הפעם הראשונה בה נתקלתי באחד מהשלטים האלה הייתה לפני כמה ימים כשנסעתי עם חברים לצפון. הם הופיעו במלא מקומות, ואף אחד מאיתנו לא הבין למה הם מתייחסים. דקות ארוכות ישבנו באוטו, מיטב המוחות, עתודאים ולא-עתודאים בעלי מוחות מיטביים, וניסינו לנחש על מה לעזאזל מדובר.
הסוגיה הסבוכה העסיקה את מחשבותינו זמן רב. המון רעיונות עפו באויר, אפילו תהיתי לרגע אם יכול להיות שמדובר בקמפיין בחירות של ברק אובאמה. רק שלא הצלחתי להבין מה הקשר לישראל, ומה עושה את בוש אדום.
ואז פתאום זה הכה בי כמו חגורה בישבנו של ילד רוסי שסרב להירשם לחוג שחמט: קמפיין של קוקה-קולה זירו, צעקתי בקול רם וחבריי מיד הגיבו ב"פששששש..." וטפיחות על השכם. היינו בטוחים שפתרתי את התעלומה. זה הרי כל כך הגיוני - הקוקה-קולה הקלאסית הייתה אדומה, והזירו שחורה. עוברים מאדום לשחור!
עזבו לרגע את התהייה למה לעזאזל שקוקה-קולה תמליץ לעזוב מוצר ישן שלה, לטובת חדש ולא תשווק את החדש *בנוסף*. באותם רגעים זה היה נשמע ממש הגיוני! איזה תותח אני. בטח בעוד שבועיים-שלושה, הם פשוט יוסיפו לכל השלטים האלה לוגו של קוקה-קולה ואז גם פשוטי העם יבינו סוף סוף על מה דיברו השלטים.
גם כשהגענו לכינרת לא הבחנו בשום דבר חשוד. זה היה נראה כאילו יש שם המון מים. אם המפלס כל כך נמוך איך זה שתוך דקה כבר לא הרגשתי את החול מתחת לרגליי? אני מדבר איתכם פה על 187 סנטימטר גובה, זה לא צחוק! היו שם *המון* מים.
רק יום אחרי שחזרתי הביתה, אחד החברים שלח לי לינק שהסביר לי את מהות הקמפיין.
לסיכום, מה שבאמת רציתי להגיד לכם בפוסט הזה זה:
תחסכו במים אנשים, שתו בירה או משהו
עתודאי.קום,
עתודאי זה הטייס החדש