לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלוג זה אינו שובת! (פרט לשבת)

Avatarכינוי: 

בן: 41

Skype:  orenge101 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

הדרה (על חשבון) נשים או: די לכפייה הגאה


בהתחלה זה היה מקורי, אח"כ זה הפך לטרנד, במשך תקופה ארוכה זה היה מעיק- ועכשיו זה כבר עבר כל גבול! תופעת הדרת הנשים בטלויזיה, ברדיו ובעצם בכל מקום שתראה.

האישה התקדמה המון. אם בהתחלה היה רק את חיים יבין (בשחור לבן!), עם הזמן הצטרפה דליה מזור ושאר דינוזאוריות לצד מנחים ותיקים. אני זוכר שהמנחים של רצף השידורים לילדים בתחילת שנות השמונים התחלפו ביניהם וגם בין מנחי ערוץ 6 המיתולוגי (לפני שהוא הפך למרכז-שידורים-"טרום-מבוגרים"-עם-ייבוא-תוכן-יפני-מוגזם) לא הייתה כל אפליה. נשים וגברים שווה בשווה, זה לצד זו. כמו שצריך להיות.

ואז החלו לצוץ "תחליפי נשים". אני חושב שניצני המהפכה היו טל ברמן ואביעד קיסוס, שכבר שנים מככבים זה לצד זה ברדיו (עם זליגות גרועות למציאות/ריאליטי) בהתחלה, אם להודות, הם היו באמת מצחיקים.. אבל כמו עוד הרבה זוגות רדיו שממשיכים יחד מכוח האינרציה- הפכו לשחוקים, צפויים, ובעיקר לא מצחיקים (ראה כדוגמא קלאסית: שי ודרור). את קיסוס קשה לי לשמוע, הוא אולי חד ושנון אבל משהו בקול ובאינטונציה האוחצ'ית שלו מרתיע אותי כמו מאש מוחצנת (...), והוא לא, ולעולם לא יהיה, אישה (או תחליף ראוי לאחת כזו)- על כל הערותיו המתחכמות, אינפופיו, קיטוריו המתגחמים, רגישותו הנשית וקולו הסופרני.

מבחינת תוכניות הבוקר, קונצנזוס הזוגות הנורמטיביים השתמר (גבר ואישה, סתומים ככל שאחד מהם יהיה- אבל אחד מכל מין), אבל אני מניח שזה זמני..

 

ערוץ 2 היווה (ועדיין מהווה, ביתר שאת) את תחילתו האמיתית של הטרנד הלעוס כשהציב את ארז טל (איפה אברי גלעד, איפה?) עם אסי עזר המוחצן. הוא אולי "הומו חמוד" ש"לא עושה בעיות" (או יוצר פרובוקציות), אבל הייתי מעדיף בחורה, אפילו זאת-שלעולם-לא-יושבת מגיא פינס, על השטיקים המגוכחים-עד-כד- גלגול-עיניים של עזר.

מאז, בערוץ 2 דאגו לתקוע הומו בכל פאנל אפשרי (כולל ברצף העונות המתישות של כוכב נולד על המשכיותיה ונגזרותיה החורפיות), כולל שיפוט בתוכניות בידור שונות וכמובן כמתחרים, כדי "לאזן" את הקאסט, במקום לתת במה ראוייה לנשים ולהמשיך את הלגיטימיות שלהן כפרטנריות לצד הגברים (ולא כפרזנטריות מול גברים...).

השיא, לדעתי, הגיע באח הגדול בתחילת השבוע- ארז ואסי הנחו כרגיל, הביאו במהלך התוכנית את כל ההומואים מהעונות האחרונות (פלוס פרידה נהגת המשאית), שמעו את היועצים- גואל וליהיא ובסוף- המשיכו את סוף התוכנית עם אלירז ואוחובסקי...

כמובן שגם בערוץ 10 דאגו להעתיק את הטרנד ולשם ה"שיוויון" גם בריאליטים שלהם דאגו תמיד לאפליה מתקנת של בני המין הוורוד.

עם כל זה פלא שת"א נבחרה ליעד מועדף לכל המאותגרים מינית? זה מקיף אותנו בכל מקום..

 

המתכונת המתמסדת של להציף את הפריים טיים בגברים ורודים ושנונים חורה לי. חורה לי כי הסיבה בפי כל היא ה"שיוויון", אבל לא קשה לראות שזה מוקצן ומוגזם עם הזמן, וזה בא על חשבון "מיעוטים" אחרים, בעלי לגיטימציה לא פחות (אם לא הרבה יותר) לשיוויון (אתיופים, מישהו? נכון שאחת זכתה בכוכב נולד אבל מתי ראיתם אתיופי מנחה תוכנית בוקר?)- וכמובן נשים. נשים איכותיות, חכמות ושנונות - לא פרצופים יפים שמקריאים מהטלפרומפטר, אלא כאלה שלא מאויימות מהגברים שלצידן (כמו מגישות בוקר מסויימות) אלא עצמאיות וחזקות וכאלה שבהחלט מסוגלות לתפוס צידו של גבר - לא בצד של הצל (או כל צד אחר שלו, לצורך העניין.....).

נכתב על ידי , 13/1/2012 12:15   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




53,732
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , האופטימיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורנג' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורנג' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)