לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


אוהבת טבע בעלי חיים וכל מה שקשור למיסטיקה ורפואה אלטרנטיבית בבלוג אכתוב את מחשבותי על החיים ומידי פעם גם סיפורי בעלי חיים גם טיולים, קוראת בקלפי טוטם החיות , מרפאת בתדר הצליל בעזרת קולנים

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2005

סבי וסבתי ז"ל


מותו של סבה  של  עינים פקוחות  ,העלה בי געגועים לסבי  וסבתי  ז"ל למרות שעברו  הרבה שנים , סבי יליד שנת1900 ונפטר ב1984 ,היה  אדם מיוחד איש  שקט  וצנוע מסורתי שעד כמעט סוף ימיו היה הולך לבית הכנסת , תקופה מסיומת היה גבאי בבית הכנסת,

סבי וסבתי עלו ממצרים בשנת 56 ליתר דיוק קיבלו צו גירוש  ממצרים , נאלצו  למכור את הרכוש שלהם ותוך 48 שעות לעזוב את הארץ  את הסיבות אולי פעם אכתוב עליהם , הם הגיעו לארץ  והתגוררו בתחילה במעברה  באזור הקריות, ואחר כך  עד יום מותם  בקרית חיים , אנחנו עלינו שנה אחריהם  וגרנו בפרדס חנה  עד  שליש ראשון של כיתה א,

 את השליש השני  עשיתי  בקריות   כי גרנו  אצלהם  [אבי עשה התמחות בצפת]  , בתור ילדה הייתי מחבקת אותו , ואומרת בצרפתית  [בזכותם  עדין מדברת  צרפתית]  נכון שאתה אוהב אותי הכי הרבה,  הם היו אוכלים  מאותה צלחת, כל בוקר  היה הולך לבית הכנסת , היה אז רדיו  והיה מקשיב לתסכית  בשפה הערבית ואז הס מלעשות רעש  , סבא שומע  את התכנית האהובה עליו ,  שעברנו משם ,  היינו באים  לבקור  בכל חג   כל המשפחה היתה מתאספת אצלהם  בבית   הדודות הדודים  ובני הדודים  , הולכים איתו לבית הכנסת , דודי שגר אצלהם היה החלבן השכונתי , באותה תקופה  הכל היה חולות  , הקריות  רובם עוד קטנות  בלי הרבה בתים  ,  הים היה קרוב מרחק הליכה , היינו מטילים הרבה לים

כשבגרתי  ונכנסתי למשבר גדול   בית סבי וסבתי היה המקלט שלי  לשם הייתי בורחת  בחופשים  בסופי שבוע , הוא לא שאל אף פעם שאלות  הוא היה איתי , הייתי מגיעה בתור נערה  לוקחת את האופנים ועושה טיול בכל הקריות

בעקר אצל אחת  מבנות הדודה של אימי שאהבתי  במיוחד

לאחר נישואי   הם זכו להכיר את  נכדי   הייתי באה איתם  לחגים , אבל זה כבר לא היה אותו דבר כמו בעבר , כי חלק מהמשפחה   כבר עזב לחו"ל  , וחלק  החליט שזה קשה מדי , אבל אלה שהגיעו עדין היה כיף ,

סבי נפטר  מיתת נשיקה   בגיל  84   הוא היה בריא  קצת סבל  מאובדן זכרון  וזה הכל , האמת מאחלת מוות נשיקה כזה לכל אחד,  היה יום שישי  חזר מבית הכנסת ,  עשה קידוש  והלך  לישון  ,  קם בלילה בקש מדודי  כוס תה  , שתה לגימה אחת או שתים  ונפטר.

סבתי חיה  עוד כמה שנים  אחריו  אבל בשנתיה  האחרונות היא סבלה  והגיעה לחוסר שליטה  על הצרכים ,אבל המשפחה  המשיך  לטפל בה בבית  , עם מטפלת   והדודות   גם היא מתה  יחסית בשקט  בבית החולים לא יצא לי להפרד ממנה  כי זה היתה בתקופה  שכבר לא היה לי ממש קשר  עם  הורי , אבל בהלויתה הייתי

יהי זכרם ברוך   .................. עדין מתגעגעת אליך  סבא   ויודעת שאתה  מלווה אותי כל הזמן   שלגיה



נכתב על ידי snow שיהי לכולם יום קסום , 27/2/2005 11:06  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קטע יפה שמצאתי אצל קוסמת


מצאתי את הקטע הזה  אצל  אחת מהבנות הורטואליות  שלי   קוסמת    ילדה רבת הכינויים ,

  

 11  הדיברות שאחרי 

 

אם לא ידעתם, ולא לימדו אותכם  בשיעורי תנ"ך בבית ספר יש המשך לעשרת הדיברות. כדי שלא תאמרו שלא ידעתם לא שמעתם, לא ראיתם, לא דיברו אותי על זה, להלן ההמשך... 

1. "כבד איש ואת רעהו"- כבדו אחד ת השני ודאגו שיכבדו אתכם בחזרה. ככלות הכל אתם גם בן אדם. לא משנה בני כמה אתם, לא משנה אם אתם עשירים, או עניים, חלשים או חזקים, יפים או מכוערים מגיע לכם שייתחסו אליכם בכבוד הראי.

 

2. "על הכביש אל תהיה צודק, היה חכם"- אני מודה שלרוב אני טייסת על הכביש, אבל זה בגלל שאני שונאת לנהוג על הכבישים פה בארץ, ורק רוצה לברוח מלהיות הכביש כמה שרק מהר אני יכולה. נהגים הפכו את הכבישים בארץ לגנון. הרבה נהגים עושים דווקא בגלל שהיבהבנו להם שיסעו קצת יותר מהר, ואז מישהו חכם בא ועוקף אותם משמאל או מימין, וכשאני במסלול הנגדי, אם לא ידחק לצד, אני לא אשאר חיה בכביש. נכון שהוא עשה עבירה, אבל לדעתי שניהם עבריינים, גם זה שנסע לאט, וברוב המקרים זה היה בכוונה. מה שנקרא גנון, והשוטרים הן הגננות.

 

3. "הקשיבו אחד לשני בזמן שאתם יכולים" - אולי זה מקרה פרטי של הדברה הראשונה, אבל זה גם דורש לפי דעתי דיברה משל עצמו. הרבה אנשים נוטים לחשוב שאנחנו צריכים להיות כל הזמן עסוקים בעולם שלהם, זה אחלה, אנחנו נקשיב להם, אבל בזמן שאנחנו פנויים בעצמינו לעצמנו להקשיב להם. אםאין לנו פנאיכרגע להקשיב להם כי אנחנו רוצים להקשיב להרצאה בשביל להצליח בבחינה, אז פשוט נתעלם מהם, כי הם בעצמם מתעלמים מהצרכים שלנו.

 

4. "לא להכליל ולא לפסול אנשים כי הם X"- העולם כל כך גדול, ומלא באינסופ ידע. כל איש משל עצמו הוא עולם לא פחות גדול מהעולם שבו אנחנו חיים. אנחנו לא יכולים להכיר את כל המקרים, ובטח לא לאמר על מישהו דברים לפני שזכינו להכיר בו לעומק.

 

5. "לא להציב תנאים למי שאנחנו רוצים שיהיו חברים שלנו"- אי אפשר להכריח אף אחד להיות חבר/ידיד שלי ולאהוב אותי. הזמן עושה את שלו, אין מה להציב תנאים אחד לשני. יש רק לתת אהבה ובכמות שאנחנו מסוגלים לתת.

 

6. "לא לזבל את העולם שלנו"- ואני מתכוונת לזה "זבל מי שמלכלכך". מספיק לזרו דברים מהמכוניות, או מהחלון של הביצפר אל בחוץ. בלוא הכי העולם הזה מלוכלך בצורה גדולה, וזה מזיק עוד יותר כשאנחנו מזהמים אותו רק בפסולות של הבית, במיזבלות ענקיות, אין צורך להוסיף.

 

7. "לא לוותר לעצמכם, ולברוח מאתגרים, במקום זאת התמודדו איתם"- יצא לי להכיר הרבה אנשים שפתאום התעורר אחרי תקופה די גדולה בחיים שלנו, והיו עם צער גדול בלב בגלל שהם לא מימשו את הפוטנציאל שלהם, בגלל שהם פחדו מלהתמודד עם כל מיני דברים, בגלל שהם ברחו מאתגרים. וגם חשוב לזכור בעניין הזה, שאף פעם לא מאוחר להתחיל.

 

8. "לסלוח"- לסלוח לאנשים, לא בהכרח להיות איתם אחר כך בקשר, אבל לסלוח למה שקרה בינכם, ולהמשיך הלאה. בלי שנדע הסליחה הזו עושה טוב בנשמה, ומרפא עוד חלק זועם בנו, שרק חיפש במי הבא בתור לחבוט ולעשות ממנו שק חבטות. כמו כן, לא לתת לאף אחד לעשות ממכם שק חבטות.

 

9. "אל תפעלו בשום דרך שהיא כשאתם כועסים"- השתדלו לעשות כמה שפחות דברים כשאתם כועסים. בשביל מה להצטער אחר כך על ההתנגות שלכם, עיצרו בזמן ותירגעו. כשמאוחר מידי, קשה לבכות על חלב שנשפך, וההפסדים... הרבה פעמים גדולים מאוד מכפי שהרווחים יכלו להיות, לו רק היינו נרגעים.

 

10. "תאכלו כמו שצריך, ותעו פעילות ספורטיבית"- לא יקרה כלום אם תתחילו את היום ותמשיכו אותו בארוחות מסודרות, זה תורם לנשמה כל כך הרבה מבלי שאנחנו נדע. ולגבי פעילות ספורטיבית, היאמשחררת כל כך הרבה, ואין לה שום תחליף, היא תענוג אמיתי, והיא גם תוסיף פלוסים לסיבות לב ריאה שלכם.

 

11. "עברית שפה יפה, דברו יפה ונכון"- אז יופי שהבגרות בלשון כבר מאחוריכם, המבחן האמיתי באיך שאתם מדברים הוא בחיים. תרבות היא ללא ספק תוספת מענגת לחיים, העשירו את השפה והרבו בקריאת סיפורים, הליכה להצגות... ושוב אומרת : דברו נכון.

 

 

בקשתי את רשותה  לפרסם את  זה אצלי  , אז תודה אוהבת אותך  אמא שלגיה 

 

מקווה שתהנו  מהדיברות כמו שאני , 

נכתב על ידי snow שיהי לכולם יום קסום , 26/2/2005 21:52  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על כלבים ועל חתולים[תחרות נגד התעללות בבעלי חיים]


אצל  מחרוזת   למדתי שיש התחרות  על נושא   התעללות בבעלי חיים , התחרות מתקיימת אצל סבתא דנה , כיון שהנושא הזה  חשוב לי , מודיעה גם כן  למי שרוצה להצטרף לתחרות  מזומן  ,  כמובן שאני  נגד התעללות בבעלי חיים   אפילו  כתבתי על זה לא פעם  אמנם בתפוז ,  בכלל אני נגד אלימות  והתעללות  מכל סוג שהיא, זה אחד הדברים  שמכעיסים אותי , ולא קל  להרגיז אותי,   אני נוסעת מחר לחרמון ולגולן , מקווה שלא  יהי שוב ביטול ,

 

החלטתי להשתתף  בתחרות  והנה  הכפתור שלי  ותודה לאשת הנחש שעיצבה לי אותו 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 השילוב של חיה טורף  עם אדם  וחיבוק חושבת שמעביר את המסר   אז אחלו לי בהצלחה 

 

 

נכתב על ידי snow שיהי לכולם יום קסום , 25/2/2005 16:28  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  snow שיהי לכולם יום קסום

בת: 71

ICQ: 290455314 

תמונה




61,958
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לsnow שיהי לכולם יום קסום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על snow שיהי לכולם יום קסום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)