לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי:  Skinless

בת: 41

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

Transatlanticism



The Atlantic was born today, and I'll tell you how:
The clouds above opened up and let it out.

I was standing on the surface of a perforated sphere
When the water filled every hole.
And thousands upon thousands made an ocean,
Making islands where no island should go.
Oh no.

Most people were overjoyed; they took to their boats.
I thought it less like a lake and more like a moat.
The rhythm of my footsteps crossing floodlands to your door
Have been silenced forever more.
The distance is quite simply much too far for me to row
It seems farther than ever before
Oh no.

I need you so much closer
I need you so much closer
I need you so much closer
I need you so much closer
I need you so much closer
I need you so much closer
I need you so much closer
I need you so much closer




(Death Cab For Cutie)



נכתב על ידי Skinless , 27/9/2006 01:15   בקטגוריות כשהמוּזה שותקת  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כבר אמרתי שאני מצטערת?


 

...ובתור המשך לביטוי יכולת ההבחנה הדקה שלי שניחנה לה במלוא תפרחתה בפוסט הקודם - הייתכן כי ריבוי ההתנצלויות בתקופה האחרונה קשורים בצורה כלשהי ליום הכיפורים הבא וקרב עלינו לטובה?

 

בין אם כן ובין אם לאו - אנצל שוב את חלון הטקסט השחוק לעייפה בכדי להתנצל על הנפקדות שדופקת. ועם זאת, כך אדגיש - לא בי האשמה, הפעם! כפי שכתבתי בפוסט הקודם (שאגב, נכתב בחפיפניקיות שאין כמותה) - הדפדפן שלי, האקספלורר היקר - מסרב לשתף איתי פעולה ולשלח את רשמיי אל אוויר הבלוגוספירה. ברגעים אלו ממש אני משתמשת בדפדפן החירום שלי, הפיירפוקס - שבו אני מסרבת להסתפק. זה האחרון מהתל בי בתגיי ה - HTML המכערים-משהו ועוכר בחוצפתו את שלוותי המעורערת-גם-כך. אני מתעקשת לחזור לאקספלורר הישן והאהוב שלי - ולצערו הרב - לא תהיה למר חבוט ברירה אלא לברר עבורי מה עליי לעשות כדי לשוב ולהשתמש בו - לאחר שכל ניסיון אפשרי בוצע על מנת להחזירו לכדי שימוש - ומדובר, בין השאר, באיפוס הדפדפן (פעמיים), התקנתו מחדש, פנייה לאינטרנט-זהב, לטכנאי המחשבים המקסים שלי ואפילו לתמיכה הטכנית של מייקרוסופט.

 

בינתיים, כפי שוודאי משתמע מהטקסט - אין ביכולתי גם להגיב - ולכן סוגרת גם את פוסט זה לתגובות. יש בי את הצורך והרצון הכנים לכתוב, להביע, להתבטא. פוסט אחד כבר מוכן - וכמה רעיונות לפוסטי-המשך מתגבשים להם. בינתיים, חשבתי לשתף, סתם כך, בעלילותיה של אחותי הקטנה בצבא ההגנה הדגול לישראל (ובשומעי את סיפור זה, בין השאר, אני חייבת להודות ששערוריית הכישלון הצורב של חיילינו בלבנון מתחילה להישמע הגיונית ומובנת).

 

הילדה, נטולת שנות שינה עקב יציאה לאחד מהמועדונים אותם היא פוקדת בנאמנות, החליטה הבוקר לפצות על החסך ולקחה עימה למשרד מצעים, שמיכה וכרית. משהגיעה, החליטה לגשת אל חדר הישיבות הצה"לי המפואר, החשיכה לה בנונשלאנטיות מבורכת את החדר בסוגרה את התריסים, אירגנה ארבעה כיסאות מרופדים, וכשלצידה בקבוק מים והפלאפון האהוב - נשכבה לה לאורכם ושקעה בתנומה ארוכה. הבוסית שלה, שבעצמה ספק מכירה את משמעות המילה "עבודה", מצאה את החורפּת בערגה בסביבות הצהריים (לא נראה שהבחינה בהיעדרה קודם לכן, משום מה), ומשננזפה קשות ע"י אחותי לאחר שהעירה אותה ("סליחה, אני מנסה לישון!") חזרה בה והרגיעה - "בסדר, זה בסדר, תחזרי לישון. אני אעיר אותך בעוד שעה-שעתיים, טוב?"

 

אחח. כמה טוב שיש על מי לסמוך, לא?

 

 


 

 

ראש-השנה, במקרה שתהיתם, עבר ללא התרחשויות חריגות: אחותי צרחה, אמא שלי בכתה ("אם זה ראש השנה - אני לא רוצה לדעת איך תראה השנה"), תורם הזרע נחר ושפחתכם הנאמנה, בניסיון להציל את שפיותה, ברחה לשכב על הדשא, למטה, מאחורי הבניין, ביחד עם החרגולים והנמלים - להתאחד עם אמא-טבע. למזלי (או לצערי? לא ברור), איש לא הבחין בי שרועה. בפעם האחרונה שברחתי מהבית, כשלגופי תחתונים וחולצה אדומה בלבד (לא, גם לא נעליים) והחלטתי להתכדרר לי בתוך שיח - הייתי צריכה להתמודד עם שאלות טורדניות של עוברי אורח ששאלו אם אני בסדר, ואם אני רוצה שיזמינו לי אמבולנס - או לפחות שיביאו לי כוס מים. ההתקהלות שנוצרה במקום הביאה אותי לאסוף את עצמי מהאדמה החולית ולגרור רגליים בחזרה אל עבר הבית. גם-כן, בית. מוזר - הייתי מצפה להינות מתשומת הלב.

 

במקום, היא הביכה אותי נורא.

 

 


 

 

אני מסיימת (בתקווה שאצליח לקשר) בהפנייה אל שש רשומותייה של קרן זיידי המדהימה, שכתבה בצורה מרגשת ונוגעת מאין כמותה ב - "וואלה!" על רשמיה מהמחלקה הפסיכיאטרית בה שהתה במשך חצי שנה, ועל החיים כנפגעת-נפש. בין מילותייה של קרן אני מוצאת את עצמי, ונזכרת באשפוזים שלי - עלייהם ארצה לספר גם אני, בקרוב.

 

 

עצב חשוף

 

חלק ראשון

חלק שני

חלק שלישי

חלק רביעי

חלק חמישי

חלק שישי ואחרון

 

 

 

 

מקווה לשוב לפעילות מלאה בקרוב. ועד אז - שנה טובה, לכולנו.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 26/9/2006 16:31   בקטגוריות סלחו לי קוראיי, כי חטאתי  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




התנצלותי הכנה (התנצלויות זה נורא IN היום, שמתם לב?) על שזנחתי והזנחתי את הבלוג במהלך השבועיים האחרונים. לצערי - אין בידי להוסיף קטעים חדשים עקב תקלה טכנית באקספלורר שלי. אין לי מושג מתי יתוקן - ברגע שההיסטריה שמקוננת בתוכי ברגעים אלה ממש תתפוגג לה כלא הייתה, אולי. ואני חוששת שלא יקרה לא היום, ולא מחר. הייתי רוצה לכתוב על נושא שמטריד אותי מזה חודשים - ושלא זכה לתשומת הלב שאני סבורה שראויה לו. אירועי ההווה מחזירים אותי אל ספק זעם ספק מרירות ההולכים ומתגבשים לכדי מועקה התקועה במעלי הגרון - ובאמת, אני רוצה לשחרר, ולבטא. אני מקווה שאצליח לשוב אל הכתיבה, בקרוב. בינתיים - שנה טובה שתהיה, לכולנו. שנת מרגוע, שקט ושלווה.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 21/9/2006 14:07   בקטגוריות סלחו לי קוראיי, כי חטאתי  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נינטומאניה?


 

בימים האחרונים הייתי שקועה גם אני (כן-כן, גם אני. מודה ומתוודה) במעקב אחר הקרקס התקשורתי נוטף אבק הכוכבים הנוצץ-סגלגל סביב גמר "כוכב נולד". אכן, בין אפיזודה אובדנית אחת למשנתה נהנית גם אנוכי, שפחתכם הנאמנה - לברוח אל מחוזות הבידור שנדמה שגם הם, בדומה לכל דבר אחר - מעלים בידם לחלחל עמוקות אל תוך הוריד.

 

היום אני מפציעה לי עם פוסט חדש וקליל יותר - שאת תוכנו דווקא לא אני כתבתי. הכותב קבסיר העניק לי בטובו רשות לפרסם את דבריו אשר אותם העלה לפורום בו אנחנו כותבים - ועל כך תודתי לו! קבסיר מצליח לשקף ברהיטות את דעתי על דרכה של כוכבת הברנז'ה הישראלית - הלא היא נינט טייב (אני מאמינה שאין צורך בהיכרות), ועל ההבדל המסתמן בינה ובין הרוקרית-הפולקלורית העולה - מאיה רוטמן.

 

 


 

 

הרהורים בעקבות כוכב נולד

 

 

בראשית היתה נינט – נינט הנערה התמה מהפריפריה שחותם של טוהר על פניה, שנתנה לכולנו את ההרגשה המחמיאה שאחת משלנו – אחותינו – הפכה למלכה. נינט הנערה שסיפורה אמר לנו – לא משנה מאיפה אתה משנה מה אתה ואיך אתה בוחר לממש זאת. נינט הילדה מהשכונה שעשתה את זה והיא עדיין אחת מהחבר'ה. פעם היתה נינט – רוח חדשה של תקווה – תקווה לתרבות ישראלית שונה, תרבות ישראלית בת חורין. נינט המלכה – האם.

 

ואז הפכה נינט ל-נינה -  נינה נסיכת הטראש – נינה הסקסטארית – נינה שתעשה הכל בשביל להיות לא פחות זוהרת משאר נערי ונערות ביצת הכוכבים התל אביבית – נינה שהורידה במשקל עד כדי כאב בכדי לעמוד במדד היופי המקובל במסלולי הדוגמנות. נינה שיוצאת רק עם כוכבים, נינה שגם רן דנקר לא מספיק זוהר עבורה, רק מי שקטף את תואר נסיך הביצה יאה לה. נינה שאת האלבום שלה הפיק נסיך ביצה נוסף, אביב גפן. נינה שעל אף איכויות הקול המדהימות שלה זנחה את השירה הכנה הפורטת על נימי הלב והמלווה במקצב גוף כנה ונוגע, בשירה חסרת כנות ובביצוע נוסח רוני סופרסטאר (ולא, זו לא מחמאה – למרות שזה נפלא כשרוני שרה כמו רוני. אבל כשנינט שרה כמו רוני זו קטסטרופה מוזיקלית המעוררת חוסר נוחות קיצוני). והכי חשוב נינה שבמרוצתה אל התמזגות עם מצולות הביצה הכוכבית שכחה את הקיץ ואת החלום את הים ואת הדמעות – שכחה את רוח התקווה לרוח רעננה וחדשה בהווי התרבותי הישראלי שהפיחה באלפי לבבות. שכחה את קהלה, שכחה את מקורה.

 

אכן, נינט מצליחה – היא מצליחה למחות כל שריד מהפשטות שחשבנו שאפיינה אותה – מצליחה למחוק כל זכר לתום שראינו בה, לטוהר, לאיכות הפנימית שבה. הופעתה בערב התרבותי אולי הכי משמעותי למרבית צרכני התרבות בארץ, בלוק של ספק גיישה יפנית ספק נערת מטאל גותית הוכיח זאת לעיני כל – הנה – אני, נינט – מצליחנית (תקליט זהב!) מחובקת עם אביב גפן, יחפה, בלי שריד וזכר מההופעה הבלתי נשכחת אי אז לפני שלש שנים שהעלתה ים של דמעות בעיניים של העם. הנה אני כוכבת על – היי, ואני גם סקסית, תראה, צביקה - אני מורידה את הז'קט...אני מלכה...

 

אבל לא – נינט יקרה – נינט כבר לא שולטתתת...  

 

כבר לא – לפחות בכל הנוגע להווי המקוון שהעלה אותה כה גבוה, לא בעיני הטוקבטיסטים לא במקלדות הבלוגרים ולא בהויית הכותבים בפורומים. כמובן היא עדיין כוכבת על – עדיין אין שני או שניה לה במדד הסטאריות בארצינו, אבל אהבת הקהל אבדה לה, ליבו הרחב נסגר בפניה. אולי זה היה תהליך טבעי ואולי הוא קרה באשמתה, אבל כל מי שעקב כמוני אחר סיפורה של הסינדרלה הקרית גתית, תחילה בעיניים משתאות, נדהמות, ובהמשך בעיניים סקרניות וחוקרות, כל מי שהבחין בצעדי החיזור ובמקצב הריקוד של נינט עם הציבור ועם ביצת הכוכבים, יכל לומר כבר לפני זמן רב כי הופעתה ככוכב הלאומי אינה אלא הופעה כשל כוכב שביט- לרגע הוא כאן ובמשנהו כבר לא. כי כל מה שנינט עשתה דחפה וכיוונה לו (ואולי לא היא אלא אחיה ויחצני"ה?) היה לשנות את עצמה ולסנכרן את מאפיניה עם דרישות מערכת הכוכבים. היא לא חשבה או שלא היה לה האומץ או האופי, לשנות אותם לגרום למעצבי התרבות לרקוד לחלילה במקום שתרקוד היא לחלילם.

 

והאמת – האמת שחבל. נכון שהיא הפסידה, [למרות שהיא עדיין יכולה לשוב לאיזון ולחזור בגדול.] אבל גם אנחנו.  

 

אבל לנו חולמי החירות התרבותית השואפים לכנות ויושר שיעצבו את השיח התרבותי – לנו קמה מלכה חדשה – המלכה מתה – תחי המלכה החדשה – תחי מאיה רוטמן.

 

מאיה שלא יודעת מה איתה אם טוב לה או רע לה היא רק יודעת שגם אדם מוזר לא בחר להיות מוזר, וכן גם לו הזכות לצאת לחופשי – מאיה הרוקיסטית היפה שלא מודעת ליופיה – ששרה בכנות וביושר, בפשטות של פעם בחיים. מאיה שהיא הכי אנטי סטאר שיש, ששרה מתוך הנשמה הפרטית שלה אל תוך הנשמה הקולקטיבית מוזנת ממנה בחזרה והופכת לאחד עימה. מאיה שאומנם לא באה מהפריפריה אבל היא – בת חורין. בת חורין שבאצבעה המונפת שהפכה כבר לסמלה, קודחת לשומע חור בלב וזועקת בקול קסמים לוכד – לך , לך עד התהום עד הקצה – עד שתיפול או שתתרצה. שלא מהססת לספר לנו על יונים מתות המכוסות עלי זית. מאיה ששרה לא מתוך החתך אלא מתוך ולתוך הדם השוצף בוורידים. מאיה שבחודשים שהיא איתנו השיבה רוח חדשה באוירת תרבות ההמונים בארץ רוח של תקווה מחודשת לחירות תרבותית, לשאיפת אויר צלול נקי ולא מעופש בריחות הביצה הסקסטארית.  

 

הבאמוס פאפאם הבאמוס פאפאם: מאיה שולטתתתתת!!!

 


 

 

 

שוב תודה לקבסיר על הרשות לפרסם!

 

 

והתנצלות *נוספת* על האיחור בתגובות. התאים האפורים שלי מתנוונים במהירות שיא.

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 10/9/2006 22:31  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-4/10/2006 20:25
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkinless אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skinless ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)