לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלוג זה אינו שובת! (פרט לשבת)

Avatarכינוי: 

בן: 41

Skype:  orenge101 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2012

כרית למרחקים ארוכים


הכרית שלי מלווה אותי כבר לא מעט שנים. כשאני מסתכל אחורה אני באמת ובתמים לא מצליח להיזכר האם ובכלל אי פעם בעבר הייתה לי כרית אחרת. כבר מעל לעשרים שנה שהיא הכרית שמרדימה אותי בלילה ונפרדת ממני בבוקר. כרית נאמנה, מסורה וכנועה הכרית שלי, אמנם קצת איבדה מהנפח שלה ברבות השנים, אבל את הצורה שלה אפשר לקבוע בכמה טפיחות קלות, והיא תומכת בראש והצוואר עד עלות השחר (ולפעמים גם הרבה אחרי).

אין לי מושג מי היצרן שלה או אילו נוצות בדיוק יש בה.

אין לי מושג מה החומרים שמרכיבים אותה ואיך היא מחזיקה מעמד כל הזמן הזה.

כרית "של מפעם", לפני עידן מושגי ה"שכבות", "תלת מימד", "אורטופדי", "מיליוני כדוריות קלקר" או "איקאה" וכו' וכו' שאי אפשר היום להחליט בלעדיהן.

 

לפני כשבועיים, במהלך נסיעה מטעם העבודה לגרמניה (שזה מזכיר לי לכתוב על ההתפתחויות המעניינות האחרונות בנושא- כשיהיה זמן לפוסט אחר), שהיתי בהילטון בברלין. אם לקצר את המסביב ולהגיע לעיקר- לא רק שהמיטה הייתה אחת הנוחות שלגוף שלי יצא לחוות, הכרית הייתה הכרית, חד משמעית- הכי נוחה, הכי תומכת, הכי מפנקת והכי איכותית שניסיתי מימיי. יותר מכל בית מלון/אכסניה/אירוח כלשהו אי פעם.

אני מגזים?

אולי. אבל היא הוציאה ממני "וואו" ארוך בקול רם. הוואו המשיך להתנגן עד שפניתי הצידה ותוך כדי הסיבוב נרדמתי.

עד כדי כך.

 

לחוויה כזו בשום אופן לא יכולתי להישאר אדיש. בבוקר ירדתי ללובי ושאלתי את פקידת הקבלה הראשונה שפגשתי איפה אני יכול להשיג כרית כזו- ואם הם לא מוכרים אז מי כן?!

היא מצמצה לעברי, נבוכה, ברור שאף אחד לא שאל אותה לפני כן שאלה כזו.

"חכה רגע, אני אברר מול ההאוסקיפינג", היא מלמלה באנגלית במבטא גרמני.

היא חזרה אליי כעבור כמה דקות וכתבה על פתק את שם החברה, האתר והכתובת בצרפת.

"erfolgreich", היא אמרה, וקיוויתי שהיא לא מקללת אותי.

 

 

 

 

התלבטתי אם להיות ישראלי חוצפן ופשוט לדחוס את הכרית למזוודה שלי לקוות שלא יבקשו ממני לפתוח אותה בצ'ק אאוט. בסוף התגברתי על הדחף העז אבל הבטחתי לעצמי שלא אנוח עד שארד לעומק העניין ואברר איך ניתן להשיג כרית כזו.

כשהגעתי ארצה נכנסתי לאתר החברה והתבלבלתי מהמגוון. לא התעצלתי ושלחתי מייל מפורט שמסביר שהייתי בהילטון ברלין והתפנקתי מהכריות האיכותיות שלהם ורציתי לדעת איך אפשר להשיג אחת כזו.

לא עבר יום וכבר נחתה תגובה למייל שלי. הם הודו לי על דברי החנופה אבל בישרו לי בצער שהכריות בהילטון הם מהדורה מוגבלת ואי אפשר להשיג אותם. א-ב-ל הם הציעו לי שתי אפשרויות שונות, הכי קרובות למה שאני מחפש.

עשיתי חישוב והכרית שרציתי (כולל טכנולוגיית אנטי קרדית אבק ואיכסות שונות)- עלתה בסביבות 300 ₪, לא כולל משלוח.

 

וכאן התחילו התהיות האם זה הכרחי (כן!), האם זה כדאי (כן!!), האם זה שווה את המחיר (כן?) והאם בטוח להזמין כרית שמעולם לא חווית, שרק דומה לכרית שאתה רוצה, דרך האינטרנט, במחיר כזה, ולקוות שהיא באמת תגיע, ולא תיפול בפח (הממממ).

 

מכיוון שיום ההולדת הגדול מתקרב אמרתי לעצמי שמקסימום אני אפיל את זה על איזה דוד/ה שישאלו אותי מה אני רוצה ולא תהיה להם ברירה או אפשרות סירוב אחרי שאירה להם את התשובה בפרצוף חיוך

 

היום הלכתי עם האישה לסדר את הסמארטפון שעשה לה קצת בעיות. טיילנו לנו בדרום ת"א כשבדרך לחנות עברנו ליד חנות של פריד. הכריות שבחלק הפנימי צדו את המבט שלי, ואחרי שאספנו את המכשיר ווידאנו שהכל סבבה עצרנו בחנות לבדוק אותן.

המוכרת נראתה לי כמי שזקוקה לשינה הגונה בעצמה אבל נתתי לה צ'אנס להסביר לי על הכריות השונות. שלפתי את התמונה מהמצלמה והסברתי לה מה אני מחפש. היא נתנה לי כמה אופציות ונשכבתי עם אחת אחת על המיטה ליד חלון הראווה לראות האם יש על מה לדבר. אחרי כמה ניסיונות כרית אחת באמת התעלתה מעל כולם ועלתה חצי מחיר מההיא מחו"ל.

אז נכון, היא לא באותה רמה ולא בדיוק מה שחיפשתי, אבל היא כן נוחה, הרבה יותר תומכת בצוואר ובראש מהכרית שלי שזקוקה לגריטה, ובהחלט תוכל להעביר לי את הלילות הקרים של החורף בכיף. עוד לא חנכתי אותה, היא עדיין מכווצת לה בשקית מהחנות- ואני אשכרה מתרגש.. האם זו הכרית בשבילי לעשורים הבאים? או עד שימציאו מימד נוסף של תמיכה? או סוג אלסטי אבל קשיח של ספוג-גומי חצי טבעי מצופה סיליקון?

אולי. ואולי אני צריך לקפוץ לצרפת קודם...

 

חג שמח!

 

נכתב על ידי , 9/12/2012 22:35   בקטגוריות אישי, אקטואליה, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




53,732
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , האופטימיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורנג' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורנג' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)