לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

לחות ללא פשרות


Apply Generously

Avatarכינוי:  Skin Protectant

בת: 42

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

11/2008

תיקון 40 לחוק התקשורת


החל ממחר, גורמים מפרסמים שירצו למלא לכם את תיבות הדוא"ל ולרוקן את מחסנית הדיו של הפקסים שלכם, יעברו על החוק, היה ועשו זאת ללא רשותכם.

 

על פניו, זהו חוק דלישס, הגאולה של אלו הסובלים מתיבת דוא"ל פקוקה.

 

אולם, כשמדובר במחוקק הישראלי, יש לצנן את ההתלהבות:

 

ס' 1 (ב) לתיקון: לא ישגר מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסמיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסמכה מפורשת מראש של הנמען, בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת; פניה חד-פעמית מטעם מפרסם לנמען שהוא בית עסק, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן זה, המהווה הצעה להסכים לקבל דבר פרסומת מטעמו, לא תיחשב הפרה של הוראות סעיף זה.

איך יידע המזבל שכתובת המייל שלי אינה של בית עסק? הוא ישלח פניה חד-פעמית ובה הצעה להסכים לקבל דבר פרסומת, יחזיק אצבעות ששלח לבית עסק, ויעבור על החוק אם יגלה שלא, ושהלכתי למשטרה להתלונן. עד אז, כתובת המייל שלי תתמלא בהודעות "חד-פעמיות" עם הצעות מפתות, שישתחלו בין ההודעות ששולחים לי זבלנים מחו"ל שמציעות לי להגדיל את הפין הדמיוני שלי או לרכוש עבור אותו הפין סיאליס או ויאגרה או כובעון צמר.

 

חכו, יש עוד, ואני אוהבת שישנה הסתעפות שמתחילה במילים "על אף הוראות סעיף..":

וס' 1 (ג): על אף הוראות סעיף קטן (ב), רשאי מפרסם לשגר דבר פרסומת כאמור באותו סעיף קטן אף אם לא התקבלה הסכמת הנמען, בהתקיים כל אלה:

(1)       הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות, או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן (ב);

(2)       המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו כי הוא מסרב לקבל דברי פרסומת כאמור, דרך כלל או מסוג מסוים, והנמען לא עשה כן;

(3)       דבר הפרסומת מתייחס למוצר או לשירות מסוג דומה למוצר או לשירות האמורים בפסקה (1).

 

יופי. אז הצטרפתי לשירות של חברה X (נניח סלולרית...), הודיעו לי שפרטיי ישמשו למשלוח דואר שיווקי מטעם החברה, החברה המתינה לקבל את האישור או הסירוב שלי לכך - בכתב במעמד חתימה על טופס ההצטרפות, או בכתב בהזדמנות אחרת - והתמהמהתי... (הרי היא הסכמה שבשתיקה)- עד כאן סבבה, פחות או יותר. ואז בא ס"ק (3) - רשאי מפרסם לשגר דבר פרסומת גם בלי לקבל את הסכמתי, בהתקיים ס"ק (1)+(2) - כאשר דבר הפרסומת מתייחס למוצר/שירות או לשירות מסוג דומה למוצר/שירות האמורים בפסקה (1). מה זה "דומה"? נניח שהצטרפתי לפלאפון ואישרתי לחברה לשלוח לי הודעות שיווקיות, האם מותר לה לשלוח לי רק הודעות הקשורות בקשר ישיר עם המוצר שרכשתי - כלומר, לספר לי שיש לה מכשירים חדשים בשבילי, או שירותים חדשים, או הוזלה במחירים ~כן, בטח, אולי שיודיעו לי שמגיע לי גם כסף חזרה, בלי אותיות קטנות!~ ואסור לה להודיע לי שהיא מציעה לי כרטיסים מוזלים להופעה כלשהי, או שיש סייל מטורף ברשת מסוימת ולקוחות פלאפון מרוויחים יותר? 

 

אז שאר הסעיפים מדברים על אפשרות החרטה של הנמען מהסכמתו לקבל דואר זבל, על עונשין (קנס) ואחריות בעונשין, ועל היות הפרת החוק עוולה בנזיקין, ועל סמכות שר התקשורת להתקין תקנות המסדירות את כל העניינים שבתיקון לחוק

.

היפ היפ הוריי, לפחות התרגיל שהיה לי להגיש במשפט מנהלי הוגש ולא חיכה עד שהחוק הזה יהפוך לבעיה רלוונטית...


ולמי שמגבש תיק נגדי, שהפכתי למרשעת, הנה השימוש שעשיתי בתיקון לחוק, עוד לפני תחולתו -

 

מתרחשות בחירות ליו"ר אגודת הסטודנטים במוסד בו אני לומדת. אינני חברת אגודה, מנימוקים אינספור, שאינם רלוונטיים כעת. ישנו מועמד מתוך האגודה, שהוא פעיל נלהב ואיש חביב למדי, וישנה מועמדת חדשה, שנראית בעיני כמו פוסטמה שמפזרת הבטחות שווא עם ניחוח של מאפיה. קיבלתי היום מייל פופוליסטי מתומך של המועמד מהאגודה, שמשמיץ את המועמדת ומפיץ עליה דברים, שעלולים להתפתח לכדי הוצאת לשון הרע. השולח השתמש כנראה במאגר המידע של האגודה ושלח מיילים - הגם שפרטיי נשמרו כנראה משנה שעברה.

מתוך העצבים שיש לי בעקבות העבודה שעלי להגיש מחרתיים בסד"פ, מצאתי לי את השעיר לעזאזל להוציא עליו את התסכול. עניתי למייל הזבל שלו כך:

 

"נחמד מצדך לשלוח את המייל הזה ללא הסכמתי יום לפני כניסת תיקון 40 לחוק התקשורת. מעבר לכך, התנהגותך גובלת בחוצפה. אני לא חברת אגודה ואילו הייתי, לא הייתי מצביעה למועמדת, אבל זוהי לא הדרך להפיץ את דעתך. אבקש שלא להשתמש בכתובת המייל שלי להבא.  

 

שנת לימודים פוריה."


אווששששש כמה אני עייפה עכשיו. ועוד לא הושלמה המלאכה.

ביי במבינוס.

 

 

 

נכתב על ידי Skin Protectant , 30/11/2008 14:19   בקטגוריות דם אש ותמרות עשן  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkin Protectant אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skin Protectant ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)