לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מהרהוריה של לובשת חצאית


לובשת חצאית וגם מכנסיים. דתיה, פמיניסטית, נון-קונפורמיסטית. חיה על ספרים ואהבה.
כינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2005

פוסט של יום חולין


היום, באוטובוס, היה די צפוף. לרוע המזל, יצא לי להיתקע בכיס אויר אחד עם שתי ערסיות וזקנה עם שיער סגול.

הערסית הראשונה לא סתמה את הפה לרגע. היא קישקשה ללא הרף על בנה הפעוט בן ה - 5, טאי (קיצור של טאי-זקס??? לעולם לא נדע) והתמוגגה מיופיו הקסום, תוך שהיא מנופפת לכל עבר בתמונותיו הכעורות.

כמעט ושאלתי מתי הקטנצ'יק הספיק להצטלם ל"כוכב הקופים", אבל היתה לי הרגשה שהיא לא תדע להעריך את התעניינותי המנומסת באורנג-אוטנג שלה.

ידידתה השחורדינית גיבתה אותה בצהלולים נלהבים: "יו איזה פוצקי! איזה מתוקי! איזה פושפושון – קושקושון – קוצקוצון – מוצמוצון קטנטטטטטון!"

"בלי עין הרע, טפו, טפו, טפו!" ירקה אמא של חירטוטון בעוז ופגעה בול בזקנה סגולת השיער שנראתה לפתע די עצבנית. לא שזה הטריד את אמא של קירקורון. היא, מצידה, המשיכה: "ואת יודעת איזה חכם הוא? רק בן 5 וכבר יודע יותר מילים מאבא שלו!"

אכן, מפתיע.

כדי לשמור על העניין, שלפה אמא של פיספוסון תמונה נוספת, הפעם בכיכובה, בה היא נראית מחובקת על ידי ערסון זחוח מבט האוחז סיגריה מעשנת בידו.

"בעלך?" שאלה השחורדינית בעניין וליקקה את שפתיה.

"אה, לא!" נחרה ההיא בביטול. "אני סתם מזדיינת איתו".

שתיהן צחקו בקול כמו סוסות, עד שהזקנה עם השיער הסגול חבטה בהן, כאילו בטעות, עם מקל ההליכה שלה. כעבור כמה שניות של דממה, החליטה גם השחורדינית להגיד משהו חכם.

"בעלי משגע אותי. כל הלילה הוא חופר וחופר ולא נותן לי לישון".

"מז'תומרת חופר?" שאלה אמא של טימטומון, ומזל ששאלה, כי גם אני וגם הזקנה הסגולה תהינו.

"הוא רוצה עוד ילד" אמרה ההיא בנונשלנטיות. מזוית העין ראיתי איך השיער הסגול של הזקנה נעמד מרוב הלם.

 


 

ואם רציתם לדעת איך סתומים מתרבים, תשאלו את דניס בלישב שעוזר להם בכך.

הבנאדם פיתח סטארט אפ מטורף בשם "פיתוי", בו הוא עושה המון כסף מלימוד סמרטוטי רצפה זכרים כיצד לפתות נשים יפות.

באתרו ההזוי משהו, פונה דניס אל הגבר האומלל שנקרה לפתחו שבור ורצוץ, ומרגיע אותו: "אתה חרמן בדיוק כמו כולנו אז תרגיש נוח עם זה".

אוף, נרגענו.

לאחר שהסרנו את הזיעה ממצחנו, ממליץ דניס על בדיקה פשוטה ו"מבריקה", כלשונו, לפיה ידע גבר נואש אם האשה עמה הוא יוצא בכלל מעונינת בו.

רשות הדיבור לדניס:

 "כאשר אני מדבר עם בחורה ובשלב מסוים אני רוצה לדעת אם היא מעונינת בי, אני שואל אותה "לאיזה חיה בעולם את חושבת שאת הכי דומה?"

הרבה פעמים נשים אומרות שהן דומות לחתולה, פנתר, ציפור יפה, דג חמוד כלשהו או כל חיה אחרת עם תכונות נשיות אחרות.

ולאחר מכן אני שואל שאלה שנייה: "ולאיזו חיה מכל החיות בעולם אני הכי דומה?". אם היא אומרת שאתה דומה לחיה המקביל לחיה ממין זכר לזו שהיא בחרה, לדוגמה: חתולה וחתול או אריה ולביאה, אז אתה יכול להיות בטוח שהיא מעונינת בך ומרגישה שאתם מתאימים. אם היא בוחרת חיה כלשהי עם תכונות גבריות, סקסיות כמו אריה, טיגריס וכו'. מצוין היא רואה בך גבר לכל דבר ואין ספק שהיא מעונינת ורוצה אותך.

במקרה ולא התאימה אף אחת מן האפשרויות זה עדין לא אומר כלום. אל תדאג בהמשך אלמד אותך עוד הרבה שיטות ודרכים איך לגרום לה להימשך אליך כמו שהיא לא נמשכה לאף אחד מעולם".

 

אהממ ... סליחה? אם בחור היה שואל אותי בדייט לאיזה חיה אני חושבת שאני דומה, הייתי עונה: "אלמנה שחורה". במחשבה שניה, בטח הייתי מאבדת לחלוטין את עשתונותיי ומשאילה לכמה דקות את המקל של הזקנה מהקטע הקודם.

 

ומעבר לתדהמתי על כך שיש אנשים שמשלמים בשביל זה, הרשו לי לפנות לדניס היקר ולומר לו: "דניס יקר" (כחכוח בגרון), "במטותא ממך, האם התחלקת על השכל? הרי ברגע בו הבחור פוצח בקושיות מטופשות כמו "לאיזו חיה אני דומה?", בבת אחת פוסקים יסוריה של הבחורה המתלבטת והיא מרשה לעצמה להשליך את הדביל ללא נקיפות מצפון.

 

ובאווירת קרב עוינת זו נסיים.

 

 בשבוע הבא בבלוג: סדנת יאוש מיוחדת להסרת חגורת נפץ בת 20 סופגניות מאיזור המותניים, הבטן והתחת. נא להצטייד בנעלי ספורט, בקבוק מים והרבה מצב רוח רע. בואו בהמוניכם, יהיה סיוט!

  

נכתב על ידי , 27/12/2005 16:02  
104 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לובשת חצאית ב-1/1/2006 09:07
 



מבעד לסורגי עזרת הנשים


סינת'יה אוזיק, יהודיה אמריקנית, כתבה מאמר מרתק, בו היא מעלה קושיות מעולמה הפרדוכסלי כאשה דתיה ופמיניסטית. גם אני אשה דתיה ופמיניסטית החיה את הקונפליקט באופן יומיומי, והמאמר גרם לי לתהיות רבות.

אשמח לשמוע את דעותיכם בכמה נקודות שמעלה אוזיק להלן:

 

 

1.     צדק פשוט, ואיך מסכלים אותו

 

חיים על פי התורה מתמצים בכללו של הלל הזקן: "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך". גברים לא היו רוצים שיעשו להם מה שעושים לנשים בשם ההלכה.

על פי ההלכה, נשים נחשבות לתת-קבוצה של המין האנושי. תת קבוצה אינה הכלל אלא היוצא מן הכלל. על פי ההלכה, הגבר הוא הנורמה והאשה היא החריג. כך, למשל, בתלמוד יש סדר "נשים" אך אין סדר מקביל - "גברים", כי ברור שההלכה סתם היא של גברים.

 

2.     על להיות לא יהודי בבית הכנסת

 

כשהרב בבית הכנסת שלי מזמין יהודים לעלות לתורה, אין הוא פונה אלא לגברים. לעולם לא אלי או לאף יהודיה אחרת.

בית הכנסת שלי הוא המקום היחיד בעולם כולו, בו איני נחשבת כאחת היהודים.

 

3.     על להיות לא בוגר מבחינה משפטית

 

בספר "שופטים" מסופר על דבורה ששפטה את ישראל, אך לפי חוקי ההלכה, אשה אינה כשרה אפילו לעדות בבית משפט, ובכך היא עומדת בדרגה שווה עם "חרש, שוטה וקטן", כלומר: עם בעלי מום, מפגרים בשכלם וילדים.

אשה פטורה מתפילה בציבור וממצוות עשה שהזמן גרמן, ומסבירים לנו הפטור זה ניתן משיקולי רחמים ותבונה. אולם פטור זה חל גם על נערות צעירות, נשים מבוגרות ורווקות אשר אינן מטופלות ביונקי שדיים, וגם מהן שוללים את זכות התפילה בציבור.

אבל הנימוק ההלכתי לפטור כללי של נשים מתפילה בציבור אינו מבוסס על דאגה לאמהות עמוסות מדי אלא על דאגה לכבוד הציבור ולו בלבד. לא נותר לנו אלא להסיק, שהשתתפותה של אשה בתפילה משפילה את כבוד הציבור, הרי הוא ציבור הגברים.

השימוש בנימוק זה אינו מזעזע אותי. להיפך, אני מקבלת אותו בברכה, מפני שהוא מחזק את הטענה שהיהדות רואה את מעמד האשה לא כעניין דתי אלא כעניין חברתי. מעמד חברתי אינו מקודש, אי אפשר לפרשו כ"תורה מסיני". אפשר להצטער עליו אך אפשר גם לתקן אותו.

 

4.     על הפיחות של היוקרה

 

בבתי כנסת ליברליים, בהם נשים רשאיות לשאת ספרי תורה בשמחת תורה ולהיבחר לועד בית הכנסת, הולך ופוחת מספר הגברים המתחרים על הכבוד הזה.

"כבוד הציבור" פירושו, ככל הנראה, שמירה קנאית על היוקרה, לא פחות ולא יותר, ותמיד, כשכת נמוכה זוכה בגישה ליוקרה, היוקרה מזולזלת.

 

5.     ההסתרה הנשית

 

יש "אדוקים" הטוענים כי נשים הן פיתוי מסוכן לגברים. אסור לגבר לשבת ליד אשה, לא בשעת תפילה ולא בשעת לימוד, כי הוא "חלש" מטבע בריאתו והיא תגרה את היצר המיני שלו. האשה לעומת זאת, אינה נחשבת לברייה מינית שקל לגרות את יצרה המיני בשבתה לצד גברים. לפיכך כולאים את הנשים מאחורי מחיצה בבתי הכנסת.

אם ה"מום" מצוי בגברים, מדוע לא סוגרים את הגברים באחורי בית הכנסת? הרי ההיגיון מחייב להגביל את החולים ולא את הבריאים!

ועוד, חיי היומיום של הגבר הדתי תובעים ממנו ריסון, מסירות וריכוז. הוא נמנע משתיית חלב אחרי אכילת בשר, נמנע מנהיגה בשבת, מהדלקת אור בשבת ושאר איסורים שהיהודים כופים על עצמם. האם תשוקתו המינית של הגבר היהודי שכל חייו עומדים בסימן של ריסון עצמי, גדולה מזו של גברים אחרים?

לאמיתו של דבר, אין ספק שגברים יהודים שומרי מצוות מוכנים יותר מגברים אחרים לריסון עצמי מיני. גילויי החולשה לנוכח הנשים אינם נחלת הגברים היהודים האדוקים אלא רק נחלת הנימוקים שלהם.

 

6.     על עומק האובדן ועל היגון שאיננו

 

אנו באנו אחרי השואה. אנחנו וכל הדורות שיבואו אחרינו, עדים לאובדן היהודי. לעולם לא נקרא עוד את הרומנים שאנה פראנק לא זכתה לכתבם. מה שנכרת לא היה רק האינטלקט של עם בשיא כוחו אלא גם כוח יצירה אדיר של העם הזה.

היהדות מייחסת חשיבות עליונה ללימודי תורה, הגות, שירה, מוסר, היסטוריה, ורק שם היא מוצאת ביטוי עליון לשאיפות ולחיפושים בתחומי המוסר, הדעת, הרוח והליריקה של עם שלם.

אך נניח שקבוצה גדולה של פילוסופים, משוררים ותלמידי חכמים יהודיים, עדה שלמה אינטלקטואלית ותרבותית, גורשה מן הקהילה התרבותית היהודית. היא נמחקה מההיסטוריה בשלמות ובמומחיות, כמו בפוגרום האכזרי ביותר, וכל זאת ללא שפיכות דמים. הפרשה העגומה הזו מתרחשת כאן דור אחרי דור, אולם אנו, המבכים מרה את אובדנם של הוגים יהודים שפוגרומים רבים מספור במרוצת הדורות לא הניחו להם לממש את הפוטנציאל הגלום בהם, הקשנו תמיד את ליבנו אל מול אובדן זה האחרון. אנו מתייחסים אליו בשוויון נפש. איננו מצטערים כלל על האובדן. אפילו לא השגחנו בו.

הנשים היהודיות נדחו, בכוונה תחילה, מהמפעל הקיבוצי של העם היהודי כולו, המוסיף להיות חלק מתהליך יצירה רצוף במשך הדורות.

הלא זה אובדן שהיקפו המספרי גדול מזה של מאה פוגרומים, אך הספרות היהודית וההיסטוריה היהודית אינן מייחדות לו אף לא קינה אחת, אף לא דמעה אחת.

 

 

 

נכתב על ידי , 18/12/2005 17:03  
2145 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של MikeLorry ב-22/9/2017 02:40
 



לדף הבא
דפים:  

126,534
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנטע יוסף-בודניק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נטע יוסף-בודניק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)