לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי:  Skinless

בת: 41

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

בפעם הבאה


 

 

השמוק הרביץ לקאיה. היא יללה ללא הפסקה, שלא לרוחו.

 

אני רצה למטבח, לאמא. "הוא לא נורמלי, אלוהים! הוא הרביץ לקאיה, אמא!", אני קוראת בייאוש. "בפעם הבאה זו תהיה אני", היא עונה בקול יבש.

 

 

 

ר' חזר. טלי אומרת שבאמצעותו, אני משחזרת את דפוס ההתעללות באמא.

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 31/5/2009 22:00   בקטגוריות משפחה בהפרעה, ר', אהבה אסורה  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-4/6/2009 16:57
 



אין הודעות חדשות


 

ריק. ועוד ריק. ועוד ריק. ריקנות שממלאת אותי מבפנים. הפרדוקס המוכר עד כאב. החיפוש אחר האינטראקציה עם בני אנוש - והרצון לברוח ממנה כשהיא מגיחה אל תוך השקט הסוער. הבלבול הזה. מגששת באפילה אחר מפתח, כחיפוש מחט בערימת שחת, אחר דבר מה - גשמי או רוחני - שיפטור אותי ממשא הבדידות שאני נושאת על כתביי ובליבי. גם מאות הכניסות בשתי היממות האחרונות לא פוטרות מהעיקצוצים וחוסר השקט, ולא למעלה ממאה התגובות. הרי הם עוברי אורח, כולם. מסמלים באופן ניאות את האנשים בחיי - מגיחים לרגע ונעלמים חיש קט. נבלעים אל תוך דפיי העבר. ההיסטוריה.

 

קיימים אנשים שאוהבים אותי. אני יודעת. אז למה אני מרגישה כל כך לבד? ולמה אני מרגישה פתטית כל כך?

 

 

ריקה. ריקה ריקה. ממלאת את הבטן הרעבתנית בעוגת השוקולד האסורה של אמא. במקום לנסות ולהוריד את עשרת הקילו שהעליתי, אני זוללת עוד ועוד. רק לסתום את החור הזה. לסתום את החור הזה. הוא דולף.

 

 

 

 

אני עוברת בין כתובות הדואר השונות. "אין הודעות חדשות".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 29/5/2009 16:39   בקטגוריות בדידות, דיכאון, הסבון בכה מאוד, ייאוש, לא קיימת  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-31/5/2009 23:22
 



הילדודס


 

 

החלטתי להכיר לכם (בהיעדר רעיון אחר עקב המחזור שהביא בעקבותיו לא רק גל של חצ'קונים מעצבנים, אלא גם תשישות איומה) את ארבעת ילדיי האהובים - שבלעדם חיי אינם חיים.

 

 

 

קים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קים הגיעה אלינו בשלהי 1998, כשהיא בת חצי שנה. כלבונת שובבה, מלאת חיים, אך לצערנו הרב, כפי שגילינו מאוחר יותר - גם חולת אפילפסיה. במשך 12 השנים שהיא אצלנו, היא מסבה לנו הרבה ריצות לטיולים שבמהלכם הייא דואגת להכניס לפיה כל דבר אשר נקרה בדרכה, וחוטפת בעקבות כך קלקולי קיבה תכופים, אך גם אושר רב. מי מנקה את הקיא, כמו גם את השיער הנושר? אמא, כמובן. קים גם ידועה בכינויה "קוּנקי" שהענקתי לה אני, סיכול של "נוּנקי" (Nena - ילדונת). קים, כמו שאר חיות הבית, זוכה לדיבוב של אמא, והיא מבדרת בליסוכ אויתות (למי שלא הבין - מדברת בסיכול אותיות). כך היא גם מברכת בבוקר - "קובר בוט", נפרדת לשינת הלילה שלה ב - "לילה בוט", והיא גם בעלת נטיות מסורתיות - "רבוך שהם, התלפּפּתי" (כשאמא ניאותה בטובה להוציא אותה לעוד סיבוב מסביב לבית בשביל הפיפי ה-12). משפחה מופרעת, כבר הזכרתי?

 

 

 

 

 

 

קאיה 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קאיה הגיעה אלינו שנתיים לאחר הצטרפותה של קים למשפחה, בשנת 2000, וכיום היא בת 10. קאיה (ובחיי, אני בכלל-בכלל לא משוחדת!) היא הטריקולרית היפה ביותר שאיי פעם ראיתי בחיי. בשונה משאר עוללי הבית (ובדומה יותר לבני האנוש שבו), קאיה היא מעט סוציומטית. היא אוהבת את השקט שלה, וסומרת ללא התרעה בכל אשר מתקרבים אליה כאשר היא אינה "בעניין". למרות התוקפנות שלה, קאיה יודע גם להפגין חיבה, יודעת תמיד להגיע בעת צרה (ועל כן כינוייה "אמבי" - קיצור של "אמבולנס"), ודורשת הרבה אהבה, מגע, תשומת לב וליטופים לרוב. בין אוצר המילים הלא מאוד עשיר שלה אפשר למצוא את "אני מקסימה", "לא-ולא", "הצילו, שוטר" (לעזאזל, אפילו אני לא זוכרת מאיפה זה הגיע!), ועוד.

 

 

 

 

 

 

 

קרקר 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קרקר הגיע אלינו לפני שנתיים, כאשר ילדיה של טלי מצאו אותו כגור קטנטן ליד ביתם. העיתוי היה מושלם - באותה העת דיברתי עם טלי על כמה מתחשק לי חתול ג'ינג'י קטן - וראו זה פלא! - קרקר הגיח כמתנה משמיים. אז נכון, הוא יותר בלונדיני מג'ינג'י (ועל כן מכונה "קרקרנצו, הנסיך השוודי") - אבל זה בהחלט לא גורע מאהבתנו אליו. קרקר הוא חתולון שקט וביישן שחייב - אבל חייב - שאצפה בו בזמן שהוא מנשנש את ארוחותיו היומיות. רוב הזמן הוא מנמנם, כדרכם של חתולים, וכמובן - גם הוא מדבר! הוא אומר בעיקר (עם דגש על ההשהייה) - "תודההה, אמא" (כשאני צופה בו זולל), "סליחההה, אמא" (כשהוא זולל פרחים יבשים וחוטף על התחת), "אמא טובההה", ו - "אמא יפההה" (כשאני אומרת לו עד כמה הוא חמוד ויפה. מנומס, הבן הקטן שלי, לא?). 

 

 

 

 

 

 

קליק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קליק (כמיטב מסורת השמות המתחילים ב - ק') הגיע אלינו אך לפני שנה, כשהוא בן לא יותר מכמה ימים. כשאבא יצא לעבודה, הוא מצא אותו מתחת לבית, העלה אותו, הניח את הקטנטן בזרועותיה של אמא - ומאותו הרגע זה היה ברור: הכלבלב הקטן מצטרף למשפחה המורחבת. קליק אמנם סובל מאסתמה, אך הוא כלבלב שובב ומלא שמחת חיים, שאוהב במיוחד כשמשחקים איתו בצעצועים האהובים עליו. גם לו, כמובן, יש שפה משלו - שפת ההברות הראשונות. "כן" אצלו הוא "כה", למשל. אה - והוא גם קורא לעצמו "קיק". "קיק גה" ("קליק גם"), ו - "קיק פה", או "קיק בא". השפה שלו אמנם לא כל כך מפותחת - אבל הוא בן הזקונים של המשפחה, וזוכה ליחס בהתאם!

 

 


 

 

 

 

 

אלו הם ילדיי הקטנים. ולמי ששוקל או מתלבט - אל תחשבו פעמיים. אמצו לחיקכם חבר לכל החיים. כל כך הרבה כלבים וחתולים מחכים לבית חם אוהב, וממתינים לכם שתקבלו את אהבתם הבלתי מותנית בדבר.

 

למה אתם מחכים?  

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 26/5/2009 12:11   בקטגוריות אז מי אני, בעצם?  
148 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-30/5/2009 12:58
 



אילדי


 

אילדי ואמא נפגשו לראשונה כשאמא הייתה בת 17, עולה טרייה מפראג. הן נפגשו בעבודה, וביחד עם חברה נוספת הפכו לשלישייה בלתי ניתנת להפרדה. שלישיית מהגרות - אמא מצ'כוסלובקיה ואילדי ו-ורה מהונגריה - אחוות האאוטסיידריות. קשר חזק במיוחד נרקם דאז בין אילדי ואמא, ואילדי הפכה במהרה לחברתה הטובה ביותר של אמא - בה שמה את מבטחה, את סודותייה, את עולמה. לא היה דבר שהשתיים לא ידעו זו על זו.

 

הן היו שונות, אילדי ואמא. אמא הייתה הטיפוס החרד המסתגר, ואילו אילדי העבירה את לילותיה הפנויים בבילויים ויציאות, במיוחד עם גברים. לא פעם נכנסה אילדי להיריון ונאלצה לעבור הפלות מספר - לא היה ביכולתה לגדל ילד כאשר עתידה הכלכלי עטה בלוט. ובכל זאת, למרות השוני המהותי, הן מצאו נחמה זו בזו.

 

לכשבגרו, אמא התחתנה, וילדה אותי ואת אחותי הקטנה. לאילדי לא היה קל. היא התקשתה להתחייב למערכת יחסים וסבלה מדימוי עצמי ירוד אשר נבע מקשיים בעברה, ומנע ממנה לתת אמון טוטאלי בבן זוגה. לרוב ניהלה מערכות יחסים כושלות, כאלה שנידונו לאבדון בכל מקרה - ואילדי הייתה מודעת לכך לגמרי. לימים התקבעה אילדי למערכת יחסים עם גבר נשוי אשר העניק לה פירורים, את השאריות שלהן נזקקה אילדי כל כך. את נחמתה היחידה, באין לה איש בעולם מלבד אמי ואותו גבר נשוי, מצאה אילדי בזוג חתולייה האהובים - אלכס וטופסי. היא נהגה לדבר עלייהם שעות בטלפון עם אמא, סיפרה איך אלכס מסרב לאכול כאשר אילדי אינה צופה בו, וכמה פרעושים טופסי הכניסה אתמול הביתה. חיים חסרי כל משמעות ותוכן יצקה לעצמה אילדי, כאשר היא מתגוררת בגפה בדירת חדר עלובה בדרום תל אביב.

 

 

היו להן את הקשיים שלהן. אמא התקשתה, למרות אהבתה הגדולה לאילדי, להקשיב לסיפוריה הבלתי-נגמרים של אילדי אודות זוג החתולים, ולא פעם הייתי עימה בחדר כאשר שוחחה עימה, מורידה את אפרכסת הטלפון לדקות ארוכות ומגלגלת עינייה כמי שהספיק לה והותר. אילדי לא שמה לב. היא פשוט המשיכה לדבר.

 

אילדי, מצידה, היתה אכולת קנאה באמא על שהקימה לה זו האחרונה את משפחתה שלה - בעל משלה, שתי בנות נהדרות. היה זה חלומה של אילדי להשתקע - אך בזאת היא נכשלה. לא פעם נבחה על אמא בזעם והביעה את קנאתה בה בדרכים שונות ומשונות. היא פשוט לא ידעה לומר לה - "אני מקנאה". אמא בקשה לשתף את אילדי אדות המתרחש בבית, אך עם השנים שחלפו הבינה לליבה, ומיעטה לספר עלינו, מתוך התחשבות בכאבה הגדול של אילדי, אשר או אז בעקבות גידול שנמצא ברחמה, נאלצה לעבור כריתת רחם. הדלת שעוד הייתה פתוחה בפני אילדי נטרקה סופית בפנייה, והיא ידעה כי לעולם לא תוכל עוד להביא ילדים לעולם.

 

 


 

 

 

2003. אני בת 19, ומאושפזת ראשונה במחלקה הפסיכיאטרית הפתוחה בתל השומר. אמא הגיעה לבקר לשעות ארוכות בכל יום, מותירה את אבי ואחותי בבית, דואגים לעצמם. יום אחד אמרה לי, אני זוכרת - "זה מוזר, את יודעת? לא שמעתי מאילדי כבר כמה ימים". באותה התקופה המתינה אילדי, המעשנת הכבדה, לניתוח אשר יבוצע ברגלה הימנית בעקבות פקקת. נאמר לה אז ע"י הרופאים כי ייתכן מאוד ויאלצו לכרות את הרגל בעקבות הניתוח, ושגם סכנת חיים נשקפת לה. היא מפחדת כל כך, סיפרה לי אמא. עוד עשרה ימים ליתוח, ואילו מאילדי, הרגילה להתקשר מספר פעמים ביום, אמא לא שמעה כבר ימים. היא התקשרה פעמים אינספור - אך לא נענתה.

 

עברו עוד יומיים, כמדומני, עד שאמא החליטה לעשות מעשה. היא דאגה לאילדי. משהו לא בסדר, היא חשבה לעצמה. זה לא הגיוני שאילדי לא תתקשר - ובמיוחד בתקופה שכזאת - הניתוח המתקרב, והאשפוז שלי.

 

אמא התקשרה אל בעלת הבית של אילדי ושאלה אותה אם שמעה ממנה, ונענתה בשלילה. אז כבר החלה הדאגה להתחלף בחשש של ממש לשלומה של אילדי. ביחד עם בעלת הבית, כשבוע לאחר ששמעה ממנה לאחרונה, הגיעה אמא לדירתה של אילדי בליוויה של בעלת הבית, אשר פתחה לה את הדלת. המראה שנשקף אל אמא היה מחריד - אילדי שרועה היתה על הרצפה, מחוסרת הכרה. מסביבה כאוס מוחלט. היא הזמינה מיד אמבולנס אשר הוביל אותה לבית החולים הקרוב. עתה נאלצה אמא לחלק את זמנה בין שני בתי חולים, מבקרת את חברתה הטובה ביותר השרויה בתרדמת, ואת בתה הבכורה המאושפזת במחלקה הפסיכיאטרית.

 

 

אני לא זוכרת את הרגע שבו אמא בישרה לי את הבשורה הקשה. ימים לאחר שנמצאה מחוסרת הכרה בביתה, נפחה אילדי את נשמתה, והיא אפילו לא בת 60. אמא ישבה אז לצידה, באותן דקות, אוחזת בידה ומלטפת. גם כאשר יושר הקו והאחות הגיעה לנתק את מכונת ההנשמה, אמא נותרה לצידה והמשיכה ללטף. אחותי, שליוותה אותה, עמד אז במפתן החדר, מתבוננת באמא נפרדת מחברתה הקרובה מזה למעלה משלושים שנה.

 

 

התעקשתי לצאת אל הלוויה, שנדחתה מעט עקב רצונו של אחיה, המתגורר בצרפת, להגיע בזמן ללוויה. בינתיים סידרה אמא את דירתה המיותמת של אילדי, מחפשת בנרות מספרי טלפון של אנשים שהכירה - לצלצל ולהזמין ללוויה, בכדי שאילדי שלה לא תיקבר לבדה. אמא רצתה שכמה שיותר אנשים יגיעו לחלוק את כבודם האחרון, ולהיפרד מאילדי.  

 

 

היינו ראשונים - אני, אמא ואבא בבית העלמין ביום קבורתה של אילדי. בבית, יום לפני, כתבתי מספר שורות על פתקית כתומה לומר על קברה של אילדי. מצאתי מחזיק מפתחות קטן שקניתי פעם באיטליה - מחזיק מפתחות של חתלתולה לבנה בתוך כדור פלסטיק שקוף. החלטתי לבקש מהרב רשות לקבור את אילדי עם החתלתולה שלי, בכדי שלא תהיה לבדה בקבר הדומם. היא אהבה חתולים, חשבתי לי. היא בוודאי הייתה שמחה להיקבר עם מחזיק מפתחות של חתלתולונת לבנה.

 

 

היינו ראשונים באתר ההשכבה, והמתנו לבאים. חריץ קטן הפריד בין חומת אבן לבין מתחם הגופות, וחשף את סצינת האמבולנס המעביר את המתים אל תוך הבניין. החלטתי לצפות בגופות העטופות שקית שחורה מבלות אל משכבן בחדר הגופות. "אם תתמודדי עם זה", חשבתי לעצמי באותן הדקות, "לא תפחדי עוד מדבר". ומה יכול להיות יותר מפחיד מלצפות בגופות המועברות מתוך האמבולנס או רכב חברה קדישא אל תוך מתחם רחצת הגופות? רעדתי כולי, אך המשכתי לצפות. והגופות המשיכו להגיע - אחת אחרי השנייה. עמדתי מהופנטת, כאשר פתע שמעתי את קולה של אמא מאחורי. "מה את עושה?", היא שאלה. "סתם", עניתי, "מסתכלת". "בשביל מה, מותק?" היא שאלה, ומבלי להמתין לתשובה נותררה עומדת ומביטה עימי עוד שניות מספר. "בואי", אמרה לי. "הטקס מתחיל".

 

 

לראשונה, עמדתי בסמיכות לקבר. מעליו ממש. כבר הייתי בלוויות בעבר, אבל תמיד עמדתי רחוקה ממקום הבור. הפעם יכולתי להביט בו, כמעט ונופלת בעצמי אל תוכו. מאחורי עמדה קבוצת אנשים. שמחתי - אילדי לא תיקבר לבדה. מילים נישאו מאת הרב, מספר תפילות. גופתה חסרת החיים של אילדי, אחריה עקבתי בשקט בעת ההובלה אל חלקת קבורתה, עמדה להיזרק אל תוך הבור הפעור. "אל תסתכלי!", לחשה לי אמא הבוכייה ותפסה את ראשי בידה בכדי לסובבו אליה, אך לא הספיקה. גופתה של אילדי נשמטה כחפץ דומם אל האדמה. לעולם לא אשכח את הרגע בו צנחה מטה, כשק אשפה אשר נזרק אל תוך משאית אשפה. כמה כיעור היה בזה, כמה השפלה. הדמעות חנקו את גרוני. ביקשתי רשות מהרב, והטלתי פנימה את החתלתולונת שלי, שעכשיו כבר שייכת לאילדי. "ועכשיו, נכדתה של המנוחה רוצה לקרוא מספר מילים על המנוחה", הציג אותי הרב. לא טרחתי לתקן אותו, חנוקה מדמעות, קראתי את הדברים שכתבתי. את הפתק, אגב, מעולם לא מצאתי. אני חושבת שגם אותו בחרתי להטיל אל תוך הקבר. איני זוכרת היום מה אמרתי לה אז, אחרי שהאדמה דימתה מבלט דמות מעל הקרקע.

 

 

בשבת, יום אחרי הלוויה, חתכתי את הורידים. דם ניגר בין זרועותיי. אחותי מצאה אותי, ומיהרה לקרוא לאמא. "אמא, היא חתכה את עצמה!" שמעתי אותה קוראת לאמי. אמא קמה מהמיטה, נכנסה לחדרי, התיישבה על מיטתי נאלמת דום ובהתה בי המומה ושקטה. אחותי התרוצצה בין חדרי לאמבטיה ובחזרה, קושרת תחבושות סביב פרקי ידיי.

 

 

זו הייתה הפעם האחרונה שבה ניסיתי להתאבד. נסענו, מספר שעות אחר מכן, אני ואמא אל נמל יפו, שם בילינו אני ואחותי את ילדותנו בבוקרי שבת יפים מזה. עלינו על "סבבה", הספינה שעליה תמיד נהגנו לעלות. הבטחתי או אז לאמא - לא עוד. אני מבטיחה. לעולם לא אעשה זאת יותר.

 

 

ולא עשיתי. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
נכתב על ידי Skinless , 24/5/2009 14:07   בקטגוריות אז מי אני, בעצם?  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-26/5/2009 09:25
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkinless אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skinless ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)