לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ראש הממשלה העתידי של מדינת ישראל גאה להציג:

הקבינט של לייבו : כאן נאמרים הדברים החשובים באמת!

כינוי:  ה. לייבו

בן: 36

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2012

שש שנים למלחמת לבנון השנייה


אזרחי ישראל,

 

היום, לפני שש שנים, החלה מלחמת לבנון השנייה אשר בה לראשונה, היה חשוף העורף הנרחב מגבול הצפון ועד חיפה למתקפת טילים, כפי שלא ידעה ישראל מעולם.

 

ישראל הגיבה תגובה קשה כנגד מתקפת טילים מצד חיזבאללה בגבול הצפון, וירי שהגיע אף עד העיר חיפה.

 

נכון, היו כשלים במהלך המלחמה. התגלו פערים משמעותיים בין תכניות הלחימה לבין היכולות והאמצעים שלרשות הצבא. נכון, הייתה זו פעם ראשונה, ללא שום הכנה, שבה מאות אלפי אזרחים בישראל, תושבי הצפון כולו ומפרץ חיפה, מצאו עצמם בבוקר בהיר אחד, באיזור מלחמה ונזק רב נגרם לתשתיות, לבתי מגורים, וכן – נגבה מחיר יקר גם של חיי אדם.

 

אך כל זאת ועוד, לא מסיר את הלגיטימיות ואת צדקתה של מלחמת לבנון השנייה. כן, אני חוזר ואומר – הייתה זו מלחמה מוצדקת וצודקת. הייתה זו מלחמה שבה הוכיחה מדינת ישראל, כי יש מחיר כבד להפרת השקט בגבול הצפון ולירי טילים לעבר ערי ישראל.

 

אלו שני דברים נפרדים – הכשלונות והלקחים שהופקו מהמלחמה ומהעבר השני, צדקת היציאה למלחמה. תמכתי ביציאה למלחמה לפני שש שנים, ואני עומד על כך גם היום.

 

כתושב איזור חיפה, הרגשתי גם אני את הדף נפילת הקטיושות ליד ביתי. רצתי ביחד עם הוריי ובני משפחתי, בבהלה, בפחד אל המקלט והייתי חרד לשמוע כל העת, את הידיעות היכן נפלו הטילים, האם יש נפגעים ואיזה נזק נגרם. גם לי לא היה קל, להירדם בלילה, כשתדר החירום ברדיו חיפה מופעל, ובשש בבוקר כמעט בכל יום, התעוררתי כמו כל תושבי הצפון ואיזור חיפה, למשמע האזעקה העולה והיורדת ורצתי מן המיטה אל המקלט.

 

יש ששילמו מחיר כבד יותר במלחמה. יש שבתיהם נפגעו או נהרסו. יש מי שאיבדו את יקיריהם. משפחות שלמות נהרסו, ונותרו עם אלבום תמונות למזכרת ומצבת אבן לבכות עליה. עלינו לזכור זאת היטב, ולהבהיר כי נפילתם לא הייתה לשווא.  ושוב אני חוזר ואומר  -  הייתה זו מלחמה צודקת.

 

מאז מלחמת לבנון השנייה, השקט בגבול הצפון נשמר.

מאז מלחמת לבנון השנייה, מנהיג החיזבאללה, מתחבא מתחת לפני האדמה חושש מידו הארוכה של צה"ל.

מאז מלחמת לבנון השנייה, הופקו לקחים במערכת הביטחון, הורחבו האימונים, הושלמו חוסרים במחסני החירום, והעורף מודע ומוכן יותר לספיגה.

 

 שש שנים אחרי, ניתן להתווכח מי הפסיד פחות במלחמה, מי השיג יותר בה. אך על דבר אחד אין עוררין – יש לנו צבא חזק, איכותי, שעומד בגבורה, בנחישות ובהקרבה אין סופית, למען ביטחון ישראל ואזרחיה, ועל כך עלינו להיות גאים.

נכתב על ידי ה. לייבו , 12/7/2012 22:58   בקטגוריות מחיי היומיום, מדיני-חוץ, אקטואליה, ביקורת, סיפרותי, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



21,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , התנדבות ומעורבות חברתית
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לה. לייבו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ה. לייבו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)