לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2008

דור חדש בבנקאות. או: בוא אלינו מלך!


בזמן האחרון הבנקים מתעלים על עצמם מבחינת פרסומות. אני לא יודעת מי יצר את הפרסומות האלה, אבל אלה פרסומות גאוניות שקצת גורמות לנו להרגיש שינוי ביחס, אם פעם בנק היה פקיד אפור שיושב מאחורי שולחן ומחתים אותך על הרים של ניירות, היום הכל הופך להיות יותר יעיל, יותר ממוקד לקוח, יותר שירותי. הבנק הוא מזמן לא רק מקום מגורים לכסף שלך, הוא גורם הרבה יותר חשוב. אם אתה בבנק טוב, אתה מסודר. אולי אני מקצינה את זה קצת. אולי בגלל שאני עובדת בבנק אני רואה את זה אחרת ואני חשופה ליותר שירותים שהבנק יכול לתת לנו, אבל בשורה התחתונה- בשונה משירותים אחרים הבנק מעורר תחושות. שליליות או חיוביות, אבל אף אחד לא יכול להישאר אדיש, לכן הפרסומות שרואים בזמן האחרון נראות לי גאוניות, כי הם משחקות לך על הנשמה. לא מדובר ולו במילה אחת על כסף, לא אומרים לך- "תפקיד בפקדון אצלנו ותרוויח כסף טוב" או: "יש לנו הלוואה פריים מינוס חצי." אומרים לך- אנחנו כאן בשבילך, אנחנו מודעים לזה שבנק הוא לא תמיד מקום נעים להגיע אליו, אנחנו רוצים שיהיה לך הכי נוח להגיע. רוצה יום שישי? קח יום שישי!!! רוצה עד 8 בערב? קח עד 8 בערב!!! רוצה בנקאי אישי? זה אצלנו!!! בוא בוא, יתייחסו אליך כמו מלך, רק תבוא- אתה והכסף שלך, או האוברדראפט שלך. זו תחילתה של ידידות מופלאה. האדם מרגיש חמימות בלב, רוצים אותי, אוהבים אותי, האגו שלו מרקיע שחקים. והוא הולך לפתוח חשבון כמו מלך.

 

בתור אחת שעובדת בבנק, אני נחשפת גם למידע מבנקים אחרים. פרסומת זו פרסומת, אין מה לעשות, אבל מה שקורה בפועל לא כל כך נוצץ. הכל עדיין נסיוני. רוצים צבעוני, אך עדיין נותר דומיננטי מדי הפקיד האפור מהסניף. אל תמהרו לבלוע פרסומות, אני בטוחה שאתם יודעים את זה. בנק בסופו של דבר זה בנק, והיחס לאחד שיש לו חצי מיליון שקל הוא קצת יותר טוב ממי שמתקשה לסיים את החודש. אנחנו לא תמימים. אבל בכל אופן, דווקא הפרסומות האלה מראים על המגמה (שהתחילה אגב לפני שנים, אבל צוברת תאוצה בימים האלה בעקבות המשבר הכלכלי.) המגמה היא כלפי מעלה. אין טעם לשחק על רווח כספי, זה מאוד קל לדוגמא לפטור מדמי ניהול ולצאת בקמפיין עם כל מיני הנחות, אבל החוכמה הגדולה לטווח הארוך זה להתמקד בשירות, כי תמיד שירות טוב יגבור על רווח של כ-15 שקלים בחודש. אולי קל יותר לתקתק במחשב פטור מעמלות, הרבה יותר קשה זה לקבל כל לקוח בחיוך, לתת לו מצע רחב של אפשרויות.

 

גם בקורס שאנחנו עוברים אנחנו כמובן מקבלים את כל התכנים המקצועיים שאנחנו צריכים, אבל מה שתופס מקום גדול, אפילו גדול יותר זה העניין של השירות. גם אם אתה יודע את כל התוכן המקצועי באופן מושלם, אתה לא תתקבל אם לא עברת את הרף מבחינת השירות. זה לא משהו שהוא מובן מאליו, כי בהרבה מקומות פחות גדולים שמים דגש על המקצועיות.

 

באופן אישי, אני מרוצה ממה שהולך כאן בתור לקוחה. בתור נותנת שירות זה לפעמים קצת מרגיז שכל אחד מרגיש כמו מלך, יש את אלה שמקצינים וגורמים לך להרגיש כמו סמרטוט. זה לא תמיד נעים. לקוחות צריכים להבין שאמנם אנחנו נותנים להם את היחס הכי טוב שאנחנו יכולים, אבל זה צריך להיות הדדי במידה מסוימת. אני כאן בשבילך, אז אתה לא צריך לצעוק עליי עוד לפני שאני משחילה משפט. אתמול היה לי לקוח שלא היה לו כסף בחשבון וחזר שיק. הוא לא הסכים להקשיב לי, ישר רצה מנהל, כמה שניסיתי להראות הבנה וכמה שניסיתי לדובב אותו הוא לא רצה להקשיב, לא רצה לומר לי כלום. רק אמר לי מנהל, מנהל, מנהל. בקיצור, עשה ממני כזו קטנה. "את זבל, אני המלך, ואני רוצה לדבר רק עם מנהל." זה החסרון. מבחינת היתרונות, אני מרגישה הרבה יותר נעים בארגון נושם וחי, שמנסה לחדש, שמנסה להתעלות על עצמו, שמנסה ללמוד את המצב כל פעם מחדש.

 

בובי.

נכתב על ידי בּוֹבִּי , 18/12/2008 11:29  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בובי ב-19/12/2008 18:37




141,433
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבּוֹבִּי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בּוֹבִּי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)