לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סימני חיים


כינוי: 

בן: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2005

קיבעון ילדותי


 

נפגשתי הערב עם חבר מהלימודים. הוא הכיר את החלק של הסיפור שלי שכתבתי בארץ וביקש לקרוא את הפרקים הנוספים שכתבתי בקנדה. הגעתי אליו עם הדיסק-און-קי שלי, והוא הדפיס את הקבצים. פעם ראשונה שראיתי את כל החומר הזה מודפס. עד עכשיו כל מה שכתבתי היה רק בקבצים במחשב, ועכשיו, לנגד עיני, הדפים נערמו והצטרפו יחד לכלל ערימה בעלת נפח ונוכחות מרשימה. לאט לאט העבודה הזו מתחילה לקבל צורה של כתב-יד אמיתי. ואז לפתוח ספרים שונים, ולהשוות את גודל הפונט, ולנסות להבין בעצם כמה עמודים יש לי כבר. השוואות מטופשות. כל כך מטופשות ולא רלוונטיות. ברור לכם שנהנתי מאוד.

 


 

היא סיפרה לי שהיא צפתה בתוכנית טלוויזיה שדיכאה אותה במיוחד. תוכנית שעקבה אחרי ילדים וראיינו אותם, ואז חזרו אליהם 7 שנים אחר כך וראיינו אותם שוב, וחזרו על כך כל 7 שנים עד שהם נהיו מבוגרים. זה נורא עצוב, היא אמרה, אתה רואה את הילדים האלה שיש להם חלומות, ואז אתה רואה אותם גדלים ועושים בכלל דברים אחרים, נשאבים לתוך החיים.

אולי זה המתכון לאושר, השבתי לה, לזכור את הדברים שרצית כשהיית קטן. או לפחות ללכת על פיהם, כי באיזשהו מקום אתה תמיד זוכר אותם, ואם אתה לא מגשים אותם אז תמיד תהיה בכך את אותה תחושת אכזבה. נזכרתי בסטיקר שגיליתי בחנות קטנטנה בכפר בקנדה:

"REMEMBER WHAT YOU WANTED TO BE"

אני זוכר שגיליתי אותו באחת מהגיחות מהבקתה אל המכולת בכפר וחשבתי על כך שזה משפט שראוי להיות תלוי במקום שאראה אותו כל בוקר.

היום תהיתי אם זה לא ההיפך. אם אלו אינם חלומות שטותיים שאנחנו חולמים כשאנחנו ילדים, ולהמשיך להאחז בהם כשאנחנו כבר גדלים זה סתם קיבעון בשלב ילדותי.

 

 

 

נכתב על ידי , 26/1/2005 02:59  
55 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



41,854
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , יצירתיות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבנו של האין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בנו של האין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)