לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי:  Skinless

בת: 41

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2006

אמרו שביום ראשון ירד גשם


 

"זה הקיץ האחרון שלי אתכם

עם הגשם הראשון אני אעלם

דמעותי יזרמו במורד הרחובות

כמו עלה נושר ותקוות רחוקות

 

אני איש של חורף בין אלפי אנשי ים

אך בחורף הזה כבר לא אהיה קיים

לאט לאט השכבות נמסות

בין רוצים לא רוצים ותפילות אחרונות

 

אז תזכרו שהבטחתם לא לבכות

כי השמיים גדולים והדמעות קטנות

תעצמו את העיניים כל גשם ראשון

ותחשבו עלי

 

אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם

לבקר במדינות מעבר לים

לדעת אם יש צורות חיים אחרות

ואם המתים ממשיכים לחיות

כי זה הקיץ האחרון שלי אתכם

עם הגשם הראשון אני אעלם

לאט לאט השכבות נמסות

בין רוצים לא רוצים ותפילות אחרונות

 

אז תזכרו שהבטחתם..."

 

 

 

 

10 מ"ג זיפרקסה (אנטי פסיכוטי)

4 מ"ג קלונקס (הרגעה)

300 מ"ג לית'יום (מייצב מצב רוח)

10 מ"ג נומבון (כדור שינה)

 

ואני עדיין מתפלשת בבוץ. ומזכירה קצת את המתים-החיים במחלקות הסגורות.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 31/8/2006 23:08   בקטגוריות כשהמוּזה שותקת  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-17/1/2007 15:03
 



נפשי נשרפה בלהבה


 

"...ובעת רחמים בין השמשות

שחי ואגל לך סוד יסוריי

אומרים יש בעולם נעורים

היכן נעורי?  

 

הכניסיני תחת כנפך

והיי לי אם ואחות

ויהי חיקך מקלט ראשי

קן תפילותי הנידחות.    

 

ועוד רז אחד לך אתוודה

נפשי נשרפה בלהבה

אומרים אהבה יש בעולם

מה זאת אהבה?   

 

הכניסיני תחת כנפך

והיי לי אם ואחות

ויהי חיקך מקלט ראשי

קן תפילותי הנידחות.    

 

הכוכבים רימו אותי

היה חלום אך גם הוא עבר

עתה אין לי כלום בעולם

אין לי דבר..."

 

 

 

הכניסיני תחת כנפך/ ח.נ ביאליק

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 28/8/2006 22:31   בקטגוריות כשהמוּזה שותקת  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"נערות בהפרעה" - מסירה את הלוט


 

קצת מבולבלת, מבוהלת, אפילו. מוצפת - ולא כך חשבתי שארגיש כשתתפרסם הכתבה אליה התראיינתי לפני שבועות מספר. אני משערת בנפשי שאותה תחושה של חיל ורעדה תחלוף כשם שהגיעה, ובכל זאת - אני מוצאת עצמי חסרת מילים אל מול תמונות האילוסטרציה, אל מול הטוקבקיסטים וכל אשר כרוך בפרסום מסוג זה - שהוא הראשון לי. וקצת כמו קרום בתולין שנסדק - אני מרגישה את החדירה הבוטה (אם כי הרצונית לחלוטין) אל תוך הבועה הקטנה שלי, שבה (כפי שוודאי שם לב קהל הקוראים הנאמן שלי) התחפרתי לי ביתר-שאת במהלך החודש האחרון - שהיה לי קשה שבקשים. וכמו אותו קרום בתולין - מרגישה שנקרעת קצת, בעצמי.

 

אני מתנצלת על שלא הרביתי לכתוב בזמן האחרון, ומקווה כי פרסום הכתבה יהווה לי לתמריץ משמעותי דיו (ואני מאמינה שכך יהיה) להמשיך ולכתוב את רשמיי, ולשתף בחוויותי.

 

קודם כל - אני מבקשת להודות לרון פרסלר, העיתונאי המקסים שעזר לי לזכות בחשיפה אליה ערגתי, ולספר את הסיפור שלי בשעה שגורמים שונים מעודדים אותי בחריפות לטאטא אל מתחת לשטיח. אני לא רוצה. אני רוצה לצעוק את הסיפור שלי, לרוקן עצמי מכל שאר טינופת שהצטברה בי במהלך השנים - והצטברה לא מעט. הסיפור שלי הוא אחד מיני רבים. אני אחת מבין רבות - מציעה רק טעימה, הצצה חטופה אל העולם שמסתירה תחת מעטה עבה של איפור. ואם נגעתי במישהי אחת, במישהו אחד - הרי שהיה שווה לנער מעליי את שכבות הצבע החלודות.

 

אני רוצה גם לקדם בברכה את פנייהם של אלה המגיעים אליי בימים אלה בעקבות פרסום הכתבה, ולכוון אל רשימת הפוסטים בצד שמאל (מודגשים בצבע סגול תחת הכותרת "ואלה תולדות...") - קיבצתי את הפוסטים האמורים על מנת להקל על קוראים חדשים, לנתב את דרכם דרך שלל מילות הכאב שפיזרתי בסביבה. אלה הם הפוסטים המגוללים את המאורעות שעיצבו ועודם מעצבים את חיי - ואני מקווה להוסיף להם עוד - בקרוב. כולי תקווה שאמצא בי את הכוחות להמשיך ולספר - ורבה היא המלאכה. ומבעיתה, לא פחות.

 

ועוד רוצה להודות - להודות לאלה החדשים שנכנסים, שקוראים אותי. תודה.

 

 

קישור ישיר לכתבה ב"נענע":

 

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=386725&sid=126

 

 

 

אני מתנצלת אם נשמעתי פלצנית-משהו - עדיין בחזקת נאלמת דום, ולא בטוחה מה לומר. ומשום שכך - אקצר בדברי, להפעם.

 

 

קצת מתעכבת עם התגובות. סליחה. אל תוותרו עליי. אוקיי?

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 24/8/2006 14:44   בקטגוריות סלחו לי קוראיי, כי חטאתי  
64 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-4/10/2006 20:08
 



מגע טוב, מגע רע - חלק II


 

"ארים ראשי, אשא עיני אל ההרים במרחקים וקולי ישמע כזעקה, כתפילת האדם וליבי יקרא מאין יבוא עזרי..."

 

 

 

מגע טוב

 

יש לפעמים ששואלים אותך - מהו הרגע המאושר בחייך? על אף שיודעת שרגעים רבים נוצרת בתוכי ככאלה שהציתו ועודם מציתים אש חמימה ומלטפת, כאלה שחרוטים בי בדיו בלתי נמחקת כמו היו קעקוע - ישנו רגע אחד אליו חוזרת, אחד קטן, פצפון שחושבת עליו מיד. רגע אחד שמאיר כהילה זוהרת את העלטה שסביבי.

 

היינו, אני והמשפחה-לשעבר, בעוד אחד מהטיולים הקיציים המאורגנים שלנו לאירופה. כבר לא זוכרת - צרפת, אולי איטליה, אולי שתיהן גם יחד. היינו מספר בנות בקבוצה של 20, 30 איש. גיבשנו לעצמנו קבוצה קטנה משלנו - למרות שבתחילה התקשיתי להסתגל, להתרגל למחשבה המבעיתה שעימן אצטרך להעביר את שלושת השבועות הבאים - שאצטרך לעטות שוב את הפאסון שהאמנתי, עד אותם רגעים ראשוניים בהם התוודעתי לחברי הקבוצה שהותרתי בארץ, מאחורי - זוכה לתנומה הראויה לו.

 

והיה את אורי, אורי שהגיע בלווית אשתו - שניהם הורים לילדים. אורי אימץ אותנו, את קבוצת הבנות הקטנה שהקמנו לעצמנו. הוא היה משחק איתנו, מצחיק ומדגדג, מספר בדיחות. מינה עצמו לאב התורן - ונדמה היה שנהנה מחברתנו כפי שנהננו אנו, הבנות, מחברתו.

 

בניגוד מוחלט לתפיסה החברתית אשר לה הייתי מורגלת עוד מטיולי בית הספר היסודי - החבר'ה ה"מא-גניבים" יושבים מאחור, מריצים דאחקות ומשחילים פה ושם הערה קנטרנית ומשפילה אל עבר הילדים שישבו בקדמת האוטובוס, כולם מוחרמים, כמובן - נחשפתי במהלך כל אותם טיולים להעדפה העיקשת המשונה של הבוגרים מאיתנו כרונולוגית (שכן בעודם מתווכחים על מי-ישב-היכן הזכירו לי מעט את תקופת הגנון) לשבת דווקא בקדמת האוטובוס. אורי המא-גניב (אבל מא-גניב טוב, לא מא-גניב רע) ואשתו האנטיפטית, מגי, התבייתו להם על חמשת המושבים האחוריים, עליהם "פרקו" את מטלטליהם - המימיות והחטיפים, הביגוד החם, המצלמות - והתרווחו להם בנונשלאנטיות גמורה, סמוכים ובטוחים שאף לא אחד מחברי הקבוצה יבקש לתפוס את מקומם.

 

את ארבעת המושבים שלפניהם איכלסנו אני ובחורה מתוקה בשם סיוון מצדו הימני של האוטובוס - ולשמאלנו ישבו הוריה המתוקים-מעט-פחות של סיוון (בורגנים אליטיסטים ויפי נפש שכאלה טרם היה לי העונג המפוקפק לפגוש, למען האמת), שומרים לרוב על שקט ומימיקה מתנשאת להחריד. 

 

זו הייתה אחת הנסיעות הממושכות והארוכות יותר, נסיעה של כמה שעות, לפחות. מרבית הנוסעים, אם לא כולם, שקעו להם בתרדמת עמוקה. אני זוכרת - טיפות גשם נקשו על החלון הקר שעם כל נשימה התמלא אדים. הייתי לבושה אז בגופיה קצרה, ופתחי המזגן שמעלי הקפיאו את עצמותיי. השענתי גם אני את המושב לאחור - כפי שעשו כולם. ואף על פי שרציתי, ואף על פי שניסיתי - לא הצלחתי לעצום את העיניים. הן נותרו פקוחות קמעה, עומדות על המשמר, דרוכות לעת צרה, משגיחות שלא ארדם. שלא אאבד שליטה מוטורית רצונית על אברי גופי. עצם המחשבה על כניסה אל תוך עולם רגיעה, שחרור והרפייה הביכה אותי. שרק לא יביטו בי במערומיי, בפיסת בשר שאינה מודעת לתנועותיה, שאינה משגיחה בקפידה על מראַה, על תנוחתה, על הבעת פניה. שרק לא יבחינו בסמרטוט שבי, בחולשה וחוסר המודעות והשליטה הנלווים לכניעה אל עולם החלומות. 

 

כולי מהורהרת ושקועה במחשבות נוגות, עוד נושמת את האוויר הקר ומדביקה אותו בנשיפה עדינה על זגוגית החלון, העמדתי פני ישנה. הוא חשב שישנתי, אורי. בשקט-בשקט, מאחור, כיסה אותי במעיל הירוק הגדול שלו. כיסה ברכות, דואג לעטוף את כולי, שלא אתקרר.

 

באותו הרגע ממש, ממיס את הנוקשות שבי ומשכך את תחושת היתמות - הייתי הילדה הקטנה של אבא. אבא שאפילו לא שלי, עוטה תפקידו של אחר שהתרשל - דואג לה, מגונן עליה, פורש עליה את חסותו ומוודא שלא יאונה לה כל רע. אבא שדואג לכסות ולחמם, לעטוף ולשמור. לשמור במקומה.

 

 

ואז עצמתי את העיניים. 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 17/8/2006 00:25   בקטגוריות אז מי אני, בעצם?  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-29/8/2006 21:50
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkinless אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skinless ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)