לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סימני חיים


כינוי: 

בן: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2008

פרוייקט: תוכנית להצלת ההשכלה בישראל.



עם תום שנת הלימודים הנוכחית- השנה בה היה המאבק הגדול ביותר להצלת החינוך (מאבק שההורים לא טרחו להצטרף אליו), הנה הצעה לפרוייקט חדש:  יצירת התוכנית המלאה להצלת החינוך בישראל.

המצב גרוע. על כך ההסכמה גורפת. אך לאף אחד אין פתרון להצלת רמת החינוך בארץ.
ובכן- הסכיתו. הנה תוכנית ה-5 שלבים להצלת החינוך בארץ:

1. האוניברסיטאות מקבלות לידן חומר אנושי ירוד מבחינת הידע וההשכלה ההתחלתית שלו. עם כל המיקודים והורדות השעות בתיכון, בחינת הבגרות כבר אינה משקפת ידע ממשי.  כמו כן, האוניברסיטאות נמצאות בגרעונות בין היתר בגלל שהן משקיעות כל כך הרבה קורסים בסטודנטים. מדוע שהסטודנטים לא יבואו עם ידע מהבית? כך, במקום הפסיכומטרי, יוקמו מרכזים ללימוד חומר בסיסי- מבואות שונים לפי חומרי הלימוד. מה שיקרה זה שבין התיכון לאוניברסיטה יווצר גוף לימוד חדש- קדם-אוניברסיטה, שבעצם יחליף את המכינות לאוניברסיטאות שקיימות היום, או ליתר דיוק, ישדרג אותן. הרי התלמידים לא יוצאים מהתיכון עם ידע רב. אז את הידע הזה, במקום שהאוניברסיטה תלמד, המכינות החדשות תלמדנה.
2. תנאי הקבלה לאוניברסיטאות יוחלפו. במקום ציוני הבגרות- אשר משקפים את החומר הלא מספק שהסטודנט מגיע איתו, תערך בחינת קבלה על החומר שאותו האוניברסיטה מגדירה כחומר בסיסי - הוא אותו החומר שהמכינות ילמדו. החומר יפורסם מראש, כך שבפני בוגר תיכון תהיה אפשרות הבחירה- ללמוד במכינה, או ללמוד בעצמו את החומר.
3. בהדרגה, תיכונים שירצו לשמור על השם הטוב שלהם, יתחילו לפתוח שיעורים מיוחדים, או להוסיף שעות לשיעורים הקיימים אצלם, וילמדו בעצמם את החומר שהאוניברסיטה דורשת. כך, לאחר שחומר הלימוד הופרד מהאוניברסיטה, הוא יטמע שוב בבתי הספר התיכוניים. כיוון שהכסף לכך יבוא מגיוס תרומות, סביר להניח שמבחר חלקי בלבד של בתי ספר יוכלו לפתוח מגמות שכאלה, או לחילופין, שיגבה מההורים תשלום מיוחד עבור הזכות ללמוד את תוספת השיעורים.
4. כיוון שהבחינה היא קריטריון סינון ולא תעודת סיום בית ספר, תישמר הרמה של הבחינה [בניגוד לבחינת הבגרות שרמתה ירדה כדי שכל תלמידי התיכון יצאו מבית הספר עם תעודת בגרות], ולא יווצר סחף בלחץ פוליטי שיוריד את הרמה באוניברסיטאות, ובהתאם לכך- גם בבתי הספר.
5. בתי ספר שלא יוכלו לגייס תרומות כדי לכלכל את שעות הלימוד הנוספות יפנו באופן טבעי את נושאי השיעורים שהם נותנים לתלמידים שלהם לכיוון מקצועי ולא לכיוון כניסה לאוניברסיטה. כך יחזרו מקצועות נעלמים כמו רתכות, גננות, נגרות מכונאות, ושאר מקצועות שנעלמו בשנים האחרונות.

כך, בחמישה שלבים. נשיג כמה דברים חשובים:
1. נחזיר לבית הספר את השעות שאבדו לו.
2. נחזיר לבית הספר את הרמה שהיתה לו.
2. נוריד מהאוניברסיטאות עול, ובכך נקל על העמידה שלהן בתקציב, ובעצם נייתר את הצורך בהוספת תקציב ולכן גם את הצורך בהעלאת שכר הלימוד שלפי הצעת ועדת שוחט.
3. נחזיר את הכשרת הפועלים העבריים, ולא נהיה מוכרחים לייבא פועלים.

בעצם, נחזיר את הגלגל אחורה לבדיוק איך שהוא היה בשנות השבעים.
רק עם הבדל אחד בולט- היתרון הגדול :בתי הספר לא יתקיימו יותר כמו פרזיטים רק על חשבון משלם המסים אלא יצטרכו לדאוג בעצמם לתקציב. ככה נשיג את הדבר הרביעי והחשוב ביותר:

4. נסלק את העניים המגעילים והמסריחים האלה מהאוניברסיטאות, ומההשכלה הגבוהה. שידעו את מקומם. גם ככה הם בקושי משלמים מיסים, אז שעוד ילמדו באוניברסיטה על חשבון המיסים שלנו?












נכתב על ידי , 2/7/2008 19:12   בקטגוריות תיאוריות, אקטואליה, בית ספר, ביקורת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



41,854
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , יצירתיות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבנו של האין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בנו של האין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)