנהוג שר הפנים ושר האוצר בעקבות דוח המבקר. המבקר הטיל על שניהם אחריות מיוחדת – זוהי רמת האחריות הגבוהה ביותר שמטיל מבקר המדינה על פי סמכויותיו. האמון בשניהם, נפגע. הגיע הזמן להציב רף אתי ומקצועי גבוה, כזה שקיים כבר שנים ארוכות בחברות מערביות, דמוקרטיות, שומרות חוק, נאורות ומתקדמות. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יבינו כי כשמקבלים ציון נכשל על תפקודם, לא ניתן להמשיך לסמסטר הבא. לא ניתן להמשיך כאילו כלום לא קרה.

 

אזרחי ישראל,

 

בימים אלו יש שישימו את מבקר המדינה כמטרה לביקורת נוקבת על שחטא מסמכויותיו, על שחטא מיושרו בחיבור הדוח על אסון הכרמל. אין הביקורת הזאת עניינית ואין בה על מה להתבסס. זוהי ביקורת אינטרסנטית, פוליטית שבאה להסיט את הדיון מהעיקר, מהאשמים ומאלו שצריכים לתת את הדין והדעת על התנהלותם והנסיבות הבלתי נסלחות, שהובילו לאירועי האסון.

 

אני מחזק את ידיו של מבקר המדינה ואת המוסד שהוא מייצג. התעלמות מהדוח ואי גביית תשלום של נשיאת אחריות מאלו שסומנו כבעלי אחריות מיוחדת, היא פגיעה במוסד ביקורת המדינה, בשלטון החוק ובדמוקרטיה הישראלית.

נכתב על ידי ה. לייבו , 21/6/2012 23:06   בקטגוריות מדיני-חוץ, אקטואליה, ביקורת, סיפרותי, פסימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



21,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , התנדבות ומעורבות חברתית
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לה. לייבו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ה. לייבו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)