לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ראש הממשלה העתידי של מדינת ישראל גאה להציג:

הקבינט של לייבו : כאן נאמרים הדברים החשובים באמת!

כינוי:  ה. לייבו

בן: 36

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אם רק היינו מפנימים...


58 שנות נישואין הסתיימו בצהריי יום שישי בתאונת דרכים קטלנית בראשון לציון: סמיון בן ה-83 ואסיה בת ה-81 סוסנובסקי,

נדרסו למוות בעת שחצו את הכביש במעבר חציה.

הם התגוררו בשנים האחרונות בדיור מוגן לקשישים בעיר. בשעה 12:30 יצאו כמנהגם לערוך קניות לשבת.

כשהגיעו לצומת הסואן שבין הרחובות פריימן ומנחם הכהן המתינו לאור הירוק והחלו לחצות את הכביש.

 לפתע הגיח לעברם ג'יפ ופגע בהם בעוצמה. אסיה נהרגה במקום. סמיון פונה במצב אנוש לבית החולים שם נפטר מפצעיו.

 

(מתוך "ידיעות אחרונות", 15/05/2011).

 

יש דברים שמדברים בעד עצמם.

נכתב על ידי ה. לייבו , 15/5/2011 17:47   בקטגוריות טלוויזיה ותקשורת, נהיגה וכבישי ישראל, סביבה, אקטואליה, פסימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תאונת הרכבת - לייבו פונה לשר התחבורה


מכתב ששלחתי לשר התחבורה בעקבות תאונת הרכבת (שוב...) אתמול בנתניה.

למעוניינים לשלוח מכתבים לשר התחבורה ישראל כץ - הפקס בלשכתו: 02-6663005 או מייל : [email protected]

 

לכבוד

ח"כ ישראל כץ

שר התחבורה

ירושלים

הנדון: רכבת ישראל – כך זה לא יכול להימשך

שלום רב,

 

אתמול התרחשה תאונה חמורה בנתניה בה התנגשו שתי רכבות חזיתית. למרבה המזל, לא היו נפגעים בנפש אלא פצועים קל בלבד.

 

מתחילת שנת 2011 מדי חודש התרחשו אירועי בטיחות ברכבת ישראל: שריפה בקרון, היתמרות עשן בזמן נסיעה – אירועים המדליקים נורה אדומה מהבהבת על רמת הבטיחות ברכבת ישראל.

 

נראה שלרכבת ישראל עד כה, יש מלאך שומר נמרץ מאוד אשר הופך כל אסון פוטנציאלי לנס משמיים, ובכך עד כה לא נהרגו נוסעים באירועי הבטיחות השונים. אך אל לנו להסתמך על המזל ועל המלאך השומר מלמעלה, ולחכות ליום שבו המלאך יירדם בשמירה וחיי בני אדם ייאבדו בתאונת רכבת כזו או אחרת.

 

ברכבת ישראל, שאין אחרת מלבדה במדינת ישראל, משתמשים מדי יום מאות אלפי אזרחים מתוכם רבבות חיילים, סטודנטים, תלמידים אשר חייהם נשקפים בסכנה בתנאיי הניהול הכושלים מצד רכבת ישראל עליה אמון משרד התחבורה שאתה עומד בראשו.

 

הקמת ועדות בדיקה וועדות חקירה שונות ומגוונות לאחר כל אירוע – הן דבר מתבקש, בירוקראטי. אך כל עוד משרד התחבורה ממשיך בסדר היום השגרתי מבלי לדרוש נטילת אחריות מהממונים ברכבת ישראל, שתפקידם לנהל אותה ולוודא שרמת הבטיחות בה היא מקסימאלית ואירועי הבטיחות ממוגרים – זה לא רציני, זה לא  אחראי וזה עלול לגבות חיי אדם.

 

אדוני השר,

 

אני קורא לך להוכיח מנהיגות אמיצה. ידוע לי עד כמה נושא הבטיחות בדרכים חשובה לך ונמצאת בראש סדר העדיפויות של משרד התחבורה תחת ניהולך. בטיחות בדרכים היא לא רק תאונות על הכביש, היא לא רק מאבק בנהגים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול, היא לא רק סלילת כבישים והרחבת נתיבים – היא גם וידוא מעמיק ונחוש שהרכבת במדינת ישראל מתפקדת באופן בטיחותי בלתי מעורער, בכל מחיר.

 

המצב שבו מדי חודש מתרחשים אירועי בטיחות חמורים ברכבת ישראל – אומרים דרשני. המצב דורש מעשים חותכים והטלת אחריות על ההנהלה שכשלה ללא כל ספק, בתפקידה. נדרש זעזוע ציבורי בתוך רכבת ישראל כדי להעביר את המסר שהמצב הזה לא יכול להימשך – אסור לו להימשך!  אני קורא לך שלא להסתפק בועדות חקירה פורמאליות, להוכיח מנהיגות ולהדיח מתפקידי הניהול של רכבת ישראל את אותם מנהלים שלא הצליחו למגר את תאונות הרכבת מתחילת השנה.

 

לייבו.

נכתב על ידי ה. לייבו , 8/4/2011 08:13   בקטגוריות מחיי היומיום, מחשב ואינטרנט, נהיגה וכבישי ישראל, סביבה, אקטואליה, ביקורת, סיפרותי, פסימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לייבו בבית המשפט


השבוע, לראשונה בחיי נכנסתי לאולם בית משפט והתייצבתי אל מול שופטת.

האשמה: דו"ח חנייה במקום השמור לנכים אותו סירבתי לשלם.

 

אינני רוצה להיכנס לעומקם של הפרטים, אך אציין בראשית דבריי כי לא החניתי את רכבי

במתכוון וביודעין במקום חנייה השמור לנכים.

בפועל, החנייה לא הייתה מסומנת פרט לתמרור שהוסתר ובסמוך לו כבר החנה רכב נכה

מבלי שהייתה מיועדת לכך חנייה שנייה.

 

לאחר שביקשתי לבטל את הדו"ח בטענה שהמקום אינו מסומן, העירייה השיבה בשלילה

אך כעבור כשבועיים בחרה לסמן את מקום החנייה מחדש באופן ברור לכל.

הדבר נראה לי תמוה. מדוע שהעירייה תשנה פתאום את גישתה ותסמן את מקום החנייה.

זה מה שגרם לי ללכת לבית המשפט.

 

חשוב להבין שהמשפט התקיים כשנה וחצי ואף יותר מכך, מאז שקיבלתי את הדו"ח.

התכוננתי רבות לדיון. לא התכוונתי לוותר בקלות.

הכנתי קלסר מתויק במסמכים רבים, המתוייגים במספרים כמספרי ראיות, ממש כמו בסרטים.

טוב, יכול להיות שגם אני הייתי במין בועה של תסריט הוליוודי בהשפעת סדרות הטלוויזיה והסרטים.

 

הקדמתי אל בית המשפט בכ-45 דקות. הגעתי מעונב, באוחזי את הקלסר הגדול והעבה.

עם כניסתי לאולם בדיוק הסתיים דיון אחר ובעומדי להתיישב באחד הספסלים האחוריים, לאור העובדה שהאולם היה ריק מנוכחים פרט לתובעת ועוזריה, השופטת פנתה אליי ושאלה מה מעשיי באולם. מיד לאחר שהזדהיתי החליטה להקדים את לוח הזמנים ולהתחיל ישירות בדיון.

 

ניגשתי אל הפודיום הניצב מול השופטת. מימיני ישבה התובעת ועוזריה.

בעודה מחפשת את חומר הדיון כנגדי, הוצאתי גם אני מהקלסר את הנאום בן שלושת העמודים

שהדפסתי בגופן גדול מספיק כדי שלא אצטרך לשקוע אל תוך הדף בדברים שהתכוונתי

לשאת בתוך אולם בית המשפט והנחתי אותם על הפודיום שמעליו רכנתי.

 

האם אדוני מכיר את האשמה המיוחסת לו, שאלה השופטת. השבתי בחיוב.

מה עמדתך שאלה? השבתי נחרצות – כופר באשמה.

השופטת ביקשה שאומר את גרסתי בקצרה. מיד עם בואי לפנות אל דפי הנאום שלי עצרה בעדי השופטת ואמרה שזה נראה ארוך מדי, ולכן ביקשה שאשא את הדברים בקצרה ובעל פה ובמידת הצורך אם ארגיש שאינני שלם עם הדברים, אוכל להקריא את הדברים.

 

הסברתי לשופטת את גירסתי וכן את העובדה שהעירייה כעבור חודש מפנייתי סימנה את מקום החנייה. התובעת מיד קפצה ואמרה כי הדבר בוצע על מנת למנוע מקרים דומים, השופטת בחצי הלצה אמרה "הנה, העירייה קשובה לפניות הציבור". אותי לא הצחיקה הבדיחה.

 

בתוך שתיים וחצי דקות מתחילת הדיון, לאחר שראתה גם את תמונת העבירה מלפני מעלה משנה וחצי, פנתה אליי השופטת ואמרה כי כל נושא הסימון שאחרי – אינו רלבנטי. לדבריה, מבחינה משפטית שזה העניין שאותו היא בוחנת – היא בודקת את מקום החנייה והאם הוא מסומן כחוק.

 

אף על פי שבחומר שהיה לרשותי פקודת התעבורה מציינת כי מקום חנייה לנכים צריך להיות מסומן גם בתמרור וגם בסימון על גבי הכביש, טענה השופטת שאין הדבר נכון ומספיק או זה ואו זה.

 

לאחר שאמרה לי למעשה שכל העניין בנוגע לעירייה לא רלבנטי, הבנתי שהשופטת הפילה לי את כל תיק ההגנה שבניתי. והאמת, שזה היה אחד מהתסריטים ששיערתי שיקרו, כך שלא התמוטטתי או קפאתי בדיון מתדהמה.

השופטת גם רמזה לי שלא כדאי לי להמשיך במשפט באומרה "אני חושבת שמקום החניה היה כחוק, אך אם אדוני רוצה לנסות לשכנע אותי אחרת נקבע דיון הוכחות נוסף".

שימו לב למילה ... "רוצה לנסות..." רמז מאוד חשוב מצד השופטת שלמעשה אומרת במילים אחרות שחבל לי על הזמן.

הסברתי לשופטת שכעבור מעל שנה וחצי גם אני רוצה לסיים את הפרשייה המעיקה הזאת.

אז שלפה השופטת רמז נוסף לכיווני באומרה "אז אם אדוני יודה באשמה, הוא ישלם רק את גובה הקנס", כך שנתנה לי להבין שאם נסיים את זה כאן ועכשיו – לא הולכת להיות החמרה כלשהי בעונש.

 

לאחר מחשבה של כחצי דקה הודעתי לשופטת שאני אם כך מודה ומעוניין לשלם את הקנס.

השופטת הכריעה ופסקה שעליי לשלם את הקנס ואפילו אוכל לעשות זאת בשני תשלומים.

גובה הקנס הוא – 500 שקלים.

 

אגב, מאז – הוכפל הקנס בגין חנייה במקום השמור לנכים לאחר שהנושא תפס את התודעה הציבורית.

אין לי אלא לשלם את הקנס עתה. הייתה זו פרשייה ממושכת ומעיקה שאני שמח שנגמרה.

 

אין לי כעס על בית המשפט בהחלטתו. אם כי, כן התאכזבתי שלא התאפשר לי לשאת את נאומי בו היו לא מעט האשמות מעניינות כנגד העירייה, שבין היתר עברה על חוק חופש המידע במהלך הטיפול מולי בדו"ח.

 

לסיום, מאז קבלת הדו"ח ובכלל אני שם יותר לב למקומות חנייה השמורים לנכים. אפילו לא לשנייה

אחנה את רכבי במקום שכזה.

 

חניית רכב במקום השמור לנכים בניגוד לחוק, היא עבירה בוטה, לא מוסרית וחסרת אנושיות. אף על פי שבמקרה שלי לא פעלתי מתוך כוונת זדון או מודעות שהמקום מיועד לרכב של אדם נכה, אני כן מוצא לנכון להביע את התנצלותי על כך ובכך לסגור את הגולל על המקרה.

נכתב על ידי ה. לייבו , 25/2/2011 00:44   בקטגוריות מחיי היומיום, נהיגה וכבישי ישראל  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בלי כוונה ב-25/2/2011 00:59
 




דפים:  
21,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , התנדבות ומעורבות חברתית
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לה. לייבו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ה. לייבו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)