לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

My Rant


"מי שמזדיין בשירותים, סופו שיעשה פיפי במיטה" - ע' דוט-קום, אינטלקטואל והוגה דעות.

Avatarכינוי: 

בן: 37

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שאלוהים יכה את הבלוג הזה!


בספר "סאות'פארק ופילוסופיה" שקיבלתי לאחרונה במתנה, ריצ'רד הנלי בוחן את אלוהים ואפילו מנסה להתגרות בו. הוא קורא לו להכות את הספר אותו הוא כותב, בעודו טס בשמי ארצות-הברית, או לפחות למנוע את הוצאת הספר לדפוס.

לצערי אני לא טס כרגע, וגם לא כותב ספר אלא בסה"כ פוסט, אז אולי זה ייראה לכם קצת פחות מרשים, אבל עדיין, אני קורא לך, אלוהים, למנוע מהפוסט הזה מלהופיע ב"המלצת העורכים" של ישראבלוג. זו אמורה להיות משימה די פשוטה, כיוון שרוב הפוסטים שלי לא מגיעים ל"המלצת העורכים". אז הנה, אלוהים, זרקתי לך את הכפפה. עכשיו זה במגרש שלך...
כדי שלא יהיה פה שום ספק, אני אפילו אשא את שמך לשווא - יהווה - הכה את הבלוג הזה! או לכל הפחות עשה שהפוסט הספציפי הזה לא יופיע ב"המלצת העורכים" ובכך יתרום לחילול שמך ברבים. שמעת, יהווה? כדי להעצים את חרון אפך וחמתך, אני מקפיד לכתוב את הפוסט הזה בשבת. מה דעתך על התפוחים האלה, יהווה?

אם הפוסט הזה יופיע למרות הכל ב"המלצת העורכים", אני אראה בכך הוכחה שהדבר הזה שנקרא "אלוהים" פשוט לא קיים.
חשוב לציין שב"אלוהים", אני לא מתכוון למייקל ג'ורדן, או בר רפאלי. אני מתכוון לאלוהים! היישות האולטימטיבית, שאין חזק ממנה. הכל-יכול, כל-יודע, הטוב הנצחי, שלא מסוגל לעשות שגיאות.

אם אתם יהודים דתיים, או מסורתיים, נסו לחשוב על זה רגע. אילו הייתם נולדים בנסיבות אחרות, להורים אחרים, הייתם חברים בדת אחרת. ויותר מזה, הייתם מסתובבים כשאתם משוכנעים לחלוטין באמיתות הפרטים של אותה דת, בדיוק כמו שהיום אתם משוכנעים באמיתותה של הדת היהודית. אולי אפילו הייתם מדכאים יהודים בגלל שהם מסרבים להאמין במה שאתם מאמינים. אם הייתם גדלים בסביבה המתאימה, אולי הייתם יוצאים להבעיר צמיגים ולהצית בתי עסק כי עיתון פירסם קריקטורה של דמות בכירה בדת שלכם. בקיצור, אולי הייתם בדיוק כמו הטמבלים הפאנטים בצד השני. ותקשיבו לזה... אם הייתם נולדים למשל לפני כמה אלפי שנים, אז ייתכן שהייתם מאמינים באלים כמו זאוס או הבעל, שהיום *כולם* כמעט ללא יוצאים מן הכלל כבר משוכנעים שהם לא קיימים. אפילו מוסלמים.

נכון שכל זה לא *מוכיח* שהדת היהודית היא לא נכונה, כי גם בחירה שרירותית עשויה להיות נכונה. אבל נשמע לי הרבה יותר הגיוני להאמין ש*אין* דת נכונה. וכמו שזאוס נכחד מהעולם, כך גם האלים המקובלים היום ייכחדו בעוד מספיק זמן. אם האנושות לא תיכחד לפני זה, מכל מני סיבות.
הבסיס העובדתי לקיומו של אלוהים שאתם מאמינים בו דומה לבסיס שיש מאחורי קיומה של מפלצת הספגטי המעופפת. כל ההבדל הוא שאמונה באלוהים היא הרבה יותר פופולרית. אבל זה לא אומר שיש מאחוריה יותר הגיון, או בסיס ראייתי.

אגב, אם הפוסט הזה לא יופיע ב"המלצת העורכים" אני לא אתייחס לכך כאל הוכחה לכך שאלוהים קיים. יש המון סיבות לפוסט הזה לא להגיע ל"המלצת העורכים", שאינן כוללות התערבות אלוהית. ייתכן שהוא פשוט לא טוב מספיק, או שהוא יגיע לידיו של עורך דוס שלא יסכים להמליץ עליו. או שאתם, הקוראים, לא תמליצו עליו בהמוניכם.

אבל אם הוא *כן* יופיע ב"המלצת העורכים", אני בהחלט אראה בכך הוכחה לאי קיומו של אלוהים. מה יותר פשוט לאלוהים מלמנוע את הופעת הפוסט הזה ב"המלצת העורכים"? ואם זה אכן יקרה, אני לא מצפה שזה ישכנע את כל קוראיי המאמינים לזנוח את אמונתם על המקום, כי אמונה זה דבר גמיש, ותמיד אפשר לטעון כל מני דברים, כמו שאלוהים מתעסק בדברים חשובים יותר ואין לו עניין לשחק איתי במשחקים. אבל אני בהחלט אשמח אם זה יחזיר כמה מכם בשאלה. כנראה שהאתאיזם שלי הוא מיסיונרי...

ואם אתם אתאיסטים כמוני, אני אשמח אם תמליצו על הפוסט הזה. זה נועד למטרה טובה - הפרכת קיומו של אלוהים

עריכה:



הפיצו את הפשקוויל *הזה* במאה שערים...
נכתב על ידי , 3/7/2010 12:55   בקטגוריות מנפץ המיתוסים, מחשבות ודעות, סרקזם  
2183 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אל תבלבלו את חבר הכנסת טיבי עם עובדות


היום פורסם כי הטרוריסט היהודי ג'ק טייטל יתחמק ככל הנראה מעונש לאחר שחוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין.
בתגובה זעם חבר הכנסת טיבי, ואני מצטט:

"מוזר שטייטל היה כשיר להיות סוכן של השב"כ אך לא לעמוד לדין על רצח ערבים. יש תופעה שהעולם צריך לחקור: ערבי שהורג הוא תמיד טרוריסט. יהודי שהורג הוא תמיד מטורף שאינו כשיר לדין. ההחלטה מוציאה שם רע לפסיכיאטריה ולעקרון הצדק. היהודי היחידי שרצח ולא קיבל תעודת לא כשיר הוא יגאל עמיד וזאת משום שרצח ראש ממשלה יהודי. אני חש סלידה וגועל נפש מחוות הדעת".

לתגובה זו הצטרפו עוד תגובות רבות של חברי כנסת ערבים ברוח דומה, ואין טעם לצטט את כולן.

כמובן שמיד כשקראתי את זה עלה אצלי החשד שזהו חירטוט שלא היה מבייש עורך דין פלילי מצוי, אז עשיתי מה שאני תמיד עושה כשאני מרגיש שמחרטטים אותי אבל לא משוכנע לגמרי - הלכתי לבדוק בויקיפדיה.
ומה רואות עיניי - רשימה של כל הטרוריסטים היהודים שפעלו כיחידים נגד ערבים. יש פה את כולם, החל מכאלה שרק פצעו כמה אנשים ועד ל"כרישים הכבדים" כמו ברוך גולדשטיין. מתוך 23 אנשים שספרתי ברשימה הזו, יש כמה בודדים שחוסלו בדרך זו או אחרת בעיצומו של אירוע הטרור שהתחילו, הרוב המוחלט הורשע ונידון למאסר, ושניים בלבד, נעם פרידמן ואותו ג'ק טייטל שעדיין לא הספיקו לעדכן את ההתפתחות בעניינו, נמצאו לא כשירים לדין.

אני כמובן לא תומך ולו באדם אחד מכל אותם פנאטים מתועבים, וגם אותי מעצבן שרבים מהם זכו להקלות בעונשם, כפי שמעצבן אותי ש"סתם רוצחים רגילים" בישראל (שאגב - 60% מהם ערבים, אבל זה כנראה לא מדאיג את חבר הכנסת טיבי) זוכים לעונשים מקלים, אבל מכאן ועד להגיד שכל טרוריסט יהודי נמצא לא כשיר לדין?

אני נדהם נוכח הקלות שבה נבחרי ציבור מרשים לעצמם לשקר לאזרחים במצח נחושה. מילא בפרשיות שחיתות סבוכות בהן אין לנו דרך קלה לדעת את האמת, אבל בחייאת, מר טיבי, חצי דקה של קריאה בויקיפדיה לקחה לי כדי להוציא אותך אידיוט... אני בטוח שאתה מסוגל ליותר מזה... ואם לא, אני מציע שתתמקד בבעיות האמיתיות של המגזר שאתה מתיימר לייצג. הטרור היהודי הוא אולי הזניחה שבהן - 23 מקרים מאז קום המדינה ו*זה* מה שמדליק לך את הפיוז?
נכתב על ידי , 4/5/2010 20:22   בקטגוריות מנפץ המיתוסים, שחרור קיטור, אקטואליה, ביקורת  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הפער בין המציאות החברתית בטכניון לאיך שהחנון הטכניוני מציג אותה


מאז שהתחלתי לצאת עם בחורה חדשה אני בקושי כותב כאן. זה גורם לי להרהר מה *באמת* תמיד היה מוקד העניין שלי בבלוג הזה... ובכל זאת, סוף סוף יש לי נושא, אז למה לא לבדוק איך זה לכתוב פוסט כשאתה לא מצפה לסיים אותו עם בלוגרית במיטה הוירטואלית שלך?

אם אתם לא קוראים קבועים, כדאי שתתחילו לחרוש על הבלוג הזה כי הוא א-ד-י-ר, אבל חוץ מזה אני אספר לכם שאחד הדברים שאני עושה בשביל הפאן שלי זה לקחת קורסים של תואר שני בהנדסת חשמל בטכניון. זה קצת כמו החבר'ה האלה שחוזרים בתשובה וכששואלים אותם מה נסגר הם אומרים שהם "מתחזקים", אז גם מרגיש שאני "מתחזק", רק שבניגוד אליהם אני לומד תאוריות מבוססות שקיימות ראיות לאמיתותן...

אבל הלימודים הם לא הנושא של הפוסט הזה. אני רוצה לדבר דווקא על הצד החברתי בטכניון, אם הוא בכלל קיים, כי אם לשפוט לפי החנון הטכניוני המצוי הרי שהטכניון הוא מקור כל הרוע וחיי החברה בו יותר גרועים מבבית סוהר. הקטע הוא, שבדרך כלל אותם חנונים לא היו משיגים זיון גם אם הם היו מבקרים בבית סוהר לנשים, כשבידיהם סל מלא בחנינות.

ועל זה בדיוק אני רוצה להתעכב...
בפוסט הזה אני הולך לבחון שני מיתוסים אודות חיי החברה בטכניון (לגבי הלימודים, זה לא מיתוס. באמת טוחנים להם את הצורה...), ולאמת אותם מול המציאות כפי שאני רואה אותה. אני חושב שאני בהחלט כשיר לשפוט את הסוגייה באופן אובייקטיבי מכמה סיבות: עשיתי תואר ראשון באוניברסיטה אחרת אז יש לי קריטריון להשוואה, אני מבקר בטכניון פעם בשבוע בלבד ואני מרגיש יותר כמו צופה מהצד שיכול לבחון את הדברים בעין ביקורתית. אני כמעט ולא מכיר אנשים משם, והכל יחסית חדש לי, לכן אין שום סיבה שאני אנטה להלל או להשמיץ את המקום שלא לצורך.

מיתוס מס' 1: בטכניון אין בחורות, ואלה שישנן נראות כל כך רע שאתם תעדיפו לפתור תרגילים בחדו"א ולא לצאת איתן

האמת:
בכל פעם, אבל *בכל פעם* שמזדמן לי לבקר בטכניון, אני מבחין בלא מעט בחורות חמודות-עד-שוות-בטירוף. אני לא מגזים בכלל...
נכון שבפולטות כמו הנדסת חשמל אחוז הבנות נמוך מאוד, אבל הן עדיין קיימות. רק בשני הקורסים שאני עושה הסמסטר הבחנתי בשתי בנות שנראות כמו דוגמניות. אני רציני לגמרי... ואם יוצאים קצת מהפקולטה ומתבוננים מסביב, אז בכלל לא חסר...
יש גם מכוערות, אני לא אומר שלא, אבל נראה לי שהכמות שלהן לגמרי פרופורציונית לכמות היצורים ממין זכר, ולא חורגת מאחוז הבנות המכוערות בכלל האוכלוסייה בישראל.


מיתוס מס' 2: בטכניון אין חיי חברה

האמת:

קורסים כיפיים כמו טניס, יוגה, צילום ורכיבה על סוסים... אגודת הסטודנטים הכי מפוארת בארץ שמארגנת פעילויות ללא הרף, יום הסטודנט הכי אדיר במדינה, בריכה ומכון כושר בחינם לכל הסטודנטים לתואר ראשון, שני פאבים נחמדים שצמודים לקמפוס, סלסה, "תרבות מעונות" מפותחת מאוד כאשר רוב הסטודנטים למעשה "חיים בקמפוס", ואלא שלא כנראה שוכרים דירה באזור...
כל זה נמצא בטכניון! באונ' תל-אביב *אף אחד* מהדברים האלה לא קיים!


חנון טכניוני
אתם באמת חושבים שתקבלו תמונה מציאותית על חיי החברה בטכניון מ*הבחור הזה*?

אז מה אני מנסה להגיד בעצם? שאם קיימת בעיה חברתית בטכניון היא נעוצה באנשים! בטכניון יש כנראה הרבה חבר'ה שלא בדיוק מצטיינים בכישורים החברתיים שלהם, ונוח להם להאשים את המסגרת בחיי החברה הכושלים שלהם. אני לא מנסה להשמיץ כאן אוכלוסיה שלמה. אני מכיר אישית לא מעט סטודנטים ובוגרים של הטכניון שהם סבבה לגמרי, מקסימום קצת ממורמרים מהלימודים התובעניים, ואפשר להבין אותם... אבל הגיע הזמן שמישהו יגיד מילה טובה על המוסד ההררי הזה.

ובאופן יותר כללי וגורף, אתם כבר אמורים לדעת שאם מעניין אתכם לקבל מושג אמיתי על המציאות, תמיד מומלץ להקשיב *לי* ולא לאנשים ממורמרים בעלי אג'נדה נסתרת כמו חנונים, עיתונאים ומגישי חדשות...


זו כבר הפכה להיות שגרה. כל פוסט שלי לאחרונה מגיע לדף הראשי...
עתודאי.קום לבלוגים זה כמו מייקל ג'ורדן לכדורסל, ביל גייטס לכסף, וטייגר וודס... גם לכסף. ולנשים. ולגולף. אוקיי, טייגר וודס ניצח.
אבל הכל בזכות הטעם הנהדר שלכם.
תודה שהצבעתם!



נכתב על ידי , 21/3/2010 20:04   בקטגוריות לימודים, מחשבות ודעות, מנפץ המיתוסים, עתודאי.קום - אינטלקטואל  
596 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
107,604
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעתודאי.קום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עתודאי.קום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)