לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

המקום של ג'וליאנה


מפרקת את עצמי ומנסה להרכיב מחדש

Avatarכינוי: 

בת: 49

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

גאוות מקצוע


למי שלא יודע אני ספרנית. לצערי, המקצוע סובל מדימוי ירוד ואנשים נדהמים כל פעם לשמוע שספרניות עושות הרבה יותר מלהשתיק את הקוראים וכן שצריך ללמוד לזה תואר שני.

זה די עצוב כי מקצוע בעל דימוי ירוד הוא מקצוע שמשתכרים בו מעט מאד.

ולאחרונה שמתי לב לתכונה שמשותפת לי ולקולגות רבים. אנחנו יודעים. המקצוע שלנו דורש מומחיות ומיומנות בחיפוש אחרי מידע (בכל מיני מדיומים, מספרים ועד מאגרי מידע שונים) , הידע שלנו האו ידע רוחבי מה שאומר קצת מכל תחום ידע.

לאחרונה טוליו ואני צופים באדיקות ב"חמישים דברים שחייבים לדעת" שבוחן ידע כללי במגוון תחומים ויצאנו מה"מבחן" בציון 96 (שאלה אחת בחרנו בתשובה לא נכונה כי לא היינו סגורים במאה אחוז). הממוצע הארצי היה 60.1.

אני חושבת שלהרבה ספרנים יש את היכולת לקלוט במהירות שבבי מידע ולעבד אותם ולאפסן אותם איפשהו במוח ואז לשלוף .

היום דיברתי עם כמה אימהות מהגן של נן. כשסיפרתי להן שאני ספרנית  אחרי שהעברתי בהומור את הדימוי הכללי שלהן על המקצוע הן אמרו שזה לא מפתיע אותן כי אני מתמצאת במגוון נושאים.

בחיי שלא הייתי מודעת לזה שבמהלך השיחה היה לי הרבה מה לתרום גם בתחומים שלא אמורים לגעת לחיי הנוכחיים או ללימודיי.

הספרנים (בואו נודה על האמת, בעיקר ספרניות) שאני מכירה הם אנשים מאד משכילים שממשיכים לצרוך תרבות מכל מיני סוגים. הם  אנשים שמאד מתמצאים בהווה  ויש להם את הדחף ואת הסקרנות להמשיך להשכיל וללמוד עוד וגם להעביר ולחלוק את הידע שלהם עם כמה שיותר אנשים.

וכולנו (כמו בעלי מקצועות אחרים) אוהבים לקבל את ההערכה וההכרה בחשיבות עבודתנו. אני נהנית כל כך כשסטודנטית שחיפשה חומר יוצאת מרוצה כי הפניתי אותה למקורות שלא חשבה עליהם או כשנערה חוזרת אלי עם עיניים מבריקות כי גיליתי לה ספר חדש שלא שמעה עליו קודם.

אבל מעבר להכרה הנקודתית בעבודתי אני כל כך נהנית לגלות שכחלק מההתנהלות שלי בעולם אני מיישמת בלי להרגיש את המיומנות המקצועית שלי. אני מאתרת במהירות מידע על כל נושא אפשרי, אני שותה את המידע מאנשים שאני משוחחת איתם כי גם מידע שולי יכול להיות חשוב בהקשר אחר.

אני מקווה שיום אחד לטוליו או לי יהיו ביצים ללכת לשעשועון טלוויזיה בנושא ידע כללי. כי שנינו כאלה.

נכתב על ידי , 15/5/2012 21:09   בקטגוריות ספרנות, ביבליופיליה, ספרנוספירה  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וליאנה ב-26/5/2012 23:59
 



נתפסתי ברשת


הגעתי למפגש הספרנוספירה  עם תחושות מעורבות.זה המפגש בלוגרים הראשון שלי (אם כי נפגשתי כבר עם חלק מהבלוגרים בחיים האמיתיים אבל לא בצורה מרוכזת).

הידיעה שהאנשים שפגשתי (חלקם לראשונה) קוראים אותי ויודעים עלי כל כך הרבה הייתה משונה ביותר ומצד שני מניסיון העבר בפגישות אחד על אחד ההיכרות המוקדמת עם העולם הפנימי שמובא בבלוג מאד מסייעת לזרימה ולתקשורת.

לא קראתי את כל הבלוגים של המשתתפים. אמנם הרגשתי בהתחלה כמי שלא עשתה את שיעורי הבית שלה אבל דווקא המפגש עם האנשים עשה לי חשק לקרוא את הבלוגים. התחלתי עכשיו בקריאת

הבלוג  של אילנה ודניאל שעוסק בפציעתו של דניאל במלחמת לבנון השנייה. ושקעתי בו. הוא מתאר את התמודדות המשפחה ומביא את העוצמות המדהימות שלהם.

הרגשתי שעם רבים מהמשתתפים (על מי אני עובדת, הרוב היו משתתפות) היה לי על מה לדבר. האירוח של יגאל ורחלי  (שגם אותו פגשתי לראשונה במפגש זה) היה נפלא. וגם הסיור המודרך בכוכב יאיר-צור יגאל היה מהנה.

אם קודם היססתי עכשיו אני בטוחה. אני אשתתף בשמחה גם במפגש הבא . יש לי הרגשה שלרבים מהמשתתפים נשאר טעם של עוד.

תודה לאילנה ולביילע שיזמו את המפגש ואירגנו אותו וכמובן ליגאל ורחלי על האירוח המושקע ועל התכנית האומנותית.

וגם סמדי כתבה על המפגש.

נכתב על ידי , 16/5/2009 09:43   בקטגוריות ספרנוספירה  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אריאל הדרי ב-21/5/2009 20:10
 



103,635
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לג'וליאנה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ג'וליאנה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)