לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

My Rant


"מי שמזדיין בשירותים, סופו שיעשה פיפי במיטה" - ע' דוט-קום, אינטלקטואל והוגה דעות.

Avatarכינוי: 

בן: 37

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2010

אפקט החנון המתגונן


אחרי כמעט חודשיים שלא פרסמתי אף פוסט, אני רוצה לדבר על תופעה ששמתי לב אליה כבר מזמן, אבל רק עכשיו קיבלתי הארה והבנתי אותה עד הסוף, ואפילו המצאתי לה שם. אני לא בטוח אם מדובר בתופעה מצחיקה, עצובה, או שילוב של השניים, אולי אתם תעזרו לי להחליט, אבל מה שבטוח - היא עובדה קיימת כשם שהשמש זורחת במזרח, והאפיפיור מחרבן בוותיקן. "אפקט החנון המתגונן" קיים בעולם, ומעטים הם החנונים שהוא פוסח עליהם. מיד אסביר...

 

האפקט נצפה על פי רוב בקרב בחורים שאיך לומר, לא בדיוק צריכים להסתובב עם מאבטחים כדי להדוף את המון הבחורות המכתר אותם. בחורים נחמדים וטובים, לעתים אף אינטליגנטיים למדי, אבל בחורות זה לא בדיוק הצד החזק שלהם, להלן, "חנונים" .

 

איך מזהים את "אפקט החנון המתגונן"?

התסמינים מאוד פשוטים לזיהוי, ולא צריך להיות רופא כדי לדעת שנתקלתם במקרה של אח"מ. כל מה שצריך לעשות זה לשאול את החנון מה הוא חושב על בחורה כלשהי שלאדם הסביר ברור שהיא כוסית לאללה. אם הוא יביע הסתייגות מסויימת ויבליט אי אילו פרטים במראה החיצוני של הבחורה שלא מוצאים חן בעיניו, הוא סובל מאח"מ בדרגה בינונית. במקרים קיצוניים של אח"מ החנון פשוט יטען על בחורות מדהימות עד כדי גיחוך שהן מכוערות. לא פחות.

 

אם אתם צופים ב"היפה והחנון", הבנות מהתוכנית הן דרך מצויינת לבדוק אם לחברכם יש אח"מ. במו אוזניי שמעתי יותר מבן אדם אחד שטוען שהן מכוערות. מיותר לציין שלא מדובר בזייני-על שהביעו באוזניי את הדעה המגוחכת הזו. אני מסכים שרוב הבחורות בתוכנית הן פחות יפות מבר רפאלי למשל, אבל זה כמו להגיד שפרופסור בן ימינו העוסק בתורת הקוונטים הוא פחות חכם מאלברט איינשטיין. בשתי מילים הייתי מגדיר את הבחורות של "היפה והחנון" - שוות בטירוף. יש כמה שיותר יפות מהאחרות, ואפשר למצוא אי אילו "פגמים" במראה של כמה מהן, שעושים את ההבדל בין איך שהן נראות לשלמות טוטאלית, אבל להגיד על מישהי מהן שהיא *מכוערת*? נשמע לי כמו אפקט החנון המתגונן בהתגלמותו.

 


ברברבאום לא סובל מ"אפקט החנון המתגונן". הוא יודע שסהר מושלמת.

 

דוגמא נוספת לאח"מ היא הפוסט שכתבתי פעם על הפער בין המציאות החברתית בטכניון לאיך שהחנון הטכניוני מציג אותה. אין ספק שרק מי שסובל מאח"מ יטען שבטכניון אין בחורות, או שכולן מכוערות.

 

יכול להיות שזה מובן מתוך ההקשר, אבל אני בכל אסביר למה אני קורא לזה "אפקט החנון המתגונן". מפני מה החנונים "מתגוננים"?

ובכן, מאוד פשוט. הם מתגוננים מפני הצורך להסביר לאנשים מדוע *באמת* הם לא משיגים בחורות. לאנשים קשה להודות שהם פשוט גרועים בכל הקטע של אינטראקציה עם בחורות. אין להם את הביטחון העצמי לגשת אליהן, וגם אם הם יגשו לא יהיה להם מושג מה להגיד. אז הרבה יותר נוח לשכנע את אחרים (ולפעמים גם את עצמך) שהבעיה היא לא בך. הסטנדרטים שלך פשוט כל כך גבוהים שאף בחורה לא עומדת בהם, לכן אין טעם לגשת לבחורות. זה לא שאתה לא יכול, אתה פשוט *לא רוצה*. כמה נוח...

 

הצעד הראשון להצלחה עם בחורות (ואגב, אני אומר את זה בתור מישהו שלא רואה בעצמו מודל להצלחה מסחררת) הוא להודות שאתה גרוע בזה. ולהבין שאתה צריך להשתנות, ולשפר את עצמך כדי שזה יעבוד. אל תקשיבו לכל הידידות שלכם שמייעצות לכם "להיות עצמכם" כשאתם יוצאים לדייט. להיות "עצמכם" הנוכחי obviously לא עובד! אני מאוד בעד להיות "עצמכם", אבל רק אחרי ששיניתם את "עצמכם" ל"עצמכם" *טוב*, שעובד. אחרי שתעשו את זה (וזה מאוד לא פשוט, ולא יקרה ביום אחד, וגם לא בשבוע), תוכלו להיות "עצמכם". "עצמכם" החדש.

נכתב על ידי , 1/12/2010 19:09  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



107,604
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעתודאי.קום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עתודאי.קום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)