לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי:  Skinless

בת: 41

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

זוהמה


 

 

 


 

חובבני.

 

אני מתנצלת על שלא מגיבה/כותבת כרגע. ממוטטת.

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 31/3/2006 23:58   בקטגוריות סלחו לי קוראיי, כי חטאתי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-2/4/2006 19:56
 



במבה


 

 

 

 

תכירו - זו במבה.

 

במבה היא כלבה מתוקה ומלאת שמחת חיים, הכלבה של חברתי הטובה, ח'. סקרנית ואוהבת, חמה ונאמנה. במשך 11 שנה ליוותה במבה את ח' ומשפחתה, והם - אותה. במשך 11 שנה מילאה והעשירה את חייהם. גם היכרותה של במבה איתי האריכה ימים, כשם שמאריכה ימים חברותי עם ח', אותה פגשתי לראשונה ביומי הראשון בתיכון. מאז עברנו שתינו תלאות רבות - כל אחת, וביחד. ברקע תמיד הייתה במבה - במבה כמרכז עולמה של ח', במבה כחלק בלתי נפרד ממנה וכחלק בלתי נפרד מעולמי שלי.

 

בשנה האחרונה נאלצה במבה לעבור שניי ניתוחים להסרת גידול סרטני. שמחנו כולם כשהתאוששה מהניתוח הראשון, שמחנו כולם כשיצאה מכלל סכנה גם בפעם השנייה. 

 

אתמול התגלה הגידול השלישי. האחרון.

 

העיניים הטובות שלה הביטו בי שוב אתמול, כשהגעתי לומר שלום בפעם האחרונה. העיניים היפות והמתוקות שלה הביטו בי באותו רוך מוכר. היא ליקקה אותי, את היד שלי, ליקקה וליקקה ואני, אני רק חשבתי - לא תהיי פה מחר. עיניים יפות וחושבות, נשמה אוהבת וקטנה. היא כל כך כאן, ומחר לא תהיה. איך אפשר לקבל את זה? איך אפשר להיות ובשנייה שלאחר מכן פשוט להפסיק להיות?

 

רציתי להעניק לבמבה פינה משלה כאן, בבלוג שלי - אולי את הפיסה שבלכתה - וזאת למרות שעודנה עימנו - היא תולשת מהלב שלי.

 

תודה, ח', על שהסכמת להניח לי "לארח" אותה כאן. את יודעת שאני איתך, עם במבה - היום, מחר, תמיד. 

 

 


 

 

הבחירות אמנם נסתיימו, אבל רציתי, בהזדמנות זו, לפצוח בתעמולה קטנה משלי.

 

כל כלב קטן, כל גור חתולים עזוב מחפש בית חם, בית אוהב. הקטנים האלו מבקשים קורת גג, מזון - ובעיקר - הרבה אהבה. כל אחד מהם יכול להכניס לביתכם אור וחום שכמותם לא הכרתם. כל אחד מהם יכול להפוך חבר, ובלי מילים, רק במבט אסיר-תודה וליקוק - ליצור קשת בענן.

 

להלן רשימה של עמותות  בעלי חיים שישמחו לקבל את פנייכם, וגם את תרומתכם:

 

לקבלת מידע על עמותות נוספות - היכנסו לכאן.

 

 


 

 

ועוד רציתי לומר לי ולפייט...

 

יום הבחירות מאחורינו. בימים האחרונים ישבתי לי מול מסך הטלוויזיה כשעשן יוצא מאוזניי. אני רוצה לחזור על דבריה של רינה מצליח שנדמה שהייתה היחידה בעלת האומץ להתקומם כנגד ולהטיח - כמה כסף השקיעה ממשלת ישראל בתשדירי הבחירות - תשדירים שכצפוי וכידוע - הם חסרי משמעות ו/או חשיבות לבוחר, שיודע בדיוק לאיזו מפלגה הוא עומד להצביע? כמה כסף השקיעה ממשלת ישראל ב - איך קראו לזה? "קשר עם הבוחר"? (*מגלגלת עיניים*) כמה כסף השקיעו בתעמולה? כמה כסף מיותר נשפך, כסף שיכל לשמש להכנסת תרופות מצילות חיים לסל התרופות, כסף שיכל לשמש למתן עזרה לנזקקים - לגמלאים, למשפחות במצוקה, לבעליי מוגבלויות? 

 

זה לא חדש, אני יודעת. על כל מרצדס של שר בכנסת ממררת בבכי משפחה קשת-יום.

 

אבל הרשות השנייה? ערוץ 2 שהפליא בתיאוריו את האולפן הגרנדיוזי המשתחצן בעל מסך הפלזמה הגדול בעולם (סליחה - אולי הפלזמה היא של ערוץ 10, באולפן השקוף שהקימו בכיכר רבין?), התפאורה הססגונית שהוקמה ליד משכן הכנסת? כמה כסף הושקע בכל פרוייקט הענק הזה?

 

כמה חיים הקרבנו לטובת קרקס הבחירות?

 

 


 

(וכאן תמה לה, לעתה, ההטפה המוסרית...)

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 28/3/2006 22:36  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-30/3/2006 18:58
 



כלאי הוא מקלטי


 

סבתא מכינה לסבא שניצל. כמו בכל יום שבת, הוא יושב לשולחן, ממתין בסבלנות, בשתיקתו הרועמת הרגילה. עינייה של סבתא מכבר החלו לבגוד בה. היא מזגזגת אל השולחן שבחדר האוכל, השמן הרותח מוצא דרכו מן המחבת אל הרצפה. עוד צעד קטן – והיא מחליקה ונופלת ארצה. סבא מתבונן מהצד כאילו הייתה זו ההופעה הפרטית שלו, הצגת יחיד לכבודו. בעוד סבתא פורצת בבכי, אמא שלי ממהרת לעזרתה, מחבקת. "לא נורא", היא אומרת, "לא נורא, אמא". סבתא ממשיכה לבכות בזרועותייה. הזמן מראה אותותיו, וסבתא יודעת. בקרוב, לא תראה דבר. סבא קוטע שתיקתו ובקול סמכותי ורגוע פונה אליה, אל סבתא: "מה את בוכה? הא? קומי כבר. אפשר לחשוב".

 

 

                                                    

 

 

השעה חצות ודקה, ערב שישי. זה עתה סיימה אמא עבודת כפיים. במשך שלוש שעות היא מגלגלת סליל מתכת משונה אל תוך כל אחד משלוש פתחיי הביוב שבאמבטיה. הצנרת סתומה, והיא מקווה להעלות בחכתה את חופן השיער של אחותי ושל אבא. פעם אחר פעם ביקשה מהם, התחננה: כשאתם מתקלחים, בבקשה – אל תסירו את הרשתית. הליכלוך מצטבר ונתקע בצנרת. היא ביקשה לא אחת – פשוט נקו את הרשתית כשאתם מסיימים. קולה, מסתבר, לא נשמע. שלולית גדולה נקווית באמבטיה, פולשת אל המסדרון. אני שומעת קולות צורמים מבעד לדלת חדרי – "מה? מה קרה? א-ני?!" – זה אבא, מפגין נונשאלנטיות גמורה, מכחיש כל אשמה. "כן – א-תה", עונה לו אמא בתקיפות מהוססת. קולה רועד, ואני הרי כבר מכירה: היא רוצה לצעוק, לכעוס, להאשים. היא רוצה לבכות, אבל עוצרת בעדה. לי היא אומרת שזה בסדר – לא אכפת לי, היא אומרת במבט מושפל – התרגלתי, אני לא כועסת. בפעם המי-יודע-כמה אני מנסה לשכנע אותה להכיר ברגשותיה ולתת להם ביטוי. באין מצליח, אני משתדלת לעזור, לפחות. 

 

"כוסאמק, תפסיקי לדבר שטויות. זו הקטנה – כמה שיער כבר יש לי?!". "בסדר", היא עונה בחריצות, ידה מבטלת דבריו, "בסדר-בסדר". אבא חוזר לסלון, נשכב על הספה באיטיות, ידיו משולבות תחת ראשו. הוא ממשיך לצפות בטלוויזיה. אני יוצאת אל אמא, שממשיכה לסובב בכוח את הידית של הסליל המשונה והכבד אל תוך התעלה, עוצרת מדי פעם כדי לשטוף את הדם הניגר מהאצבע הפצועה. אני מביטה בה וגל של זעם ועלבון שוטף אותי באחת. זעם על האדון המכובד שמואיל בטובו לבקר פעם שנייה ולרחוץ כפיו מכל תחושת אשמה – "נו מה, מה קורה?". מה קורה? אני אגיד לך מה קורה. אמא, הסנג'רית הנאמנה שלך, זו שסועדת אותך כאילו הייתה הנני הפרטית שלך, זו שמאכילה אותך, מלבישה אותך ומעניקה לך קורת גג בלא שום תנאי מטפלת בעל כורחה, לבדה, בסתימה עקשנית בצנרת שאתה גרמת לה. מה קורה? אמא על הברכיים, שטופה מיי ביוב, תוחבת ידה אל הפתחים, סופגת את המים המטונפים בסמרטוט וסוחטת אל תוך דלי, סופגת וסוחטת, סופגת וסוחטת כדי שתוכל אתה, הוד מעלתך, להמשיך לרבוץ בנוחיות על משכבך באפס מעשה. מה קורה? אמא לובשת את המכנסיים – ומה עוד חדש תחת השמש? אתה, חתיכת אפס מאופס שכמותך, אתה, חלאה מזוהמת ומסריחה, אתה, בנזונה שכמותך – מניח לאמא לעבוד בפרך, לסכן את בריאותה הרופפת גם כך, לבלוע את ההשפלה שאתה דוחף אל תוך גרונה פעם-אחר-פעם.

 

אני מסובבת את ראשי , מסיטה את מבטי שמאלה, בוהה בעיקשות בספרות התכולות המראות את השעה, הזוהרות בחדרה החשוך של אחותי. תתרכזי. תתאפקי. תתרכזי. תתאפקי. נושמת נשימות עמוקות, סופרת, כמו שאמא לימדה – אחת...שתיים...שלוש...הוא עומד לידי, ולי אין מנוס מלפנטז. אני רואה עצמי מתנפלת עליו, חובטת בו באגרופיי. לא-לא-לא. די. אי אפשר, את יודעת שאי אפשר. אמא כאן. אי אפשר כשאמא כאן. אסור שאמא תראה – היא תצעק, תבכה, תכאב. אני לא רוצה לפגוע באמא – רק לא לפגוע באמא. היא פגועה גם כך. אני כאן כדי לשמור על אמא. 

 

אני מביטה בה ואומרת לה – את מלמדת אותי הרבה. כל כך הרבה. אמא עוצרת לרגע, מחייכת חיוך עייף ושואל. כשאתחתן - אני מסבירה לה – אוודא שאני מתחתנת עם גבר.

 


 

כפי שהרגישה אמא מחוייבות רגשית לדאוג לאמה-שלה, כפי שטרחה לשמור ולגונן, להעניק אהבה אינסוף וללטף את האגו הפצוע – כך גם אני נוהגת עם אמא שלי. פורשת עלייה רשת צפופה של חום ואהבה, מנסה לפצות על החלום שנמוג זה מכבר – החלום להיות נשואה באושר, להקים משפחה אוהבת ומלוכדת. זה לא התפקיד שלי – אני יודעת. לא מתפקידי להפוך הורה לאמא. אבל אם לא אעשה זאת אני – מי כן?

 

נשאלתי מדוע לא עוזבת את הבית, מדוע לא בורחת כל עוד כוחי בי. זו אחת הסיבות – אמא צריכה אותי. ואל תטעו – אני זקוקה לה באותה המידה, אם לא יותר. בחצי השנה האחרונה נסוגתי עד לכדי מצב שבו עליה לספק את כל צרכיי. היא קונה את המוצרים הבסיסיים שזקוקה להם – מזון, דיאודורנט, בשמים, כליי איפור,  תרופות. אין באפשרותי לממן שהייה מחוץ לבית. משכנתא, מסים, ארנונה – מעבר לרדאר שלי. לחשבון הבנק נכנסת הקצבה בכל חודש, אבל לא די בה בכדי לקיים עצמי. באופן היפותטי – יכולה להשיג עבודה. אני בעלת מקצוע – גרפיקאית, ובדרך להשגת מקצוע נוסף. מה עוצר בעדי, אם כן? – אני. נכון לימים אלו, אין ביכולתי לחוש בטוחה מחוץ לבית – ואיני מסוגלת להיעדר ממנו לזמן רב מדי. לקום בכל בוקר? המחשבה מעוררת בי חלחלה. קשה כל כך לתאר, קשה כל כך להסביר. יום אחד, אני יודעת – לא תהיה ברירה.

 

כפי שזקוקה לאמא שלי מבחינה חומרית, זקוקה לה מבחינה רגשית. היא לא האם המושלמת. היא טעתה, טועה ומתארת לעצמי שתמשיך לטעות. ועם זאת, יש בה את אותה האהבה הבלתי-מותנית כלפיי, קבלתה הטוטאלית אותי, תמיכתה בי. היא שם כשזקוקה לחיבוק, כשזקוקה לליטוף, או למילה טובה. היא שם בכדיי שאשתף אותה במחשבותיי, בכדיי שתעודד ותרים כשאני מגרדת את הקרקע, בכדי שאסתתר תחת כנפה כשבחוץ קר ואפור. באמת ובתמים – אני לא מסוגלת לתאר חיים בלעדייה.

 

שמעתי "סמביוזה"?

 

תמיד נדמה היה לי שאנשים מתמודדים עם מעבר דירה באופן שלא תאם את תפיסתי את המאורע הגרנדיוזי – ואני אפילו לא מדברת על הקשיים הטכניים שבמעבר. ייתכן והסיבה לכך היא שמעולם לא עברתי דירה, בעצמי, או לפחות – לא זכור לי כל מעבר שכזה. כשהייתי בת שלוש עברנו להתגורר יחדיו אני, אמי ההרה ואבי. עד אז, התגוררתי עם אמא בבית של הורייה, בעוד שאבי נלחם על קבלת גט מאשתו הקודמת. את המעבר ההוא איני זוכרת. 20 שנה אני כאן, בדירה הצנועה שלנו, בה השקיעה אמי את נשמתה. היא הפכה יחידת דיור פשוטה לבית. התמונות הצבעוניות העתיקות, עוד מבית סבא, שמכסות את קירות הבית, מוקפות כל אחת מסגרת עץ חומה. העציצים והצמחים שמשווים לחדרים תחושה של צמיחה וגדילה, שמפיחים בהם חיים. כל אותם פריטים קטנים – החל מבובת החרסינה של עמי ותמי שבה אהבתי כל כך להביט כשהייתי קטנה ועד לשעון הקוקייה הגדול העתיק. נוף הרחוב העצל הנשקף מחלונות הבית, הכרת ענני הגשם המתקרבים מימין – סופות רעמים יכו כשהצבע האפור המכסה את השמיים כשמיכת פוך עבה אחיד יהיה, כבר יודעת. אם אעצום את עיניי ואתהלך בחלל הבית, לא אתקל בשום דלת או קיר. מכירה כל סדק ופצע ברצפה, יודעת כל כתם על כל קיר, מיודדת עם האבק הותיק שעל המשקופים. הבית הזה שבו גדלתי, בו אני תלויה. קשה ככל שתהיה האווירה בבית – תמיד יהווה לי מפלט מאותה תחושת איום וניכור המלווה את החוץ, מתחושת הבדידות והזרות, תחושת חוסר השייכות.

 

בסרט "חומות של תקווה" מוצגת דמותו של ברוקס, האסיר הותיק שאת מרבית חייו העביר בספריית כלא שושנק. כאשר נודע לברוקס הזקן שבקרוב תכונס ועדת שחרור שתקבע אם יישאר בכלא או ייצא לחופשי, הוא תוקף אסיר אחר, מצמיד אולר לגרונו. ברוקס יודע – הוא חייב להישאר בכלא – המקום היחיד שאת חוקיו ומנהגיו מכיר ככף ידו, המקום שהפך ביתו. הוא יפשע שנית, הוא יהרוג – כל אשר יתיר לו להישאר בין כתליי הכלא. איתרע מזלו של ברוקס, והוא שוחרר. עוטה על גופו חליפה קטנה כגודל גופו השפוף ובידו מזוודה – נסגרים שעריי הכלא מאחורי גבו של ברוקס. הוא מהלך כסהרורי ברחובות העיר – מכוניות כמעט ופוגעות בו – הוא אינו רגיל לתנועה זורמת ועמוסה כל כך של אותן מכונות קטנות ופשוטות שהכיר, עתה הפכו חדשניות ובוהקות. הוא מעביר זמנו כקופאי בחנות מצרכים קטנה, מתקשה לסדר את השקיות האחת בתוך השנייה, סופג קולות מזרזים מצד המעביד והלקוחות כיריות בחזהו. בשעות הפנאי הוא יושב בדד על ספסל בפארק, מאכיל ציפורים, מקווה לפגוש שוב בידידו הותיק ג'ייק – ציפור פצועה בה טיפל בכלא. ברוקס מבין במהרה שלא נועד לחיות חיי חירות – הם זרים לו מדי. ברוקס תולה את עצמו.

 

כלאי הוא מקלטי. עד הודעה חדשה.

 

 

                                                 

 

 

לא אחת נתבקשתי להחליט עבור אמא. היא אמרה לי – "אם תרצי שאתגרש, אתגרש. תחליטי". לא פעם נתכנסנו לנו אני, היא ואחותי לאחר שחטפה זו האחרונה מאבא באחד מהתקפיי הטנטרום שלו, כשהוא אחוז אמוק. הייתי צופה בה בוכה, באחותי, לאחר כל פעם שהתקיף אותה. הייתי מפצירה באמא לפקוח את העיניים אחת ולתמיד, להבין שהוא חייב ללכת, שהוא פשוט חייב ללכת. אמרתי לה – זה או הוא, או אני. כל אחת מאיתנו ביקשה להטיל את ההחלטה על השנייה, כאילו הייתה רימון יד העתיד להתפוצץ. ידעתי אז ויודעת גם היום – לא מתפקידי לקחת אחראיות, לא מתפקידי להחליט בעבור אמא, לקבוע אם תתגרש או לא – אמא, ורק אמא – מתפקידה לבחור.

 

אמא בחרה באבא.

 

היא מפחדת מחלוקת הרכוש, מסרבת לחשוב על כך שתיאלץ להעניק לו מחצית מרכושה – אולי אפילו את דירת ההורים שמשכירה. ולא בזאת תמים טיעוניה. עדיין, היא מספרת - למרות הגיהנום שהעביר אותה, למרות הגיהנום שהעביר את בנותייה, אותנו – היא חבה לו על שנים רחוקות, שנים בהן ידע לאהוב, לכבד, להגן ולשמור – ימים בהם היה אדם אחר, יישות אותה לא אזכור, לא אכיר לעולם. היא מבטיחה לי שוב ושוב – זו המחלה. זה השבץ שקיבל זמן קצר לפני שהחל להתעלל בי, לפני שהחל כופה את עצמו גם עליה. השבץ לו הייתי עדה. זוהי האונה הפרונטלית אשר ספגה את הנזק העיקרי – אונה האחראית על מבנה האישיות – כמו גם על ההתנהגות המינית. זו המחלה, היא חוזרת ואומרת - ובלוקחה אותו לבעלה, נשבעה שתשמור אמונים בחולי כמו בבריאות.

 

היא חושבת על שיחות הבוקר הסתמיות, השכם לאחר הקימה. ארוחת הבוקר שמכינה לו, כוס הקפה המשותפת. היא חושבת על האדם עמו היא חולקת קורת גג משותפת, עמו הקימה משפחה – היה זה הוא, ולא אחר – שהעניק לה את הדבר בו רצתה יותר מכל, את הדבר שהבטיחו לה הרופאים כי לא תוכל לקבל: ילדים. היא חושבת על היום בו יוותרו רק היא והוא. אחותי ואני נעזוב את הבית – והיא אינה רוצה להישאר לבדה בדירה ריקה ושוממת – עדיפות עליה צעקותיו מדממה מחרישת אוזניים. אהבה חדשה? לא בא בחשבון. היא עייפה, נואשה מגברים. עם השנים, התפוגג היצר המיני גם הוא. היא חושבת שעשתה את שלה, ושסר-טעם יהיה זה להביט לכיוונים אחרים.

 

ואני, אני חושבת עלייה.

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 26/3/2006 18:30   בקטגוריות אז מי אני, בעצם?  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עידועמיחיאברהם ב-16/4/2018 00:01
 



תחכו?


 

התגובות (הנפלאות. תודה לכם, לכולכם) לפוסט האחרון שלי, אני חייבת להודות, הותירו אותי סוערת, סוערת יותר משחשבתי שאהיה. במידה מסויימת, אני חושבת שקשה יותר היה לקרוא את התגובות מאשר לכתוב את הפוסט עצמו, כתיבה שנמשכה למעלה מארבע שעות. כשאני מביטה בתאריך, אני מרגישה הקלה עצומה - אני מתקרבת יותר ויותר למחזור, וכמו בכל חודש לפני קבלת המחזור - התהודה הרגשית הופכת לבלתי נסבלת. אני מודעת לכך שרגשותיי כעת, מהולים בחומרי הרגעה והרדמה, נובעים, לפחות חלקית, מהתסמונת הקדם-וסתית.

 

כבר אמש גיבשתי רעיונות לפוסטים חדשים, סידרתי ואירגנתי לפי סדר תוכני וכרונולוגי. יש כל כך הרבה על מה לכתוב, כל כך הרבה לספר. אני נרגשת לקראת הכתיבה, מצפה בכיליון עיניים למוזה שתגיע ותקים המילים לתחייה.

 

היום הבנתי שלפני שאפצח במסע הפוסטים שלי, עליי לכתוב על עוד נושא אחד - נושא אשר אתם העליתם, נושא שבדרך כלל משתדלת להדחיק אל תוך פינות חשוכות ונטושות - העזיבה את הבית.  

 

ואכן אכתוב.

 

בינתיים, אני צריכה לסדר מספר דברים - עליי לדאוג שאעבור בשלום את הימים הבאים (את ימיי המחזור שוודאי יושפעו לא מעט גם מחזרתה של אחותי מבית החולים, לאחר שנותחה להסרת הגידול בברך), וכאילו לא די בכך - מחשבי הסורר החליט להזכיר לי, בקריסותיו התכופות, שהוא זקוק לפירמוט  

 

אני מניחה שהפוסט הזה שלי הוא מן פוסט תחינה. מן פוסט שמבקש -

 

חכו לי, אני חוזרת. אל תעזבו אותי.

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 22/3/2006 16:24   בקטגוריות סלחו לי קוראיי, כי חטאתי  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-26/3/2006 19:30
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkinless אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skinless ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)