לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

גיל: 31





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2014

יום כיפור, יוון 3-4.10 - בסימן סלחנות עצמית


סבא'לה שלי.

יום כיפור ואני (ואמא) נמצאות בנופש, בגן עדן עליי אדמות. 
אתה חושב עליי?
אני בטח עלייך.
יום כיפור הוא יום ביהדות שנועד ע"מ לבקש סליחה ולכפר על חטאים.
אני מרגישה שזה יום כיפור שבו אני מכפרת על כל רגע בשנה החולפת ובחיי בעצם, שלא נוצל במלואו לאהבה עצמית, עונג והנאה מכל השפע שהחיים האלו מציעים לנו.
ועל כל אלה, אין שום צורך להתנצל.

אני מרגישה שקודם עליי לבקש סליחה מעצמי, לעשות "מסאג'" לנפש, 

להשליך את כל העצב מעליי, לשחרר, להשלים, לסלוח 

ולקבל החלטה - מעתה ואילך - רק אושר.

אוהבת אותך ומתגעגעת אלייך, היכן שלא תהיה.
אולי בגן עדן... מסתכל ורווה נחת.
עדן 

נכתב על ידי , 11/10/2014 22:00  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ברלינאות


מי שרוצה שירד... אני חושבת שהמתמרמרים על היורדים פשוט מקנאים שהם לא יכולים להרשות לעצמם את זה.

אני אגיד משהו לא פוליטיקלי קורקט: "אין לנו ארץ אחרת" זה ביטוי בעייתי. 

נכון, באמת אין לנו. אבל זה כמו מן פתגם יהודי עתיק של "זה מה יש", באותה קטגוריה של "יהיה בסדר". פשרה. 

אם לא נעשה שיהיה בסדר איך יהיה בסדר? כי הרי יש פה אלפי בעיות.
אי אפשר להאשים אנשים שנוקטים עמדה ופועלים בנושא, ולא נשארים במקום ה"מסכן" והמקטר.
 

אני יכולה להבין את היורדים. כשיאיר לפיד אומר: "לא העלנו מיסים" זו מעין אמירה שמקפלת בתוכה: לא העלנו מיסים כי לא נשאר מה להעלות. 

מכל מקום שאפשר יש גבייה לא צודקת בלשון המעטה. 

מעלים בדברים אחרים בלי שאנחנו מרגישים... אז שלא יעלו את המיסים, יואו תודה, ממש רחום וחנון מצידך... 

דופקים אותנו כבר משאר הצדדים אז באמת בשביל מה צריך להעלות את המיסים? העיקר שמציגים את זה בצורה מתחשבת ואכפתית.
 
סבא שלי ז"ל, ניצול שואה, אמר לי אחרי המסע לפולין, כשעוד פיטפטתי בנושא: "הצעירים היום לא מבינים שהשואה נגמרה וצריך להתחיל לחיות". אמא שלי רצתה ללמוד גרמנית, הוא עודד אותה ואמר ששפה נוספת זה כוח.
so what do you know...


אז וואלה, המצב לא משהו בלשון המעטה. 

אבל כן, בשום מקום אני לא ארגיש בית כמו פה, אבל גם בבית שלך אתה רוצה שיהיה לך מקום להגשים את החלומות שלך ושיהיו לך את כל האפשרויות ואת כל התנאים. אז למה לא? למה להתפשר? אתה חייב את זה לעצמך, לילדים שיהיו בע"ה.

בכל מקרה כנראה שאני כאן כדי להישאר אבל יכולה להבין את היורדים...
נכתב על ידי , 10/10/2014 00:47  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





3,623
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעדנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עדנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)