לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כינוי: 

בן: 29



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2009

לא סימפטי, טרומבון


ברוכים הבאים לשוקולד פרה,

את הפוסט הזה אני כותב בפעם השניה אחרי שפעם ראשונה שהקלדתי אותו הוא למרבה הצער לא נשמר לי, אז אני מקווה שתעריכו את זה שאני משקיע וכותב אותו פעמיים ותקראו אותו עד הסוף

בכל מקרה, השבוע (וכמה ימים) שעבר עלי היה די משמעותי בשבילי, גם מבחינה אישית (אבל אני לא אתייחס אל זה כאן) וגם מבחינה מעשית, הדברים שעשיתי.

נתחיל מזה שעברתי מבחן פסיכוטכני בתיכון תלמה ילין (תתרגלו לזה שמעכשיו כמעט בכל פוסט אני אכתוב משהו על המעבר לתיכון שנה הבאה). המבחן הפסיכוטכני הוא מבחן שבודק ב3-4 שעות את היכולת והפוטנציאל שלך כשבכל שאלון יש כמו שאלון אמריקאי רק עם 5 אפשרויות. השאלונים הם עם שאלות הגיון ושאלונים של מתמטיקה, אנגלית, סדרות וכו'. כל מי שמתקבל למגמה ניגש למבחן, וניגשתי אליו אחרי שזימנו אותי כשהתקבלתי למגמת קולנוע בתלמה. אני מרגיש בגדול טוב עם איך שהלך לי המבחן. המבחן מוקצב על זמן שאמור להיות קצר מאוד ולא מתוכנן שיסיימו את השאלונים עד הסוף, אבל בכל זאת סיימתי את כל השאלונים, חוץ מאחד שנשארו לי 3 שאלות אז ניחשתי מהר את התשובות. המבחן התחלק לשני חלקים - לפני ההפסקה ואחרי ההפסקה. לפני ההפסקה הלך לי ממש טוב, אחרי כל שאלון הרגשתי שעניתי נכון ושהלך טוב וסיימתי כמו שצריך, ולא הייתי לחוץ. אחרי ההפסקה המצב היה אחר, גם בגלל שהשאלונים היו יותר קשים בשבילי וגם בגלל בעיה קצת אחרת. הייתי צריך להשתין אחרי ששתית בהפסקה, אז כל השעה וחצי האלה התאפקתי עד שלפני הקטע האחרון, שהוא היה לכתוב 3 סיפורים לפי תמונות שחילקו, לא יכולתי להתאפק יותר אז בקשתי לרוץ לשירותים. בסוף הספקתי להשתין ולמזלי, בגלל שאני טוב בכתיבה, גם לסיים את החלק הזה בהצלחה. חזרתי הביתה מרוצה, אני חושב שהלך לי סך הכל טוב.

בכל מקרה אני לא דואג, כי כל מי שניגש לפסיכוטכני עובר גם לראיון מנהל ששם אתה מקבל את התשובות לפסיכוטכני, ואומרים ש-80% ממי שמגיע לשלב הזה כבר מתקבל לבית הספר, ורק ילדים לא טובים בלימודים לא מתקבלים, ואני לא כזה גרוע, אז אני מאמין שאני אתקבל.

אבל למקרה שאני לא אתקבל, הלכתי השבוע לראות ערב פתוח בעירוני ד'. הלכתי לערב הזה אחרי שכבר ראיתי ערב פתוח בתיכון עירוני א' ובתלמה ילין, ובכלל אין מה להשוות. בא' ובתלמה לקחו אותנו לאולם עם כיסאות נורמלים, עם במה גדולה ומצגות מכובדות, כשבדק לקחו אותנו לספריה והושיבו אותנו על כסאות מאולתרים. לעומת א' ותלמה שהתפארו במגמות שלהם, ד' רק השוויצו בזה שהם מקדמים את התלמידים למצויינות, וכל מיני חרטוטים שלא מעניינים אף אחד, כולל את ההורים. המנהלת והסגנית מנהלת, שדיברו יחד משהו כמו שעה וחצי, פשוט התחילו לחפור בלי הפסקה. אפילו ההורים השתעממו ולקחו מהמדפים של הספריה ספרים והתחילו לקרוא (בחיי!). בכל מקרה, התאכזבתי מאוד, אבל בכל זאת אני לא שופט לגמרי את הבית ספר רק לפי הערב היכרות.

בעיקרון אני מודד תיכון לפי 4 סקאלות:
  1. המגמות
  2. הלימודים העיוניים
  3. התלמידים והקטע החברתי
  4. נגישות וקרבה לבית


ד' נחשב טוב בעיוני ובקרבה לבית, אבל אלה שני הדברים שפחות חשובים לי מהארבעה. תלמה ילין הוא התיכון שנחשבות בין הטובים בארץ מבחינת מגמות, ובגלל שיש שם בחינות קבלה אז הילדים הרבה יותר נחמדים וטובים ואין שם ערסים או ילדים מעצבנים. גם לד' עובר חלק גדול מהשכבה שלי, שזה גם יתרון כי אז יהיה לי חברים שאני מכיר אבל זה גם חיסרון כי יש הרבה ילדים מהשכבה שלי שלא הייתי רוצה לראות יותר לעולם. אני ילד חברותי יחסית אז אני מאמין שבכל בית ספר שאני אלך אליו אני אמצא חברים, ולכן אני מעדיף את תלמה ילין גם כאן כי שם הילדים הרבה יותר נחמדים ו"איכותיים", אז יהיה לי הרבה יותר קל להתחבר איתם. חוץ מזה שיש לי שם כבר כמה חברים, למרות שגם בד' יש.


ועכשיו לעניין אחר שאני רוצה להתייחס אליו - השבוע התחלתי ללמוד טרומבון. כבר כמה חודשים שאני רוצה ללמוד כלי נשיפה, אבל לא ידעתי איזה. בהתחלה רציתי חצוצרה, אבל בסוף החלטתי לנסות טרומבון כי זה פחות נפוץ, ויותר מאתגר וקשה, וגם יותר מיוחד. היה לי השבוע שיעור ניסיון במרכז המוזיקה ביפו, ונהניתי מאוד אז אני אמשיך עם זה כרגע. השכרתי משם טרומבון ואני צריך להתאמן, וזה באמת כלי קשה, למרות שכל כלי, ההתחלה בלמידה זה החלק הכי קשה, מניסיון. אני לא לומד עכשיו טרומבון על חשבון הגיטרה, אלא בנוסף. אני מקווה שאני אשתפר ואני אוכל להגיע לרמה שאני אוכל לנגן בהרכב רציני של ג'אז או Fאנק, שזה השאיפה שלי בטרומבון.

בינתיים תראו תמונה של הטרומבון המושכר, עד שתהיה לי תמונה שלי מנגן בו



דרך אגב, תודה לכל מי שהצביע לסקר בנושא הפוסטים בבלוג. מי שעדיין לא הצביע, אני אשמח אם ייכנס לקישור ויצביע, זה לוקח ממש שניה. הסקר חשוב לי כי החלטתי לאחרונה להשקיע יותר בבלוג כי בחודשים האחרונים, הקוראים הקבועים ביניכם ודאי שמתם לב שאני די מזניח אותו. חשוב לי לדעת איזה תכנים יותר מעניינים את הקוראים, ואני בהחלט מתכוון להתייחס לתוצאות ולקחת את הבלוג יותר לכיוון הרצוי (למרות שלפי התוצאות טקסט הכי פחות מעניין אתכם, אבל אני לא מתכוון לוותר על זה כי זה כל הרעיון בבלוג).

בנוסף, מי שעדיין לא חבר בקבוצת הבלוג בפייסבוק מוזמן להצטרף עכשיו!

יש לי עכשיו הצגה מטעם בית ספר, אז אני צריך לסיים,
המשך שבוע נעים!
יונתן קסלר
נכתב על ידי , 25/2/2009 19:56   בקטגוריות מוזיקה, תלמה ילין  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נשפני ב-28/4/2009 00:39
 



לדף הבא
דפים:  

433,921
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , מגיל 14 עד 18
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליונתן קסלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יונתן קסלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)