לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

משחקים באבא ואמא


בלוג חד-נושאי לפניך. פתחנו את הבלוג בתחילת ההריון הראשון ונשארנו מאז. שנינו כותבים כאן בעיקר על הבנות אמילי ואיווה (פעם היה לנו עוד בלוג בסביבה).

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

ויטמינים וברזל (מתכון לטארטור)


הם עומדים על השולחן ואורבים לי, מחכים שאסיים לאכול. בתוך שלושה בקבוקים שקשה לאבד (ניסיתי הוא מצא אותם) פרנטל, ברזל (לטלסמיה) ואומגה.

הם כאלה עונש. אני שונאת לקחת כדורים.

בתקופה המבוחלת זה היה הרבה יותר גרוע, בליעת הכדור הפעילה רפלקס הקאה (מזמן לא היה מגעיל כאן) ויכולתי לראות אותם צפים באסלה אפילו אחרי שמורידים את המים (כבר אמרתי שקשה להפטר מהם).

לפעמים אני אוכלת לאט רק כדי לדחות את לקיחת הכדורים המגעילים.

 

איך שמחתי כשנגמרה הקופסא של הפרנטל. סוף סוף! שתי הקופסאות האחרות כבר נגמרו והוחלפו בלי מסיבות וטקסים, אבל הפרנטל זה הכדור הגדול ביותר ובקופסא הכי גדולה, היו מיליון מהם. אם זה היה בשבילי אין סיכוי שהייתי מתמידה. רק בשביל הקטנה שיהיה לה כל מה שצריך בשביל לגדול.

 

הוא עבר בסופר פארם וקנה לי קופסאות חדשות (גם לברזל, שיהיה) כששלף אותן מהשקית אמר תראי מה הבאתי לך, לרגע חשבתי שאני שמחה לקבל את מה שהביא...

 

הקטנה עושה לי חשק לרסק עגבניות, לא מיץ עגבניות (שמאוד אהבתי לשתות סתם ככה לפני ההריון). פשוט לאכול עם כפית מתוך הקופסא, את כל הקופסא.

אח"כ נוסף למאכלים המועדפים מרק מלפפונים-יוגורט קר (אני אוסיף מתכון לפוסט מאוחר יותר) עם המון שום מספיק בשביל לקרוא לזה "מרק" שום עם מלפפונים ויוגורט.

גם בצל מתקבל בשמחה, אני דורשת ומקבלת המון בצל באוכל, היחס של בצל מטוגן בפירה נוטה לכיוון הבצל. אם הוא לא היה עוצר אותי נראה לי שהייתי יכולה לנגוס בבצל חי כמו שנוגסים בתפוח.

 

כדי שהפוסט הזה יהיה שימושי למישהו - מומלץ לקחת ברזל (וכדורים בכלל) עם מיצים המכילים ויטמין C כמו מיצים מפירות הדר או מיץ עגבניות.

אסור (לא רעיל, אבל לא יעיל ולכן לא כדאי) לקחת אותם עם חלב (בסיסי) שמפריע לספיגה, כמעט בכיתי כשקראתי הודעה של מישהי שנטלה את הברזל שלה עם חלב, אני יכולה להבין איך זה נשמע נכון ובריא, אבל אתם לא תפלו לפח הזה.

 

כמובטח מתכון למרק מלפפונים-יוגורט קר (הבולגרים קוראים לזה טארטור/טרטור):

 

מלפפוננים מגורדים דק - 4-5 יחידות (יותר קשה ממה שזה נשמע, הם נמעכים על הפומפייה)

שמנת, יוגורט, גבינה לבנה (נגיד 2 גביעי יוגורט, אחד שמנת וכמה כפות גבינה)

שום (אני שמה איזה 5 שיניים)

2 כפות שמן

קצת חומץ

מלח לפי הטעם

אפשר להוסיף כל מיני עשבים, עירית, בזיליקום (מעצבן לחתוך) וחברים

בחשי בחשי היטב

 

בתיאבון !

 

 

 

sleepy head מוסיפה שהטורקים קוראים לזה ג'אג'יק (בשבילה בלי שום בבקשה)

היוונים קוראים לזה צזיקי. הירושלמיים ג'אג'וך...

נכתב על ידי , 4/7/2006 12:38   בקטגוריות אוכל ותוספים, בהריון  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   5 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יוני ב-11/5/2015 11:21



Avatarכינוי: 

גיל: 47

תמונה




156,046
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמאל'ה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמאל'ה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)