לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי:  Skinless

בת: 41

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

שנה? כבר?! (ועוד כמה עניינים...)


 

אכן-כן. התאריך, מבלי להתחשב במצב רוחי הנוכחי, מחייב אותי (בעיניי, כמובן) לכתוב מספר מילים על פינת החמד הקטנה שלי שהקמתי לי כאן, בישרא-בלוג, לפני שנה בדיוק. אז כן - היום (או אתמול? יחי ההבדל הקטן...?) מלאה שנה לבלוג שלי. אוי, כמה שעבר עליו, וכמה שעבר עליי...

 

 



 

 

 

 

ובכל זאת - שנה זו שנה! אם לומר בכנות - לא הייתי מאמינה.

 

 

ובימים כתיקונם...עומלת קשות על ביסוס וחיזוק היסודות שנראה כי התערערו מעט מאז סיום הלימודים ביום שישי האחרון. הפרידה מאותם אנשים מקסימים, חבריי ללימודים, ובייחוד הפרידה מהמדריך המקסים שלי - העיקה עליי ועודה מנתבת את התנועה. את הסטודנטים המקסימים עוד אראה, ובעוד פחות מחודש, אפילו. את הלימודים עצמם סיימתי, ובמרץ אתחיל לעבוד במכון במסגרת הסטאז', שייארך כמעט שנה. כולי נרגשת מחד, ומעט מפוחדת מאידך - העבודה הקשה באמת רק מתחילה.

 

 

בנוסף, אני מארגנת לעצמי חופשה בת שבועיים לים המלח לחודש אפריל (ואני נשבעת - אם אצטרך לשנן עוד פעם אחת את - "שלום! אני מתכננת ירידה לים-המלח בחודש אפריל מטעם האגודה לחולי פסוריאזיס - תוכלו לספר לי על ההטבות שלכם?"...! ) - אם לא אטפל בפסוריאזיס הזה שלי הוא עוד עלול להשתלט על הגוף האומלל גם-כך של סקינלס, ואז לסקינלס לא יהיה פסוריאזיס, אלא לפסוריאזיס יהיה סקינלס האמביוולנטיות חוגגת גם כאן, אגב - המחשבה על שבועיים שלמים של בטן-גב, חוף ים (שבו אפילו אי אפשר לטבוע!), בריכות כלור, גופרית, הרבה בוץ, ספא, סאונות וג'קוזי, שירות חדרים ומגוון עיסויים (YAY!!!) מעוררת בי חיוך מזיל ריר, ועם זאת...

 

 

שבועיים שלמים?

 

בלי קרקר שלי (שעבר היום סירוס, הצ'ופצ'יקון שלי), קאיה וקים? לבד? לבד באמת?

 

 

 

 

(והייתי מספרת גם על איך ששיסעתי שוב את הזרוע עד שמלאה כולה דם ניגר ביום ראשון בלילה, אבל לא הייתי רוצה, חס וחלילה, לשמש דוגמא למשוועות ל - "צומי" למיניהן. בעע?)

 

 

 


 

 

 

ובנימה חגיגית זו - אני מסבה את תשומת לבכם גם אל שלוש משימות (שתיים וחצי?) שהצבתי לעצמי, ושאני חושבת שאני עומדת יפה במילויין - לפחות בינתיים. קו חוצה כעת את "לצאת, לפגוש, לתקשר" - למרות שאני מודעת לכך שעוד ארוכה הדרך, את "לטפל בפסוריאזיס, יימח-שמו" (ואם שבועיים בבידוד לא נחשבים לטיפול - אז מה כן?), ולבסוף - "לסיים את הלימודים".

 

 

הופ'לה, אני גרפולוגית!

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 27/2/2007 17:15  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-19/3/2007 14:05
 



תחילת השקט




אני מחכה לשקט.
עכשיו אני מחכה לשקט שיבוא.
הוא מתחיל לרחוש בפינות
הנה הוא עומד להתנפל
כמו סופה.
הנה נגע כבר בצעיף האדום
הנה נגע בפאת השולחן
הוא קרב ובא.
קופסת ממחטות צבועה בצבעי הקשת.
הכיסאות בצבעים משונים
פזורים מסביב לשולחן.


הנה השקט יורד כמו יד גדולה
עוטף את החדר ביריעת בד
עוטף את הים
עוטף את היבשה.
הצעיף האדום הוא ראשית דבר
על ידו הכסא הירוק
מגבת עליו פרושה.


והשקט צווח בי
ואני צווחת בו
ואני מביטה ואני רואה
נפתחים ומתגלגלים
עולמות בתוך החדר,
בתוך אלומת האור הרחבה
שזרקה המנורה.
ואני שקטה ואני רגועה.




תחילת השקט / דליה רביקוביץ'




נכתב על ידי Skinless , 22/2/2007 14:46   בקטגוריות כשהמוּזה שותקת  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Breathe Me




אם יש שיר אחד שאת מילותיו אני יכולה לשנן מתוך שינה...











Help, I have done it again
I have been here many times before
Hurt myself again today
And, the worst part is there's no-one else to blame

Be my friend
Hold me, wrap me up
Unfold me
I am small
I'm needy
Warm me up
And breathe me

Ouch I have lost myself again
Lost myself and I am nowhere to be found,
Yeah I think that I might break
I've lost myself again and I feel unsafe

Be my friend
Hold me, wrap me up
Unfold me
I am small
I'm needy
Warm me up
And breathe me








נכתב על ידי Skinless , 15/2/2007 19:02   בקטגוריות פלייליסט  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-21/3/2008 14:50
 



קְנַאק!



התפשטתי.


יום שישי החל כמעט ככל יום שישי אחר, למעט העובדה שעננת הפרידה המתקרבת מחברי לספסל הלימודים והמדריך המקסים מעיבה על ראשי ומטילה צל שמלווה אותי יומם וליל בשבועות האחרונים, גם כך. מחלצת רגל אחר רגל, פושטת את השמיכה מעליי, זו שתתגלה מאוחר יותר ככזו שאולי היה עליי להישאר תחתה, מוגנת מכל רע ופגע.

טקס הקימה השבועי התרחש כהרגלו - את הבגדים אשר הכינותי מבעוד מועד (כי לבחור לבוש מתאים בחמש דקות הוא בגדר משימה בלתי אפשרית עבור שפחתכם הנאמנה, ש - "טיפ-טופ" מופיע אצלה בגדר ערך מילוני) לבשתי בעצלתיים, ודאגתי במהרה להתבשם, לאפר שכבות-שכבות של מייק אפ מותאם בקפידה ולדאוג לאביזרים הכרחיים נוספים דוגמת עגילי החישוק הכסופים האהובים שלי (זוג אחד מתוך שלושים שיש לי, אולי יותר), שלל טבעות מוכספות גם הן, השעון שקניתי לי באחד מהתקפי הקנייה הבלתי נלאים שלי שנים קודם לכן בארבע מאות שקל, וכמובן, בל אשכח - צמיד בכדי להשלים את הלוּק.

באותו בוקר לא הרגשתי צורך ליטול את הקלמנרבין שלי, שלרוב נעזרת בו על מנת לשכך מעט את הרעידות ואת התקף ההיפרוונטילציה הפעוט שמנבא יום קסום, קסום בהחלט. נהפוך הוא - הפעם החלטתי ליטול ריטלין טרם צאתי ולהגביר את אותה תחושת ביטחון מדומה ששטפה אותי באותה שעת בוקר מוקדמת. ומי יודע - אולי אף אצליח לעמוד בקצב ההרצאה של המדריך התזזיתי-משהו, ולהבין עקרון חדש או שניים מחומר הלימודים המועבר?

את הנסיעה החלקה לת"א העברתי בהאזנה לדיסק ה - PMS שלי. את הדיסקים שלי, מכיוון שעצלה מדי להוסיף רשימת שירים, אני מתייגת לפי מצב הרוח. יש את דיסק הדיכאון הלועזי, את דיסק הדיכאון העברי (שעליו מצוייר גם סמיילי עצוב), את הדיסק לו קראתי "רו-עש!!!" למצבי רוח קצת יותר אקטיביים (שלא לומר היפראקטיביים), את הפסקולים המיועדים להלכי רוח אובדניים, את דיסק ה - נטלי מרצ'נט - טורי איימוס - שרה מק'לקלן - ג'ול וכד' שלא ידעתי למצוא לו שם הולם (שמות לרמות המלנכוליה שלי יש לי בשפע - מעניין!) , וכן הלאה. בהתאם לאותה תקופה בחודש המסתמנת פעם אחר פעם כתקופה אובדנית לכל דבר וסוערת כטורנדו שאין לו סוף, למרות שהתחושה הכללית שלי נגדה את ה"נורמה" החודשית - הקשבתי לי לדיסק ה - PMS (תסמונת קדם-וסתית, למי שלא ידע ותהה) שלי, שבאותה העת לא ידעתי שלו אקשיב באופן מתאים ומותאם יותר להלכי נפשי הדועכת לה ומתדרדרת במדרון תלול גם בנסיעה חזרה היישר אל רצפת חדר הטיפול שבביתה של טלי.

השמש החמימה קיבלה את פניי ביוצאי את המכונית ובעודי צועדת אל בית הקפה הקטן שבמרכז המסחרי, מקום אליו אני דואגת להתמיד ולהגיע לפני תחילתו של כל שיעור במטרה לשוחח מעט עם אותם אנשים מקסימים שסובבים אותי בכיתה. עד לפני מספר חודשים עוד הייתי נמנעת מלהיכנס למקום, חוששת שמא אפגוש בהם ואצטרך להעמיד פניי חביבה ולה אף לו דאגה אחת בעולם. מה קשים היו אותם הבקרים שהתארכו אל תוך שעות הצהריים המוקדמות של יום שישי, בקרים בהן עשיתי ככל שידעתי ויכולתי על מנת להימנע ממגע עם אותם אנשים. פחד, מבוכה, הרצון הזה לברוח, לברוח. שרק לא תתפורר לה - חס ושלום - המסכה הצבעונית שלי בעודי ניצבת מולם ומנסה שלא לגמגם, לומר דבר טפשי או להביך את עצמי בכל דרך אחרת שעולה על הדעת, וכזו שגם לא.

בבית הקפה כבר חיכו לי א' ו-ע' (אני מסתבכת כל כך עם כל השמות האלו שמתחילים ב - א'. לולא הייתי מרגישה עצלה לעשות כן, הייתי ממספרת אותם. ובמחשבה שנייה - למה לי לבלבל את המבולבלים גם כך?). פצחתי בשיחה קולחת עם א', שיחה שככל שעברו הדקות הפכה אותה לבטוחה יותר בעצמי וזורמת הרבה יותר. מצחיק - למשך דקות מספר הרגשתי אפילו, אפשר לומר - טבעית. הבטן שאותה תמיד מחזיקה, דרוכה, קיפצה לה החוצה, ואפילו העובדה שהחולצה הורודה שלי לא הייתה ממוקמת על גופי באופן סימטרי לחלוטין החמיצה הזדמנות פז לאמלל. לפתע יכולתי להרגיש ברוח הקלילה שנשבה לה על פניי בעוד צעדנו לנו בחזרה, מלווים ב - א' נוספת (תלמידה), וצעדיי המדודים בדרך כלל גם הם הוכיחו יציבות שלא פוקדת אותי תכופות. נשַמְתי.

השיעור החל בהיעדרה של ל', עורכת הדין המאחרת הכרונית. בתחילה עוד סינוורה אותי השמש אל מבעד לחלונות שמשקיפים על האיזור האמיד יותר של תל אביב - אך במהרה התקדרו להם השמיים, וכך גם הרגשתי בַקלילות הספונטנית המבורכת נוטשת אותי לפתע בהבזק ברק, מחליפה את מקומה בגוש מוצק ואטום שמחל מסעו בגרוני ונע לו למטה, לעבר הבטן התחתונה. ועם כל שנייה שעוברת - הוא מתעצם. ומתעצם. ועתה כמעט חונק אותי לגמרי.


קְנַאק.

הפרעת אישיות גבולית.

זה היה הנושא הנידון שהחל למלא את החלל שלפתע החל נעלם לי. רבות אנו עוסקים, במסגרת הלימודים וגם מחוצה לה, תוך כדי צ'יטוטים בינינו לבין עצמנו בהפסקת הקפה ו/או סיגריה באחת עשרה וחצי בדיוק - בפסיכולוגיה ופסיכופתולוגיה בפרט. המדריך שלי נראה מוקסם ומרותק מכל מה שהקשרו אל עולם הנפש ישיר, ודואג ליידע אותנו תמיד בתוצאות מחקר זה או אחר שקובע שילדים להורה פגוע נפש לעומת ילדים לשני הורים פגועי נפש מסתגלים בצורה טובה יותר/פחות (בחיי, כבר לא זוכרת) למציאות הקיומית שלהם, שאת רוב מקרי ההתאבדות מבצעים דווקא גברים ומה לא, בעצם. את הרוב אני יודעת - בחלק מהמקרים הוא אף מעביר לכיתה פיסות מידע שאני זוכרת שהעברתי לו בעצמי. אני מחייכת בדרך כלל, מוקירה את בטחונו בדבריי ומרגישה עצמי נעלה, או לכל הפחות - טובה מספיק.

המילים שנזרקות אל חלל האוויר ההולך ומתמעט מוטחות בי. הרס עצמי. בחירת פרטנרים בלתי ניתנים-להשגה מתוך תחושה שאין מישהו מסוגל לאהוב ולקבל באמת. פציעה עצמית, כוויות, חתכים. ניסיונות התאבדות. ריקנות קיומית, הפחד לאבד עצמך בתוך אדם אחר. זהות משובשת. פחד. חרדה. דיכאון. זו אני, אני רוצה לצעוק - זו אני! אתם מדברים עליי, לעזאזל! זו אני הגבולית, אני שנאבקת מאבק קיומי רגע אחר רגע אחר רגע -


אני!


אני שותקת. אסור, סקינלס, אסור לומר. ופתאום אני רואה עצמי פוערת פה גדול ומספרת, ומספרת, ומספרת. מספרת על הבשר החשוף, על האישפוזים החוזרים, על הנסיונות לאבד עצמי לדעת, על ההתקדמות האדירה שהשגתי, על קשיי היומיום שבהם לא ייתקלו לעולם. על הקושי לדבר, לחפש ולמצוא את המילים הנכונות, על הצורך הנואש להעמיד פני פרסונה, פני בריאה, פני "נורמלית" לכל דבר. מלבד המדריך שמספר על ההפרעה כאילו לא ישבה באותו החדר מי שסיפרה לו על התגלמותה בפועל - איש לא יודע. לאיש אסור לדעת.

האוויר הנקי הופך למזוהם. אור הניאון המאיר הופך לצהבהב-שחור. נקודות שחורות קטנטנות, טריליונים שכאלה, מנקדות את שדה הראייה שלי שהפך מצומצם ומעוות, כמו מביטה מתוך נורת חשמל קטנה.

יצאתי החוצה, אל הגג. לאט לך, לאט לך, אני חושבת. תנשמי עמוק, אני חושבת, ומציתה סיגרייה. רק עוד קצת, ותהיי בסדר, סקינלס. באמת. את תהיי בסדר, עוד תראי. הם לא ידעו - אף אחד לא ידע. הם כולם בטוחים שאת בסדר, אחת מהם - כשלמעשה אין הם מודעים לכך שאת בעצם מפלצת מבעיתה בעלת שמונה ראשים. הם לא ידעו. ואת, פשוט שקט. ששש. hush-hush לך. עוד סיגריה. הנה.

אני מרגישה את הרגליים שלי רועדות כמו ויברטור על העוצמה המירבית. אני לא יודעת איך להפסיק את הרעד. אני מבינה, אט-אט, שאין ביכולתי לעצור אותו. הדקות חולפות ומאומה לא משתנה. אני רועדת, ומבטי נישאים הרחק הרחק אל חניית המכוניות שש קומות מתחתיי, מעבר לכביש. אולי עוד דקה? עוד שתיים. עוד שלוש.

איך אני אמורה להיכנס כשכולי רועדת?

אני נכנסת. דקות מתעכבת בפתח הכניסה לגג, ממקדת את מבטי באחת המדרגות ורודה בעצמי להשתלט על עצמי. אני לא אומרת מילה כשנכנסת, ועד ההפסקה משחקת בעצבנות עם העט הכחולה בה אוחזת. תיק-תק, תיק-תק. אני לא בטוחה אם זהו קול העט הנוקשת בשולחן, מחוגיי השעון המתקדמים או הדופק שלי שמאיץ כאילו זה עתה נכנס לכביש המהיר.

לכשמכריז המדריך על הפסקה, אני בורחת - שלא כמצופה ממני בשבועות האחרונים אותם דאגתי לבלות בחברת היצורים האנושיים האלה שאיתי - אל הגג, שוב. הכול אבוד, אני כבר יודעת. לא משנה עד כמה חזק אכניס את בטני, לא משנה עד כמה גדולה תהיה הנשימה העצורה אותה אקח ואכניס אל ריאותיי המשוועות לחופש - הם ידעו. ומכאן, ומכאן אצא היום כ"פסיכית", כ"משוגעת", כמי שצחקה והצחיקה בשעה עשר וחמש דקות והתפרקה לחלקיקים קטנים-קטנים בעשר ורבע כשהיא ישובה מרוסקת על רצפת הגג, שעונה על בויילר, בוכה כמו ילדה קטנה. הם מצטרפים אליי-לא אליי, שאר המעשנים והלא-מעשנים. המדריך משנורר ממני סיגריה, ושיחה מעגלית נפתחת לצידי כאילו כלום - כאילו ישבתי שם, כפותה כולי, רואה ובלתי נראית.

מתוכי נאבקת לצאת צרחה איומה, נעצרת כשמגיעה אל דפנות הגוף הערירי שלי, מתדפקת על דלתותיו באימה. היא חייבת לצאת. "תצרחי", כותבת לי טלי כשאני מתכתבת איתה ב - SMS. לצרוח? עכשיו? פתאום? כך סתם? ומה יחשבו? מה יחשבו שעוד לא חושבים כעת? אני מחניקה את הזעקה, ורק דמעות שוטפות את פניי. גם אותן אני מחביאה, מרכינה ראשי וטומנת אותו בין רגליי. שלא יראו. שלא ידעו. שלא ידעו שאני פגיעה, שאני שבורה. אסור. אסור בתכלית האיסור להפגין שום סימן של חולשה. בשום פנים ואופן. זו אפילו לא אופציה.

א' ניגש אליי, מנהל איתי שיחה-לא-שיחה על תארים ראשונים ושניים באוניברסיטה הפתוחה. אני מספרת לו על אוניברסיטת דרבי שאני רוצה ללמוד בה פסיכותרפיה לתואר השני - זאת, כמובן, אם אצלח את השיעור ואגיע הביתה בחתיכה אחת. דבר לא נאמר אודות המסקרה השחורה שנמרחת לי על הפנים בשעה שאני מסבירה על ההבדל המהותי בין פסיכואנליזה ופסיכותרפיה.

ל' ניגשת אליי גם היא לאחר שא' חוזר אל המעגל האנושי ושב לשוחח עימם על הא ודא. היא מתיישבת לידי, שואלת לשלומי. רע, אני אומרת לה. אבא אנס אותי בפעם הראשונה כשהייתי בת שמונה, יש לי הפרעת אישיות גבולית, הייתי מאושפזת במחלקות פסיכיאטריות, ניסיתי להתאבד שש או שבע פעמים. אבל אני יותר טוב עכשיו, באמת. יש לי מטפלת מדהימה. אני יורה עובדות בצמדים ושלישיות ול' מקשיבה. שואלת למה לא התלוננתי. מתעניינת. הם שבים להם בינתיים, השאר, לכיתה. אתן באות? רגע, אומרת ל' - סקינלס לא מרגישה טוב. באותו הרגע, סקינלס משתנקת מבכי. אלו כבר לא דמעות קטנות ששוטפות, אלא צונאמי קטן משלי שפורץ חומות עלייהן ניסיתי לשמור כל כך.

היא נותרת עימי על הגג, ל', ואנחנו מדברות במשך למעלה מעשרים דקות. בעצם - את רוב הדיבורים עושה אני, ול' מקשיבה, מהנהנת בהבנה, אמפטית כולה. אני טומנת את ראשי בחיקה ובוכה. ל' מחבקת אותי, מלטפת-משפשפת את הברך. זה בסדר, היא אומרת - אני שמחה שנשברת. אני שמחה שראיתי אותך כמי שאת באמת. ואני, אני רק חוזרת ואומרת - זה לא היה בסדר. זה לא היה בסדר. ההצגה שלי, ההצגה המושלמת שלי - הכול אבד ונעלם כלא-היה. כשלתי, נשברתי, נפלתי. אני כישלון. והיא חוזרת ומבטיחה - לא, את אנושית. את רק אנושית.

ול' לא יודעת שאני לא. אני שק בשר רקוב מקושט.


אני מתפכחת לרגע ונזכרת של' מפסידה חומר, ושולחת אותה בחזרה לכיתה לאחר שמביעה בפניה אסירות תודה, ומחבקת שוב, לופתת חזק-חזק. משם אני ניגשת לשירותים, לצפות בדמותי הפאתטית המשתקפת אליי מהמראה ומביטה בי במבט של בוז. את אפס, סקינלס. אפילו לא אפס מקושטת. פשוט אפס.

דקות ארוכות עוברות עד שאני מצליחה לאסוף את עצמי מהבוץ ששקעתי בו ולהיכנס בחזרה לכיתה. עתה כבר ירדו הוילונות האדומים וגם הגברת השמנה כבר שרה - ההצגה נגמרה. תקתוקם של העקבים הגבוהים שלי על רצפת הפרקט מלווים ברגעיי שתיקה צורמנית מצד הצופים בי. מבוכה. שלי. שלהם. של מי יותר?

את שארית השיעור אני מעבירה במשחק נוסף עם העט הכחולה. מבטי מושפל - אני לא מסוגלת להסתכל להם בפנים, לנוכחים. האווירה הלימודית-משהו והכה לא אופיינית מושכת עוד רגעים כמה, ולאחר מכן נשבר הקרח. הם שבים לצחוק על הערות מטופשות ובדיחות קטנות - ואני, אני בספק אם יכולתי להרגיש רחוקה יותר מכפי שהרגשתי באותם הרגעים. יצור מנוכר, מנותק. מי אתם, ומי אני? מה אני?



טלי משמיעה לי את החדש (?) של מירי מסיקה - "שיר תקווה". היא מסבה את תשומת לבי אל המילים -


"...היום הזה אתה ראשון
בעצמך אתה בחרת
ביום הזה הניצחון
בעצם זה שלא נשברת.


אל תתייאש עכשיו
האמונה אותך שומרת
אל תתייאש עכשיו
גם אם עברה חלפה עוד שנה."



אבל טלי, אני אומרת לה - נשברתי. כן נשברתי. והיא אומרת שלא. ואני אומרת שכן. והיא שלא.

ואני ממשיכה לכעוס על הבטן של סקינלס שלא התאפקה, שלא הצליחה להחזיק. אני מאוכזבת מדפנותיו השומרות של גופה העלוב של סקינלס שבגדו בה. אני מתוסכלת ממצוקתי שלי שבערה לה, ואני תוהה מה יכול היה להיות אילולא, ואת דמותה של מי הייתי יכולה לראות היום משתקפת אליי מבעד למראה, ומה הייתה אומרת.




נכתב על ידי Skinless , 13/2/2007 13:36  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-19/2/2007 10:42
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkinless אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skinless ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)