לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ראש הממשלה העתידי של מדינת ישראל גאה להציג:

הקבינט של לייבו : כאן נאמרים הדברים החשובים באמת!

כינוי:  ה. לייבו

בן: 36

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

לייבו פונה לשר החינוך: עצור השימוע למורה לאזרחות מטבעון


י"ח שבט תשע"ד

‏19/01/2014

לכבוד

ח"כ שי פירון

שר החינוך

ירושלים


הנדון: שימוע למורה לאזרחות מקרית טבעון


שלום רב,


בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת אודות ההחלטה של רשת "אורט" לפתוח בהליך שימוע כנגד מורה לאזרחות בתיכון אורט גרינברג בקרית טבעון, וזאת לאחר שתלמידת כיתה י"ב פנתה אליך במכתב והתלוננה על התבטאויותיו ה"שמאלניות קיצוניות" באחד השיעורים, החלטתי לכתוב לך מכתב זה.


לאחר שצפיתי בראיון שנערך הערב עם התלמידה בתכנית "שש עם עודד בן-עמי" בערוץ 2, ובו אמרה התלמידה כי אילו היה המורה מתבטא בעד הקמת התנחלויות נוספות, סביר להניח שלא הייתה פונה בתלונות כנגדו – אני קורא לך להתערב באופן מיידי ולעצור את התהליך שמבזה את מערכת החינוך של מדינת ישראל.


אנו חיים במדינה דמוקרטית שבה יש מקום למגוון רחב של דעות. לאור העדויות מצד תלמידים אחרים  כי  הדיונים בשיעוריו של המורה, אדם ורטה, מלאי פתיחות בהם הוא מאפשר להם להשמיע ביקורת מימין ומשמאל, הרי שנראה כי הפנייה כנגדו נובעת מתוך שיקולים צרים ופוליטיים ולא בהכרח מקצועיים.


על מערכת החינוך, בראשה אתה עומד, לשדר קור-רוח ועמידה בלחצים בייחוד כאשר מורים מעוררים בקרב התלמידים דיונים על נושאים שנויים במחלוקת, כאלה המהווים את הבסיס לפערים בין קבוצות שונות המרכיבות את החברה הישראלית. פיטוריו של מורה על רקע קיום דיון בנושא המעורר מגוון רחב של דעות, גם אם אינו נושא "נוח" לשיחה, הוא פתח לרדיפה מצד גורמים פוליטיים אחר מורים נוספים במערכת שרואים בחשיפת התלמידים לצדדים נוספים במגוון רחב של סוגיות אזרחיות בישראל, כדבר מרכזי בתהליך העיצוב שלהם כאזרחים צעירים במדינה.


כמי שסיים את לימודיו במערכת החינוך לפני 8 שנים, שירת שירות קבע משמעותי בחיל האוויר במשך 4 שנים וסיים את לימודיו בתואר הראשון במדעי המדינה לפני 3 חודשים, אני יכול רק לקנא באותה תלמידה שכתבה לך את המכתב המדובר, שבבית הספר שלה ובשיעורי האזרחות בו, מתקיימים דיונים מעמיקים שכאלה. למרבה הצער, צעירים רבים רואים את בעיותיה של מדינת ישראל נפתרות בפתרון שטחי שהוא מובן מאליו מבחינתם, שהוא בחירה בין שחור ולבן וזאת מבלי שיעמיקו בפני הדברים ויגבשו דעה אישית, מנומקת ועצמאית.

נכתב על ידי ה. לייבו , 20/1/2014 08:00   בקטגוריות חינוך, טלוויזיה ותקשורת, ביקורת, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-20/1/2014 08:09



21,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , התנדבות ומעורבות חברתית
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לה. לייבו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ה. לייבו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)