לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי:  Skinless

בת: 41

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

הצד המכוער של הפמיניזם (בנות - הגזמנו!)



אני יכולה רק לומר, כהקדמה קצרה, שהפוסט הזה "מתבשל" בתוכי כבר למעלה משמונה חודשים. מה טוב (אם ניתן להשתמש במילה "טוב") שניתנת לי היום, יום עצוב נוסף למדינת ישראל שהופכת אט-אט למתחם קרקס עצבני - ההזדמנות להביע את דעתי על נושא שבער בעצמותיי זה מכבר.

אני מתנצלת מראש בפני כל מי שעשויה להיפגע, פמיניסטית או לא - ומבטיחה שלא זו כוונתי. הטון הנחרץ שלי נובע מתוך זעם - ולא מתוך חוסר כבוד ו/או הוקרה כלפיי מישהי ספציפית.






הרשעתו של חיים רמון, היום, הכתה בי בתדהמה. לא האמנתי לרגע שיורשע. הרי ידוע לכל היה שהתיק, הפעם תיק פלילי - היה תפור יפה-יפה למידותיו. אוסף ראיות ועדויות הצטברו בנוגע למניעים להפלתו של רמון - המתלוננת, ה', "לא באמת" רצתה להתלונן, משרד המשפטים רצה אותו בחוץ - וכן הלאה והלאה.

אבל לא על כך הייתי רוצה להתעכב. הייתי דווקא רוצה לצאת מתוך נקודת ההנחה (לשם פוסט זה, בכל אופן) שרמון אכן נישק את המתלוננת בצורה "בלתי הולמת" וכזו שלא ניתנה לו הסכמה לבצעה. יאללה. נניח.

אני שואלת -

אז-פאקינג-מה?


אז נישק אותה. עם הלשון. וואו!

אני יושבת כאן ותוהה לאיזה מקום הבאנו את המיניות - ועל איזה כס נאשמים הושבנו אותה. אני יושבת ודופקת את הראש בקיר ולא מצליחה להבין - לאן נעלם הקסם שבמיניות (כן, מיניות - בניגוד ל"סתם" רומנטיקה)? לאן נעלם היופי - לאן נעלמה הלגיטימציה הבסיסית של האדם להביע את מיניותו? מה קרה לאותם ימים בהם שריקה מעברו השני של הרחוב הייתה נתפסת כמחמאה, ו - "החולצה הזו מקסימה עלייך" הייתה מביאה לידי חיוך מבוייש ותו לא? מה קרה לימים בהם הרשנו לעצמנו אנו, הנשים - להיתפס, אבוי, כאובייקט מיני מבלי להרגיש ש"כבודנו חולל"? שמישהו יסביר לי, בבקשה - מה רע בהבעה מאופקת של יצר המין שלנו, הטבעי ובריא לכל דבר? ולו היה המצב הפוך - כמה מאיתנו, הבנות, היו נשלחות לכלא בעוון מעשים מגונים?

אני מאמינה לחלוטין בהיותה של האמת סובייקטיבית. במילים אחרות - לא אני היא שאקבע איזה מאורע יגרום לטראומה אצל אדם, ואיזה לא. מבחינתי - בחורה ששברה ציפורן - רמת סבלה יכולה לשוות לזו של בחורה שזה עתה נאנסה. זה נשמע רדיקלי - אבל המציאות, על כל צדדיה וגווניה - נתפסת על ידי כל אחד ואחד מאיתנו באופן סובייקטיבי לחלוטין. ועם זאת - מהו, איפוא, ההבדל בין ציפורן שבורה וחווית אונס?

הציפורן השבורה לא תתבע לדין את השידה בה נתקלה.


אונס לכשעצמו הוא, כמובן, מאורע קיצוני שמי כמוני יכולה להבין את משמעותו והשלכותיו המרחיקות לכת, אלה שלא ימושו לרגע מתודעת הנאנסת.

אבל אני לא מדברת על אונס. אני מדברת על נשיקה, על קריצה, על שריקה מעברו השני של הרחוב, על צביטה בתחת (כן, גם זה), על משפט מלוכלך - על פתיחת בלוג שכל ייעודו הוא להנציח את "הטראומה האיומה" (למישהו יש ממחטה?) שנצורה בכל אותן חוויות קשות מנשוא. על זה הייתה אומרת קרן מור: "אוי-יוי-יוי!".

כן, אני מזלזלת. אני מזלזלת ברודפיי-רייטינג שמנהלים בלוגים שכאלה תוך שהם מנצלים, נשענים ונתמכים על ידי תופעת העדר ("גם לי הציצו לתחתונים!!!") ויצירה של מן קליקה-אליטה-חברתית שהחברות בה שמורה לתועות-בדרכן, אלו שמצאו סוף סוף מסגרת חברתית שתעטוף אותן בחום ורחמים. שיהיה ברור - אני מבינה בהחלט את תחושת חוסר הנעימות הצורמת, אפילו, המתלווה לכל "מעשה מגונה" שכזה. אז אנחנו נשים, אז מגיע לנו, אז אנחנו דורשות כבוד, הכרה ושיוויון זכויות. בסדר. אבל מכאן ועד החרבת חייו של אדם? כי אלו אותם סיפורים בדיוק - אותם סיפורים שקראתי אז, כולי מצומררת - שהיום משמשים להפלתם הנצחית של אנשים כמו חיים רמון.

עם כל הכבוד לנו ולנשיותנו המקודשת - עד לאן נגיע? היכן נמתח הקו המבדיל בין אינטראקציה תמימה (כן - יש דבר כזה!) ובין פשע בל-יסולח? עד מתי נמשיך להשתמש במעמדנו כנשים ובכוחו ההרסני והטרנדי כל כך של הפמיניזם בכדי לעקור חיי אדם ומורשות?

אני מתנגדת נחרצות להצגת כל אי-נעימות קטנה יותר או פחות כאקט של אלימות ופשיעה. אני מתנגדת לניפוח וההוצאה מכלל-כל-פרופורציה של כל ביטוי מיניות מינימליסטי. אני לא מבינה היכן התחיל הכול - ואני מפחדת עוד יותר לחשוב על איך והיכן ייגמר - אם בכלל. אז נכון - רובנו לא רצות לתחנת המשטרה הקרובה בכדי לדווח על נשיקה שלא-בהסכמה. אבל כמה זמן יחלוף עד שנחליט להציב את אותה ה' ארורה כמודל לחיקוי? זה מפחיד אותי.

אני-עצמי נפלתי קורבן לאונס ולאקט של גילוי-עריות. ובתור שכזו - מעליבה ומרגיזה אותי השמת אותן זוטות באותה קטגוריה בה נכללים המושגים תקיפה מינית, אונס וגילוי עריות. מעליבה, מרגיזה ואפילו מגעילה. סליחה - כך פשוט אני מרגישה.






אני רוצה לסיים בציטוט מאמר שכתבה יוכי ברנדס על אודות פרשת רמון עוד בספטמבר אשתקד - מיד בתום הקריאה הכנסתי למועדפים - ואני מביאה אותו לכאן בעוד אני מגבה ותומכת בכל מילה ומילה.




בנות, הגזמנו

במשך אלפי שנות היסטוריה פטריארכלית נתפשו הנשים ככלי לסיפוק צרכיהם המיניים של הגברים. הן חוו ניצול מיני ואף התעללות במשפחה ומחוצה לה. התלמוד מספר על אשה שביקשה את הגנתו של רבי יהודה מפני בעלה, שנהג לקיים עמה יחסי מין שלא כדרך הטבע. לבו של רבי יהודה יצא אל כאבה של האשה, אך הוא נאנח בצער ואמר לה: בתי, איני יכול לסייע לך, התורה התירה לגבר להשתמש באשתו בכל דרך שיחפוץ. אף על פי שרבי יהודה היה גדול המנהיגים והמחוקקים בדורו, נבצר ממנו להגן על האשה. הוא היה שבוי, ממש כמותה, בנורמות של תקופתו. מערכת המשפט לא העניקה לו את הכוח להילחם בניצול מיני.

הכוח הזה, שנמנע מרבי יהודה הנשיא ומאמותינו בכל הדורות, ניתן היום בידינו, הנשים. החברה המודרנית על כל מערכותיה (משפט, חינוך, תקשורת ועוד) מאפשרת לנו לרדוף ולהעניש את מי שמנצלים אותנו ומציבה תמרור אזהרה חמור בפני אחרים, למען יראו וייראו. כמה חבל שאנו מבזבזות את הכוח הזה על דברים בטלים. כמה נורא שאנו מנצלות אותו לרעה.

חיילת צעירה מפלרטטת עם שר בכיר. היא מחבקת אותו ונצמדת אל גופו. הוא מנשק אותה על שפתיה. בחברה בעלת מנגנוני איזון ובקרה בריאים, הסיפור היה נדחק לשוליים התקשורתיים והשר היה מככב שלא בטובתו במדורי הרכילות. מערכת המשפט לא היתה מעלה בדעתה לבזבז את משאביה על זוטות כאלה.

נשיקה היא מעשה מקובל, במיוחד היום, באווירת הנשקנות שאנו מצויים בה. עד לפני עשר שנים היינו מסתפקים בברכת שלום חביבה, או לכל היותר בלחיצת יד אמיצה. נשיקות וחיבוקים נשמרו רק לאירועים מיוחדים או לאנשים אהובים. היום כולנו מתנשקים, כל הזמן, תמיד. בדרך כלל על הלחי, אך לעתים מישהו מנשק אותנו על השפתיים או לידן. זה קורה לנשים וגברים כאחד, אבל אני מתארת לעצמי שלנו, הנשים, זה קורה יותר. ואז אנו נבוכות, לעתים אפילו כועסות, ומחליטות להיזהר מהאיש הזה בפעם הבאה. זה הכל. וכי מה? שנרגיש מנוצלות בגלל נשיקה מיותרת?

נשיקה על השפתיים במהלך פלירט הדדי אינה מעשה מגונה, אינה הטרדה מינית, ובוודאי אינה עבירה פלילית. נשיקה כזאת היא לכל היותר מעשה של חוסר טעם. בשביל זה להרוס חיים אישיים ומקצועיים של בן אדם? יצאנו מדעתנו?

אם לא נבחין בין עיקר לטפל, הדבר יפגע לא רק בגברים, אלא גם בנו. כדאי שנשמור את האנרגיות שלנו כדי להילחם במעשים הנוראים באמת, דוגמת אלו שנחשד בהם הנשיא, משה קצב (ניצול מעמדו הרם כדי לכפות יחסי מין על עובדות חלשות, שמצבן הכלכלי קשה). איך אפשר לטשטש את ההבדל בין זה לבין המעשה המטופש של חיים רמון?

החברה המודרנית העניקה לנו את הכוח להיאבק בניצול מיני. דווקא משום שהכוח הזה מוצדק וחשוב, אנו חייבות להשתמש בו בתבונה ובזהירות. בנות, הגזמנו!






נכתב על ידי Skinless , 31/1/2007 20:02  
124 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-29/2/2008 21:45
 



טוב, נו. נכנעתי. חמישה דברים ש...



חמישה דברים מוזרים ש - אני מקווה? - לא ידעתם עליי:


● כשהייתי קטנה, הייתי הולכת עקום (כאשר האצבעות מופנות זו מול זו. כדי "לסובב" את הגידים בחזרה, הייתי צריכה לצעוד הליכת "צ'רלי צ'אפלין" במשך חצי שנה).

● במהלך פעילות אחת ארוכה, מתמשכת ועם זאת מענגת לאין-שיעור גמרתי ברצף במשך 60 פעם. כן, שישים אורגזמות. ולא, זה לא קרה שוב (למעשה, סביר להניח שאותה אנרגיה על-טבעית הייתה פועל יוצא מכך שהפסקתי ליטול את התרופות שלי בבת-אחת. ולא - גם זה לא קרה שוב).

● כשהייתי קטנה (כיתה ד'?) הייתי נוהגת לעמוד בצמתים מרכזיים בעירי ולהרים את החולצה בכל פעם שעבר אוטובוס. למזלם של הנהגים - לא היה הרבה מה לראות.

● אני חושבת באנגלית.

● במשך שנים הייתי נוהגת למתוח מנחים ברדיו להנאתן של חברותיי. עברתי כמעט את כולם - ורדה רזיאל ז'קונט, שמוליק טיאר, גדעון רייכר, איריס קול ועוד כמה ששמותייהם נבצרים מזכרוני. זכורה לי לטובה תחנת רדיו-פיראטית אחת במיוחד, אליה הייתי מתקשרת בתור כמה דמויות שונות: ניצה, המורה ללשון שנזפה בשדרנים על ש"שמו ללעג ולקלס את מורשת השפה העברית", תימניה מבוגרת בעלת מבטא כבד שהבטיחה תמיד ש"הכול יהיה בסדר, כפרה", סטודנטית שחיפשה נואשות חבר העונה לשם "נדב" ומשתמש בדיאודורנט "פַה" (חובה), ילד קטן שסיפר שוב ושוב שהדג שלו מת, ועוד שלל דמויות שאני כבר לא זוכרת. את אחת המתיחות שלי שמע בטעות המורה להיסטוריה שלי בתיכון - ומדומני שאז שמתי קץ לפעילות הביזארית-משהו הזו שלי, והחלטתי להפנות את האנרגיות שלי לכיוונים אחרים, פרודוקטיביים מעט יותר.





(תודו שלפוסט כזה לא ציפיתם )



נכתב על ידי Skinless , 30/1/2007 22:04  
52 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-22/10/2008 11:46
 



לב דולף



לאהוב אותך
כפי שהינך
כאן, ולרגע
עכשיו
ממש
לטעום רק מעט
לשאוף אל ריאותי
את ניחוח בשרך
את מגע עורך
את תומת עינייך
את שיעור קומתך

לשמור, לנצור דמותך
לצרוב על דלת ליבי
לאטום אותך
בתוכי

בלבד שתישאר.

 



 




 

נכתב על ידי Skinless , 27/1/2007 02:13  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ש ב-8/3/2008 19:10
 



"דיכאון הוא הפגם שבאהבה..."



"...ובלילה אפל באמת של הנפש השעה תמיד שלוש לפנות בוקר, יום אחר יום" (סקוט פיצג'רלד)


לאחר שסיפרתי לו על ספר נפלא שאני קוראת, דמון של צהריים, הפנה אותי איתי לביקורת נפלאה על הספר. מפאת קשיי הריכוז שלי, אני מזדחלת לי בתהליך הקריאה - ולמרות הקושי, אני חוזרת אליו שוב ושוב וקוראת את מילותיו של אנדרו סלומון בשקיקה. בכישרון שאין דומה לו מתאר סלומון את תלאות הדיכאון - וכל מי שאיי פעם ידע על בשרו, אני מאמינה - ידע לאמץ בחום ותודה את נכונותו של סלומון לתאר סיוט שנדירה היא היכולת להסבירו במילים.








במסגרת מאמציי הנלאים לסדוק מעט את הבועה שבתוכה אני מתכרבלת בחשש כבר זמן רב, יצאתי היום לפגוש את taish המקסימה שלי, שלא הסכימה לקבל ביטול והאיצה בי להיפגש, בכל זאת - למרות שבשעת צהריים מוקדמת ניסיתי להסביר שאין בי את הכוחות להרים עצמי מן המיטה. תודות לאמונתה בי ולהבטחתה כי תקבל אותי בכל מצב צבירה - הצלחתי להכריח את עצמי להתנער קמעה משכבות הגבס השבירות שעטפו ולבלות ארבע שעות נהדרות במחיצתה. העולם סביב עוד זר לי ומנוכר לא מעט, ואני לא מצליחה להרגיש בנוח בקרבתם של בני אדם אחרים. הכול מרגיש מרוחק כל כך - כאילו היה פלנטה אדומה קטנה נשקפת מבעד עדשת טלסקופ. ואני - אורחת ותו לא - תוהה על קנקנם של היצורים המוזרים הנקרים בדרכי, כמעט ומפילים אותי מקורת העץ הדקה עליה אני מהלכת. אבל רק כמעט.


להפתעתי הרבה, taish לא הייתה היחידה שביקשה לפגוש בי היום. מתעורר מתרדמה נוספת (שהרי הוא נעלם ושב, נעלם ושב, וחוזר ומזכיר לי - את מכירה אותי. את יודעת שאני תמיד חוזר) הוא מי אם לא ר' שלי (אפשר בהחלט לדלג על החלק הראשון של הפוסט), שמפציע שוב, מגיח משומקום. כמו תמיד. הפעם ר' מספר לי ששוחרר סוף-כל-סוף ממעצר הבית בו היה נתון (אחזקת נשק, ואלוהים רק יודע מה עוד. הוא מבטיח לי שהאקדח שמצאה אצלו המשטרה באחד מביקוריה התכופים באמת לא שייך לו - אבל מה אני יודעת, אני?) ושהוא מתכוון לקפוץ לת"א, רוצה לראות אותי. ואם לצטט אותו (ללא סימני הפיסוק עליהם הוא מעדיף לדלג ושעבורי הם בגדר חובה): "הרבה זמן לא ראיתי אותך, נסיכה שלי, ויוצא לי להיות בת"א. אני מקווה לראות אותך בהיזדמנות". אני הרי מכירה את ר' שלי ואת הצהרות הגעגוע הנשנות שלרוב מתפוגגות בהעדר כל ניסיון התקרבות ממשי. ואני יודעת לענות לו, גם הפעם, בסמיילי ספק-מחייך-ספק-מגחך. בסדר. נראה אותך.

והוא ממשיך לכתוב - "היום אני אולי בת"א, אני ישמח לראות אותך" (ע"י שינוי ל - "אשמח" אני הרי מעלימה כל חשד לערסיות-לשמה, אז משאירה). לדקות מספר אני חושבת לעצמי - יכול להיות שהוא רציני? דבר איתי, אני מחזירה תשובה לקונית, ויוצאת לי לדרכי לכיוון עזריאלי. כמובן - הטלפון המיוחל לא מגיע. בחוזרי הביתה ניסיתי להדחיק כל שמץ של כעס - הרי את יודעת, סקינלס - לא הבטיחו לך גן של ורדים. למעשה, אפילו הזהירו אותך - חלקת האדמה הזו שאת מתעקשת לדרוך בה רוויה קוצים ודרדר. אל תגידי שלא ידעת! אז ידעתי. אז אני יודעת. אז מה? מזוכיסטית, נו. מה עוד חדש?

בבית מוצאת הודעה נוספת שלו - הוא איבד את מספר הפלאפון שלי. מצרף מספר - תתקשרי. וכמו מטומטמת, אני מתקשרת. וכמו מטומטמת, אני מאמינה לו שוב כשהוא מציע להיפגש למחרת. היום, בעצם. מאמינה-מאמינה, באמת מאמינה. אני יודעת שאכפת לו. אני יודעת שטיפוס כמותו לא היה טורח להעיף בי מבט שני לו לא היה מעוניין ברמה זו או אחרת. ובכל זאת - הפער בין הבטחותיו של ר' לבין נכונותו ו/או יכולתו לקיימן מונומנטלי. יודעת. יודעת-יודעת-יודעת. אבל היי - אולי הפעם?

האחות הקטנה דואגת ונוזפת בי, "אוסרת" עליי לראותו. היא מזכירה ששום תועלת לא תצמח מכל פגישה בעלת גוון כזה או אחר. ובכלל - היכן הכבוד העצמי שלי? ואיך ומדוע אני משחקת לידיו?

ואין יכולה להאשים אותה, או לטעון שאין בדבריה טעם. יש. אבל את הצמא שלי, הצמא המטורף הזה שלי למגע - אותו היא לא מכירה. הגוף הקטן והבודד שלי כמֵה לליטוף, השפתיים בוערות לנשיקה. אני זקוקה כל כך לאותה אחיזה שהבטיחה לא להניח ליפול. אני צריכה כל כך את החיבוק שעטף אותי והרחיק - ולו לרגע קט - כל רע וצרה שאיימה להמיט אימתה עליי. אני רוצה להרגיש שוב נאהבת, נחשקת. מוגנת. קטנה-קטנה ליד האביר-על-האופנוע שלי.

הגוף שלי צועק, ודורש. ואני רוצה לתת לו. אני רוצה להיענות לתחינותיו. כמה זמן כבר אפשר לעכב?








4:04 בבוקר. אני אפילו לא רוצה לחשוב על השעה בה וודאי אתעורר מחר. כלומר, היום. אני לא רוצה לחשוב על הכאב שצורח לי מתוך הבטן, על כך שצריכה לעבור על החומר בגרפולוגיה ולשנן את החומר כמו שצריך, על כך שצריכה לקבוע תור לוטרינר כדי לסרס את החתולון הקטן שכבר מחזר במרץ אחר החתולה ומותיר את הפרשותיו מלאות-הכוונות (והריח) בכל פינה, על כך שחייבת לתפוס כבר את העמותה המחורבנת לחוליי פסוריאזיס בטלפון בכדי שישלחו לי עוד שובר תשלום עבור הצטרפות שבוודאי גם הוא ימצא את מקומו באיזו מגירה שולית, קבור תחת ערמות פתקים מצהיבים, על כך שצריכה לגבות את כל המחשב (Better be safe than sorry?), על כך שרוצה להספיק לכתוב, ולקרוא, ולדבר, ולהקשיב, ולנשום.






נ.ב - צפו בבבל. סרט מדהים.





נכתב על ידי Skinless , 24/1/2007 02:48  
75 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-21/3/2008 14:31
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkinless אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skinless ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)