לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


אוהבת טבע בעלי חיים וכל מה שקשור למיסטיקה ורפואה אלטרנטיבית בבלוג אכתוב את מחשבותי על החיים ומידי פעם גם סיפורי בעלי חיים גם טיולים, קוראת בקלפי טוטם החיות , מרפאת בתדר הצליל בעזרת קולנים

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2005

סבי וסבתי ז"ל


מותו של סבה  של  עינים פקוחות  ,העלה בי געגועים לסבי  וסבתי  ז"ל למרות שעברו  הרבה שנים , סבי יליד שנת1900 ונפטר ב1984 ,היה  אדם מיוחד איש  שקט  וצנוע מסורתי שעד כמעט סוף ימיו היה הולך לבית הכנסת , תקופה מסיומת היה גבאי בבית הכנסת,

סבי וסבתי עלו ממצרים בשנת 56 ליתר דיוק קיבלו צו גירוש  ממצרים , נאלצו  למכור את הרכוש שלהם ותוך 48 שעות לעזוב את הארץ  את הסיבות אולי פעם אכתוב עליהם , הם הגיעו לארץ  והתגוררו בתחילה במעברה  באזור הקריות, ואחר כך  עד יום מותם  בקרית חיים , אנחנו עלינו שנה אחריהם  וגרנו בפרדס חנה  עד  שליש ראשון של כיתה א,

 את השליש השני  עשיתי  בקריות   כי גרנו  אצלהם  [אבי עשה התמחות בצפת]  , בתור ילדה הייתי מחבקת אותו , ואומרת בצרפתית  [בזכותם  עדין מדברת  צרפתית]  נכון שאתה אוהב אותי הכי הרבה,  הם היו אוכלים  מאותה צלחת, כל בוקר  היה הולך לבית הכנסת , היה אז רדיו  והיה מקשיב לתסכית  בשפה הערבית ואז הס מלעשות רעש  , סבא שומע  את התכנית האהובה עליו ,  שעברנו משם ,  היינו באים  לבקור  בכל חג   כל המשפחה היתה מתאספת אצלהם  בבית   הדודות הדודים  ובני הדודים  , הולכים איתו לבית הכנסת , דודי שגר אצלהם היה החלבן השכונתי , באותה תקופה  הכל היה חולות  , הקריות  רובם עוד קטנות  בלי הרבה בתים  ,  הים היה קרוב מרחק הליכה , היינו מטילים הרבה לים

כשבגרתי  ונכנסתי למשבר גדול   בית סבי וסבתי היה המקלט שלי  לשם הייתי בורחת  בחופשים  בסופי שבוע , הוא לא שאל אף פעם שאלות  הוא היה איתי , הייתי מגיעה בתור נערה  לוקחת את האופנים ועושה טיול בכל הקריות

בעקר אצל אחת  מבנות הדודה של אימי שאהבתי  במיוחד

לאחר נישואי   הם זכו להכיר את  נכדי   הייתי באה איתם  לחגים , אבל זה כבר לא היה אותו דבר כמו בעבר , כי חלק מהמשפחה   כבר עזב לחו"ל  , וחלק  החליט שזה קשה מדי , אבל אלה שהגיעו עדין היה כיף ,

סבי נפטר  מיתת נשיקה   בגיל  84   הוא היה בריא  קצת סבל  מאובדן זכרון  וזה הכל , האמת מאחלת מוות נשיקה כזה לכל אחד,  היה יום שישי  חזר מבית הכנסת ,  עשה קידוש  והלך  לישון  ,  קם בלילה בקש מדודי  כוס תה  , שתה לגימה אחת או שתים  ונפטר.

סבתי חיה  עוד כמה שנים  אחריו  אבל בשנתיה  האחרונות היא סבלה  והגיעה לחוסר שליטה  על הצרכים ,אבל המשפחה  המשיך  לטפל בה בבית  , עם מטפלת   והדודות   גם היא מתה  יחסית בשקט  בבית החולים לא יצא לי להפרד ממנה  כי זה היתה בתקופה  שכבר לא היה לי ממש קשר  עם  הורי , אבל בהלויתה הייתי

יהי זכרם ברוך   .................. עדין מתגעגעת אליך  סבא   ויודעת שאתה  מלווה אותי כל הזמן   שלגיה



נכתב על ידי snow שיהי לכולם יום קסום , 27/2/2005 11:06  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  snow שיהי לכולם יום קסום

בת: 71

ICQ: 290455314 

תמונה




61,958
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לsnow שיהי לכולם יום קסום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על snow שיהי לכולם יום קסום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)