לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


אוהבת טבע בעלי חיים וכל מה שקשור למיסטיקה ורפואה אלטרנטיבית בבלוג אכתוב את מחשבותי על החיים ומידי פעם גם סיפורי בעלי חיים גם טיולים, קוראת בקלפי טוטם החיות , מרפאת בתדר הצליל בעזרת קולנים

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2005

חיות הטוטם מאמר מאת אלה


תודה לאלה שעודדו  אותי אתמול,  זהו חזרתי   התאוששתי יש עוד  להשלים עידכונים, אבל  בכללית מרגישה בטוב   מאחלת מזל טוב  לעמית   לממולדת שלו   את המסיבה חוגגת הפעם בתפוז בצורת בלוג ברכות , יש עוד מישהי שחוגגת ממולדת   הלוא היא ליידי הכלבה שלי  בת  7 שנים ,  ועכשיו שוב מאמר של אלה  המקסימה,והפעם על חיות הטוטם  ישנם אצלה עוד הרבה מאמרים למי שרוצה לקרוא ולהחכים הטוטם

מיתוסים רבים מספרים על תקופות ומקומות שבהם לא היו גבולות בין בני האדם ובעלי החיים, בני האדם חיו השלום עם החיות ותקשרו איתן. לפעמים למדו בני האדם את שפת החיות ולפעמים החיות הם אלה שלמדו את שפת בני האדם. עולם החיות יכול ללמדנו רבות. יש חיות שהן מומחיות בהישרדות ובהסתגלות ואנו יכולים לחקות את כישוריהן, יש כאלה שניחנו בפוריות רבה. עולם החיות מצביע על הפוטנציאל הטמון בתוכנו, אך על מנת ללמוד מהן עלינו להכיר אותן ללמוד לדבר איתן. כל חיה מהווה שער לעולם פנומנאלי של רוח האדם. מה שאנו חושבים על החיות משקף את האופן שבו אנו חושבים על עצמנו. שאנו לומדים לדבר עם החיות הן הופכות למורות, ולבנות לוויה, מחזירות לנו את פלאי הילדות ומעוררות את האמונה בקסמים חלומות והזדמנויות.

בתקופות קדומות ראתה האנושות את עצמה כחלק מהטבע ואת הטבע כחלק ממנה, הטבעי והעל טבעי התמזגו והשתלבו זו בזו. הם הבינו שהדברים מחוברים זה לזה. לא ניתן להפריד את הפיזי מהרוחני ואת הנראה מהבלתי נראה.

אז מהו בעצם טוטם?

הטוטם הוא עצם, ישות או חיה מן הטבע שאנו חשים אליה קרבה רבה. אנו יכולים להשתמש בדמויות של חיות וטוטמים כדי ללמוד על עצמנו ועל עולם הנסתר, להבין את נסיבות חיינו בבהירות רבה יותר ולחוש את כוחותיה. הטוטמים בטבע, במיוחד, חיות מסמלים סוג מסוים של אנרגיה שאליה אנו קשורים. המאפיינים של הטוטמים מגלים לנו הרבה על הכוחות והיכולות החבויים בתוכנו. כמו כן חיות הטוטם יכולות לחזק אותנו, להגן ,לרפא , לקבל השראה ולצמוח.

הכוהנים והשאמאנים בתקופה העתיקה השתמשו בטוטמי חיות כדי שאלה יסייעו להם להתמודד עם עולם הרוחות. האמונה היתה שהרוחות המנחות משתמשות תכופות בבעלי חיים או דמויות של חיות כדי להבהיר את כוונותיהם ואת תפקידן לבני האדם. במילים אחרות המדריכים הרוחניים מגיעים בצורה של בעלי חיים. הם חיקו את החיות ביציבתם בלבושם ויצרו ריקודים וטקסים כדי לעורר את האנרגיות שהחיה מגלמת בעולמם. החיה הפכה לכוח טוטם או תרופה, סמל לסוג מסויים של אנרגיה. כיום אנו יכולים ללמד לעורר את אותן אנרגיות. הצעד הראשון הוא לקבוע מהי חיית הטוטם שלכם. כאשר תזהו את טוטמי החיות שלכם ותכירו אותם תתחילו להבין טוב יותר את החיים שלכם. חיות הטוטם מגינות עלינו עוזרות לריפוי קבלת השראה וצמיחה.

השאמאן משתמש בטוטמי חיות כדי ליצור מחדש את החיבור בין חיי האדם המודעים לבין עולם הטבע והרוח. החיה עוזרת לשאמאן להתעלות מעבר לתודעה נורמאלית, בעבר חיקו את החיות בלבוש, בריקוד ובטקסים על מנת לעורר את האנרגיות שהחיה מגלמת.

איך אנו יודעים מה הם חיות הטוטם האישיות שלנו?

החיות המולדות- הגישה המסורתית של שבט הסניקה

ע"פ התפיסה ומסורת של שבט הסניקה לכל אחד מאתנו יש 9 חיות כוח המלוות אותו .

מפת הטוטם היא מולדת וניתן לעשותה פעם אחת בחיים. האמונה היא שהאדם נחשף לחיות הטוטם שלו ברגע ובזמן המתאים בדיוק. החשיפה נעשית ע"י איש מקצוע בטכניקה עתיקה. לכל אדם יש טוטם שונה.

לכל חיה יש רוח רבת עוצמה לכל חיה יש כישורים והמומחיות שלה. כישורים אלה מעידים על סוג הריפוי שאנו יכולים לפתח בחיינו. חיות אלה מגלמות את היכולות, הכישרונות או האתגרים של האדם. חיות הכוח קיימות עם האדם כל הזמן גם אם אינו מודע לכך. הכוח הוא להיות מי שאתה, אדם בעל עוצמה פנימית ותובנה. החיות הן מסמלות את הקשר של הפרט עם עצמו או עם העולם שמסביבו. תפקיד החיות הוא לעזור לנו להתגבר על קשיים ביום יום , להעמיק יכולות, ללמוד להכיר את עצמנו ולממש את מי שאנחנו.

חיה מספר אחת- יושבת במזרח. מסמלת איך אנו מתחילים דברים, איך מגיעים אלינו הארות, רעיונות, איך מתחילים תהליכים. אם מרגישים תקועים בחיים ניתן לזמן את החיה הזאת.

חיה מספר שתיים- יושבת בדרום. מסמלת את הילד הקטן שבנו, את הרגש, זוהי החיה שדרכה אנו לומדים את השיעורים שלנו בחיים. מסמלת את נקודת המבט שלנו על העולם, איך אנו לומדים את השיעורים שלנו בחיים.

חיה מספר שלוש- יושבת במערב. מסמלת את המטרות, השאיפות, הגשמת ייעוד ,איך אנו מסיימים תהליכים פרויקטים, איך אנו קוטפים את הפירות, מראה לנו את הדרך את מטרותינו. איך אנו נכנסים לעצמנו פנימה ומעבדים את הדברים שקרו לנו ומוצאים את האמת הפנימית שלנו.

חיה מספר ארבע- מסמלת את החיבור שלנו לחוכמה, לתודה, ולכוח הריפוי שלנו. קשורה לדפוסי המחשבה, לרבדים המנטאליים. מזכירה לנו להכיר כל יום תודה על כל הטוב שנופל בחלקנו.

חיה מספר חמש- מחברת אותנו לעולמות אחרים, כל מה שהוא מעבר לחוויה הפיזית, האספקט הרוחני, למימדים אחרים, לחלום, לכוכבים.

חיה מספר שש- מחברת אותנו לעולמות הפיסיים: עבודה, מין, בית, אוכל, בריאות פיזית. מהווה את המפתח להרגשת נוחיות בחיים.מלמדת איך להישאר מחוברים לקרקע.

חיה מספר שבע- מסמלת את המרחב האישי, המקום הפנימי שנמצא בתוכנו שאנו לא כל כך חושפים אותו. זוהי המהות הפנימית שלנו. כל החיים שלנו סובבים סביב הציר הזה. החיה מלמדת אותנו איך למצוא את השמחה שבליבנו.

חיה מספר שמונה- איך אנו מתחברים לאנרגיה הנשית שלנו, לאהבה. איך אנו מקבלים את השפע שלנו ומזינים את עצמנו ואת האחרים. מלמד אותנו על מערכות יחסים ואימהות.

חיה מספר תשע- איך אנו מתחברים לאנרגיה הגברית שלנו, לשלווה. אומץ הלב שלנו, ורוח הלוחם שבנו.

שיטות נוספות

בנוסף לגילוי מפת הטוטם המולדת, ניתן לחשוף חיות הבאות ללוות אותנו לתקופה ולהוות לנו מקור עוצמה ולימוד. חשבו על בעלי חיים שגיליתם בהם עניין מיוחד, נסו לענות על השאלות הבאות:

1. איזו חיה קסמה לכם תמיד? החיות שאנו נמשכים אליהם יש להם משהו ללמד אותנו או שהם מדברות על פוטנציאלים שבתוכנו.

2. כשאתם מבקרים בגן החיות, באיזו חיה אתם מתבוננים זמן רב יותר?

3. אילו חיות אתם רואים בתדירות הרבה יותר בהיותכם בטבע?

4. מכל בעלי החיים בעולם, באליו אתם מגלים את העניין הרב ביותר כיום? העניין שלנו בחיות משתנה אך בדרך כלל יש חיה אחת או שתיים שאנו מגלים בהן עניין כל חיינו.

5. איזו חיה מפחידה אתכם ביותר? הדבר שאנו פוחדים ממנו במידה רבה ביותר הוא זה שאנו צריכים להתמודד איתו, כשנלמד לעשות זאת זה יהפוך לכוח.

6. האם ננשכתם או הותקפתם פעם ע"י חיה? בעבר האמינו שאם שמאמן היה נשאר שלם אחרי שהותקף ע"י חיה, אותה חיה נחשבה לטוטם הרוחני של השמאן וההתקפה היתה דרכו של הטוטם לבחון את יכולתו של השמאן להתמודד עם כוחו.

7. האם יש לכם חלומות שמופיעים בהם בעלי חיות או האם החלומות חוזרים ונשנים או לפחות דמות אחת של חיה חוזרת ומופיעה בחלום.

עקרונות שחשוב לדעת לגבי חיות טוטם:

1. לכל בעל חיים יש רוח בעלת עוצמה רבה.

2. הרוח יכולה להיות של החיה או של הישות שמשתמשת בחיה כדי להעביר את המסר.

3. לכל חיה יש כישורים משלה. חקר הכישורים מעיד על סוג הריפוי, הקסם הכוח שהיא יכולה לסייע לכם לפתח בחייכם. לכל בעל חי יש כשרון ייחודי משלו. אין חיה שהיא טובה או גרועה יותר מחיה אחרת.

4. החיות בעלות העוצמה הרבה יותר הן אלה שחיות בטבע ולא אלה שבוייתו.

5. החיה היא זו שבוחרת את האדם ולא להפך/

6. צריך לפתח את הקשר עם חיית הטוטם.עליכם לכד אותה להעריך אותה. לתת בה אמון. ככל שתעניקו לחיה משמעות רבה יותר כך היא תהיה חזקה ואפקטיבית יותר בחייכם. ישנן כמה דרכים לעשות זאת: לתלות בחדר תמונות, לצייר תמונות

לקרוא עליה וללמוד עליה כמה שיותר, לקנות דמויות קטנות של הטוטם או חפצים אשר יזכירו לכם את כוחו ורוחו של הטוטם. רקדו לכבוד הטוטם, למדו לחכות את התנהגותו. אם זה למשל צב, למדו לזחול כמו צב. אם זה אריה, למדו לרבוץ כמו אריה.

7. ישנו טוטם שהוא טוטם לידה אך ישנם טוטמים שמגיעים לתקופות כדי לסייע .

8. חיה יכולה לשמש כטוטם של יותר מאדם אחד.

 

במאמר הבא ארחיב על מאפייני הטוטם ש ציפורים ומעופים, חרקים ועוד.

בינתיים,

שימו לב לחיות, נסו ליצור איתם תקשורת.

 

באהבה

אלה

"נשמה אינדיאנית"

אז  זהו לעת עתה שולחת חיבוק נשיקה והרבה אהבה  וכל המחלימים  אנרגיה של ריפוי ואור  שלגיה

 

זה  העוגה של עמית , וליידי קבלה  סטיק עסיסי עם עצם כמובן
נכתב על ידי snow שיהי לכולם יום קסום , 3/1/2005 21:29  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  snow שיהי לכולם יום קסום

בת: 71

ICQ: 290455314 

תמונה




61,958
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לsnow שיהי לכולם יום קסום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על snow שיהי לכולם יום קסום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)