לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלוג זה אינו שובת! (פרט לשבת)

Avatarכינוי: 

בן: 41

Skype:  orenge101 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

בריכת הדגים


אחי השתחרר לא מזמן מהצבא. אחד התחביבים שלו זה מים. "מעיינות", ליתר דיוק. אני חושב שהוא כבר ביקר בכל הנביעות הטבעיות (ואולי גם כמה שלא) בארץ אם לא גילה גם כמה בעצמו.

הבעיה היא שאוטוטו חורף וכבר לא יהיה פשוט לטייל בארץ כמו במשך הקיץ ולטבול במעיינות טבעיים.

"אז למה לא להביא את המעיינות אלינו הביתה??", הוא חשב

וכך נולד לו רעיון בריכת הדגים.

 

מיד לאחר יום כיפור התחילו החפירות בחצר. נקודה אסטרטגית נבחרה בקפידה (קטע אדמה שאמא שלי מנסה לשתול בו דברים כבר שנים לשווא) והאתים הונפו לאויר.


 

 

אחי היותר קטן תרם את חלקו

 

תוך כמה ימים היה לנו בור גדול בחצר. אחד הבני דודים הגיע בחופשת סוכות ושאל מה עשינו עם החול אז אחי ענה לו ש"חפרנו בתחתית הבור בור יותר גדול וזרקנו את כל החול לשם"

הוא האמין J

אחח, ילדים הם כ"כ פתיים...

 

אני לא חושב שאי פעם ראיתי את אחי משקיע כ"כ במשהו. הוא לקח את הפרוייקט הזה ברצינות תהומית והלך וחקר באינטרנט, גלש לאתרי בריכות נוי, חיפש רעיונות בטבע, שאל אנשים, התייעץ עם בעלי מקצוע.

היה טוב לראות שהוא מאמין במוטו שלי: "אם אתה עושה משהו, תעשה אותו עד הסוף" (וקצת פרפקציוניזם אישי לא מזיק).


 

 

כיסוי PVC בתחתית הבריכה

 

מהר מאוד הבריכה החלה לקבל צורה, את השלבים הבאים הם עשו בזמן שהייתי בטיול בדרום אבל הם דאגו לצלם במקומי.

כמה שכבות בטון נמרחו ובזה הסתיים לו השלב הראשון.


 

 

 

בדיוק אז התחילו הגשמים לרדת. המטר הראשון הציף לנו את הבריכה (טוב, לא ממש הציף.. אחרי הכל חפרנו כמעט מטר באדמה- יותר מילא כמות נכבדה) חשבנו אולי להשאיר את זה ככה ולנצל את הגשמים ולמלא בהם את הבריכה (וככה באמת אפשר יהיה לקרוא לה "טבעית") אבל אחי, ראש הפרויקט, התנגד והטיל וטו.

שאבנו את המים החוצה ודאגנו לכסות את הבריכה שלא תתרטב מהמים עד לאותו ערב ש"התלבשנו" כולנו על הבריכה וריצפנו אותה באבנים. אבא שלי קנה בלה (שק גדול) מלאה באבני נחל בינוניות (הבן אדם קנה אבנים... קנה אבנים.. זה שיגע אותי! אבל מסתבר שאסור סתם ככה לקחת אבנים מנחלים ויש איזה חוק בנידון ואין ברירה אלא לקנות אותם ממקומות מורשים) ובעבודת צוות התחלנו לרצף.


 

 

אחי ריצף, אבא הכין מלט ואני ואחי השני דאגנו להבאת האבנים

 



 

 

מה גבר? באת לתת יד?

 

החילזון הגיע משום מקום (אבל תמיד הם מגיעים משום מקום). תוך כדי שהורדתי לאחי דלי של אבנים לתוך הבריכה כמעט ודרכתי עליו. מהר שלפתי את המצלמה שהייתה בקרבת מקום ודפקתי כמה תמונות. הפלאש של המצלמה שלי, כך מסתבר, יותר קטלני משחשבתי.

אין לי מושג איך עיני החילזון בנויות אבל אחרי כמה פלאשים הוא צימצם מבט, התקפל לתוך עצמו, תלה שלט "נא לא להפריע" מחוץ לבית ונשאר ברוגז במשך דקות ארוכות. אחרי שמילי גילתה עניין ורחרחה אותו קצת יותר מידי אבא הציל אותו והניח אותו בשיחים.

הוא השאיר אחריו קצת יותר מריר רגיל (...) והתחלתי לתהות לגבי פאמפרס לחלזונות (תארו לכם חיתול שבמקום להגן על תחתיתו הרכה של השבלול הוא שואב אותו למוות...)

בבוקר, הבריכה נראתה כך:



 

 

הסתיים שלב ב' בהצלחה

 

כמו שאתם רואים, השארנו צינור גדול ומוסווה באמצע הבריכה בשביל המנורות והפילטר.

עכשיו הגיע תורו של הגנן. יש לאבא שלי חבר גנן (ועכשיו שאני חושב על זה, מעניין באמת לדעת איך הבת שלו נראית...). צהרים אחד הוא הגיע אלינו הביתה עם אוטו עמוס כל טוב, סידר עם אחי את הצמחים, קיבל אישור ותוך כמה שעות סידר לנו ג'ונגל ירוק מסביב לבריכה. לא יאומן כמה שזה נתן "אופי" לבור-עמוס-האבנים שהיה לנו עד כה.

וככה זה נראה:



 

 

זווית אחרת מאשר שאר התמונות

 

ובכך הסתיים לו שלב נוסף.

מכאן והלאה היה בעיקר קוסמטיקה: מפל נבנה, אבנים גדולות הובאו, הפילטר נבדק, צמחיה זזה ממקום למקום, ובסופו של דבר, ביום שישי אחד, עם התאמה מעניינת לשבוע העבודה הבראשיתי, הוצאנו דג זהב אחד מהאקווריום הגדול, הנחנו אותו בבריכה וקיווינו שישרוד את השבת.

הוא שרד!

סידרנו את הפילטר מחדש, כיסינו אותו באבנים ובחבצלת (או בפרח מימי אחר.. אני לא בטוח) ואחי הלך לקנות עוד דגים.

גילינו שדגים עולים לא מעט! אבל אחי היה נחוש בדעתו לקנות דגים גדולים ולא לקנות דגי זהב קטנים ופשוט לחכות שהם יגדלו כמו אדם נורמלי.

אגב, ידעתם שגודל דגי הזהב יחסי לסביבה שלהם? אם הם יהיו באקווריום קטן הם יישארו קטנים וככל שהסביבה תגדל הם יגדלו יחסית אליה? מגניב! J

אז הוא מצא כמה דגי זהב קטנים, כמה דגים שחורים שלא צריכים חימום, כמה דגי זהב גדולים והתוסף האחרון היה דגים ענקיים מנוקדים ובכך הסתיים לו השלב האחרון של הבריכה. אמנם יש בעיה עם אחד המפלים (מפל אחד יוצא מתוך כד והמפל השני מתוך אבן. הבעיה היא שהמפל ש"אמור" לצאת מתוך האבן נוזל לתוכה ועוד לא סידרנו את זה) אבל מלבד לכך אפשר להגיד שהפרויקט הושלם!


 

 

הבריכה – מבט כולל

 

במוצ"ש אחי הזמין את כל החברים שלו וערך חנוכת בריכה ומעכשיו היא פתוחה להמונים. סיורים מודרכים נערכים במקום, נא לתאם מראש. לפרטים נא לפנות למארגנים J



 

 

 

נכתב על ידי , 6/11/2006 18:05   בקטגוריות בית ומשפחה, תחביבים, לא קשור  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורנג' ב-11/11/2006 18:28




53,732
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , האופטימיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורנג' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורנג' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)