לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אישית לוחצת


כינוי:  נטע ד

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2009

מארק אמר להרים ידיים


הצייתנות העיוורת של אומת הגיקים ראויה לציון. מארק (צוקרברג) אמר לרשום כתובות בפייסבוק ומיד התעוררו מאות אלפי אנשים מוקדם מאוד בבוקר, או הלכו לישון מאוחר מאוד בלילה, רק כדי להלחם על וריאציות מקוריות של שמם בתוספת 1, 2 או X וכדי לחזור לספר לעולם שכבשו את היעד. לא יודעת מה איתכם, אני שונאת להרגיש כמו פיון מאולף של מותג חזק, שלא לומר תאגיד עשיר.

 

ספק שמדובר במהלך מבריק שיווקית מבחינת פייסבוק. פיצ'ר בסיסי שמיזמי פאר (צנועים) כמו ישראבלוג מחזיקים כבר שנים - כלומר URL אישי בשיטת הסלאש - מוצג לפתע כשיא חדשני, פסגת הייפ קוסמת ונוצצת. רק לדבר אל האגו וליצר התחרות האנושי וכולם שם, בין אם הם עיוורים למניפולציה או צוחקים על עצמם כל הדרך לרשת.

 

השאלה היא, כמובן, לשם מה זה טוב. והתשובה ברורה: לקידום יחסי הציבור של פייסבוק. נכון, זה נחמד לכרטיסי ביקור ומאפשר לשלוח כתובת פשוטה למתעניינים, אבל פה בערך זה מסתכם. צוקרברג ורבים מכתבי הטכנולוגיה יגידו לכם שהכתובות המקוצרות והמותאמות אישית מספקות מיני שדרוגים, אבל חזון אחרית הימים שהם מבטיחים לא ממש יתגשם:

 

• חיפוש אנשים: לא יהיה פשוט יותר, כי לא תוכלו לדעת אם האנשים שאתם מחפשים היו הראשונים לרשום את שמם. למעשה, גם לא תדעו באיזו דרך או איות הם העדיפו לעשות זאת.

• ניווט חלופי ברשת החברתית: לא באמת. חשבונות רבים ממילא חסומים לקהל הרחב ומצריכים כניסה עם סיסמה או בקשת חברות.

שוויון הזדמנויות להמונים בשיטת כל הקודם זוכה: הרשו לי לגחך. יחידי הסגולה קיבלו את הכתובות הממותגות שלהם מבעוד מועד (חפשו את facebook.com/zuck) וכדי לייצר מעמדות של ממש נוספה הדרישה המטופשת לשמות בעלי 5 אותיות או יותר. מה זה הבולשיט הזה? שרתי החברה סובלים מסוג של באג אלפיים הפוך?

 

אבל פייסבוק הם רק פייסבוק, כלומר חברה שרוצה למכור ולכן ממקסמת את האקט השיווקי שלה. מה שעצוב יותר הוא אלפי המאמינים המאולפים - הבלוגוספירה, הטוויטוספירה ועיתונות הטכנולוגיה, וכן, גם "כמה מטובי חברי" (כפי שנהוג לומר על מצורעים לייט). כולם כולם התגייסו לקדם את מבצע הקיץ הזה של איסוף אותיות על פקקי משקה קל.

 

אנשים אוהבים חידושים ותחרויות, אנשים אוהבים את עצמם. בדרך הם שוכחים את הציניות (מילה בשש אותיות!) ואת העובדה שהם משרתים אינטרסים של אחרים ומתנהגים כעדר מגוחך שאץ רץ לעבר ההייפ הבא ללא מחשבה ביקורתית וטיפת שיקול דעת.

 

נכון. שום אסון לא קרה. הכתובות האישיות של פייסבוק הן בסך הכל זמזום, קצת רעש וצלצולים עד העונג הבא. הן רק מוכיחות שאנשים ממשיכים לקנות מניפולציות תאגידיות ולהאמין שזה טעם החופש.

 

פורסם בגירסה כמעט זהה בנענע מחשבים

 

נכתב על ידי נטע ד , 15/6/2009 20:54   בקטגוריות תרבות דיגיטלית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



48,155
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנטע ד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נטע ד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)