לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלוג זה אינו שובת! (פרט לשבת)

Avatarכינוי: 

בן: 41

Skype:  orenge101 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2011

מענש מילואים


אי שם בשלהי קיץ 2010, לאחר סיום עוד כמה ימי מילואים לאוסף, שמעתי שיש דבר כזה שנקרא "מענק מילואים". את המענק מקבלים מי שהשלים מכסת ימי מילואים מסוימת במהלך השנה שחלפה ומקבלים אותה ישירות לחשבון.

לרשותי היה טלפון שמצאתי בחיפוש באינטרנט והוא של מדור שכר (מילואים). בטלפון אישרו את השמועה בדבר המענק ואמרו שהמענק נכנס בתחילת מאי על השנה שלפני כן, לפי מס' ימי מילואים בפועל (יש, כמובן, מס' מינימום).

כך רשמתי לעצמי להתקשר בתחילת מאי 2011 לאותו טלפון ולברר על המענק שמגיע לי (מפני שמסתבר שלא היה לי את מכסת ימי המילואים הנדרשת ב2008-9. עודכן היומן ואיתו הטלפון וההודעה, חלפו השבועות, עברו החודשים ופתאום הגיע חודש מאי.

נזכרתי באותו טלפון והתקשרתי לברר.

מס' הטלפון, כך נאמר לי, הוחלף בחדש. עדכנתי אותו והקשבתי למענה הקולי. "מענק המילואים לשנת 2011 ייכנס ישירות לחשבון הבנק עד הראשון למאי", נאמר.

בדקתי פעם, בדקתי פעמיים אך שום סכום לא נכנס לי לחשבון. לאחר כמה ימים התקשרתי שוב ובבירור עם הפקידה שענתה לי בסופו של דבר מסתבר דבר מאוד פשוט:

כחודשיים קודם לכן, קצינת הקישור החדנדשה של הגדוד, שגילתה שסימנתי "וי" קטן על פרטי חשבון חדשים בטופס עדכון הפרטים הרגיל שנשלח הביתה, ביקשה שאפקסס לה טופס עדכון עם הפרטים הרלוונטים. פיקססתי שלוש פעמים עד שהיא קיבלה, ובנוסף שלחתי גם טופס ייעודי לכך שנשלח לי מטעם הפקידה שלה במייל. וידאתי אצלה שהכל עודכן ואין שום בעיה.

 

מסתבר שהייתה בעיה.

 

הפקידה, או הקצינה, או חצי כלשהו מהשכל שלהן, הקליד משום מה את מס' החשבון, אבל במקום המס' הזה: xxxx/xx, הוקלד: xxxx1xx. יחי ההבדל הקטן.

 

הפקידה שענתה לי במדור שכר המילואים אמרה שהכסף נשלח לחשבון ולא הוחזר אליהם. כלומר- מבחינתם לא הייתה כל טעות בחשבון.

מבחינתי, זה כלל לא מס' החשבון שלי והכסף הועבר למי יודע לאן ומישהו אחר נהנה ממנו...

היא בקשה ממני לברר בבנק מה נסגר והאם הכסף הגיע לסניף, אולי לחשבון אחר ויהיה אפשר להעביר אותו אליי לחשבון.

התקשרתי למחרת לסניף ונאמר לי לאחר בירור כי שום סכום כזה (ומדובר בכמה אלפי שקלים) לא התקבל בימים האחרונים לסניף- לא לחשבון המדובר, לא לשלי ולא לאף אחד אחר שידוע להם. הם אמרו לי לחזור ולדבר עם הצבא על העניין.

 

מפקידה לפקידה התבקשתי לפקסס טופס עו"ש כהוכחה לכך שלא הועבר לי הכסף לחשבון. פיקססתי כמה פעמים (יותר נכון ביקשתי מההורים שלי לפקסס כי לא היה לי פקס זמין) וכמובן שהפקידה בכל פעם לא מצאה אותו (אחרי משלוח הפקס צריך להמתין 24 שעות!!). אחרי עליית טורים ועצבים מבחינתי התבקשתי לפקסס למס' מיוחד של הרע"ן ובו הם יוכלו לאשר את הגעת הפקס תוך דקות.

פיקססתי (אגב, כל פעם ה"לפקסס" הזה לא היה מיידי, והטלפונים לא היו ישירים... הייתי צריך לחכות עד שיהיה לידי פקס, לחכות דקות ארוכות במענה הקולי ובתפריטים הלא נגמרים, לחכות לפקידה שתזיז ת'תחת ותחפש את הפקס רק כדי שתחזור ותגיד לי- "תזכיר לי מה אני מחפשת?!...."), והיא סוף סוף אישרה לי שקיבלה.

אבל בעיה... אין את השם שלי על העו"ש.. איך ידעו שזה שלי?

 

"מה זה משנה?" שאלתי. הרי זה המס' חשבון הנכון, אלו הסכומים שנכנסו אליו בלי שום הוכחה לסכום מהצבא- וזה מה שחשוב... גם אם זה החשבון של סבתא שלי זה לא אמור לשנות את העובדה שהכסף שהיה אמור להיכנס לשם לא נכנס....

"מצטערת", נאמר לי מהקו השני, "אני חייבת את השם שלך יחד עם פרטי העו"ש".

 

"אבל אין לבנק אפשרות כזו", המשכתי.. "ואין שום סיבה שתהיה... מה גם שאני לא ממש מעוניין לפקסס מאתיים פעם את העו"ש שלי לפקסים שאין לי מושג מי נמצא בצידם השני.... דה אנמי איז ליסטנינג!"

 

"מצטערת", היא רק אמרה, ונותק.

 

%#@^%@$%!@#!~~~~!!!!

 

במשך כמה ימים לא יכולתי לגשת לבנק בגלל ששעות הפתיחה שלהם נבלעו לי בשעות העבודה. ביום חמישי הם עבדו עד שש ורבע. יצאתי מהעבודה בחמש וקצת וקיוויתי שאספיק. הפקקים היו מטורפים וכל הדרך עד לבנק הייתה פקוקה. אבל בסוף הצלחתי להגיע ממש לפני שהשער נסגר. הבנקאית האישית הפכה את המחשב בחיפושים אחרי טופס שיכלול גם את פרטי העו"ש וגם את השם שלי אך לשווא. בסוף היא הוציאה דף אחד שכולל את העו"ש עם מס' החשבון ודף שני שכולל את בעלי החשבון והת"ז שלהם. את מס' החשבון היא הוסיפה בכתב יד וחתמה עם כמה חותמות הבנק. ליתר ביטחון הלכתי למנהל הסניף והחתמתי אותו.

אם את הפקצה הקטנה עכשיו זה לא יספק אני בא לשם בעצמי ומכריח אותה לרשום לי צ'ק עם הדם שלה!

 

למחרת פיקססתי אליהם, חיכיתי כעשר דקות (אחח, מה שהניסיון מלמד...), והתקשרתי. ענתה אחת מהפקצות והשאירה אותי עשר דקות ממתין עם המוזיקה עד שתגלגל את עצמה לפקס. כשהיא חזרה היא לא הבינה מה זה הדפים האלה ולמה אין לה את הפרטים של מאי.

"כתוב שזה נכון ליום 12.5.11, ואני צריכה את הראשון למאי..."

"אם תסתכלי טוב", ניסיתי לגייס את כל כוחותיי ולא להתפרץ עליה ולבקש את מפקד הבסיס, "תראי שהמספרים הקטנים בצד הם תאריכים, והם כוללים את כל אפריל, את תחילת מאי עד ל12.5, מועד הדפסת הדף הזה".

"אהה", "תמתין".

 

כעבור כמה דקות היא חזרה וסוף סוף אמרה- "אוקיי, אני מאשרת לך את הפקס ושהכסף לא נכנס לך לחשבון"

 

"ברוך ה'", נשמתי, והמשכתי ב"מה עכשיו?"

לרגע אחד באמת האמנתי שהכסף האובד ממש מיד ייכנס לי לחשבון ויכסה לי סוף סוף את כל הוצאות הפסח.

"עכשיו נחכה לקובץ החזרים", היא אמרה.

"מה זה לעזאזל קובץ החזרים!?!?", תמהתי, בטוח שהיא ממציאה את השטויות האלה רק כדי להתעלל בי.

"זה קובץ ששקר כלשהו שולחים לנו, וכאשר נראה שאתה לא מופיע בו- זו תהיה ההוכחה שהכסף חזר אלינו ונוכל להעביר לך אותו".

 

"ומתי הקובץ הזה אמור להישלח אליכם?"

 

"תוך שבועיים"

 

"תוך שבועיים מהראשון למאי או תוך שבועיים מבערך היום?", שאלתי.

 

"תוך שבועיים מהיום.. בערך", הייתה התשובה.

 

(@#%$#@^%!!)

 

נבלה! עכשיו אני אמור לחכות למי יודע מתי, לאיזה קובץ שקר כלשהו שיוכיח את מה שכבר עמלתי להוכיח רק כדי לקבל את הכסף שהיה אמור כה בפשטות... פשוט... להיכנס לי לחשבון בראשון למאי....

 

 

ואני תוהה, אולי כבר עדיף לעבוד בתוך מנקה חוקנים תמורת הסכום הזה ולא לעבור את מסכת ייסורי הבירוקרטיה הצבאית האטומה והמטומטמת...

 

 

המשך יבוא...

 

נכתב על ידי , 15/5/2011 22:32   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, צבא, שחרור קיטור  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורנג' ב-15/5/2011 22:57




53,732
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , האופטימיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורנג' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורנג' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)