למרות שהרחקתי את הקופסא השטנית מביתי, בחלק מעבודותי אני יושב מול קיר מלא מוניטורים, ואין לי מפלט משידורי הטלוויזיה.
כך שמתי לב לשתי פרסומות מעניינות. אני מתכוון לפרסומות בהגשתם של זוג הדצים. האחת לבירה, והשניה לחנויות ריהוט וציוד או משהו כזה. שתי הפרסומות נראות שונות במוצר שהן מוכרות, באופני הצילום, בטקסט הנאמר, ולמרות כל ההבדלים הקטנים הללו- הן זהות. שתיהן מוכרות זהות אינטימית מזוייפת.
כל אדם עובד במשהו, ובכך הוא מוכר משהו. רובנו מוכרים למעסיק שלנו זמן ושימוש במוח שלנו* (שזה בעצם קצת כאילו הייתם משכירים את המחשב שלכם כדי שהבוס ישתמש ביכולות המעבד בשביל ליצור לעצמו רווח) האנשים שמופיעים על המרקע מוכרים לעיתים את היכולת שלהם להצחיק, או לרגש, והרבה פעמים, פשוט את המראה שלהם.
[ לא פעם אנשים מסביבי רואים מישהי בטלוויזיה ואומרים "היא יפה". ברור שהיא יפה - זו העבודה שלה. (אולי בגלל זה הפסקתי להתרשם מדוגמניות בטלוויזיה ועל שלטי החוצות- יופי נשי מרגיש לי יותר ויותר כמניפולציה של קופירייטר ]
אבל זוג הדצים מכר משהו אחר לגמרי. הם מכרו את זה שהם התגרשו. הם מכרו- כל אחד מהם בנפרד, את החיים הפרטיים שלהם.
בעצם, הם מכרו את הגירושין שלהם, אבל לא היה כבר מי שמכר את החתונה שלו? מי זה היה שהכניס מצלמות טלוויזיה אל החתונה שלו? אביב גפן? פנינה רוזנלבום? (בעיה לזכור את הדברים שאתה מנסה למנוע מהמוח שלך לקלוט מלכתחילה)
אז אלו מכרו את הגירושין שלהם לפרסומת, ואלו מכרו את החתונה שלהם לעמודי הרכילות. יש הבדל ממשי בין הדברים?
אולי אני סתם שמרן. מה בעצם יש לי נגד זה שהכל יהיה מוצרים למכירה? אולי, אם אכתוב הרבה ושנון, ואהיה בלוגר מצליח, ואולי אפילו אעבור לעיתונות, אולי אוכל גם אני למכור את אירועי חיי. אולי, כמו בהודו, שם החקלאים חושבים על הבאת ילד לעולם כהבאת עוד ידיים עובדות למשק, אחשוב גם אני על הבאת ילד לעולם כמוצר שאוכל למכור (דנה ספקטור הראתה את תינוקה בגאווה על שער העיתון, נראה לי שזה צעד טבעי בדרך לפרסומת ל....מזון תינוקות שמגביר שנינות וציניות?)
אבל צריך לעשות את זה כמו שצריך. אני אצטרך לעשות קודם סקר שווקים. לראות מה הולך, מה מבוקש. מה המחירון לחתונה, להבאת ילד, או ילדה? כי אולי, אם השוק חלש, אז כדאי לדחות.
אבל קודם כל אני צריך לבדוק מה איתי. אם בכלל יש דרישה בשוק לי. כי חבל על בזבוז המשאבים אם אין לי מחיר ריאלי סביר, גם אם אני רק בועה.
נראה לי שבסופו של דבר, זהו ההבדל בין שחקנים שרק עובדים בקרקס, לבין מי שהפכו בעצמם למופעי קרקס מהלכים**.
* והיתה כבר הזונה שאמרה שאת הקופאיות בסופר מנצלים יותר מאותה, כי היא לפחות מרוויחה שכר נאה על השימוש בגוף שלה -בניגוד לשכר המינימום שהן מקבלות.
**זה מזכיר לי שוולווט תרגמה לקראת האוסקר מאמר על כך שפחות אנשים רואים סרטים כי חייהם של השחקנים הפכו להיות המופע האמיתי. הייתי מקשר לו הייתי מצליח למצוא את הפוסט הזה שלה...
(זה רק אני, או שגם אתם שמתם לב שהפוסט הזה יצא לי מבולבל, ומפוזר, וקהה?)