לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

המקום של ג'וליאנה


מפרקת את עצמי ומנסה להרכיב מחדש

Avatarכינוי: 

בת: 49

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2008

מה מרגיז אותי ביפה והחנון או אני צורכת ג'אנק, תתבעו אותי


אז ככה, משהו בפורמט הזה מקומם במיוחד. הסדרה הזאת כמו סדרות ריאליטי אחרות בנויה על מצבים קיצוניים של אנשים וציפייה לשינוי מציים. יש שני מחנות: היפה=בחורות נאות או בלשון העם כוסיות אבל מה לעשות לא מאור הגולה. הציפייה המובלעת מהן היא: תהיי יפה ותגידי כמה שיותר דברים מטומטמים, תתעללי בעברית ותוכיחי לעם שאת יותר טובה בבניית ציפורניים מאשר במכניקת הקוונטים ומדד הדאו ג'ונס.  המסר לבחורות: אל תשתני: את מספיק יפה ותצליחי בכל מקרה התפקיד שלך הוא לשנות.

המחנה השני הוא החנונים שבעזרת סטיילינג מההפקה הופכים ליצורים מהחלל החיצון (אני לא מאמינה שלאיליה יש עניבת פרפר). הם חכמים וגאונים  (עד שלא יוכח אחרת ולא יוכח אחרת) עובדי היי טק, מהנדסים ושאר בחורים שהאימא הפולניה תתמוגג מהם. אינטליגנציה רגשית והתנהלות בחברה מתוקנת (דהיינו פאב, לא כנס של אייקון) לא משהו.

המסר לחנונים : אנחנו כבר נעשה מכם בני אדם. כלומר: אתם לא יכולים להיות מי שאתם ולצאת מזה בשלום. אתם תלבשו מה שהבנות (וההפקה) יגידו לכם, אתם תשתחררו מהעכבות שלכם (עלק תשתחררו) ואז הבנות מהקבוצה השניה תוכלנה להסתכל עליכם בלי להגעל.

 

השינוי שנדרש מהבנות הוא לעומת זאת בעיקר לעבור מבחני ידע כללי (לאחר שינון נמרץ בספרייה, כן, יש מקום כזה) ואחר כך לשכוח הכול.

 

השינוי בשני המקרים הוא מלאכותי (כצפוי)אבל אצל הבנות זה לא דורש מהם לוותר על האישיות שלהן. מהבנים כן.

 

מישהו שם לב לחלוקה המסורתית של נשים כקישוט נאה. הרי צפוי שאשה יפה לא תהיה חכמה (עזבו עובדות לגבי הנשים הספציפיות האלה) וזה בסדר גמור. גברים לעומת זאת מאבדים את הראש ויכולים להתלהב מאישה בלתי אינטליגנטית (שוב, לכאורה ע"פ מה שהוצג) בלי להעיר הערות דוחות על חריגותה.

 

מה היה קורה אם היו שמים שם גם נשים חנוניות  (אני עדה שיש כאלה) וגברים עם קוביות וגם מוח זערורי? אה, שכחתי זה לא בסדר. גברים לא יכלים להיות יותר טיפשים מהאישה שלצידם.פשוט לא היה לזה ביקוש.

 

אז הנצחנו יפה סטריאוטיפים. השפלנו יפה את נטולי הכישורים החברתיים, הוכחנו שאת יכולה להיות מטומטמת ולהצליח בכל זאת אם יש לך את המראה הנכון .

 

עוד דבר, יש השוואה לא הוגנת בין גבר בן שלושים אקדמאי ומלומד לבחורה בת 19-23 שלומדת מהאוניברסיטה של החיים ואין לה את ההון התרבותי הנכון. כמו כן צפוי שבחורה שאינה ילידת הארץ תשגה בעברית פה ושם. יש כמה  וכמה לא צבריות בקבוצה.

 

אחרון ודי, שימו לב לפילוח העדתי של הקבוצות. תקנו אותי אם אני טועה אבל לבחורות יש רוב אהמ לא אשכנזי מובהק. אצל הבנים לעומת זאת העדתיות פחות ניכרת אבל ההימור שלי הוא שרובם אשכנזים.

 


אז למה אני כן צופה בזה?

אני אוהבת ניסויים חברתיים למרות שכאן הם לא נעשים כהלכה. יש משהו נוגע ללב בחלק מהדמויות ומסקרן אותי לדעת עד כמה באמת יהיה שינוי.

 

נכתב על ידי , 23/8/2008 19:33  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג’וליאנה ב-26/8/2008 18:24



103,635
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לג'וליאנה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ג'וליאנה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)