לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

במשיכת קולמוס

בעיקר הארות מהחיים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על המוסר


כאשר עץ נופל ביער באין אדם, האם הוא משמיע קול? כאשר אין כל סיכוי שמעשה ממעשיכם ייוודע ברבים, האם הוא משמיע קול בנפשכם? והקול הזה, כמה זמן הוא מהדהד באולמות נפשכם?

 

היו ימים שבהם היה למצפון כוח גדול. אמהות היו מאיימות על ילדיהן כי אם יעשו את המגונה ואת המביש, יבוא המצפון וייסר את כליותיהם. היו ימים שבהם התביישו אנשים לעשות את המגונה, כי איך יוכלו, כך חשבו, להביט בעצמם במראה.

 

והנה, היום יכולים. גם הכליות בסדר. תודה. סיפורה של החברה המודרנית מאז המחצית השנייה של המאה העשרים הוא במידה רבה סיפור המאבק המוצלח ב"סופר-אגו" והרהביליטציה של ה"איד", של עקרון העונג. העונג יצא מעבדות לחירות.

 

במאה ה-21, המוסרי מזוהה לחלוטין עם החוקי. מה שאינו לא-חוקי - הוא מוסרי. לכן אנו מגלים שוב ושוב שזיכוי בבית המשפט, ולו גם מחמת הספק, ולו גם מחוסר ראיות, ולו גם מסיבות טכניות, נתפש בציבור כטיהור גמור.

 

ללא מודל של מצוינות מוסרית ההופך אותנו לאנשים שאין להם מחיר, הכל מכיר. ההגמוניה של השוק החופשי מפוררת קהילות ומזנה את הכל. נביאי החברה הפתוחה של ההון, שרוממות האינדיווידואליזם בפיהם, מעודדים חברה שבה היחיד בעל העקרונות החזקים, בעל הארטה, נשחק, מתמסמס, נעשה עבד לעריצותם של האופנה ושל מעצבי דעת הקהל. הוא אינו מתייצב מחוץ למקהלה לא משום שאיבד את אומץ לבו, אלא משום ששוב אינו יכול לחשוב אלא על פי הכללים שייצרו בעבורו אדוני הסחורות. הוא אוהב את שנאמר לו לאהוב. הוא אוהב את אדוניו; לא יצא לחופשי. לא קמה בו עוד רוח.

דלדולה של הרוח טוב למערכת. אין זה מקרה ש"מדעי הרוח", אותו שריד אחרון לצורת מחשבה לא כלכלית, עוברים עתה תהליך שקט אך אפקטיווי של המתת חסד. לא כלכלי. משעמם. מצ'עמם, ליתר דיוק. מצחיק, נכון? הצטרפו למקהלה.

הנה עצתו של החכם הסיני לאו צה לשליט: "בבקשו לשלוט באנשים, החכם מרוקן את מוחם וממלא את כרסם; הוא מחליש את שאיפותיהם ומחזק את עצמותיהם. הוא עושה אותם חסרי ידיעה וחסרי תשוקה וגורם לכך שהיודעים לא יעזו לפעול" (לאו צה, דאו דה צ'ינג בתרגום י' גרואזה וח' קלעי).

 

-

נקיפות.

תקציר מאמר מאת אביעד קליינברג

נכתב על ידי Laphroaig , 24/4/2007 15:51   בקטגוריות ביקורת, שחרור קיטור  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קודאק ב-26/4/2007 23:24
 



כל כך עצוב..


מדובר על הטבות שאנשים מקבלים מהביטוח הלאומי.

ציטוטים מכתבה בהארץ:

 

"התקנה השוללת גמלה ממי שלומד במוסד להשכלה גבוהה", כתבו שופטי בית הדין הארצי לעבודה, "תכליתה לשלול תשלום מאוצר המדינה למי שבחר ללמוד ולא לעבוד ולהשתכר (למרות שבמקרה של הכתבה זה היה ללמוד ולהמשיך לעבוד במשרה מלאה. פ.) תכליתה תואמת איפוא את החוק".

 

חוק הבטחת הכנסה שולל במפורש את הקצבה מאדם שהחל ללמוד במוסד להשכלה גבוהה: אוניברסיטה, מכללה, וגם ישיבות וכוללים. אבל את מה שחוק הבטחת הכנסה לוקח מכולם, מחזיר חוק התקציב לאברכים בלבד. אפילו לאברכים שאינם אזרחי המדינה, אלא נמצאים כאן במעמד של תושב ארעי.

 

העתירה הזאת היתה ועודנה קשה לבליעה בשביל שופטי העליון. מצד אחד קשה לתת הכשר שיפוטי לאפליה הבוטה בין אברכי כוללים, שממשיכים לקבל קצבאות מהביטוח הלאומי, לבין סטודנטים חילונים, שנאלצים לבחור - לימודים או קצבאות. מצד שני, לקבלתה של העתירה יש השלכות תקציביות ופוליטיות מרחיקות לכת. הפתרון היה סחבת אינסופית מצד השופטים, בסיוע רוח גבית של הפרקליטות. או להיפך: שוב ושוב ביקשה פרקליטות המדינה ארכות כדי "להשלים עבודת מטה", שוב ושוב שמחו השופטים להיעתר לבקשות ולדחות את הדיון בעתירה עד אין קץ.

 

את המדינה ייצגה לאורך כל התקופה מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות, עו"ד אסנת מנדל. לשיטתה, ההבחנה בין אברכים ליתר הסטודנטים אינה מהווה פגיעה בשוויון, משום שיש שוני בתכלית החקיקה של כל אחד משני החוקים: בעוד שחוק הבטחת הכנסה נועד לשמש "רשת מגן אחרונה" מפני מחסור קיומי, הסעיף לאברכים בחוק התקציב מבטא את רצונה של המדינה לשמר "קבוצה מאופיינת, המקיימת אורח חיים ייחודי ונבדל, המוכתב על ידי אמונה פנימית שלפיה המאמינים מקדישים את עצמם ללימוד תורה". במונחים משפטיים קוראים לזה "שונות רלוונטית" המובילה ל"הבחנה מותרת" ולא ל"אפליה פסולה". בעוד שחוק הבטחת הכנסה משמעותו, לדעת מנדל, סיוע ארעי של המדינה לאזרח הנזקק להיחלץ ממצוקתו, התמיכה באברכים היא בעלת מאפיין קבוע, שכן מדובר באורח חיים מתמשך.

 

 

נכתב על ידי Laphroaig , 24/3/2007 18:07   בקטגוריות אקטואליה, שחרור קיטור, פסימי, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




זה ממש מעייף לעבוד 5 ימים בשבוע.....

ולעשות קורס קיץ

ומועדי ב'

ולנסות לנוח

 

ולהיות חולה בקיץ?!!!!

נכתב על ידי Laphroaig , 10/8/2006 09:54   בקטגוריות שחרור קיטור  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Badineri ב-1/9/2006 09:05
 



כינוי:  Laphroaig

בן: 44




4,672
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLaphroaig אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Laphroaig ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)