לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלוג זה אינו שובת! (פרט לשבת)

Avatarכינוי: 

בן: 41

Skype:  orenge101 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

על אבולוציה ובריאה


מעולם לא חשבתי לעומק בנושא האבולוציה. מן הסתם בתור אחד שגדל על רעיונות מדעיים מוכחים כגון כוח הכבידה, חוק כלים שלובים וכו' ראיתי את נושא האבולוציה כעובדה קיימת. הרי יש מאובנים, יש דינוזאורים, יש כל מיני גולגלות מוזרות בנות אלפי שנים שנורא נורא דומים לגולגלות אנושיות "מודרניות". אז מן הסתם, ה"אבולוציה", אותה תיאוריה (תיאוריה!) שלימדו אותי וקיימת מסביבי שסוברת שבמהלך אלפי (או אפילו מליוני) שנים, התגלגלו החיים על פני האדמה כך עד שבתהליך סלקטיבי-יצרני-סזיפי-ומקרי הפכו למה שהם היום היא נכונה.

ההתנגשות של האבולוציה עם תורה הייתה ברשימת ה"אני צריך לחשוב על זה בהזדמנות" ולא יותר.

עד לאותו ערב אצל משפחה חמה בניו זילנד שלקח לי נסיעה של שלושת רבעי שעה בדרך "צדדית" חצי סלולה בגשם שוטף להגיע אליה. בערב, אחרי האוכל, הם ישבו וראו איזו קלטת בוידאו. מסתבר שזה היה ד"ר קנט הובינג שבמקרה הוא גם נוצרי אדוק, והוא הפריך בהרצאה מרתקת את השאלות/בעיות/תהיות בנושא האבולוציה וההתנגשות שלה עם התנ"ך אחד לאחד. לא ראיתי את הכל (הייתי בדרך למקלחת..) אבל ממה שכן שמעתי הגעתי לשתי מסקנות:

האחת, אני לא מאמין באבולוציה. חד משמעית. הבריאה היא הכרח והאבולוציה, עם כל הכבוד, היא עדיין בגדר תיאוריה, ואפילו התעצבנתי על כך שמתוך שלל תיאוריות אפשריות המדענים שבד"כ לוקחים את הסבירה ביותר והופכים אותה ל"עובדה" הפעם התעקשו ולקחו את זו עם הבעיות הגדולות והשאלות שלא מפסיקות לצוץ ובחרו בה על פני זו עם ההסבר הפשוט יותר (שאלוקים התחיל את כל העסק)

המסקנה השניה היא, שבתור יהודי, בעל התורה המקורית, המינימום שעלי לעשות זה לחקור את הנושא (או לפחות לחשוב עליו) לעומק.

 

הייתכן שנוצר חי מדומם?!?

 

השבוע באוניברסיטה בקורס "מבוא לאנתרופולוגיה" המרצה הסביר על "אב קדמון משפחת הקופים" שהיה בעצם האבא שלנו ושל משפחות הקופים בעולם וממנו התגלגלו כל סוגי הקופים בעולם. למרות כמה שזה נשמע אידיוטי קיבלתי את זה בהבנה כי בכל זאת, הוא לא חזר על זה יותר מידי וזה גם לא היה רלוונטי במיוחד לאותה נקודה.

במאמר שהוא אמר לקרוא פרק אחד עסק ב"אבולוציה המוכחת" של התגלגלות המינים מהקוף לאדם ולא הפסיק להביא תמונות של ציורי מערות, שלדים ושאר "הוכחות" לכך. כאן כבר התעצבנתי.

 

את השטויות האלה מכריחים אותי לקרוא?!?

המרצה אמר מראש שיש דברים מתוך הספר של הבילנד ו.א ("אנתרופולוגיה תרבותית") שהשתנו מאז שנכתבו אבל תיאורית האבולוציה נמצאת שם כאילו היא היא מה שבאמת קרה!

 

מכיוון שזכרתי במעומעם מה שהדוקטור הנוצרי ההוא אמר בקלטות בניו זילנד (המשפחה ההיא נתנה לי את האתר שלו ודרך להשיג את הקלטות/דיוידי שלו אבל לא היה לי זמן לזה) הלכתי לחפש על הנושא בגוגל.

מצאתי הרבה מקורות יהודיים שמפריכים את התיאוריה המעצבנת הזו מכל הכיוונים ומסתבר שגם להם מפריע שממשיכים ללמד בצורה חופשית בכל העולם (ואפילו במוסד יהודי דתי להשכלה גבוהה, אהמ) את התיאוריה הזו כעובדה קיימת (נגיד כחלק מקורס בתורה מדעית לכל דבר - אנתרופולוגיה).

 

הנה כמה לינקים למקורות מעניינות כדי לגרות לכם את האינטליגנציה.

וגם אם אתם לא מאמינים בבריאה (או אפילו בבורא) ואין לכם תיאוריות חלופיות מלבד האבולוציה- תשתדלו לשמור על ראש פתוח ולהבין את מה שמולכם.

 

-          על אבולוציה ויהדות

 

-          מה המרחק בין קוף לאדם?

 

-          הרב זמיר כהן על תורה ומדע אבולוציה ויהדות (מומלץ! קחו את הזמן, זה שווה את זה! במיוחד אחרי הדקה השמונים. אני רציני)

 

-          עובדות על האבולוציה (אנגלית)- לסקפטים החזקים מבינכם

 

-          האתר של הד"ר הנוצרי ההוא

 

 

 

כמו שכתבתי במייל לרשימת התפוצה שלי - אני אשמח לתגובות או למידע נוסף!

אורן

 

נכתב על ידי , 4/11/2006 21:50   בקטגוריות ביקורת, שחרור קיטור, לימודים  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורנג' ב-23/5/2011 19:22




53,732
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , האופטימיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורנג' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורנג' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)