לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלוג זה אינו שובת! (פרט לשבת)

Avatarכינוי: 

בן: 41

Skype:  orenge101 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הומור ויראלי בעבודה


לפני שנתיים או יותר זה היה כמעט בלתי אפשרי- טכנולוגית- לצחוק ויראלית. נכון, היו מיילים, היה מסנג'ר, אבל שום דבר מזה לא משתווה לפייסבוק או לוואטסאפ. מבול האפליקציות ומטר הסמארטפונים יצרו סביבת עבודה שונה לגמרי, או יותר נכון- התמודדות שונה לגמרי.

לקטר בצוותא זה משהו שאין שיחת מסדרון שלמה בלעדיו. פעם היה מפגשים חטופים במטבחון/קפיטריה וריכולים על כוס קפה ועוגיה, היום בהנף אצבע אפשר להעלות (ולעיתים אפילו בלייב), פאדיחה של הבוס, ולגחחחח כששומעים את זה מועבר בין הסמארטפונים השונים.



במשרד, כשאתה יושב לפעמים לבד מול המחשב והשעות חולפות, נחמד לדעת שיש עוד שותפים לצרה, גם אם הם לא נמצאים צמוד אליך. בקבוצת וואטסאפ כולם יכולים להשתתף, גם ההיא שכל הזמן חולה ובכלל בבית, גם ההוא שיושב בקומה אחרת ממך, וגם זה שבכלל בחופשה בחו"ל. למרחק אין משמעות, והכל מיידי. אתה מעלה תמונה ובאותו רגע כל אחד יכול להגיב, הפידבקים הרבה יותר זריזים מהמייל (או מכל תרבות דיבור על כוס קפה- כולם יכולים לדבר בו זמנית

תלוי, כמובן, המבירות ההקלדה שלהם.



בעבודה היותר ותיקה שלי מבין השניים (בחברה לציוד רפואי בתחום הסוכרת) התחיל לפני כמה חודשים תסחיף ויראלי מהסוג הלא רפואי. כשהמנהלת יצאה לחופש ניצלנו את הזמן להריץ תחוקים בנינו לבין עצמנו במייל. וואטסאפ או לא, כשזה לא רק התכתבויות, המייל זה מקום העבודה.

זה התחיל בכמה ממים קטנים ומהר מאוד התפתח להחלפת עשרות או יותר ממים ביום.

את הטובים ביותר אני שומר בתיקייה שלי (שכרגע מונה 70- אלה שבאמת הצחיקו אותי), ואין ספק שהעניין תרם לגיבוש הצוות מכל ערב או יציאה אחרת שעשינו. אין כמו לצחוק יחד.



תודות למחולל הממים (ולפלאפל שלו), הזמן במשרד עובר מהר יותר, וכשנהנים התפוקה עולה וכולם מרוויחים!

חוץ מאלה שהבדיחה על חשבונם, כמובן…


אבל הם לא מכותבים למייל    J

נכתב על ידי , 11/10/2013 10:15   בקטגוריות חברים, אקטואליה, אינטרנט, עבודה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורנג' ב-11/10/2013 10:33
 



הריצה ללידה


השנה ישנה ברכה מיוחדת מאוד, כנראה, לכל הנשואות אצלי בעבודה. כמות הבנות בו זמנית שמתכוננות ללידה פשוט הרקיעה שחקים (וממשיכה לשבור שיאים).

לא מפליא בחברה המורכבת מ90% נשים (ורובן צעירות), שזה המצב—ועדיין, בשנתיים האחרונות היו בערך 3 הריוניות בכל זמן נתון, וזה סביר בהחלט (כבר התחלנו לצחוק שיש "תקן לנשואות" שכל הזמן צריך לאייש אותו), אבל הקיץ? זה משהו מיוחד...

רק מהצוות שלי (שמונה בערך 15 איש): שתיים חזרו מחופשת לידה, שתיים ילדו לפני כחודש, אחת בהריון (שלושה בנים ו2 התארסו לפני שבועיים).

מעבר לכך, יש אחת בערך מכל מחלקה בהריון- שלושה חזרו לא מזמן מחופשת לידה ועדיין נמצאות במשרת אם, ולפני יומיים גיליתי שבעלה של המנהלת שלהן פרסם תמונות אולטרסאונד טריות בפייסבוק...

מזל שהסמנכ"ל והמשנה למנכ"ל זכרים, אחרת ממזמן היה כבר אפשר לסגור את השאלטר.

 

אבל השיא? השיא הוא המנהלת האדמיניסטרטיבית. כשהגעתי לחברה היא הייתה בחופשת לידה של הילד הראשון, היום היא בחודש הכמעט תשיעי להריון השני שלה. אפילו (בצעד דיי נדיר) התעוררו מספיק זמן קודם כדי למצוא לה מחליפה. זה לקח חודשיים, וההכשרה הסתיימה לפני כחודש – אבל התברר (אני חושב –אפילו– שעדיין לא לכולם), שהמחליפה שלה בהריון!

אם מישהי רוצה לדפוק את המערכת זה להיכנס להריון במשרה שהגעת אליה כדי להחליף מישהי שבחופשת לידה..

 

 

באותו נושא, האישה ואני מדברים על זה שכשיגיע הזמן, בע"ה, איך תתבצע חופשת הלידה. האישה היא סוג של חיית עבודהף ולא יכולה בלי להיות עסוקה. מבחינתה להיות בבית זה להיות כלואה. אני בדיוק ההפך- תנו לי להיות כל היום בבית ואני מאושר.

כלומר, אני אהיה מאושר גם בכל מקום אחר, אבל אין לי שום בעיה עם קירות הבית.

חשבנו על חלוקה של חופשת הלידה- היא תצא עד שתרגיש שלא יכולה יותר ואני את השאר. אין לי מושג איך זה מבחינה חוקית, איך ההכרה של ביטוח לאומי ומה יהיה עם העבודה שלי (או איך זה יתקבל שם, יותר נכון), אבל זה משהו שהייתי רוצה לנסות.

בכלל, גידול ילדים נראה לי כמו חוויה חובה! אבל זה הופך להיות פוסט אישי מכדי שהתכוונתי.

 

 

בכל אופן, שתהיה שנה טובה, מתוקה ומבורכת לכולנו! חג שמח והגשמת חלומות (וחוויות J).

נכתב על ידי , 18/9/2013 16:38   בקטגוריות אישי, אופטימי, אהבה ויחסים, אקטואליה, עבודה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של kuksta ב-3/10/2013 23:55
 



Bagi Bike Magic


אלו האופניים שנבחרו. הבאגי בייק (מג'יק). למי שלא מעורה בשוק האופניים החשמליים והמתקפלים ייאמר רק שהם נבחרו לאחר שסרקתי בערך את כל השוק הקיים, רכבתי על לא מעט, התייעצתי עם מוכרים, קונים ולפעמים סתם עוברים ושבים- ואלו הם הנבחרים.


 

 

הכל התחיל כששמתי לב יום אחד בדרך לעבודה שכמעט כל הילדים סביבי נעים על סוג כלשהו של גלגלים- מי בקורקינט, מי באופניים ומי על יצורי כלאיים אחרים ודומים. לרוב הם היו חשמליים כך שלא נדרשה גם יותר מידי יכולת פיזית כדי להפעיל אותם אלא רק לשבת וללחוץ על הכפתור. חלקם היו גם עם אזעקות ותיקים (ממש כמו אופנועים רציניים).

מכיוון שמדובר בסביבה של צפון ת"א לא ממש ייחסתי לזה חשיבות ואמרתי שזה בטח כמו הטרקטורונים – שעשירים יקנו את זה לילדים שלהם, ישחקו קצת, פתאום רשויות החוק והמס יעלו על הפוטנציאל ויחריבו את הכיף בהעלאת מס שקר כלשהו או חוק חסר תוכן אחר.

אבל לא. ממש לא.

לא רק שהמגמה התפשטה, היא תפסה את הגל הירוק ושעטה אל עבר הערים הקרובות, ובהדרגה גם לרחוקות יותר והיום כבר אפשר למצוא אופניים ירוקות וחשמליות בכמעט כל עיר בארץ (סלולה, כמובן.. זה אחד מהתנאים).

 

התחלתי לשחק ברעיון של קורקינט ממונע שיהיה קומפקטי ונוח, זול ואמין שיסיע אותי ממקום למקום בלי יותר מידי מאמץ. התחלתי לברר על עלויות וסוגים. היה לי מאוד קשה למצוא מידע באינטרנט, אפילו ברמת החנות המוכרת כי קורקינט היה (ועדיין, נחשב, נראה לי) ליצור בעייתי מבחינת החוק. לא מרשים לייבא הרבה סוגים שנחשבים למהירים או לא בטיחותיים (או סתם "לא תקניים") בארץ ולכן כשכן מייבאים אותם זה נעשה בשושו ולא מפרסמים את החנויות שמוכרות אותם (משהו כמו "מפה לאוזן").

יום אחד הלכתי על אבן גבירול ופשוט נכנסתי לחנויות אופניים והתחלתי לשאול אם יש קורקינטים חשמליים ומה מי מו. קיבלתי תמונה לא ממש מקיפה אבל אחרי נבירה ממשית באינטרנט בניתי לי רשימה של כמה סוגים. מכיוון שבינתיים המחירים טיפסו מכמה מאות שקלים לאלפים, אמרתי שאולי בעצם אפשר וצריך להתפרס גם לשוק האופניים החשמליים.

 

מה שהכי חשוב לי היה המידות שלהם. לא המהירות או יכולת השטח- אלא דווקא יכולות הקיפול הרובוטריקיות וההנעה החשמלית שהופכת את כל העניין לפלא זז. הייתי צריך משהו ממונע וקומפקטי שיניע אותי בקלות ובזריזות ושאוכל לקמפק אותו במונית שירות/אוטובוס/רכבת לעבודה וחזרה (כלומר בין הרצליה לת"א).

 

חבל שאין כרגע שום כביש מחבר בין שתי הערים פרט לכביש החוף הסואן והמסוכן. אמנם יש בשתי הערים כבישי אופניים נחמדים וטובים אבל שום מסלול מקשר...

 

שלושה דגמים עלו לגמר: הU-Bike בעלי הקיפול המיוחד למטה (כמו קורקינט), הקל-אופן המומלצים ע"י המוכרים וכמובן, הBagi Bike. באגי בייק זה רק שם החברה, "מג'יק" זה הדגם הספציפי של האופניים האלה (הטובות ביותר בפי המוכר שמכר לי אותם הם דגם הקלאסיק, אך- כאמור, הם לא התאימו לי לקטגוריה). לפי לא מעט אנשים, מוכרים ולקוחות מירוצים זה ה"רולס רויס של המתקפלים החשמליים". אין טובות מהם היום. הם קומפקטיות בטירוף, מהירות יחסית, עמידות – וכשהם סוף סוף הגיעו לארץ לאחר כמעט חודשיים של המתנה (אחרי שהם אזלו בכל החנויות) - הגיע הדגם המשופר שלהם. הדור השני, אם תרצו, שכלל לא מעט שיפורים קטנים ונוחים לפי לקחים שהופקו מהדגם הקודם (החל מצבעים יפים יותר, גימור יותר סולידי, ועד לפס מתכת המקבע את המושב, פדלים איכותיים יותר ושיפור במנגנון הקיפול.

גיליתי חנות רחוב מקביל לעבודה שלי (צייטלין 18, ת"א- החנות של בן. תגידו שאורן שלח אתכם J). בן היה נחמד וקשוב, ענה לי על כל השאלות (והיו לי לא מעט..), נתן לי לעשות כמה סיבובים בגינה המאתגרת שליד החנות, עשה לי אחלה מחיר וגם צ'יפר אותי במנעול שרציתי לקנות ולא ידעתי איפה!


 

מעל תחנת הרכבת בהרצליה

 

וככה התפנקתי לי במתנת יום הולדת 30 מאוחרת. למה לא?

ספורט אני עדיין אמשיך לעשות (עודת מחצי שנה סוגרים עשור של אימוני טאקוונדו!!), כך שהחשמל בין הגלגלים לא מטריד אותי. פחות לקחת את האוטו ולבזבז דלק יקר (רק הביטוחים, הטסט והטיפול בחודש האחרון עלו לי יותר מכל האופניים האלה כולל התוספות), ובגדול, אם החיים כ"כ קצרים, למה לא להתפנק כשאפשר? J

 

היום לקחתי את הבאגי לעבודה בפעם הראשונה. במונית שירות היה אמנם קצת צפוף, ולא היה לי נעים מלטישת המבטים. מישהי שאלה אותי- "אם יש לך אופניים חשמליים למה אתה נוסע במונית שירות?", ובזאת באמת גרמה לי להתחיל לתהות על מה בעצם אני נוסע שם- כולי מקופל וכאוב (שומר על האופניים צמודות בצורה בלתי אפשרית בתוך המונית) כשלצדידי יש כביש יפה וסלול לתפארת- אבל מיד כאשר הגעתי לתחנה, פתחתי את האופניים והתחלתי לנסוע כל התהיות התעופפו להן יחד עם האבק שמאחוריי. רעש הזמזום המתגבר כשמפדלים, המנוע שנכנס לפעולה, המהירות שמזנקים אליה בבת אחת, הרוח... הכל הפך למעומעם ולא חשוב.

אחרי העבודה קפצתי עם עוד כמה אנשים להרמת כוסית בבית של מישהי מהעבודה. באוטובוס דן קשרתי יפה את האופניים המקופלות ליד המקום של הנכים (עם חגורה והכל!), ובכל דאגתי שלא יאונה להם כל רע.

בדרך חזרה עברתי דרך פארק הירקון, גני יהושוע, גני התערוכה ובהחלטה חפוזה- עליתי על הרכבת. כשעליתי במעלית (בפעם הראשונה אי פעם..) ראיתי סביבי ארבעה זוגות שונים (אחד מהם היה דגם כמו שלי רק צהוב), והרגשתי בבית. נכנסתי לרכבת כאילו האופניים לא שם (והם עמדו איתי מפאת חוסר המקום כאילו אני לא שם), וביציאה מהתחנה פשוט התנעתי ונסעתי את כל הדרך הביתה בכיף, בלי ייחוס מיוחד לעליות, גשרים, מעברים או רמזורים. ת-ע-נ-ו-ג!

 

כזה אושר צרוף בימים חמים ולחים אלה אפשר לקנות רק עם כסף..

 

נכתב על ידי , 30/8/2013 10:40   בקטגוריות אישי, תחביבים, אופטימי, עבודה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
53,732
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , האופטימיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורנג' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורנג' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)